GT?
Valvoja: Moderators
- Chievo
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
- Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6
EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08 - Paikkakunta: Hämeenkyrö
Ihan OK kaupat. Myyjä, jonka kanssa tein kauppaa, oli vanha tuttavuus.Mergy kirjoitti:Millaiset kaupat tuli, saitko hintaa tingattua? Sullahan oli se etu että tiesit mitä mä olin siitä vaihdossa saanut.
Lähdin liikenteeseen "Ei mun ole mikään pakko tehdä kauppoja" -asenteella. Eli varsinaista kuumetta ei ollut päällä. Kuume nousi päälle vasta ajellessani takaisin Tampereelle.
Olen erittäin tyytyväinen!
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
No niin, nyt tuli sitten käytettyä GT:tä takuuhuollossa. Kuljettajanpuolen kylkivilkku vaihdettiin kun ei tuntunut pysyvän paikallaan. Myös toinen etuvilkku-umpioista on menossa vaihtoon sisään päässeen kosteuden vuoksi. Muilta osin olen selvinnyt ongelmitta *kopuuttaa puuta*
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
No niin, tänään kävin täman tehdaskampanjan piikkiin vaihdattamassa Bochin ABS-venttiili lodjun. Eli tämä homma koski ymmärtääkseni GT:tä ja 147:aa, ajalta syksy 2004 - kevät 2005.
Vika on kuulemma sellanen ettei VDC ja ABSit toimi oikein kun on alfan mini-varapyörä alla.
Vika on kuulemma sellanen ettei VDC ja ABSit toimi oikein kun on alfan mini-varapyörä alla.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Taidanpa jatkaa vähän GT kommentia tähän vanhaan threadiin
Tuli tuossa viikonloppuna testattua GT:n kuljetuskyky. Täysi miehitys matkustajia kyytiin ja sitten suunta Agrimarkettiin. Puutarhakukkia piti emännykselle ostaa, mutta mustamulta oli tarjouksessa, joten tietysti sitä piti sitten ostaa takaluukku täyteen (toki se oli säkeissä ei irtotavarana ). Lopputulos takakontissa 225L multaa ja 6 orvokkia.
Porukka lastautuu kyytiin ja suunta kotia kohden. Ekaan risteykseen päästessä käännös oikealle normaalinopeudella ja lopputuloksena armoton rahina takanurkasta. Takajouset ilmeisesti kohtuu pohjassa, itse kun nousin autosta ja kävin tsekkaamassa tilanteen oli huimat 2cm 225/45-17 kumin ja kurakaaren välissä.
Tuli tuossa viikonloppuna testattua GT:n kuljetuskyky. Täysi miehitys matkustajia kyytiin ja sitten suunta Agrimarkettiin. Puutarhakukkia piti emännykselle ostaa, mutta mustamulta oli tarjouksessa, joten tietysti sitä piti sitten ostaa takaluukku täyteen (toki se oli säkeissä ei irtotavarana ). Lopputulos takakontissa 225L multaa ja 6 orvokkia.
Porukka lastautuu kyytiin ja suunta kotia kohden. Ekaan risteykseen päästessä käännös oikealle normaalinopeudella ja lopputuloksena armoton rahina takanurkasta. Takajouset ilmeisesti kohtuu pohjassa, itse kun nousin autosta ja kävin tsekkaamassa tilanteen oli huimat 2cm 225/45-17 kumin ja kurakaaren välissä.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
No nyt on ollut GT markkinoilla muutaman vuoden ja olisin tiedustellut että miten on foorumilaisilla autot pelanneet ja oletteko olleet tyytyväisiä autoon.
Itsellä ollut GT noin 4 kuukautta ja 15000 km takana ja ei voi kun olla tyytyväinen autoon.
Muutama negatiivinen asia:
-sivuvilkku kerää kosteutta(vettä)
-pelko ikkunoitten täysjäätymisestä kiinni (karmittomat ovet)
-sivulasien mekanismi välillä hiukan temppuilee
Mutta näistä pikkuvioista huolimatta ylittänyt ennakko odotukset ylivoimaisesti.
Itsellä ollut GT noin 4 kuukautta ja 15000 km takana ja ei voi kun olla tyytyväinen autoon.
