Työkaluna Alfa Romeo

Alfoista

Valvoja: Moderators

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja lato »

Timpuri omistaa pakillisen työkaluja ja saa niistä työnantajan maksaman työkalukorvauksen.
Reppuri/matka-asentaja ajaa autollaan asiakkaan luokse ja saa siitä kilometrikorvauksen.
Aloitin vuonna -70 luupää Datsunilla ja lopetin n. 1.8 miljoonan kilometrin
jälkeen vuonna 2000 Octavialla.
Nyt eläkeukkona nautiskelen Alfalla ajamisesta. Ei ollut aikoinaan Alfan hinta/laatu suhde niin kohdallaan, että olisin ajatellut sitä työkaluksi.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko joku tehnyt Alfalla "tiliä", vai onko osa palkasta mennyt korjaus ja huoltokuluihin.
Mikä oli paras työkaluni, millä maksoin pois osan asunto lainastani?
Se oli Fiat Uno, viaton siihen, että esimerkiksi Oulun reissun jälkeen selkä oli h****tin kipeä,
mutta ei pankinjohtaja kysynyt, mistä lainan lyhennys tulee.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?

Tällä palstallakin ajoittain pyörivä kaverini teki aikoinaan sähköasennuskeikkoja GTV:llä (916). Pakki mahtui mukavasti luukkuun, loppukamat takapenkille. Tekikö tiliä Alfalla, tuskin. Mutta olipa mahtava keikka-auto 8)

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Totaalisen off-topic, mutta onko laton Alfa kenties 156 TI niinkuin avatar antaa ymmärtää?

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Farina kirjoitti:^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?

Tällä palstallakin ajoittain pyörivä kaverini teki aikoinaan sähköasennuskeikkoja GTV:llä (916). Pakki mahtui mukavasti luukkuun, loppukamat takapenkille. Tekikö tiliä Alfalla, tuskin. Mutta olipa mahtava keikka-auto 8)
Kysyin itseasiassa tuota, että miksi alfoja ei ole takseina niin vastaus oli että ei ole tarpeeksi tilavia että eipä kait muuta.. Kysyin myös luotettavuuden puute ajattelua mutta ei ollut kuulema sekään.. :lol:

Taksi oli mersu

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Opiskeluaikoina tuli oltua kesätöissä useampanakin vuonna eräässä metsäyhtiössä osto- jo korjuuhommissa. Aluksi kulkimena oli 75, myöhemmin 164, tessuja molemmat. Eihän nuo kesätyöt ajallisesti pitkiä olleet, mutta kilometrejä kuitenkin kertyi ihan kunnioitettavia määriä, usein varsin huonokuntoisillakin metsäteillä. Kunnialla Roomeot noista kilometreistä suoriutuivat, saattaa tosin osittain aika kullata muistot.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Joitain tuhansia kilsoja tulee ajettua työkeikkoja 156:lla, pääasiassa tre-hki väliä. V6:lla on mukava ajella, vaikka ei ihan taloudellinen olekaan. Toistaiseksi on km-korvaukset riittäneet bensoihin ja huoltoihin. EDIT. Ja on niistä joskus jotain jäänytkin tilin lisäksi :)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja altair »

Farina kirjoitti:^Taksisuharit eivät ainakaan ole ottaneet Alfaa työkalukseen, tosin sopivia mallejakaan ei ole ollut 166:n jälkeen. Edellisen maahantuojan tarjoamat huoltopalvelut tuskin olivat helpottomassa ammattiajajien kiinnostusta Alfaan. Lieneeköhän Suomessa ollut montakaan Alfaa taksikäytössä, kokeneempi kaarti muistanee?
Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.

Samoin Fiat Croma JTD automaatilla, on tullut muutaman kerran taxina bongattua Turussa. Sekin nyttemmin kadonnut taxikäytöstä.
"Kaikenlaista harmia."

