156 sw

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
P
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 13:23

156 sw

Viesti Kirjoittaja P »

Tervehdys Alfa Romeo autoilijat!

Kyselisen tässä mitä kannattaa tarkistaa 156 wagonista koeajaessa?
Mitä maksaa ko. auton ylläpito, vakuutukset yms?
Onko osat ja huollot kalliita?

Kiikarissa ois tuollanen 2001 ja 220 tkm ajettu yksilö?

Kannattaako edes harkita?

http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 1122993770

Kiitos jo etukäteen.

-P-

Avatar
hjpp
Viestit: 2044
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Tuossa vasemmalla ylhäällä on haku, joka varmaankin löytää ko. aiheesta tusinan verran vanhoja keskusteluja.

P
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 13:23

Viesti Kirjoittaja P »

Joo, koitin hakua mutta en löytäny noista vakuutuksista tietoja.
Myös muut kulut kiinnostaa...

V6
Viestit: 5201
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tossa on jotain vakuutuksista

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9 ... ht=pohjola

netistä löytyy myös jotain laskureita millä vertailla eri firmojen hintoja
Viimeksi muokannut V6, 06 Joulu 2009, 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

A Bart
Viestit: 1903
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: 156 sw

Viesti Kirjoittaja A Bart »

P kirjoitti:Tervehdys Alfa Romeo autoilijat!

Kyselisen tässä mitä kannattaa tarkistaa 156 wagonista koeajaessa?
Mitä maksaa ko. auton ylläpito, vakuutukset yms?
Onko osat ja huollot kalliita?

Kiikarissa ois tuollanen 2001 ja 220 tkm ajettu yksilö?

Kannattaako edes harkita?

http://www.autotalli.com/crometapp/prod ... 1122993770

Kiitos jo etukäteen.

-P-
Niin vakutusmaksuihin taitaa vaikuttaa paikkakunta, ikä, jne...

Porissa mulla liikennevakuutuskauden perusmaksu 2.0 TS SW:lle n.640€ 0% bonuksilla.
Onneksi niitä on jo kertynyt tuohonkin 70.

P
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 13:23

Viesti Kirjoittaja P »

Kiitos avusta. Huomenna pitää mennä tarkistamaan Alfa paikan päälle.

Jos jollain tulee mieleen jotain erityistä tarkistettavaa niin infotkaa.

Kiitos!

-P-

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7800
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hihnanvaihtoväli 60tkm / 3v ehdottoman tärkeä. Kokeile, että kone vetää kunnolla sinne 7000 paikkeille ja alusta on jämpti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3080
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuohon Rollen lyhyeen ja ytimekkääseen listaan voisi lisätä vielä helmojen kunnon. Valitettava tyyppivika, että helmat tahtovat olla tuon ikäisessä ruosteessa mikäli ei ole asennettu erillisia helma"levikkeitä" tai roiskeläppiä.
Sillä on ainakin hyvä yrittää vielä laskea hintaa, mikäli ruostetta löytyy.

Moottorin luonteeseen myös kuuluu, että se on kylmänä hieman nuhainen, mutta lämpinä koneen pitää vetää tasaisesti rajoittajaan saakka. Eli mikäli näin ei tapahdu on ilmamassamittari särki. Ei tosin vaikea, eikä kallis korjattava..

Ja eikun renkaita potkimaan! :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

P
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 13:23

Viesti Kirjoittaja P »

Oisko vielä viimehetken vinkkiä millä tuon alustan jämäkkyyden pystyy helposti tunnistamaan kun kaikki autot tuntuu tuon nykyisen Punton jäljiltä
jämäköiltä?

-P-

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7800
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei tarvitse paljon kuoppia ajella, että kuuluu kolinoita jos on väljää. Ei ne tukivarret toki miljoonia maksa, että sen takia kannattaisi jättää ostamatta, mutta aina voi siihen vedota tinkimisessä. Mulla on 235tkm mittarissa, ei nitise eikä natise (paitsi oikean kylmällä).

Nyt on toki kaikissa autoissa talvirenkaat varmaan alla, mutta silti ohjaus tulisi olla hyvinkin tarkka, eli keskialueella ei saisi olla "löysää" kuten monissa kulkuneuvoissa on.

P
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Joulu 2009, 13:23

Viesti Kirjoittaja P »

Kiitos vinkeistä ja neuvoista noviisille! Innolla koeajamaan!

-P-

Vastaa Viestiin