Työkaluna Alfa Romeo
Valvoja: Moderators
Työkaluna Alfa Romeo
Timpuri omistaa pakillisen työkaluja ja saa niistä työnantajan maksaman työkalukorvauksen.
Reppuri/matka-asentaja ajaa autollaan asiakkaan luokse ja saa siitä kilometrikorvauksen.
Aloitin vuonna -70 luupää Datsunilla ja lopetin n. 1.8 miljoonan kilometrin
jälkeen vuonna 2000 Octavialla.
Nyt eläkeukkona nautiskelen Alfalla ajamisesta. Ei ollut aikoinaan Alfan hinta/laatu suhde niin kohdallaan, että olisin ajatellut sitä työkaluksi.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko joku tehnyt Alfalla "tiliä", vai onko osa palkasta mennyt korjaus ja huoltokuluihin.
Mikä oli paras työkaluni, millä maksoin pois osan asunto lainastani?
Se oli Fiat Uno, viaton siihen, että esimerkiksi Oulun reissun jälkeen selkä oli h****tin kipeä,
mutta ei pankinjohtaja kysynyt, mistä lainan lyhennys tulee.
Reppuri/matka-asentaja ajaa autollaan asiakkaan luokse ja saa siitä kilometrikorvauksen.
Aloitin vuonna -70 luupää Datsunilla ja lopetin n. 1.8 miljoonan kilometrin
jälkeen vuonna 2000 Octavialla.
Nyt eläkeukkona nautiskelen Alfalla ajamisesta. Ei ollut aikoinaan Alfan hinta/laatu suhde niin kohdallaan, että olisin ajatellut sitä työkaluksi.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko joku tehnyt Alfalla "tiliä", vai onko osa palkasta mennyt korjaus ja huoltokuluihin.
Mikä oli paras työkaluni, millä maksoin pois osan asunto lainastani?
Se oli Fiat Uno, viaton siihen, että esimerkiksi Oulun reissun jälkeen selkä oli h****tin kipeä,
mutta ei pankinjohtaja kysynyt, mistä lainan lyhennys tulee.
- Farina
- Viestit: 1498
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?
Tällä palstallakin ajoittain pyörivä kaverini teki aikoinaan sähköasennuskeikkoja GTV:llä (916). Pakki mahtui mukavasti luukkuun, loppukamat takapenkille. Tekikö tiliä Alfalla, tuskin. Mutta olipa mahtava keikka-auto
Tällä palstallakin ajoittain pyörivä kaverini teki aikoinaan sähköasennuskeikkoja GTV:llä (916). Pakki mahtui mukavasti luukkuun, loppukamat takapenkille. Tekikö tiliä Alfalla, tuskin. Mutta olipa mahtava keikka-auto
Kysyin itseasiassa tuota, että miksi alfoja ei ole takseina niin vastaus oli että ei ole tarpeeksi tilavia että eipä kait muuta.. Kysyin myös luotettavuuden puute ajattelua mutta ei ollut kuulema sekään..Farina kirjoitti:^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?
Tällä palstallakin ajoittain pyörivä kaverini teki aikoinaan sähköasennuskeikkoja GTV:llä (916). Pakki mahtui mukavasti luukkuun, loppukamat takapenkille. Tekikö tiliä Alfalla, tuskin. Mutta olipa mahtava keikka-auto
Taksi oli mersu
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Opiskeluaikoina tuli oltua kesätöissä useampanakin vuonna eräässä metsäyhtiössä osto- jo korjuuhommissa. Aluksi kulkimena oli 75, myöhemmin 164, tessuja molemmat. Eihän nuo kesätyöt ajallisesti pitkiä olleet, mutta kilometrejä kuitenkin kertyi ihan kunnioitettavia määriä, usein varsin huonokuntoisillakin metsäteillä. Kunnialla Roomeot noista kilometreistä suoriutuivat, saattaa tosin osittain aika kullata muistot.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Joitain tuhansia kilsoja tulee ajettua työkeikkoja 156:lla, pääasiassa tre-hki väliä. V6:lla on mukava ajella, vaikka ei ihan taloudellinen olekaan. Toistaiseksi on km-korvaukset riittäneet bensoihin ja huoltoihin. EDIT. Ja on niistä joskus jotain jäänytkin tilin lisäksi
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.Farina kirjoitti:^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?