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

GTA:lla tuli melkein pari vuotta ajeltua työajoja (n. 50tkm). Järkeähän ei tuossa ollut jos ei lasketa kuskin saamaa mielihyvää. Onneksi työnantaja maksaa korvausta ajoista.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

tähän mennessä 159llä alettu työmatkoja 30000km vuoden aikana, ei kyllä täysin harmiton ole ollut :lol:
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

alfa työkaluna

Viesti Kirjoittaja berliina »

Hesassa 164 2l tc 130hv. taxina Alfallakin rallia ajaneella miehellä.Takuu oli silloin 1v. ei uskaltanut pitää takuun yli. Aika harvinainen 164 tc koneella. Huhujen mukaan Pertunmaalla Lancia taxi.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ 164 2-litraisella tc-koneella kuulostaa kyllä eksoottiselta, itse en ole moiseen törmännyt. Ollut aina siinä luulossa, että 164:ssa on aivan mallin alkutaipaleesta asti ollut ts-mylly.

Avatar
Epezi
Viestit: 7527
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Väittäisin myös että ei ainakaan tehtaalta ole tullut tc-koneella.

Avatar
toolman
Viestit: 1488
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: alfa työkaluna

Viesti Kirjoittaja toolman »

berliina kirjoitti:Hesassa 164 2l tc 130hv. taxina Alfallakin rallia ajaneella miehellä.Takuu oli silloin 1v. ei uskaltanut pitää takuun yli. Aika harvinainen 164 tc koneella...
Olen kuullut tästä myös, luulin että olisi ollut v6? Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla. Olikos se muuten Harri Väänänen tämä ralli-taksi-mies?

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

altair kirjoitti:Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.
Niin oli. Omistajasta käytettiin kuulemma nimeä Tarkka-Markku. Siinä mielessä ainakin piti paikkaansa etten kertaakaan nähnyt sitä Alfaa likaisena missään.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2935
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Epezi kirjoitti:Väittäisin myös että ei ainakaan tehtaalta ole tullut tc-koneella.
Tässä uskossa olen myös itse ollut. Paitsi 2.0 Turbo mallissa on TC, mutta siinä hevosia on enemmän kuin 130.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja altair »

mml kirjoitti:
altair kirjoitti:Turussa oli musta 159 SW JTD taksina jotakuinkin 2007 - 2009, muistaakseni, nyttemmin kadonnut katukuvasta.
Niin oli. Omistajasta käytettiin kuulemma nimeä Tarkka-Markku. Siinä mielessä ainakin piti paikkaansa etten kertaakaan nähnyt sitä Alfaa likaisena missään.
Mielenkiintoista. Ja joo totta on, etten kyllä itekään koskaan tuota likaisena bongannut. Mut en myöskään kovasta yrityksestä huolimatta koskaan pääsyt kyytiinkään...
"Kaikenlaista harmia."

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Vanhalla V 6:lla tuli ajeltua semmoiset 500 - 1000 km per viikko vajaan vuoden ajan työajoja projektihommissa.

Ainoa ongelma oli ajoittainen kaasun potentiometrin tai sähköjen takkuilu. Yleensä kyllä loppui johtojen heiluttelulla.

Vika oli luokkaa, että en viitsinyt edes korjauttaa, siis katsottaneen ominaisuudeksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

lato
Viestit: 137
Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37

Viesti Kirjoittaja lato »

Vastaus Jurin kysymykseen.
Minulla on 156 Ti. vm.-05. Ostin sen Joulukuussa Alfa-harrstajalta Tallinnasta.
Oli tilannut sen suoraan tehtaalta.
Hänelle jäi vielä GTV -69, GTV -71, GT ja Brera.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Koulumatka 77km joten kyllä sitä kohtuulisesti on tullu ns. "työ" kilsoja.. 40tkm / vuodessa.

Isä ajeli 156 v6, 166 ts x2 ja 166 2.5 FL ympäri suomea työn takia ja muistaakseni jokaisella tuli noin 40-50t vuoteen eikä ongelmia juurikaan ollut.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tilin tekemisestä niin tiedä, mutta jokunen vuosi sitten 400 €:llä hankittu 75 kyllä tienasi kilsakorvauksilla itsensä takaisin kerran kuussa. Pari kertaa hukkui kipinä sytkän pääteasteen liittimen hapettumisen vuoksi, kerran hirtti startti päälle, kerran repeytyi vääntösauva irti ajossa ja pari kertaa loppui löpö rikkinäisen bensamittarin valon (+ tiukan budjetin) vuoksi, mutta ainoa kerta kun suunniteltu matka jäi tekemättä oli se startin hajoaminen. Ja silloin olisi pitänyt lähteä anoppilaan joten menetys oli siedettävä :P

Osuttiinhan tuolla kerran valkohäntäpeuraankin, jolloin Valtiokonttori maksoi pari kertaa auton hankintahinnan ja antoi vielä pitää auton.