Muutama negatiivinen asia:
-sivuvilkku kerää kosteutta(vettä)
-pelko ikkunoitten täysjäätymisestä kiinni (karmittomat ovet)
-sivulasien mekanismi välillä hiukan temppuilee
Mutta näistä pikkuvioista huolimatta ylittänyt ennakko odotukset ylivoimaisesti.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Omassakin ex-gt:ssäkin kerääntyi ajoittain vilkun sisään kosteutta. Ovet saa kyllä auki vaikka olisit -30 asteen pakkasessa ja lasit on sen verran jäässä etteivät laskeudu ovea avatessa. Tuskin ne tiivisteet tästä kyllä tykkää, mutta sellasta tilannetta ettet saa ovia auki ei ainakaan mun vajaa 3 vuoden kokemuksella tullu vastaan.Ipi76 kirjoitti: -sivuvilkku kerää kosteutta(vettä)
-pelko ikkunoitten täysjäätymisestä kiinni (karmittomat ovet)
-sivulasien mekanismi välillä hiukan temppuilee
Sivuikkunoiden automaattinen ylös-alas toiminta menee tosiaan välillä turvalukitukseen. Tämä johtuu siitä kun lasi ajaa liian ylös ja menee siten turvakatkaisuun (johtunee karmittumuudesta). Tuohan nollaantuu sillä että ajaa ikkunan alas asti. Ja ehkäisevänä toimenpiteenä voin suositella ainakin ettei laita ovea ikkunalasista kiinni vaan kahvasta
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- Greg
- Viestit: 23
- Liittynyt: 21 Marras 2007, 13:21
- Car(s): Giulietta QV
Ex : 159 2.4 jtdm qtronic, GT 3.2 - Paikkakunta: Tuusula
Mullä ollut GT nyt ajossa n. 10 kk, normaalia työmatka-ajoa + mökkireissut ym.(n 18 000 km). Ei mitään varsinaisia ongelmia, kuskin ikkuna temppuillut hetkittäin...tuntuu olevan yleinen vaiva. No, shellin pesukone repäisi sivuvilkun irti, lieneekö sitten vika pesuvehkeessä vai vilkun kiinnityksessä.
Huolentonta menoa muuten ja fiilistähän ei tietty järjellä voi mitata...
Huolentonta menoa muuten ja fiilistähän ei tietty järjellä voi mitata...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Mitenkäs tuo GT toimisi jokapäiväisenä työmatkakuljettimena? Olot ovat sikäli ankarat, että tallia tai katosta ei ole kummassakaan päässä ja matkasta suurin osa ajetaan konetietä joten hirveän meluisa purkki ei tule kyseeseen. Lompakko on sitä mieltä että mallivalinta olisi ilmeisesti JTD.
Jäätyykö ne ikkunat kiinni ja jos, pelastaako Eberillä tilanteen? Onko mölyä enemmän kuin 156:ssa? 147:ssa?
Kunhan pähkäilen (että järkiautoilu á la Peugeot ei ole minua varten).
Jäätyykö ne ikkunat kiinni ja jos, pelastaako Eberillä tilanteen? Onko mölyä enemmän kuin 156:ssa? 147:ssa?
Kunhan pähkäilen (että järkiautoilu á la Peugeot ei ole minua varten).
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Jep, pitänee antaa tuolle mahdollisuus jos sattuu koeajettava yksilö kohdalle. Onhan siinä tietty se puoli että dieselin raksutus tuskin kuuluu renkaiden kohinan ja tuulen suhinan yli
Muuten olisi kiinnostava vaihtoehto; tyylikäs, harvinainen, suht käytännöllinen ja käyttökulut vielä jotenkin siedettävällä tasolla.
Muuten olisi kiinnostava vaihtoehto; tyylikäs, harvinainen, suht käytännöllinen ja käyttökulut vielä jotenkin siedettävällä tasolla.
- Epäkelpokeräilijä -
Minusta tuulen suhinat eivät ole häiritsevällä tasolla motarinopeuksissakaan, voi olla yksilökohtaista eroa tiivisteiden kunnossa. Jos johonkin kesän miitteihin osutaan yhtaikaa niin voit Rasvis itse koestaa miltä kuulostaa.
Ainakaan kahtena viime talvena ei ole jäätynyt mikään, tosin olen aina vetänyt silikonit tiivisteisiin pesun jälkeen eikä ole ollutkaan mitään hirmupakkasia.
Takarontti on iso, penkit kaatamalla menee paljon roinaa, jotain 185 senttistä hyllypakettiakin sai kuskattua ihan sujuvasti.
