On syytäkin... ; )
Valvoja: Moderators
Kun Henryn lausahdus sijoitetaan asiayhteyteensä, monologi meni suunnilleen näin: voin nostaa hattua joka kerta, kun näen Alfa Romeon (eikä käsi pahemmin väsy). Eli herra Ford halusi kertoa, että tulevaisuus on halpojen massa-autojen (niin kuin on ollutkin).
Paolo Torrettan (kuka hän sitten lieneekin) jutussa on muutakin erikoista.
- anonima on suomennettu anonyymiksi, mitä se toki tarkoittaa, mutta ei brittiläisten yritysten nimen yhteydessä esiintyvän LTD:nkään (limited) asiallisin käännös liene "rajoitettu". Olisiko Osakeyhtiö?
- "Autojen tunnusomainen 'Alfan punainen' väri ('Rosso Alfa') on myös peräisin 1920 -luvulta." Siihen aikaan autourheilussa oli talleilla kansalliset värit. Italialle annettiin punainen. Sitä ei tainnut siis Alfa Romeo itse valita. Britannialla oli vihreä ja Saksalla valkoinen. Koska heraldiikassa valkoinen ja hopea ovat rinnasteiset värit, alkoivat jotkut saksalaistallit josssain vaiheessa harrastaa hopeaa. Nykyisin sen värin on yleisimmin korvannut Harmaa, jolla maalattuja autoja mattikyllöset toki kutsuvat edelleen Mikan Hopeanuoliksi.
- mikähän logiikka on ollut noiden kiehtovien ja unohtumattomien mallien listaamisessa. Kyllä minusta Seiskavitonenkin olisi kiehtova ja Arnaa ei kukaan voi unohtaa.
Paolo Torrettan (kuka hän sitten lieneekin) jutussa on muutakin erikoista.
- anonima on suomennettu anonyymiksi, mitä se toki tarkoittaa, mutta ei brittiläisten yritysten nimen yhteydessä esiintyvän LTD:nkään (limited) asiallisin käännös liene "rajoitettu". Olisiko Osakeyhtiö?
- "Autojen tunnusomainen 'Alfan punainen' väri ('Rosso Alfa') on myös peräisin 1920 -luvulta." Siihen aikaan autourheilussa oli talleilla kansalliset värit. Italialle annettiin punainen. Sitä ei tainnut siis Alfa Romeo itse valita. Britannialla oli vihreä ja Saksalla valkoinen. Koska heraldiikassa valkoinen ja hopea ovat rinnasteiset värit, alkoivat jotkut saksalaistallit josssain vaiheessa harrastaa hopeaa. Nykyisin sen värin on yleisimmin korvannut Harmaa, jolla maalattuja autoja mattikyllöset toki kutsuvat edelleen Mikan Hopeanuoliksi.
- mikähän logiikka on ollut noiden kiehtovien ja unohtumattomien mallien listaamisessa. Kyllä minusta Seiskavitonenkin olisi kiehtova ja Arnaa ei kukaan voi unohtaa.
- mattijus
- Viestit: 5329
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Sakemannit jättivät 30-luvulla maalin pois kilpa-autoistaan joten väriksi tuli alumiininharmaa. Ilmeisesti valkoinen maali painoi liikaaJönsson kirjoitti:Koska heraldiikassa valkoinen ja hopea ovat rinnasteiset värit, alkoivat jotkut saksalaistallit josssain vaiheessa harrastaa hopeaa.
(Ihan oikeasti miettikää edes vähän noita otsikkoja!)
VMP
Juurikin näin, painaa se maalikin, muutama kilo tuollakin kai säästettiin.mattijus kirjoitti:Sakemannit jättivät 30-luvulla maalin pois kilpa-autoistaan joten väriksi tuli alumiininharmaa. Ilmeisesti valkoinen maali painoi liikaaJönsson kirjoitti:Koska heraldiikassa valkoinen ja hopea ovat rinnasteiset värit, alkoivat jotkut saksalaistallit josssain vaiheessa harrastaa hopeaa.![]()
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Osakeyhtiöhän tuo anonima tässä on.Jönsson kirjoitti:Paolo Torrettan (kuka hän sitten lieneekin) jutussa on muutakin erikoista.
- anonima on suomennettu anonyymiksi, mitä se toki tarkoittaa, mutta ei brittiläisten yritysten nimen yhteydessä esiintyvän LTD:nkään (limited) asiallisin käännös liene "rajoitettu". Olisiko Osakeyhtiö?