Enää ei kovastipaljon tule firman metrejä joten tienaamaan ei pääse, auton suhteen siihen ei olisi mitään estettä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
atti
Viestit: 715
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja atti »

Vuositasolla tulee kilometrejä noin 50-60tkm. Noista ehkä puolet työajossa. Tukivarsien & laakereiden vaihdon lisäksi raidetanko tullut vaihdettua sekä hieman EGR-temppuilua. Mielestäni harmiton peli.

Nyt autona 156 JTD, mutta jos ensi vuonna hommaisi kiisseli Breran niin saisi harrastaa sakkailua edes tyylillä :wink:

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

alfa työkaluna

Viesti Kirjoittaja berliina »

Joo Harrilla se oli. Esson baarin juttuja, että kokoajan korjaamolla. Itse tilasin taxin, tuli tää 164 Harrin vaimo kuskina käytiin viinakaupassa. Ei pyynnöistä huolimatta viihdyttänyt meitä kiihdyttämällä Alffaa. 2l tc siinä oli ainakin myöhemmin Harrin kanssa jutellessani jäin siihen käsitykseen.
164 oli silloin just tullu myyntiin sen tähden ei uskaltanut pitää, kuin takuuajan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

A Bart
Viestit: 1869
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ei ihan 166, mutta huhun mukaan kappaa on ollut pääkaupunkiseudulla taksina.
Itse veistelen kappalla leipää jonkunverran.

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

lato kirjoitti:Vastaus Jurin kysymykseen.
Minulla on 156 Ti. vm.-05. Ostin sen Joulukuussa Alfa-harrstajalta Tallinnasta.
Oli tilannut sen suoraan tehtaalta.
Hänelle jäi vielä GTV -69, GTV -71, GT ja Brera.
Todella komea peli varmasti. Olisi mukava nähdä pari fotoa. TI-varusteltu 156 on suomessa varmasti harvinainen peli. Niitä ei vissiin suomessa ikinä myytykään.

Salaa himoitsen 156 TI:tä V6:lla, vaikka eihän tuossa nykyisessäkään mitään valitettavaa ole. :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Raimo Miettinen kirjoitti:GTA:lla tuli melkein pari vuotta ajeltua työajoja (n. 50tkm). Järkeähän ei tuossa ollut jos ei lasketa kuskin saamaa mielihyvää. Onneksi työnantaja maksaa korvausta ajoista.
Maailma ei olekaan niin julma kun kuvittelin :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Lisätään maksajien listaan vielä asiakkaat ja päämiehet. Tänään tuli työajoa tarkalleen 500 km. :wink:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Useammallakin Alfalla on tullut ajettua 50 000 - 60 000 km vuodessa. Viimeksi 159 2,4 Jtd:llä, johon pyöräytin kahdessa vuodessa 100 000 km. Pyöränlaakeri ja EGR vaihdettiin, kumpikin takuuseen, muuten oli ongelmaton. En tiedä, tuliko tiliä tehtyä, mutta eivät ne rahat ainakaan korjaamiseen menneet. 156:sissa oli sitten laittoakin, varsinkin jälkimmäisessä JTS:ssä. Sillä ajoin 230 000 km. neljässä vuodessa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3548
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

156:nen on pääasiallisesti työ käytössä. Porin alfistit tietävät miltä 2004 vuoden facelift 2 Alfa voi näyttää pahimmillaan kun sillä ajetaan ympäri teollisuusaluetta ja läjitysalueita.

Olen ollut silti erittäin tyytyväinen autoon koska siinä ei ole ollut oikeastaan mitään suurempaa vikaa kahden "tuhoamis" vuoden aikana. Pian se on jo saatu maksuunkin kilometrikorvauksilla, olihan tuo tietty halpa jo hankittaessa kun vakuutusyhtiöltä sen takaisin ostin emännän toilailujen jälkeen.

Suurimmat kuluerät on aiheuttanut oma huolimattomuus, jonka seurauksena autoon on jo korjattu öljypohja kahteen kertaan.