Ainakaan kahtena viime talvena ei ole jäätynyt mikään, tosin olen aina vetänyt silikonit tiivisteisiin pesun jälkeen eikä ole ollutkaan mitään hirmupakkasia.
Takarontti on iso, penkit kaatamalla menee paljon roinaa, jotain 185 senttistä hyllypakettiakin sai kuskattua ihan sujuvasti.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11298
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Kiitos tarjouksesta! Tosin tuon 3.2:n kuulostelussa on aina se vaara että siitä voi tulla pakkohankinta, minkä jälkeen teen henkilökohtaisen konkurssin ja saan passipaikan Piritorilta muiden alan miesten seurasta. Vaarallisen maukkaat puheet.
Oletko pitänyt autoa öisin ihan taivasalla? Katos varmaan suojaisi pakkasta-suojaa-pakkasta-jäätymisiltä aika tehokkaasti kun päälle ei pääsisi kertymään kinosta, tosin puolipeite tekisi kait saman tempun.
Oletko pitänyt autoa öisin ihan taivasalla? Katos varmaan suojaisi pakkasta-suojaa-pakkasta-jäätymisiltä aika tehokkaasti kun päälle ei pääsisi kertymään kinosta, tosin puolipeite tekisi kait saman tempun.
- Epäkelpokeräilijä -
Mä voin myydä ton "halvalla" niin ei konkka uhkaa. Tosin mä tykkään siitä niin voi olla ettei raatsi luopua, mutta kun kaveri hankki sellaisen punaisen heppa-auton niin nousi kuume.
Katoksessa se on ollut, joskus joulun aikaan reissussa oli taivasalla ja taisi luntakin sataa. Ainut harmi on se, että lumet tippuu penkille kun avaa oven ottaakseen sen täällä tuomitun lumiharjan.
Katoksessa se on ollut, joskus joulun aikaan reissussa oli taivasalla ja taisi luntakin sataa. Ainut harmi on se, että lumet tippuu penkille kun avaa oven ottaakseen sen täällä tuomitun lumiharjan.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Omassa ex-yksilössä motarilla >120km/h nopeudessa havaittu hiukan enemmän ikkunasuhinaa kun 147:ssa, mutta toisaalta olen kyllä matkustanut autoissa jossa on kovempi suhina vaikka on kiinteät ikkunapuitteet
Lasit eivät jäätyneet Tampereen korkeudella ikinä kiinni kahden talven aikana vaikka auto seisoi suojaamatta kerrostalon parkissa, tosin vedin jääskraballa aina ikkunan alaraunan puhtaaksi ennen oven avaamista pakkasaamuisin.
Itseasiassa ainut mikä joskus jäätyi kiinni oli bensatankin luukku, sen sai tosin silloinkin auki nykimällä takakontissa sijaitseevasta punaisesta langasta
Lasit eivät jäätyneet Tampereen korkeudella ikinä kiinni kahden talven aikana vaikka auto seisoi suojaamatta kerrostalon parkissa, tosin vedin jääskraballa aina ikkunan alaraunan puhtaaksi ennen oven avaamista pakkasaamuisin.
Itseasiassa ainut mikä joskus jäätyi kiinni oli bensatankin luukku, sen sai tosin silloinkin auki nykimällä takakontissa sijaitseevasta punaisesta langasta
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
GT
Jatketaanpas tätä jutustelua...
GT on päivä päivältä enemmän mielessä seuraavana autovaihtoehtona ja kyselenkin onkos joku käynyt potkimassa tämän renkaita http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/2965970 ?
Muutamia GT aiheisia threadeja täällä lueskelinkin mutta olisi mukava kuulla tuoreita kommentteja GT-kuskeilta.
Kutvonen, nelari vai kiisseli peräti? "Down-sizing" nelariin voi olla tuskien taival kun on kutosen äänimaailmaan tottunut...
GT on päivä päivältä enemmän mielessä seuraavana autovaihtoehtona ja kyselenkin onkos joku käynyt potkimassa tämän renkaita http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/2965970 ?
Muutamia GT aiheisia threadeja täällä lueskelinkin mutta olisi mukava kuulla tuoreita kommentteja GT-kuskeilta.
