Moikka,
eli ostin puolisen vuotta sitten 2003-mallisen 147 2.0 Selespeedin, ja muutama kuukausi sitten alkoi erinäköisiä vikoja ilmetä.
Ensimmäiseksi laatikko alkoi aluksi pudottaa vaihdetta vapaalle, eikä suostunut tämän tehtyään tekemään muuta kuin laittamaan pakin päälle. Noin viiden minuutin kuluttua laatikko alkoi taas toimia normaalisti. Vika ilmeni yhä useammin, joten vaihdoin akun ja kalibroin laatikon uusiksi. Sen jälkeen vika ilmestyi uudestaan parin viikon päästä, jolloin kalibroin sen, sama juttu viikon päästä jne.
Tämän jälkeen toimitin auton Deltalle huoltoon, jossa mekaanikko yksinkertaisesti putsasi liittimet. Auto toimi tämän jälkeen pari viikkoa normaalisti, jonka jälkeen siinä ilmeni uusi vika. Pysähdyttäessä ykkösellä kytkin ei suostunut toimimaan, jolloin auto sammahti töksähdellen, ja tämän jälkeen mittaristoon Selespeed Error. Sama juttu tapahtui sittemmin muutaman kerran, tosin näillä kerroilla ehdin vaihtaa vapaalle ennen kuin auto ehti sammua. Vapaalle vaihdettuani laatikko toimi taas ihan normaalisti. Kerran ollessani paikallani valoissa, ykkönen silmässä, auto rupesi yhtäkkiä jurnuttamaan eteenpäin vaikken painanut kaasua, eli kytkin alkoi jostain syystä liikkua itsekseen.
Sitten vanha vaihde vapaalle-vika ilmestyi takaisin, ja päätin viedä auton takaisin Deltalle. Siellä sitä muutaman päivän katsottuaan mekaanikko soitti äsken ja kertoi, että olivat mittailleet erinäköisiä arvoja, ja tällä hetkellä arvio on, että kytkentäakselin keskituki on murtunut ja se pitäisi vaihtaa, eli laatikko palasiksi ja uusi laakeri tilalle, kustannusarvio +1500€, olettaen että arvaus osuu oikeaan. Mitä olette mieltä, kannattaisiko vikaa yrittää etsiä vielä muualta vai olisiko tuo kyseinen se ainoa mahdollisuus?
147 Selespeed-vika
Valvoja: Moderators