Samoin Fiat Croma JTD automaatilla, on tullut muutaman kerran taxina bongattua Turussa. Sekin nyttemmin kadonnut taxikäytöstä.
"Kaikenlaista harmia."
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
tähän mennessä 159llä alettu työmatkoja 30000km vuoden aikana, ei kyllä täysin harmiton ole ollut
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa työkaluna
Hesassa 164 2l tc 130hv. taxina Alfallakin rallia ajaneella miehellä.Takuu oli silloin 1v. ei uskaltanut pitää takuun yli. Aika harvinainen 164 tc koneella. Huhujen mukaan Pertunmaalla Lancia taxi.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
Re: alfa työkaluna
Olen kuullut tästä myös, luulin että olisi ollut v6? Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla. Olikos se muuten Harri Väänänen tämä ralli-taksi-mies?berliina kirjoitti:Hesassa 164 2l tc 130hv. taxina Alfallakin rallia ajaneella miehellä.Takuu oli silloin 1v. ei uskaltanut pitää takuun yli. Aika harvinainen 164 tc koneella...
Niin oli. Omistajasta käytettiin kuulemma nimeä Tarkka-Markku. Siinä mielessä ainakin piti paikkaansa etten kertaakaan nähnyt sitä Alfaa likaisena missään.altair kirjoitti:Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Mielenkiintoista. Ja joo totta on, etten kyllä itekään koskaan tuota likaisena bongannut. Mut en myöskään kovasta yrityksestä huolimatta koskaan pääsyt kyytiinkään...mml kirjoitti:Niin oli. Omistajasta käytettiin kuulemma nimeä Tarkka-Markku. Siinä mielessä ainakin piti paikkaansa etten kertaakaan nähnyt sitä Alfaa likaisena missään.altair kirjoitti:Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.
"Kaikenlaista harmia."
Vanhalla V 6:lla tuli ajeltua semmoiset 500 - 1000 km per viikko vajaan vuoden ajan työajoja projektihommissa.
Ainoa ongelma oli ajoittainen kaasun potentiometrin tai sähköjen takkuilu. Yleensä kyllä loppui johtojen heiluttelulla.
Vika oli luokkaa, että en viitsinyt edes korjauttaa, siis katsottaneen ominaisuudeksi.
Ainoa ongelma oli ajoittainen kaasun potentiometrin tai sähköjen takkuilu. Yleensä kyllä loppui johtojen heiluttelulla.
Vika oli luokkaa, että en viitsinyt edes korjauttaa, siis katsottaneen ominaisuudeksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11285
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tilin tekemisestä niin tiedä, mutta jokunen vuosi sitten 400 €:llä hankittu 75 kyllä tienasi kilsakorvauksilla itsensä takaisin kerran kuussa. Pari kertaa hukkui kipinä sytkän pääteasteen liittimen hapettumisen vuoksi, kerran hirtti startti päälle, kerran repeytyi vääntösauva irti ajossa ja pari kertaa loppui löpö rikkinäisen bensamittarin valon (+ tiukan budjetin) vuoksi, mutta ainoa kerta kun suunniteltu matka jäi tekemättä oli se startin hajoaminen. Ja silloin olisi pitänyt lähteä anoppilaan joten menetys oli siedettävä
Osuttiinhan tuolla kerran valkohäntäpeuraankin, jolloin Valtiokonttori maksoi pari kertaa auton hankintahinnan ja antoi vielä pitää auton.
Enää ei kovastipaljon tule firman metrejä joten tienaamaan ei pääse, auton suhteen siihen ei olisi mitään estettä.
Osuttiinhan tuolla kerran valkohäntäpeuraankin, jolloin Valtiokonttori maksoi pari kertaa auton hankintahinnan ja antoi vielä pitää auton.
Enää ei kovastipaljon tule firman metrejä joten tienaamaan ei pääse, auton suhteen siihen ei olisi mitään estettä.
- Epäkelpokeräilijä -
- atti
- Viestit: 705
- Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
- Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vuositasolla tulee kilometrejä noin 50-60tkm. Noista ehkä puolet työajossa. Tukivarsien & laakereiden vaihdon lisäksi raidetanko tullut vaihdettua sekä hieman EGR-temppuilua. Mielestäni harmiton peli.