Kutvonen, nelari vai kiisseli peräti? "Down-sizing" nelariin voi olla tuskien taival kun on kutosen äänimaailmaan tottunut...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
Re: GT
Kohta on 5kk ja 20tkm diesel-GT:llä ajoa takana ja meni kyllä aivan nappiin auton valinta kesällä, tosi tyytyväinen olen. Olin henkisesti varautunut siihen että yllätyksiä voi tämänkin Alfan kanssa tulla mutta GT onkin ollut ihan älyttömän huoleton peli, tällaista uskaltaisi suositella kaverillekin Ainoat yllärit on olleet kaksi palanutta hehkutulppaa joiden uusiminen maksoi huimat 43,80 Ikkunoiden suhinoita sain vähennettyä säätämällä ne osumaan paremmin tiivisteitä vasten mutta kyllä suhinaa edelleenkin kuulee jos popit sulkee pois. Muuta hälyä tuonne kabiinin ei juuri kantaudu. Vähän tuo dieselveron maksaminen joskus arvelutti mutta näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut niiiin virhe ostaa aikanaan JTS vaikka niitä olikin paremmin tarjolla: Olisi tullut tuplakulutus, 5 vaihdetta, olematon alavääntö ja huudattamisen tarve eikä kuitenkaan mitään murinoita...V6 olisi ehdoton valintani jos ajaisin reilusti vähemmän mutta kun vain aika ajoin muistelee entisen GTV:n yli 13 litran keskikulutusta niin dieseliä käskee enemmän kuin mielellään, vielä kun se d-verokin tuli kuitattua jo ekan kuukauden 6000km ajoilla
Alfan jälleenmyynti ei tosin näin talviaikaan tunnu olevan se helpoin juttu, kukaan ei tunnu uskaltavan ostaa italialaista talviajoon. Muutamat joiden kanssa on vaihtokauppoja hierottu on tietävinään että tuon GT:n ikkunat eivät toimi talvella. Itsellä auto on sekä kotona että työpaikalla taivasalla tolppapaikalla eikä ikkunoiden kanssa ole ollut mitään ongelmia edes -20 pakkasissa. Ennakkoluulot vaan elää tiukassa. Toinen on tuo uuden Alfan arvon lasku jota voivotellaan ja jota en oikein ymmärrä kun GT on jo 5-vuotias ja 60% hinnastaan kadottanut...Mutta tällaista se kai on kun järki ja tunteet riitelee auton ostossa
Alfan jälleenmyynti ei tosin näin talviaikaan tunnu olevan se helpoin juttu, kukaan ei tunnu uskaltavan ostaa italialaista talviajoon. Muutamat joiden kanssa on vaihtokauppoja hierottu on tietävinään että tuon GT:n ikkunat eivät toimi talvella. Itsellä auto on sekä kotona että työpaikalla taivasalla tolppapaikalla eikä ikkunoiden kanssa ole ollut mitään ongelmia edes -20 pakkasissa. Ennakkoluulot vaan elää tiukassa. Toinen on tuo uuden Alfan arvon lasku jota voivotellaan ja jota en oikein ymmärrä kun GT on jo 5-vuotias ja 60% hinnastaan kadottanut...Mutta tällaista se kai on kun järki ja tunteet riitelee auton ostossa
- mutt
- Viestit: 5654
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Tai tekemällä pickup, kuten aikoinaan oli tapana:Hepa kirjoitti:Onnistuisiko tuon riisseli GT:n muuttaa pakuksi poistamalla takapenkit. Olisi aika räyhäkäs tavaran kuljetin pienellä verolla.
http://jalopnik.com/photogallery/finlandcamaro/1590038
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: GT
sampom kirjoitti:V6 olisi ehdoton valintani jos ajaisin reilusti vähemmän
Minulla on hiukan eri näkemys tästä. silloin kun ajetaan paljon niin
ehdottamasti V6, saa nautintoa koko rahan edestä.
silloinhan ei hieno moottori mene hukkaan ja saa rahalle vastinetta.
EHDOTTOMASTI GT V6 moottorilla, auto suorastaan vaatii sitä(ei sillä että muutkaan moottorit huonoja olisi, mutta ei ehkä mielestäni sopivia autoon)niin no enpä ole kyseistä dieseliä ajanut joten en siitä tiedä.
Meillä kilsoja tulee vuoteen n.50 tkm ja polttoaineen kulutus on ollut kokoajan sekaajossa 9-10 litraa/100km.
Sitten autohan on suorastaan tilaihme, nimittäin tuli pari viikkoa sitten kuljetettua 47" telkkari ja kotiteatterisarja omissa paketeissaan ja hyvin mahtui.
