Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää...
Eli, tällä kertaa 75 TS alko vilkuttaan öljynpaineen merkkivaloo.
Mittari näyttää kuitenkin ihan oikeeta painetta.
Ideoita kellään mistä vois johtua?
Eli, tällä kertaa 75 TS alko vilkuttaan öljynpaineen merkkivaloo.
Mittari näyttää kuitenkin ihan oikeeta painetta.
Ideoita kellään mistä vois johtua?
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kannattanee aloittaa vaihtamalla kytkinnesteet uusiin jos ei lähiaikoina vaihdettu ja ilmaamalla kunnolla. Jos tämä ei auta kannattanee avata ensin kytkinsylinteri (jompi kumpi) johon saat helpoimmin uudet tiivisteet. Itse jouduin vastaavassa tapauksessa repimään koko jumiutuneen kytkimen irti, mutta pakkanen oli pääsyyllinen.jussit kirjoitti:Ja sitten kysymys kytkimestä.
Poljin jää välillä pohjaan, ja joskus vaan palautuu vähän hitaammin. Kuuluu myös pieni narina kun kytkintä painaa. Ja joskus liikkeelle lähtiessä kuuluu sellanen ujellus kytkimen suunnalta..
Eli oisko työsylinteri menny?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
75:sen kytkinsylinterit
Nyt en tarkkaan muista onko molemmissa sylintereissä palautusjousi, mutta taitaa olla poljinsylinterissä, ja todennäköisesti se on poikki. Viisainta on kunnostaa molemmat sylinterit.
-
- Viestit: 1238
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Basistin kommentti: ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä vastauksia!jussit kirjoitti:Muusikkona oon vähän pihalla näistä, koittakaa kestää...
Hep!
Kertokaas joku noi 75:n takajarrulevy/vetarinpulttien speksit, kierteen nousu ja pituus. Kyseessähän siis toi M8 pultilla oleva pikkukoneisten (1.6) kiinnitys.
Täytyy hommata pultitkin valmiiksi ennen jarruremppaa, auto on kesäpaikalla seisonnassa ja viikonloppuna voi olla hankala Loimaalta löytää mallin mukaan oikeenlaisia uusia kilkkeitä sinne...
Kertokaas joku noi 75:n takajarrulevy/vetarinpulttien speksit, kierteen nousu ja pituus. Kyseessähän siis toi M8 pultilla oleva pikkukoneisten (1.6) kiinnitys.
Täytyy hommata pultitkin valmiiksi ennen jarruremppaa, auto on kesäpaikalla seisonnassa ja viikonloppuna voi olla hankala Loimaalta löytää mallin mukaan oikeenlaisia uusia kilkkeitä sinne...
Rupesi kusemaan öljyä aika lahjakkaasti moottorin takaa toi v6. Minkälainen homma on vaihtaa kampiakselin stefa ja onko siellä muuta paikkaa mikä voi vuotaa? Sehän siellä varmastikkin on rikki, ajatellut että mitä tahansa muuta fiksattavaa saa tulla, mutta ei sitä.
Sen verran katsoin moottoritilan puolelta, että öljy ei tule kannen välistä tai venakoppien välistä.
Sen verran katsoin moottoritilan puolelta, että öljy ei tule kannen välistä tai venakoppien välistä.
- MiNkO^^
- Viestit: 875
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
MiNkO^^ kirjoitti:kait tämäkin kuuluu tyhmiin kysymyksiin
tankki oli joku aika sitten irti ja saatuani takaisin kiinni,ilmeni seuraavanlainen ongelma:
Tankissa on n.10lirtaa bensaa,mittari kumminkin näyttää nollaa kumminkaan kyseinen oranssi valo ei pala.
Voiko olla niin että tankissa oleva vaalea mötikkä on jumissa ja sekoittaa mittarin?Virta kumminkin tulee kyseiselle mötikälle.
Omassa Alfassa vastaavan tyyppinen ongelma. Edellinen omistaja oli irroittanut tankin anturin ja nyt ei bensamittari pelaa enää ollenkaan. Tosin muutkin "pikkumittarit" toimii lähinnä satunnaisesti, pitänee tarkistaa mittariston kunto.
Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?
Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
-
- Viestit: 2535
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
'Harvinaisempien' 75 mallien osat ovat hypänneet reilusti ylös parin vuoden sisään. Toisaalta motonettikään ei aina ole halpa. Tohon mun Bemariin maksaa motonetissä takajarrulevyt 80e (ei jäähdytetyt) BMW:n lasipalatsissa on nettohinta samoille alkuperäisille levyille muutaman euron enemmän eli miltei saman hintaiset.Eero kirjoitti:Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?
Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kiitti vinkistä. Epäilen että tuollaiset siellä on tälläkin hetkellä. Onko väliä mistä versiosta ne on ja käykö molempiin jakajiin sama pyörijä?Wildf kirjoitti:Saab 9000 pyörijä hintaan 2,70e.
Missä vika oli, vaihdoitko tankin anturin?MiNkO^^ kirjoitti:mainitsemani vika korjattu,toimii niinkuin pitää
- MiNkO^^
- Viestit: 875
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
En vaihtanut anturia,purin ja kasasin uudestaan.Kokeilin toimiiko,toimii
Oli jotenkin jumissa.
Oli jotenkin jumissa.
Viimeksi muokannut MiNkO^^, 20 Elo 2010, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Eero kirjoitti:Mistä mahtaa johtua noiden TS:n jakajien pyörittimien suht suolainen hinta? Motonetista saisi yhteensä 70€. Näyttävät minusta ihan tavallisilta pyörittimiltä, eikä mitään rajoitinmötikkääkään niissä näy. Vai onko joku vaihtanut tuohon jotkut muun malliset pyörittimet?Tässä vinkki:saab 9000 pyörijät ovat 100%samoja eli niitä kehiin ja hintakin halvempi ja toimii taatusti!