Auto kävi viime viikolla maalauksessa, joten taas voi ajella vesilätäköihin (rikkihappoon) turvallisin mielin.

Ihmetyttää kyllä työkavereiden kommentit miten joku voi ajella tuollaisella autolla pitkin jätekasaa päivittäin. Olen vaan todennut että firmalta saisi Hilux:in, joka olisi about 50 000 euron hintainen ja sen käytöä alueella kukaan ei edes huomaisi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

164 oli täällä Kuopiossakin aikoinaan taksissa, eli mitä luultavimmin sillä on myös tienattu rahaa. Ja tuleehan tuota itsekin sen verran työajoja ajeltua, että 156 on tässä vuoden aikana lähes hintansa hankkinut.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
mutt
Viestit: 5654
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

A Bart kirjoitti:Ei ihan 166, mutta huhun mukaan kappaa on ollut pääkaupunkiseudulla taksina.
Itse veistelen kappalla leipää jonkunverran.
Käsittääkseni Kappoja on ollut parinkin kappalein taksina eri puolilla Suomen maata. Luultavasti (kertaalleen kuullut mainittavan) myös yksi Themakin, ja aivan varmasti (kuvakin on nähty) Pertunmaalla on uusikoppainen Delta juustokupu katolla.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1549
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

DaViega kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:GTA:lla tuli melkein pari vuotta ajeltua työajoja (n. 50tkm). Järkeähän ei tuossa ollut jos ei lasketa kuskin saamaa mielihyvää. Onneksi työnantaja maksaa korvausta ajoista.
Maailma ei olekaan niin julma kun kuvittelin :mrgreen:
Mutta pirun epäreilu.. :P

Avatar
PePe
Viestit: 173
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Re: alfa työkaluna

Viesti Kirjoittaja PePe »

toolman kirjoitti: Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla.
Mistähän näitä tämän sarjan juttuja oikein sikiää...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Nih, se 164:hän on ainakin kaksiventtiilikoneilla kokolailla luotettava aparaatti. Eikä takseja nyt yleensäkään taideta pitää pidempään kuin takuuajan kun sinäkin aikana tahtoo kertyä metrejä jo melko paljon.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vehje
Viestit: 334
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Punainen Fiat Stilo farmari Helsingissä taksina, ekan kerran näin keskustassa ja toisen kerran ku tuli pihaan Malmille :D
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: alfa työkaluna

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

PePe kirjoitti:
toolman kirjoitti: Ja tarina kertoo tosiaan että ei siinä kovasti tienaamaan ehtinyt kun auto oli koko ajan pajalla.
Mistähän näitä tämän sarjan juttuja oikein sikiää...
Voipi sikiä sieltä,että kun 164 tuli markkinoille,niin varaosia/huolto osia ei tahtonut saada maahantuoja tehtaalta,joten pakon edessä oli purettava uusia autoja,jotta saatiin osia asiakkaiden autoihin.En tiedä oliko niin vikaisia autoja,että varaosat loppuivat vai mistä homma kiikasti :roll:

Avatar
TTi
Viestit: 209
Liittynyt: 20 Marras 2009, 22:05
Car(s): ex-α β κC
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTi »

mutt kirjoitti:
A Bart kirjoitti:Ei ihan 166, mutta huhun mukaan kappaa on ollut pääkaupunkiseudulla taksina.
Itse veistelen kappalla leipää jonkunverran.
Käsittääkseni Kappoja on ollut parinkin kappalein taksina eri puolilla Suomen maata. Luultavasti (kertaalleen kuullut mainittavan) myös yksi Themakin, ja aivan varmasti (kuvakin on nähty) Pertunmaalla on uusikoppainen Delta juustokupu katolla.
Molemmat kaksi oli Helsingin seudulla ja samalla suharilla oli aiemmin Thema. Yhdessä istuin joskus kyydissäkin ja toista noista ex-taksi-Kappoista kävin katsomassa Hertsikassa Hyundai-liikkeessä vuonna 2001 tai 2002, kun olin ekaa k:ta itselleni ostamssa. Mittarissa oli luokkaa 370-380 tkm ja siisti peli oli silloin edelleen, mutta sinne jäi, kun melkein samaan hintaan löysin yksityiseltä 300 tkm vähemmän ajetun - ja hiukan halvemmalla.