Re: GT
Tällaisen listan olen itselle kasannut ennen ostoa tsekattavaksi. Parit pienet ärsyttävyydet (suhinat, räminät ja haalistumiset) siis tyyppivikoina mutta ei mitään mitä tarvitsisi erityisemmin pelätä. Noista ärsyttävyyksistäkin pääsee eroon aika pienellä vaivalla. Poikkeuksellisen järkevä Alfa siisvirtti kirjoitti:Entäpäs GT:n tyyppiviat vai onkos niitä?
-hattuhylly rämisee (kumitapit unohtuneet kasauksessa/kadonneet, korjattavissa helposti itse)
-korin AR-merkit haalistuu (kuten kaikissa Alfoissa)
-tuulen suhinat sivulaseista
-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti (tästä ollut recall jossa ne vaihdetaan ehjiin)
-vesipumppuja hajonnut kun niitä ei ole vaihdettu jakohihnan kanssa samaan aikaan
Kytkinpolkimessa on joku pinni joka on seuraavissa yksilöissä viallinen ja voi katketa jonka jälkeen matkan teko loppuu, tästä on ollut myös recall joten jos ostaa tällaisen niin kannattaa tsekata että recall tehty.
ZAR93700005156078 to ZAR93700005298888
ZAR93700003185703 to ZAR93700003777404
ZAR93700003254498 to ZAR93700003334641
ZAR93700005155403 to ZAR93700005260743
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Eipä ole mitään varsinaista vikaa ollut minunkaan GT:ssäni. Ikkunat jäätyivät alkuviikolla, kun pesin auto edellisen viikonlopun aikana. "Vika" korjaantui antamalla auton sulaa ja kuivua kunnolla tallissa yön yli.
Kulutus on alhaisimmillaan ollut noin 8,4 l/100 km maantieajossa, normaalisti se pyörii 9-10 l/100 km. Enemmänkin saa menemään, ja esim. pelkässä kaupunkiajossa kulutus on aika järjetön. Muuten kertakaikkiaan hieno auto.
Kulutus on alhaisimmillaan ollut noin 8,4 l/100 km maantieajossa, normaalisti se pyörii 9-10 l/100 km. Enemmänkin saa menemään, ja esim. pelkässä kaupunkiajossa kulutus on aika järjetön. Muuten kertakaikkiaan hieno auto.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: GT
Tämän vian voi saada korjattua laskemalla lasin alas ja pitämällä avausnappia yli 10 s. pohjassa ja sen jälkeen nostamalla lasi ylös ja taas pitämällä nappia yli 10 s. yläasennossa. Näin tehden vikamuistin pitäisi nollautua.sampom kirjoitti:-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Tän vois pistää tonne FAQ:iin
sampom kirjoitti:
-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti
Tämän vian voi saada korjattua laskemalla lasin alas ja pitämällä avausnappia yli 10 s. pohjassa ja sen jälkeen nostamalla lasi ylös ja taas pitämällä nappia yli 10 s. yläasennossa. Näin tehden vikamuistin pitäisi nollautua.
sampom kirjoitti:
-sähkölasien ohjausyksiköt oikuttelee monilla siten että lasi nousee vain pari senttiä kerrallaan, pitää painaa monta kertaa että saa lasin ylös asti
Tämän vian voi saada korjattua laskemalla lasin alas ja pitämällä avausnappia yli 10 s. pohjassa ja sen jälkeen nostamalla lasi ylös ja taas pitämällä nappia yli 10 s. yläasennossa. Näin tehden vikamuistin pitäisi nollautua.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Jos ei ole etu roiskeläppiä asennettu niin kannattaa tarkistaa onko maali kuoriutunut pois renkaan takaa helman alta. Satatonnia ajetuissa jo varmasti on.
Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti(oljyäminen ei auta, uutta osaa tilalle ).
Radion kuuluvuus kannattaa tarkistaa ja vaatia tarvittaessa vahvistinta antenniin tai jotakin korjaustoimenpiteitä.
Tarkistaa ulkolämpömittarin paikkansa pitävyys pakkaskeleillä, voi heittää montakin astetta.
Vaatia uudet tiivisteet suhinoitten vähentämiseksi(auttaa varmasti jonkin verran).
Siinäpä tärkeimmät mitkä kannatta tarkistaa ja vaatia kaupanteossa kuntoon.
Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti(oljyäminen ei auta, uutta osaa tilalle ).
Radion kuuluvuus kannattaa tarkistaa ja vaatia tarvittaessa vahvistinta antenniin tai jotakin korjaustoimenpiteitä.
Tarkistaa ulkolämpömittarin paikkansa pitävyys pakkaskeleillä, voi heittää montakin astetta.
Vaatia uudet tiivisteet suhinoitten vähentämiseksi(auttaa varmasti jonkin verran).
Siinäpä tärkeimmät mitkä kannatta tarkistaa ja vaatia kaupanteossa kuntoon.
Jep, oven rajoittimet olen omaani vaihtanut, coupen pitkät ovet on liian raskaat niille alkuperäsille rajottimille ja ne löystyy. Alfan varaosana tarjoamat on alkuperäisiä järeämmät ja pitäisi kestää paremmin.Ipi76 kirjoitti:Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti(oljyäminen ei auta, uutta osaa tilalle ).
Radion kuuluvuus kannattaa tarkistaa ja vaatia tarvittaessa vahvistinta antenniin tai jotakin korjaustoimenpiteitä.
En tiedä omaani laitettu antenninvahvistin vai onko se vaan tuo Beckerin tuplavirittimellä oleva soitin mutta GT:ssä on ylivoimaisesti paras kuuluvuus mitä omissa autoissa on ollut.
-
- Viestit: 608
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Eikö se ole vain digitalisoitu ääni? http://www.youtube.com/watch?v=HjKEOYn8HBoIpi76 kirjoitti:Oven rajoitin voi naksua erittäin voimakkaasti...
Re: GT
virtti kirjoitti:Jatketaanpas tätä jutustelua...
GT on päivä päivältä enemmän mielessä seuraavana autovaihtoehtona ja kyselenkin onkos joku käynyt potkimassa tämän renkaita http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gt/2965970 ?
Muutamia GT aiheisia threadeja täällä lueskelinkin mutta olisi mukava kuulla tuoreita kommentteja GT-kuskeilta.
Kutvonen, nelari vai kiisseli peräti? "Down-sizing" nelariin voi olla tuskien taival kun on kutosen äänimaailmaan tottunut...
Kynnykset ja sisätilat vaatii fixsausta kyseisessä laitteessa.
T.L
Vieläkö on GT:n omistajat olleet tyytyväisiä autoihinsa? Heti kun saa vain oman käyttölussun myytyä pois niin pitäisi Ruotsiin suunnnata GT ostamaan...
Harmi kun tässä lähistöllä ei oo GT missään, niin ei pääse oikein testimään. Mietityttää vain tuo meteli, että onkohan paljonkin erilainen 156 verrattuna?
Harmi kun tässä lähistöllä ei oo GT missään, niin ei pääse oikein testimään. Mietityttää vain tuo meteli, että onkohan paljonkin erilainen 156 verrattuna?
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^kyllä, olen edelleen erittäin tyytyväinen autooni
Siinä ei ole ollut oikeastaan mitään viaksi laskettavaa ongelmaa. Maavara on tietysti pieni ja näin kovin lumisella talvella saa olla tarkkana, miten ajelee. Lapio kulkee takakopassa senkin vuoksi koko ajan.
Mielestäni GT on hiukan meluisampi kuin 156, muttei mitenkään häiritsevästi. Ainakin koneen ääntä kuuntelee ihan mielellään
Siinä ei ole ollut oikeastaan mitään viaksi laskettavaa ongelmaa. Maavara on tietysti pieni ja näin kovin lumisella talvella saa olla tarkkana, miten ajelee. Lapio kulkee takakopassa senkin vuoksi koko ajan.
Mielestäni GT on hiukan meluisampi kuin 156, muttei mitenkään häiritsevästi. Ainakin koneen ääntä kuuntelee ihan mielellään
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
ei mitään ongelmia, tai ainoa on kylmäkäynnistyksessä jo monta kertaa todettu ohjaustehostimen vinkuna käynnistyksen jälkeen, ja vinkunan aika riippuen pakkasen määrästä...
ja tietenkin kun mulla laskettu alustaa 20 mm niin kyllähän rohina käy ja lumikokkereet paukkuu, mutta onneksi vaihdettu alumiininen pohjapanssari jonka pitäisi myös tuoda "takaisin" tuo 20 mm koska on lähempänä alustaa kuin muovinen, eli yhtä matala kuin alkuperäinen. Ainoa ongelma viime talvena oli että vasen vetoakseli sanoi itsensä irti, ja tapahtui ihan hitaassa ja rauhallisessa lähdössä kaupan pihalta tielle. Siis ei vain talven aiheuttamaa juttu...