Toisena merkityksenä sillä toki on nimetön, anonyymi.
- PK
- Viestit: 509
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
No nyt on Jönssönilla pissiä aamumuroissa tai ymmärrys tyypillisen bemarikuskin tasoa... :
“Alfa Romeo and Henry Ford’s hat”
““Every time I see an Alfa Romeo pass by , I lift my hat.”
Many people say that this phrase is a legend or a lie that becomes the truth when you
continue to repeat it.
Griffith Borgeson, famous and competent historian of the motor-car, in his book
“ The Alfa Romeo tradition”, in the chapter regarding Mr.Ugo Gobbato, Alfa Romeo’s
president from 1933 to 1945, writes as follows: …….
“Every time I see and Alfa Romeo pass by , I lift my hat”. It has been repeated countless times in Alfa company literature and perhaps as often in independent writings. I have asked company people for the source of this rather unlikely legend , but none of them has been able to reply with more than a shrug of the shoulders, A letter addressed to the Ford Archives in the united states brought this answer : “This has come up before , and we ‘ve never been able to verify it. It is implausible and apocryphal”.
Imagine my surprise, then , when , in the middle of a long interview session with Dr. Ing.Pierugo Gobbato in 1988 he let drop this morsel: << I remember that my father visited Henry Ford in Dearborn in 1939. That was when Mr Ford said to him: “ When I see an Alfa Romeo , I lift my hat”>>
“So that is the origin of that story”, I said, “How did Mr Ford happen to say it?”
<< Well, he asked my father, “How many cars do you make per day? >> “My father exaggerating a bit on the high side, said, “oh about six”. And Mr Ford laughed and said , “I make six in a minute”.
“Aside from that , do you know how Mr Ford came by any opinion at all about Alfa cars?” I asked “very few ever came to the states in those days”.
“I seem to remember that in 1938. Mr Ford had examined an Alfa Romeo 8C 2900 roadster that had been bought by a member of the Rockefeller Family. In any case , I know that I respected their design and workmanship”.
“But -Tutte le volte-, as one usually sees in print , makes it sound as thought he saw Alfas fairly frequently”.
Mr Ford has been misquoted . He didn’t say “Every time is see one”, he said “When I see one”. My father recounted that episode to me, and the exact words are still clear in my mind.
pitääkö Jönssonille suomentaa ?
“Alfa Romeo and Henry Ford’s hat”
““Every time I see an Alfa Romeo pass by , I lift my hat.”
Many people say that this phrase is a legend or a lie that becomes the truth when you
continue to repeat it.
Griffith Borgeson, famous and competent historian of the motor-car, in his book
“ The Alfa Romeo tradition”, in the chapter regarding Mr.Ugo Gobbato, Alfa Romeo’s
president from 1933 to 1945, writes as follows: …….
“Every time I see and Alfa Romeo pass by , I lift my hat”. It has been repeated countless times in Alfa company literature and perhaps as often in independent writings. I have asked company people for the source of this rather unlikely legend , but none of them has been able to reply with more than a shrug of the shoulders, A letter addressed to the Ford Archives in the united states brought this answer : “This has come up before , and we ‘ve never been able to verify it. It is implausible and apocryphal”.
Imagine my surprise, then , when , in the middle of a long interview session with Dr. Ing.Pierugo Gobbato in 1988 he let drop this morsel: << I remember that my father visited Henry Ford in Dearborn in 1939. That was when Mr Ford said to him: “ When I see an Alfa Romeo , I lift my hat”>>
“So that is the origin of that story”, I said, “How did Mr Ford happen to say it?”
<< Well, he asked my father, “How many cars do you make per day? >> “My father exaggerating a bit on the high side, said, “oh about six”. And Mr Ford laughed and said , “I make six in a minute”.
“Aside from that , do you know how Mr Ford came by any opinion at all about Alfa cars?” I asked “very few ever came to the states in those days”.
“I seem to remember that in 1938. Mr Ford had examined an Alfa Romeo 8C 2900 roadster that had been bought by a member of the Rockefeller Family. In any case , I know that I respected their design and workmanship”.
“But -Tutte le volte-, as one usually sees in print , makes it sound as thought he saw Alfas fairly frequently”.
Mr Ford has been misquoted . He didn’t say “Every time is see one”, he said “When I see one”. My father recounted that episode to me, and the exact words are still clear in my mind.
pitääkö Jönssonille suomentaa ?