Alfoja en ole Suomessa taksina bongannut. Keski-Suomessa Äänekosken suunnalla pari kesää sitten tomaatti Croma JTD:n kyllä. Kuski kehui mukavaksi ja harmittomaksi vehkeeksi.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Aika paha olisi tuota 166:sta työkaluna pitää.
Varaosia kun ei koskaan ole hyllyssä - tulisi katkoksia ajoon...
Ehkä joku tuoremalli voisi käydäkin kaluksi?!?

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Kyllä onnistuu ainakin myyntimiehen työ 156 diesel-Alfalla ihan hyvin. Kilometrejä tulee nykyisellään noin 1000km / viikko. Omaa ajoa autolla tulee varmaan alle 10% kilometreistä. Nyt siis alkaa 6. vuosi Alfan ratissa ja kilometrit ollut yhtä välivuotta lukuunottamatta jatkuvasti samaa tasoa.

Toki ongelmia on ollut joskus ja auto seisonut hetken pajalla, mutta kertaakaan en ole vielä joutunut hinaamaan Alfaa kotiin, aina on jotenkin selvitty kotiin asti. Esimerkkinä hankalasta reissusta mainittakoon kun Helsingissä (~340km kotoa) käydessäni 75:stä hajos laturi eikä enää siihen aikaan saanut uutta mistään, joten ostin takakontillisen akkuja ja vaihdoin niitä sitten aina matkan edetessä ja jännitteen tippuessa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Setäni rullasi aikoinaan työajoa todella kovia kilometri lukemia ainakin:

75ts, jossa oli jonkun verran sähköongelmia. Delta vaihtoi ajotietokoneen 2 kertaa takuuseen. En tiedä oliko vika siinä vai saiko siitä hyvät katteet työsuhdeautossa. Sieltä se Alfa virus varmaan pesiytyi meikäläiseen. Se kun oli nuoren pojan mielestä tosi cool ja nopea. Sakkojakin taisi tulla "riittävästi" sen kanssa. Kuski itsekin piti kovasti vioista huolimatta.

Lancia dedra, johon en itse oikein lämmennyt. Vähän mitään sanomaton, enkä muista mitään kuskin kommentteja.

156 v6, jolla ajoi muistini mukaan yli 200tkm todella nopeasti ennen kuin luopui. Laatikko öljytkin siihen ehdittiin vaihtaa, mitä ei kai työsuhde autoilussa kovin usein tapahdu. Siitä seurasi vaihteiden takeltelua mikä poistui vaihtamalla nesteet Alfan suosittelemaan merkkiin. Mitään muuta en muista miehen kertoneen, tosin aikaa on mennyt ettei oikein muista. Ongelmat sen auton kanssa ymmärtääkseni rajoittuivat muiden pomojen kuittailuun, sakkojen makseluun/kortin kuivattamiseen, ja huollon miesten kuittailuun kun vaihtoivat kai eturenkaita uusiin aika tiuhaan. Ja takapaksista valitti kun lätkämolarin varusteiden kanssa taisi tehdä tiukkaa :mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Itse rullailen tuolla 147:lla akselilla Pohjanmaa - Keski-Suomi - Itä-Suomi. Kilsoja tulee noin 50 000 vuodessa. Hyvä on Alfalla ajella, mutta vaihtunee kuitenkin, kun sopiva 156/159 dieselillä sattuu kohdalle. Kollega ajelee samoja ajoja PK-seudulla ja Turun alueella 159 JTDm:llä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaah tulipas mieleen, että onhan mulla yksi jo lapsuudestani asti tuttu (isävainaan vanha kaveri ja perhetuttumme) myyntireiska, joka on ajellut jo yli 30 vuotta Alfalla ja siitä vähintään 25 vuotta myös työajoa. Välillä oli hetken Saabikin, mutta nykyisin näkyy taas 159:llä pörräävän. Ja siis työajoa kymmeniä tuhansia vuodessa.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Tiedän Lempäälästä imurikauppiaan, joka ajoi ennen 159 2,4 jtdm. Tunnetusti kaupparatsuilla ajoja tulee paljon.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