ja tietenkin kun mulla laskettu alustaa 20 mm niin kyllähän rohina käy ja lumikokkereet paukkuu, mutta onneksi vaihdettu alumiininen pohjapanssari jonka pitäisi myös tuoda "takaisin" tuo 20 mm koska on lähempänä alustaa kuin muovinen, eli yhtä matala kuin alkuperäinen. Ainoa ongelma viime talvena oli että vasen vetoakseli sanoi itsensä irti, ja tapahtui ihan hitaassa ja rauhallisessa lähdössä kaupan pihalta tielle. Siis ei vain talven aiheuttamaa juttu...
Kyllä vaan tyytyväisiä ollaan, itselle ostin jo toisenkin GT:n, tällä kertaa dieselin sijasta bensapeli.aannttii kirjoitti:Vieläkö on GT:n omistajat olleet tyytyväisiä autoihinsa? Heti kun saa vain oman käyttölussun myytyä pois niin pitäisi Ruotsiin suunnnata GT ostamaan...
Miksi meinaat Ruotsista asti hakea? Suomestahan saa tällä hetkellä paremman oloisia halvemmalla? http://www.nettiauto.com/3661427
Vai onko joku tietty yksilö mielessä mitä ei Blocketista löydy?
Viimeksi muokannut sampom, 27 Joulu 2010, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Ei Suomen hintataso mielestäni ole ihan kohdallaan (puhumattakaan Ruotsin)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =137937557
Toki tuo on hirveän värinen, hirveällä nahkasisustalla ajettu runsaanpuoleisesti ja polttoainekin haisee pahalle. (Onneksi ei ole rahaa moiseen, polttee jonkun verran nuo tupaöljy GT:t)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =137937557
Toki tuo on hirveän värinen, hirveällä nahkasisustalla ajettu runsaanpuoleisesti ja polttoainekin haisee pahalle. (Onneksi ei ole rahaa moiseen, polttee jonkun verran nuo tupaöljy GT:t)
VMP
Nooh ei liene järkevää aloittaa tuontikeskustelua ties kuinka monennen kerran siitä mobilen halvimmasta ruoskasta missä on pielessä "kaikki" (väri, sisusta, kone, ajomäärä..)... Ihmettelin vaan että kun Ruotsin 100tkm ajetut GT:t maksaa alkaen 13500e niin kyllä ne kuluineen menee lujaa ja kauas yli tuon 17te (joka on kuitenkin vain 70tkm ajettu ja valmiiksi Suomessa)mattijus kirjoitti:Ei Suomen hintataso mielestäni ole ihan kohdallaan (puhumattakaan Ruotsin)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =137937557
Toki tuo on hirveän värinen, hirveällä nahkasisustalla ajettu runsaanpuoleisesti ja polttoainekin haisee pahalle. (Onneksi ei ole rahaa moiseen, polttee jonkun verran nuo tupaöljy GT:t)
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Ei dieselissä moottori ole pielessä, jos dieseliä kaipaa (ne ruoskat on pari tonnia halvempia). Ei kai siinä vertailussa sen enempää järkeä tarvitse ollakaan; näyttää vaan siltä, että saksantuonnilla päätyisi pari tonnia halvempaan kokonaispottiin kuin Suomi (tai puhumattakaan Ruotsi) linjalla. Itse olen sen verran persaukinen, että tuo parin tonnin hintaero on kuitenkin tuntuvasampom kirjoitti:Onko mitään järkeä pohjata tuontikeskustelua ties kuinka monennen kerran mobilen halvimpaan ruoskaan missä on pielessä "kaikki" (väri, sisusta, kone, ajomäärä..)..? Come on...
Minä ihmettelin sitä että kun Ruotsin 100tkm ajetut GT:t maksaa 13500e niin kyllä ne kuluineen menee lujaa ja kauas yli tuon 17te (joka on kuitenkin vain 70tkm ajettu ja valmiiksi Suomessa)
EDIT: Lisätään vielä, että itse ajan sen verran, että diesel on selkeästi järkevämpi kuin JTS. Puhumattakaan, jos tuollaisen saisi veilä pakuksi rekisteröityä
VMP