Nyt autona 156 JTD, mutta jos ensi vuonna hommaisi kiisseli Breran niin saisi harrastaa sakkailua edes tyylillä
Nyt autona 156 JTD, mutta jos ensi vuonna hommaisi kiisseli Breran niin saisi harrastaa sakkailua edes tyylillä
alfa työkaluna
Joo Harrilla se oli. Esson baarin juttuja, että kokoajan korjaamolla. Itse tilasin taxin, tuli tää 164 Harrin vaimo kuskina käytiin viinakaupassa. Ei pyynnöistä huolimatta viihdyttänyt meitä kiihdyttämällä Alffaa. 2l tc siinä oli ainakin myöhemmin Harrin kanssa jutellessani jäin siihen käsitykseen.
164 oli silloin just tullu myyntiin sen tähden ei uskaltanut pitää, kuin takuuajan.
164 oli silloin just tullu myyntiin sen tähden ei uskaltanut pitää, kuin takuuajan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Jurin
- Viestit: 358
- Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
- Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift - Paikkakunta: Tampere
Todella komea peli varmasti. Olisi mukava nähdä pari fotoa. TI-varusteltu 156 on suomessa varmasti harvinainen peli. Niitä ei vissiin suomessa ikinä myytykään.lato kirjoitti:Vastaus Jurin kysymykseen.
Minulla on 156 Ti. vm.-05. Ostin sen Joulukuussa Alfa-harrstajalta Tallinnasta.
Oli tilannut sen suoraan tehtaalta.
Hänelle jäi vielä GTV -69, GTV -71, GT ja Brera.
Salaa himoitsen 156 TI:tä V6:lla, vaikka eihän tuossa nykyisessäkään mitään valitettavaa ole.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Maailma ei olekaan niin julma kun kuvittelinRaimo Miettinen kirjoitti:GTA:lla tuli melkein pari vuotta ajeltua työajoja (n. 50tkm). Järkeähän ei tuossa ollut jos ei lasketa kuskin saamaa mielihyvää. Onneksi työnantaja maksaa korvausta ajoista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Useammallakin Alfalla on tullut ajettua 50 000 - 60 000 km vuodessa. Viimeksi 159 2,4 Jtd:llä, johon pyöräytin kahdessa vuodessa 100 000 km. Pyöränlaakeri ja EGR vaihdettiin, kumpikin takuuseen, muuten oli ongelmaton. En tiedä, tuliko tiliä tehtyä, mutta eivät ne rahat ainakaan korjaamiseen menneet. 156:sissa oli sitten laittoakin, varsinkin jälkimmäisessä JTS:ssä. Sillä ajoin 230 000 km. neljässä vuodessa.
- Maunu
- Viestit: 3544
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
156:nen on pääasiallisesti työ käytössä. Porin alfistit tietävät miltä 2004 vuoden facelift 2 Alfa voi näyttää pahimmillaan kun sillä ajetaan ympäri teollisuusaluetta ja läjitysalueita.
Olen ollut silti erittäin tyytyväinen autoon koska siinä ei ole ollut oikeastaan mitään suurempaa vikaa kahden "tuhoamis" vuoden aikana. Pian se on jo saatu maksuunkin kilometrikorvauksilla, olihan tuo tietty halpa jo hankittaessa kun vakuutusyhtiöltä sen takaisin ostin emännän toilailujen jälkeen.
Suurimmat kuluerät on aiheuttanut oma huolimattomuus, jonka seurauksena autoon on jo korjattu öljypohja kahteen kertaan.
Auto kävi viime viikolla maalauksessa, joten taas voi ajella vesilätäköihin (rikkihappoon) turvallisin mielin.
Ihmetyttää kyllä työkavereiden kommentit miten joku voi ajella tuollaisella autolla pitkin jätekasaa päivittäin. Olen vaan todennut että firmalta saisi Hilux:in, joka olisi about 50 000 euron hintainen ja sen käytöä alueella kukaan ei edes huomaisi.
Olen ollut silti erittäin tyytyväinen autoon koska siinä ei ole ollut oikeastaan mitään suurempaa vikaa kahden "tuhoamis" vuoden aikana. Pian se on jo saatu maksuunkin kilometrikorvauksilla, olihan tuo tietty halpa jo hankittaessa kun vakuutusyhtiöltä sen takaisin ostin emännän toilailujen jälkeen.
Suurimmat kuluerät on aiheuttanut oma huolimattomuus, jonka seurauksena autoon on jo korjattu öljypohja kahteen kertaan.