A Bart
Viestit: 1869
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

pjotrthegreat kirjoitti:Aika paha olisi tuota 166:sta työkaluna pitää.
Varaosia kun ei koskaan ole hyllyssä - tulisi katkoksia ajoon...
Ehkä joku tuoremalli voisi käydäkin kaluksi?!?
Tämän voi kiertää niin kuin minä.
Kulutusosat omasta hyllystä ja sitten kun hyllystä lähtee viimeinen, postia Heikalle.
Jos ei löydy kummankaan hyllystä voi kysyä jääkiekosta et kuis ne tepsi poja pärjäävä :wink:

TurboArtturi
Viestit: 70
Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
Car(s): Alfa Romeo 75 1.8 Turbo 1986.
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TurboArtturi »

Reilu vuosi sitten päätin yhdistää huvin ja hyödyn hankkimalla sataviisysin. 40tkm mukavaa kyytiä takana ja tyytyväinen olen ollut,kopkop. Monenlaista epäilevää tuomasta tielle on sattunut, moni Alfan haluaisi- ajavat kuitenkin harmaalla Anjoviksella.
Olen pitänyt Alfaa hyvän huollon piirissä, onhan se samalla minulle harrasteauto. Aluksi vaihdettiin jakohihna, kaikenlaista palikkaa on aina vaihdettu kun tarve on ilmaantunut. Kuitit on tallessa ja jos näitä alkaisi suurennuslasillla tutkimaan toteaisi varmasti ettei tämä mikään rahantekokone ole.
Olen joskus hekumoinut tulevaa auton vaihtoa. Mieleni tekisi samanlaista uudempaa. Siispä jotain 09-10. "Se on sit kaksviis väliä" Ja taas syöksyttäisi "uuden" Alfan kanssa kohti tuntematonta... :lol:

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Olutkansan taksina http://goo.gl/maps/uz2x3" onclick="window.open(this.href);return false;
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Olutkansan taksina http://goo.gl/maps/uz2x3" onclick="window.open(this.href);return false;
Livenä bongasin vastaavan pari vuotta sitten Budapestissa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1540
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietta Multiair, työmatkaa taittuu vuosittain hieman vajaa 50000km. Joskus laskin, että Giuliettan osalta kannattavuusraja bensa vs diesel menee noin 38000km kohdalla. Toisaalta nokivasarasta on erittäin huonot kokemukset edellisen auton osalta. Diesel autoja ei saisi tuoda itämeren pohjoispuolelle :mrgreen:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Niin noh, työkaluna minä käytän tuota gaytee:täni, sillä työajoa tulee ajettua nykyään noin 20 tkm vuodessa. Paljon järkevämpää olisi tietysti ajella vähemmän kuluttavalla autolla ja/tai tupaöljy-koneisella, mutta en minä ole väittänytkään olevani järkevä.

Toisaalta näin yhdistyvät huvi ja hyöty :)

Edit: onhan tuo GT coupe:ksi hyvinkin järkevä auto, sillä tilaa on yllättävän hyvin.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 22 Helmi 2013, 09:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jiitee
Viestit: 4487
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

matti_vuorio kirjoitti:Giulietta Multiair, työmatkaa taittuu vuosittain hieman vajaa 50000km. Joskus laskin, että Giuliettan osalta kannattavuusraja bensa vs diesel menee noin 38000km kohdalla. Toisaalta nokivasarasta on erittäin huonot kokemukset edellisen auton osalta. Diesel autoja ei saisi tuoda itämeren pohjoispuolelle :mrgreen:
Khröhm.... sanopa tuo esim.Landcruiser- kuskeille tai MB-taksikuskeille...Alfan dieseli on oikein hyvä, kun
A) eristää huohottimen ja
B) puhdistaa /ohittaa Egr:n.
Toki nämä hiukkasloukut ovat kyllä tässä ilmastossa turhake..... :roll:

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Työkaluna Alfa Romeo

Viesti Kirjoittaja quppe »

Itsekkin käytän Alfaa työajoon vaikkakin kilometrejä ei nyt ihan hirveesti tule, koska ajot painottuu pk-seutuun kehiä ja kaupunkia ympäri ajaessa... kyllä sieltä aina joku satanen korvauksia paukahtaa :wink: Hyvin on toiminut tessu ja jää voiton puolellekkin!

Vastaa Viestiin