75:sen takajarrut pyörien viereen
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
- Car(s): 156sw jtd
- Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula
75:sen takajarrut pyörien viereen
Eli onkos kukaan tehnyt tollasta muutosta että olis siirtänyt takalevyt pyörien viereen viileämpään paikaan?
Levyiksi löysin chryslerin valikoimasta jäähdytetyt 285mm :set.
Mutta mistä löytää satula jossa on kässäri ja paksulle levylle tarkoitettu ja kuinka kiinnittää se niin että katsastus on mahdollista.
Levyiksi löysin chryslerin valikoimasta jäähdytetyt 285mm :set.
Mutta mistä löytää satula jossa on kässäri ja paksulle levylle tarkoitettu ja kuinka kiinnittää se niin että katsastus on mahdollista.
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Ei ole varmaan moni tehnyt, koska nuo takajarrut ovat yksi 75:n 'juhlakaluista'. Ainoa syy siirtää levyt olisi huollon helpotus, mikä menee vähän ristiriitaiseksi kun käytetään kymmeniä tunteja projektin toteuttamiseen. Itselläni on luultavasti noin kymmenen vuotta vanhat vakiolevyt ja palat takana, eikä mitään ongelmia niiden osalta ole ollut kaahata kun mielipuoli radalla kymmeniä kierroksia.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: 75:sen takajarrut pyörien viereen
Mites joku "Jeesuksen vanhan" Saabin etusatula?Robert kirjoitti: Mutta mistä löytää satula jossa on kässäri ja paksulle levylle tarkoitettu ja kuinka kiinnittää se niin että katsastus on mahdollista.
Sitten tietysti esim. joku M5, jossa käsijarru on rumpumallinen ja jarrurumpu on levyn sisällä?
VMP
- Grendel
- Viestit: 601
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
On noita tehty paljonkin. Ihan Alfa itsekin tehnyt.
IMSA autoissa oli jarrut siirretty ulos.
Mutta jos tuollaisen projektiin ryhtyy niin kannattaa vähän funtisa.
Ensinäkin tarve. Se, että koneessa on paukkua ei tarkoita etteivät Alfan jarrut välttämättä riitä. Kisakäytössä päästään pitkälle tuuletetuilla levyillä ja satuloilla joissa on isommat palat. Sitten tietty kunnon litkut ja kylmää ilmaa.
Eli
V1 on SZ levyt ja levitykset vakiosatuloihin
V2 on samat levyt paremmin satuloin
Sitten toiseksi jos nyt rataa meinaa ajaa yli 10 rundia putkeen ja tehoa on 400 heppaa niin ei kai silloin edes kehtaa harkita mitään 285 mm levyä ja biltema satuloita. Tuo ei ole vielä minkään asteen parannus.
Ja jos tuo V2 ei riitä niin silloin eivät myöskään etujarrut riitä vaan nekin menee uusiksi.
IMSA autoissa oli jarrut siirretty ulos.
Mutta jos tuollaisen projektiin ryhtyy niin kannattaa vähän funtisa.
Ensinäkin tarve. Se, että koneessa on paukkua ei tarkoita etteivät Alfan jarrut välttämättä riitä. Kisakäytössä päästään pitkälle tuuletetuilla levyillä ja satuloilla joissa on isommat palat. Sitten tietty kunnon litkut ja kylmää ilmaa.
Eli
V1 on SZ levyt ja levitykset vakiosatuloihin
V2 on samat levyt paremmin satuloin
Sitten toiseksi jos nyt rataa meinaa ajaa yli 10 rundia putkeen ja tehoa on 400 heppaa niin ei kai silloin edes kehtaa harkita mitään 285 mm levyä ja biltema satuloita. Tuo ei ole vielä minkään asteen parannus.
Ja jos tuo V2 ei riitä niin silloin eivät myöskään etujarrut riitä vaan nekin menee uusiksi.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
- mutt
- Viestit: 5652
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Jos siirron tarve tulee ensisijaisesti jäähdytyksestä, niin eiköhän se olisi pienimmällä vaivalla järjestettävissä ohjaamalla ilmaa sinne laatikon kylkeen. Jousittamattoman massan kasvattaminen ei yleensä paranna ajo-ominaisuuksia.... Jos paukkuja on paljon, niin niistä on paljon enemmän iloa, jos niitä tiehen välittävät renkaat ovat tiessä kiinni.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
- Abarth
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Voihan sen tehdä rakentelun ilosta, mutta hyötyä siitä ei juuri näillä Suomen radoilla ole.
Itsekin suunnittelin joskus isoja jarruja seiskavitoseen, mutta jo pelkät palat vaihdettuani kisapaloihin hautasin ajatuksen. Sen verran tuli jo niillä pitoa lisää.
Vakiokokoisten jarrujen kanssa pystyn myös käyttämään keveitä 15" kisavanteita, joihin slicksitkin ovat edullisempia.
Itsekin suunnittelin joskus isoja jarruja seiskavitoseen, mutta jo pelkät palat vaihdettuani kisapaloihin hautasin ajatuksen. Sen verran tuli jo niillä pitoa lisää.
Vakiokokoisten jarrujen kanssa pystyn myös käyttämään keveitä 15" kisavanteita, joihin slicksitkin ovat edullisempia.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Hydraulinen käsijarru sinänsä on ihan sallittu, ei vaan saa olla samassa piirissä kuin käyttöjarru. Käytännössä siis pitäisi olla esimerkiksi erilliset pienet satulat käsijarrulle. Moottoripyörän satuloita lienee jotkut käyttäneet.Satakuusnelonen kirjoitti:Tuossa taannoin yks kaverin kaveri katsasti Nissaninsa (S13tai14) hydraulisen käsijarrun kanssa ja läpi meni.niin että katsastus on mahdollista.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Grendel
- Viestit: 601
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Mulla näyttää aika samalta.
ES30 levy ja 4 mäntäinen satula.
Ja vähän infoa paloista. Sattui tallin perältä löytymään vähän varapaloja niin räpsäytin.
Ylinnä Alfetta/75 jäähdyttämättömien etupala verrattuna mun nykyiseen.
Keskellä kaikkien takavetoisten takapala ja mun nykyinen
Ja alinna Alfetta etu ja GTV6/105/75 jäähdytetty etu.
ES30 levy ja 4 mäntäinen satula.
Ja vähän infoa paloista. Sattui tallin perältä löytymään vähän varapaloja niin räpsäytin.
Ylinnä Alfetta/75 jäähdyttämättömien etupala verrattuna mun nykyiseen.
Keskellä kaikkien takavetoisten takapala ja mun nykyinen
Ja alinna Alfetta etu ja GTV6/105/75 jäähdytetty etu.
- Liitteet
-
- Brake pads 1.jpg (40.34 KiB) Katsottu 3997 kertaa