Auto kävi viime viikolla maalauksessa, joten taas voi ajella vesilätäköihin (rikkihappoon) turvallisin mielin.
Ihmetyttää kyllä työkavereiden kommentit miten joku voi ajella tuollaisella autolla pitkin jätekasaa päivittäin. Olen vaan todennut että firmalta saisi Hilux:in, joka olisi about 50 000 euron hintainen ja sen käytöä alueella kukaan ei edes huomaisi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- mutt
- Viestit: 5592
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Käsittääkseni Kappoja on ollut parinkin kappalein taksina eri puolilla Suomen maata. Luultavasti (kertaalleen kuullut mainittavan) myös yksi Themakin, ja aivan varmasti (kuvakin on nähty) Pertunmaalla on uusikoppainen Delta juustokupu katolla.A Bart kirjoitti:Ei ihan 166, mutta huhun mukaan kappaa on ollut pääkaupunkiseudulla taksina.
Itse veistelen kappalla leipää jonkunverran.
- PePe
- Viestit: 172
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Re: alfa työkaluna
Mistähän näitä tämän sarjan juttuja oikein sikiää...toolman kirjoitti: Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: alfa työkaluna
Voipi sikiä sieltä,että kun 164 tuli markkinoille,niin varaosia/huolto osia ei tahtonut saada maahantuoja tehtaalta,joten pakon edessä oli purettava uusia autoja,jotta saatiin osia asiakkaiden autoihin.En tiedä oliko niin vikaisia autoja,että varaosat loppuivat vai mistä homma kiikastiPePe kirjoitti:Mistähän näitä tämän sarjan juttuja oikein sikiää...toolman kirjoitti: Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla.
Molemmat kaksi oli Helsingin seudulla ja samalla suharilla oli aiemmin Thema. Yhdessä istuin joskus kyydissäkin ja toista noista ex-taksi-Kappoista kävin katsomassa Hertsikassa Hyundai-liikkeessä vuonna 2001 tai 2002, kun olin ekaa k:ta itselleni ostamssa. Mittarissa oli luokkaa 370-380 tkm ja siisti peli oli silloin edelleen, mutta sinne jäi, kun melkein samaan hintaan löysin yksityiseltä 300 tkm vähemmän ajetun - ja hiukan halvemmalla.mutt kirjoitti:Käsittääkseni Kappoja on ollut parinkin kappalein taksina eri puolilla Suomen maata. Luultavasti (kertaalleen kuullut mainittavan) myös yksi Themakin, ja aivan varmasti (kuvakin on nähty) Pertunmaalla on uusikoppainen Delta juustokupu katolla.A Bart kirjoitti:Ei ihan 166, mutta huhun mukaan kappaa on ollut pääkaupunkiseudulla taksina.
Itse veistelen kappalla leipää jonkunverran.
Alfoja en ole Suomessa taksina bongannut. Keski-Suomessa Äänekosken suunnalla pari kesää sitten tomaatti Croma JTD:n kyllä. Kuski kehui mukavaksi ja harmittomaksi vehkeeksi.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Kyllä onnistuu ainakin myyntimiehen työ 156 diesel-Alfalla ihan hyvin. Kilometrejä tulee nykyisellään noin 1000km / viikko. Omaa ajoa autolla tulee varmaan alle 10% kilometreistä. Nyt siis alkaa 6. vuosi Alfan ratissa ja kilometrit ollut yhtä välivuotta lukuunottamatta jatkuvasti samaa tasoa.
Toki ongelmia on ollut joskus ja auto seisonut hetken pajalla, mutta kertaakaan en ole vielä joutunut hinaamaan Alfaa kotiin, aina on jotenkin selvitty kotiin asti. Esimerkkinä hankalasta reissusta mainittakoon kun Helsingissä (~340km kotoa) käydessäni 75:stä hajos laturi eikä enää siihen aikaan saanut uutta mistään, joten ostin takakontillisen akkuja ja vaihdoin niitä sitten aina matkan edetessä ja jännitteen tippuessa.
