147 Selespeed-vika

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jallonen
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Syys 2010, 08:00

147 Selespeed-vika

Viesti Kirjoittaja jallonen »

Moikka,

eli ostin puolisen vuotta sitten 2003-mallisen 147 2.0 Selespeedin, ja muutama kuukausi sitten alkoi erinäköisiä vikoja ilmetä.

Ensimmäiseksi laatikko alkoi aluksi pudottaa vaihdetta vapaalle, eikä suostunut tämän tehtyään tekemään muuta kuin laittamaan pakin päälle. Noin viiden minuutin kuluttua laatikko alkoi taas toimia normaalisti. Vika ilmeni yhä useammin, joten vaihdoin akun ja kalibroin laatikon uusiksi. Sen jälkeen vika ilmestyi uudestaan parin viikon päästä, jolloin kalibroin sen, sama juttu viikon päästä jne.

Tämän jälkeen toimitin auton Deltalle huoltoon, jossa mekaanikko yksinkertaisesti putsasi liittimet. Auto toimi tämän jälkeen pari viikkoa normaalisti, jonka jälkeen siinä ilmeni uusi vika. Pysähdyttäessä ykkösellä kytkin ei suostunut toimimaan, jolloin auto sammahti töksähdellen, ja tämän jälkeen mittaristoon Selespeed Error. Sama juttu tapahtui sittemmin muutaman kerran, tosin näillä kerroilla ehdin vaihtaa vapaalle ennen kuin auto ehti sammua. Vapaalle vaihdettuani laatikko toimi taas ihan normaalisti. Kerran ollessani paikallani valoissa, ykkönen silmässä, auto rupesi yhtäkkiä jurnuttamaan eteenpäin vaikken painanut kaasua, eli kytkin alkoi jostain syystä liikkua itsekseen.

Sitten vanha vaihde vapaalle-vika ilmestyi takaisin, ja päätin viedä auton takaisin Deltalle. Siellä sitä muutaman päivän katsottuaan mekaanikko soitti äsken ja kertoi, että olivat mittailleet erinäköisiä arvoja, ja tällä hetkellä arvio on, että kytkentäakselin keskituki on murtunut ja se pitäisi vaihtaa, eli laatikko palasiksi ja uusi laakeri tilalle, kustannusarvio +1500€, olettaen että arvaus osuu oikeaan. Mitä olette mieltä, kannattaisiko vikaa yrittää etsiä vielä muualta vai olisiko tuo kyseinen se ainoa mahdollisuus?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3089
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Samaa teki meidänkin 147 muutama kuukausi takaperin. Putsailin liittimet ja lähti pelamaan. Ihan ensimmäisenä en lähtis lootaa purkamaan. Minkälaiset hydraulipaineet?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Pienimmillään vika on releessä, pahemmassa tapauksessa hydraulipumppu ei jaksa tuottaa painetta. Jälkimmäiseen liittyy tyypillisesti se, että kylmänä toimii, lämpimänä vaikertaa. Delta-autossa eivät osaa auttaa.

Vastaa Viestiin