Löyty 156
Valvoja: Moderators
Löyty 156
Elikkäs jatkoa tuohon: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16784 ...
Löysin siis vihdoin ja viimein toimivan 1.8TS:n. Ne kymmenkunta 1.8 ja 2.0 mitä aikasemmin kävin kokeilemassa ilmeisesti olivat kaikki jotenki tukossa. Tämä kulkee huomattavasti paremmin ja pelleiltää erittäin siisti. Paljon uutta osaa ja huollettu isolla rahalla:) Siittä kiitokset musakolle, häneltä ostin. Alavääntö ehkä hieman vaisua n.2500rpm:een asti mutta siittä eteenpäin vetää hyvin, liekkö ominaisuus? Termari piti ensitöikseen vaihtaa kun ei pitänyt lämpöja, mutta nyt pelaa sekin. Etupään kolina tuli esille koeajolla ja näytti nyt tutkiskelun jälkeen olevan nuo kallistuksen vakaajan helat joilla rungossa kiinni. Käy ilmeisesti nuo motonetin? Jakopään hihna täytyy vaihtaa kevääseen mennessä kun 3v tulee täyteen, tarkistin jo että kuitenkin vielä kireällä ja ihan ok kunnossa. Siitä päästäänkin taas asiaan eli lievää naputusta kuluu jostain venttiilikoneistosta. Ei pahaa, mutta kuitenkin kuuluu. Koneen lämmöllä ei ole vaikutusta, ehkä lämpimänä vielä vähän pahempaa. Ajattelin itse ensin että on se ajotuksen säädin, mutta kun kuulostaa kuitenkin nostajilta. Mistäs tuon voi tietää kummasta tulee? Kuitenkin tuo jakoremppa eessä niin voisi samalla vaihtaa palikkaa muutakin. Huono öljy tieten voisi kalisuttaa noita nostajia, mutta tiäppä sitten.?? Lähiaikoina voisi ottaa kuvaakin albumiin tuosta ostoksesta. Kaikinpuolin hyvä pirssi, hieman modernimpi tuohon 33:een verrattuna:) Ja kun alkoi tuo entinen olee jo niin hyvässä kunnossa niin täytynee olla jotain puuhastelua taas talveksi:D
Löysin siis vihdoin ja viimein toimivan 1.8TS:n. Ne kymmenkunta 1.8 ja 2.0 mitä aikasemmin kävin kokeilemassa ilmeisesti olivat kaikki jotenki tukossa. Tämä kulkee huomattavasti paremmin ja pelleiltää erittäin siisti. Paljon uutta osaa ja huollettu isolla rahalla:) Siittä kiitokset musakolle, häneltä ostin. Alavääntö ehkä hieman vaisua n.2500rpm:een asti mutta siittä eteenpäin vetää hyvin, liekkö ominaisuus? Termari piti ensitöikseen vaihtaa kun ei pitänyt lämpöja, mutta nyt pelaa sekin. Etupään kolina tuli esille koeajolla ja näytti nyt tutkiskelun jälkeen olevan nuo kallistuksen vakaajan helat joilla rungossa kiinni. Käy ilmeisesti nuo motonetin? Jakopään hihna täytyy vaihtaa kevääseen mennessä kun 3v tulee täyteen, tarkistin jo että kuitenkin vielä kireällä ja ihan ok kunnossa. Siitä päästäänkin taas asiaan eli lievää naputusta kuluu jostain venttiilikoneistosta. Ei pahaa, mutta kuitenkin kuuluu. Koneen lämmöllä ei ole vaikutusta, ehkä lämpimänä vielä vähän pahempaa. Ajattelin itse ensin että on se ajotuksen säädin, mutta kun kuulostaa kuitenkin nostajilta. Mistäs tuon voi tietää kummasta tulee? Kuitenkin tuo jakoremppa eessä niin voisi samalla vaihtaa palikkaa muutakin. Huono öljy tieten voisi kalisuttaa noita nostajia, mutta tiäppä sitten.?? Lähiaikoina voisi ottaa kuvaakin albumiin tuosta ostoksesta. Kaikinpuolin hyvä pirssi, hieman modernimpi tuohon 33:een verrattuna:) Ja kun alkoi tuo entinen olee jo niin hyvässä kunnossa niin täytynee olla jotain puuhastelua taas talveksi:D
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuskinpa on ajoituksen muunnin, se ääni katoaa tai ainakin muuttuu moottorin lämmetessä.
naputuksesta vähän vaikea sanoa onko normaalia, vai olisiko nostajat vähän jumissa.
Kuinka usein on öljyjä vaihdeltu ja mitä?
Jos häiritsee niin voisi kokeilla Forte Motor Flushia, sen jälkeen uudet öljyt ja sekaan Forte Top End Treatment.
naputuksesta vähän vaikea sanoa onko normaalia, vai olisiko nostajat vähän jumissa.
Kuinka usein on öljyjä vaihdeltu ja mitä?
Jos häiritsee niin voisi kokeilla Forte Motor Flushia, sen jälkeen uudet öljyt ja sekaan Forte Top End Treatment.
- KJS
- Viestit: 4706
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
- Paikkakunta: Nokia
Itsekin suhtauduin aikaisemmin hiukan epäillen noihin moottoripesuihin, mutta nyt kolmessa eri moottorissa kokeilleena sanoisin että saavat kyllä ihmeitä aikaan. Ajoituksenmuuntimen ääni oli mulla sellanen että ei muuttunut mihinkään vaikka kone lämpesi, mutta katosi jossain 2000 kierroksen jälkeen.
No öljynvaihtoistapa ei ole kovin tarkkaa tietoa, pitänee kohta kuitenkin vaihtaa. Ja jos ei kummene nii kokeilla jotain noita forteja tai muuta... Ei kuitenkaa erityisen häiritsevää, mutta ei haittaisi vaikka ei naputtaisikaan:) Tänään huomasin töistä lähtiessä uuden vian. Kylmällä koneella nykivää käytöstä?? Ensimmäisessä lähdössä nyki, mutta heti kun vähänkin lämpesi asettu. Onko tämä ilmivikaa? Auttaneeko ecu resetti?
Löyty 156 --Kolinaa
Juu elikkäs nuo kallistuksen vakaajan korin helathan ne kolisee... Mistäs porukka on hommannut uusia? Melko työläs oli irroittaa nuo joten ajattelin tehdä seuraavista halkaistavat jotta saa helpommin paikolleen. Näyttää olevan nuokin tehty kahdesta pellistä ja prässätty pultin reikiin holkit joilla pysyy kasassa.