Toki ongelmia on ollut joskus ja auto seisonut hetken pajalla, mutta kertaakaan en ole vielä joutunut hinaamaan Alfaa kotiin, aina on jotenkin selvitty kotiin asti. Esimerkkinä hankalasta reissusta mainittakoon kun Helsingissä (~340km kotoa) käydessäni 75:stä hajos laturi eikä enää siihen aikaan saanut uutta mistään, joten ostin takakontillisen akkuja ja vaihdoin niitä sitten aina matkan edetessä ja jännitteen tippuessa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Setäni rullasi aikoinaan työajoa todella kovia kilometri lukemia ainakin:
75ts, jossa oli jonkun verran sähköongelmia. Delta vaihtoi ajotietokoneen 2 kertaa takuuseen. En tiedä oliko vika siinä vai saiko siitä hyvät katteet työsuhdeautossa. Sieltä se Alfa virus varmaan pesiytyi meikäläiseen. Se kun oli nuoren pojan mielestä tosi cool ja nopea. Sakkojakin taisi tulla "riittävästi" sen kanssa. Kuski itsekin piti kovasti vioista huolimatta.
Lancia dedra, johon en itse oikein lämmennyt. Vähän mitään sanomaton, enkä muista mitään kuskin kommentteja.
156 v6, jolla ajoi muistini mukaan yli 200tkm todella nopeasti ennen kuin luopui. Laatikko öljytkin siihen ehdittiin vaihtaa, mitä ei kai työsuhde autoilussa kovin usein tapahdu. Siitä seurasi vaihteiden takeltelua mikä poistui vaihtamalla nesteet Alfan suosittelemaan merkkiin. Mitään muuta en muista miehen kertoneen, tosin aikaa on mennyt ettei oikein muista. Ongelmat sen auton kanssa ymmärtääkseni rajoittuivat muiden pomojen kuittailuun, sakkojen makseluun/kortin kuivattamiseen, ja huollon miesten kuittailuun kun vaihtoivat kai eturenkaita uusiin aika tiuhaan. Ja takapaksista valitti kun lätkämolarin varusteiden kanssa taisi tehdä tiukkaa
75ts, jossa oli jonkun verran sähköongelmia. Delta vaihtoi ajotietokoneen 2 kertaa takuuseen. En tiedä oliko vika siinä vai saiko siitä hyvät katteet työsuhdeautossa. Sieltä se Alfa virus varmaan pesiytyi meikäläiseen. Se kun oli nuoren pojan mielestä tosi cool ja nopea. Sakkojakin taisi tulla "riittävästi" sen kanssa. Kuski itsekin piti kovasti vioista huolimatta.
Lancia dedra, johon en itse oikein lämmennyt. Vähän mitään sanomaton, enkä muista mitään kuskin kommentteja.
156 v6, jolla ajoi muistini mukaan yli 200tkm todella nopeasti ennen kuin luopui. Laatikko öljytkin siihen ehdittiin vaihtaa, mitä ei kai työsuhde autoilussa kovin usein tapahdu. Siitä seurasi vaihteiden takeltelua mikä poistui vaihtamalla nesteet Alfan suosittelemaan merkkiin. Mitään muuta en muista miehen kertoneen, tosin aikaa on mennyt ettei oikein muista. Ongelmat sen auton kanssa ymmärtääkseni rajoittuivat muiden pomojen kuittailuun, sakkojen makseluun/kortin kuivattamiseen, ja huollon miesten kuittailuun kun vaihtoivat kai eturenkaita uusiin aika tiuhaan. Ja takapaksista valitti kun lätkämolarin varusteiden kanssa taisi tehdä tiukkaa
Ayrton Senna da Silva forever
- Alfa Milano
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): Tsekkiferrari
- Paikkakunta: Tampere
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Jaah tulipas mieleen, että onhan mulla yksi jo lapsuudestani asti tuttu (isävainaan vanha kaveri ja perhetuttumme) myyntireiska, joka on ajellut jo yli 30 vuotta Alfalla ja siitä vähintään 25 vuotta myös työajoa. Välillä oli hetken Saabikin, mutta nykyisin näkyy taas 159:llä pörräävän. Ja siis työajoa kymmeniä tuhansia vuodessa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Tämän voi kiertää niin kuin minä.pjotrthegreat kirjoitti:Aika paha olisi tuota 166:sta työkaluna pitää.
Varaosia kun ei koskaan ole hyllyssä - tulisi katkoksia ajoon...
Ehkä joku tuoremalli voisi käydäkin kaluksi?!?
Kulutusosat omasta hyllystä ja sitten kun hyllystä lähtee viimeinen, postia Heikalle.