Vaihdoin moottoriöljyt ja samalla tutkin pohjaa. Varap.kotelon ylimääräiset reiät olikin tiedossa, mutta löytyi myös lisää hitsuuteltavaa. Toinen takajousilautanen on käytännössä ruostunut pois. Saakohan noita mistään vai joutuuko naputtelemaan itse?
Inssi löysi korjattavaa seuraavasti:
-hammastangon suojakumi (mistä saa tehostettuun hammastankoon kumin?)
-takaa jousilautanen on täysin laho. Mistä moisen korjauspalan saisi, kävisikö Alfettan vastaava? Sellaisen löysin maailmalta. Toinen vaihtoehto olisi naputella itse suorasta pelllistä.
Muutoin ei huomautettavaa löytynyt, jarrut ja iskaritkin oli ihan timmissä kunnossa.
-hammastangon suojakumi (mistä saa tehostettuun hammastankoon kumin?)
-takaa jousilautanen on täysin laho. Mistä moisen korjauspalan saisi, kävisikö Alfettan vastaava? Sellaisen löysin maailmalta. Toinen vaihtoehto olisi naputella itse suorasta pelllistä.
Muutoin ei huomautettavaa löytynyt, jarrut ja iskaritkin oli ihan timmissä kunnossa.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Kysymyksiä 75:sesta
Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.
Re: Kysymyksiä 75:sesta
Jees, toi tuskin muodostuu ongelmaksi, varmaankin löytyy sopiva kun lähtee mallin kanssa hakemaan. Tuo alajousilautanen pitäisi hankkia. Onko tietoa Alfettan takajousen halkaisijasta? Jos se on sama niin uskaltaisi tilata sen jousilautasen, niitä näyttäisi vielä saavan.rasvanäppi kirjoitti:Itse löysin 75:seen hammastangon suojakumin varaosaliikkestä mallin kanssa, se oli muistaakseni jostain Volvosta. Taisi olla vähän pitempi kuin Alfan oma. Tärkeintä on että kummassakin päässä reiät on sellaiset että pääsee pujottamaan paikalleen ja että eivät vuoda.
Edittiä. sama näyttäisi olevan. Tilasin osan Frank Hanelilta, tuosta puljusta on hyviä kokemuksia.
Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??
VEikkaisin maadoitusvikaa.Eero kirjoitti:Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??
Tähän lämpömittariongelmaan liittyen: voisiko joku varmistaa missä sijaitsee lämpömittarin anturi? Vaihdoin tuohon kannen takaosassa olevan anturin (kanta muistaakseni 19mm) mutta eikö tuossa ole oma anturi myös varoitusvalolle?Eero kirjoitti:Millähän tuohon mittaristoon saisi tolkkua? Tällä hetkellä lämpömittari sekä pa-mittari on täysin pimeänä. Mittarin lämpöanturi on vaihdettu, kokeiltu toista mittaristoa ja tankin anturi putsailtu mutta mikään ei ole auttanut. Lämpömittari saattaa kerran viikossa herätä hetkeksi jonka jälkeen taas pimenee. Pa-mittari ei ole toiminut kertaakaan omistusaikanani. Vinkkejä mistä vika voisi löytyä??
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Tyhmiä kysymyksiä 75
Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75
Siis kyseessä on Twin spark, jossa on erillinen termostaattikotelo. Kannen takaosassa on kaksi anturia, joista toinen on muistaakseni 19mm. kannalla ja toinen anturi on pystyasennossa. Kumpi on lämpömittarin anturi vai onko kumpikaan?rasvanäppi kirjoitti:Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
Moottorin lämpöanturi ei ilmeisesti vaikuta mittarin toimintaan?
Paikalla
TS:n varoitusvalon anturi on sen mittarin anturin vieressä kannen takana (kannen ja rintapellin välissä, vähän ahdas paikka). Lisäksi on vielä yksi lämpöanturi ruiskulle imusarjan alla.
EDIT: Eero olikin nopeampi. Ohjekirjan mukaan keskempänä kantta oleva anturi olisi valolle.
- Tiige
- Viestit: 2935
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75
TC:ssä joo, mutta ei TS.rasvanäppi kirjoitti:Lämpömittarin varoitusvalon anturi on termostaattikotelossa.
TS:n varoitusvalon anturi on sen mittarin anturin vieressä kannen takana (kannen ja rintapellin välissä, vähän ahdas paikka). Lisäksi on vielä yksi lämpöanturi ruiskulle imusarjan alla.
EDIT: Eero olikin nopeampi. Ohjekirjan mukaan keskempänä kantta oleva anturi olisi valolle.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Paikalla
- Tiige
- Viestit: 2935
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Jos molemmissa bosch kärjetön jakaja, niin sanoisin että 95% varmuudella on samat. Ohjausboksit ja jakajan sisuskalut ainakin on samat. Varmaan akselikin.J. Saari kirjoitti:Jahas, itekin taas vuorostaan. Onko 1.6 TC ja 2.0 TC patojen virranjakajat erit? Entä sytkäohjausboksit? Ostin tossa taannoin tuollaisen 2.0 kaasaripadan mutta siinä oli sitten jotenkin niin intoa täynnä ettei noita hoksannut pyytää mukaan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Tyhmiä kysymyksiä
!00% varmuudella jakaja ja sytytysmoduuli on 1.6 ja 2.0 TC:ssä sama.