Suomenna ihmeessä. Kerro meille samalla hieman lapsuudestasi. Se auttaa ehkä ymmärtämään käytöstäsi.PK kirjoitti:No nyt on Jönssönilla pissiä aamumuroissa tai ymmärrys tyypillisen bemarikuskin tasoa... :
“Alfa Romeo and Henry Ford’s hat”
““Every time I see an Alfa Romeo pass by , I lift my hat.”
Many people say that this phrase is a legend or a lie that becomes the truth when you
continue to repeat it.
Griffith Borgeson, famous and competent historian of the motor-car, in his book
“ The Alfa Romeo tradition”, in the chapter regarding Mr.Ugo Gobbato, Alfa Romeo’s
president from 1933 to 1945, writes as follows: …….
“Every time I see and Alfa Romeo pass by , I lift my hat”. It has been repeated countless times in Alfa company literature and perhaps as often in independent writings. I have asked company people for the source of this rather unlikely legend , but none of them has been able to reply with more than a shrug of the shoulders, A letter addressed to the Ford Archives in the united states brought this answer : “This has come up before , and we ‘ve never been able to verify it. It is implausible and apocryphal”.
Imagine my surprise, then , when , in the middle of a long interview session with Dr. Ing.Pierugo Gobbato in 1988 he let drop this morsel: << I remember that my father visited Henry Ford in Dearborn in 1939. That was when Mr Ford said to him: “ When I see an Alfa Romeo , I lift my hat”>>
“So that is the origin of that story”, I said, “How did Mr Ford happen to say it?”
<< Well, he asked my father, “How many cars do you make per day? >> “My father exaggerating a bit on the high side, said, “oh about six”. And Mr Ford laughed and said , “I make six in a minute”.
“Aside from that , do you know how Mr Ford came by any opinion at all about Alfa cars?” I asked “very few ever came to the states in those days”.
“I seem to remember that in 1938. Mr Ford had examined an Alfa Romeo 8C 2900 roadster that had been bought by a member of the Rockefeller Family. In any case , I know that I respected their design and workmanship”.
“But -Tutte le volte-, as one usually sees in print , makes it sound as thought he saw Alfas fairly frequently”.
Mr Ford has been misquoted . He didn’t say “Every time is see one”, he said “When I see one”. My father recounted that episode to me, and the exact words are still clear in my mind.
pitääkö Jönssonille suomentaa ?
- Tazio
- Viestit: 3411
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muistelisin joskus Neubauerin muistelmista lukeneeni, että tuo tapahtui '34 tai '35 Eiffelrennenin alla. Märssy oli kilon tai pari ylipainoinen ja legendaarinen tallipäällikkö tuon sitten hätäpäissään keksi. Eli tuo olisi sitten Mersun perua.toolman kirjoitti:Juurikin näin, painaa se maalikin, muutama kilo tuollakin kai säästettiin.mattijus kirjoitti:Sakemannit jättivät 30-luvulla maalin pois kilpa-autoistaan joten väriksi tuli alumiininharmaa. Ilmeisesti valkoinen maali painoi liikaaJönsson kirjoitti:Koska heraldiikassa valkoinen ja hopea ovat rinnasteiset värit, alkoivat jotkut saksalaistallit josssain vaiheessa harrastaa hopeaa.![]()
-Tazio
Juu, mutta tuo oli mahdollista siksi, että hopean ja valkoisen voitiin heraldisen värikartan mukaan katsoa olevan sama väri. Näin ainakin luin Bemaristi-lehdestä. (Toki saatoin ymmärtää väärin, meidän Bemari-kuskien ymmärrys kun on tyypillisesti, mitä on..Tazio kirjoitti:Muistelisin joskus Neubauerin muistelmista lukeneeni, että tuo tapahtui '34 tai '35 Eiffelrennenin alla. Märssy oli kilon tai pari ylipainoinen ja legendaarinen tallipäällikkö tuon sitten hätäpäissään keksi. Eli tuo olisi sitten Mersun perua.toolman kirjoitti:Juurikin näin, painaa se maalikin, muutama kilo tuollakin kai säästettiin.mattijus kirjoitti: Sakemannit jättivät 30-luvulla maalin pois kilpa-autoistaan joten väriksi tuli alumiininharmaa. Ilmeisesti valkoinen maali painoi liikaa![]()
-Tazio