Jos ei löydy kummankaan hyllystä voi kysyä jääkiekosta et kuis ne tepsi poja pärjäävä
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
- Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
- Paikkakunta: Vantaa
Reilu vuosi sitten päätin yhdistää huvin ja hyödyn hankkimalla sataviisysin. 40tkm mukavaa kyytiä takana ja tyytyväinen olen ollut,kopkop. Monenlaista epäilevää tuomasta tielle on sattunut, moni Alfan haluaisi- ajavat kuitenkin harmaalla Anjoviksella.
Olen pitänyt Alfaa hyvän huollon piirissä, onhan se samalla minulle harrasteauto. Aluksi vaihdettiin jakohihna, kaikenlaista palikkaa on aina vaihdettu kun tarve on ilmaantunut. Kuitit on tallessa ja jos näitä alkaisi suurennuslasillla tutkimaan toteaisi varmasti ettei tämä mikään rahantekokone ole.
Olen joskus hekumoinut tulevaa auton vaihtoa. Mieleni tekisi samanlaista uudempaa. Siispä jotain 09-10. "Se on sit kaksviis väliä" Ja taas syöksyttäisi "uuden" Alfan kanssa kohti tuntematonta...
Olen pitänyt Alfaa hyvän huollon piirissä, onhan se samalla minulle harrasteauto. Aluksi vaihdettiin jakohihna, kaikenlaista palikkaa on aina vaihdettu kun tarve on ilmaantunut. Kuitit on tallessa ja jos näitä alkaisi suurennuslasillla tutkimaan toteaisi varmasti ettei tämä mikään rahantekokone ole.
Olen joskus hekumoinut tulevaa auton vaihtoa. Mieleni tekisi samanlaista uudempaa. Siispä jotain 09-10. "Se on sit kaksviis väliä" Ja taas syöksyttäisi "uuden" Alfan kanssa kohti tuntematonta...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Olutkansan taksina http://goo.gl/maps/uz2x3" onclick="window.open(this.href);return false;
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Olutkansan taksina http://goo.gl/maps/uz2x3" onclick="window.open(this.href);return false;
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- matti_vuorio
- Viestit: 1539
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Giulietta Multiair, työmatkaa taittuu vuosittain hieman vajaa 50000km. Joskus laskin, että Giuliettan osalta kannattavuusraja bensa vs diesel menee noin 38000km kohdalla. Toisaalta nokivasarasta on erittäin huonot kokemukset edellisen auton osalta. Diesel autoja ei saisi tuoda itämeren pohjoispuolelle
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Niin noh, työkaluna minä käytän tuota gaytee:täni, sillä työajoa tulee ajettua nykyään noin 20 tkm vuodessa. Paljon järkevämpää olisi tietysti ajella vähemmän kuluttavalla autolla ja/tai tupaöljy-koneisella, mutta en minä ole väittänytkään olevani järkevä.
Toisaalta näin yhdistyvät huvi ja hyöty
Edit: onhan tuo GT coupe:ksi hyvinkin järkevä auto, sillä tilaa on yllättävän hyvin.
Toisaalta näin yhdistyvät huvi ja hyöty
Edit: onhan tuo GT coupe:ksi hyvinkin järkevä auto, sillä tilaa on yllättävän hyvin.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 22 Helmi 2013, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Jiitee
- Viestit: 4456
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Khröhm.... sanopa tuo esim.Landcruiser- kuskeille tai MB-taksikuskeille...Alfan dieseli on oikein hyvä, kunmatti_vuorio kirjoitti:Giulietta Multiair, työmatkaa taittuu vuosittain hieman vajaa 50000km. Joskus laskin, että Giuliettan osalta kannattavuusraja bensa vs diesel menee noin 38000km kohdalla. Toisaalta nokivasarasta on erittäin huonot kokemukset edellisen auton osalta. Diesel autoja ei saisi tuoda itämeren pohjoispuolelle
A) eristää huohottimen ja
B) puhdistaa /ohittaa Egr:n.
Toki nämä hiukkasloukut ovat kyllä tässä ilmastossa turhake.....
Jt
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Työkaluna Alfa Romeo
Itsekkin käytän Alfaa työajoon vaikkakin kilometrejä ei nyt ihan hirveesti tule, koska ajot painottuu pk-seutuun kehiä ja kaupunkia ympäri ajaessa... kyllä sieltä aina joku satanen korvauksia paukahtaa Hyvin on toiminut tessu ja jää voiton puolellekkin!