

Valvoja: Moderators
Taisi se Jeremy sanoa jotakin sinnepäin että et voi kutsua itseäsi "true petrolheadiksi" jos et ole omistanut koskaan Alfaa. Kirjoitti muuten kirjassaan erittäin kauniita sanoja myös 166 Alfasta...ErikTheRed kirjoitti:Jeremy Clarkson, Top Gearista sanoo että jos ei omista ainakin yhtä Alfaa, ei ole auto harrastaja
sattuu olemaan manuaali tässä vieressä:90 kirjoitti:tehtaan suositus on tainnut alkujaan olla selenia 20K jonka viskositeetti on 10W-40.
Sama öljy käytössä täälläkin, 10 000km vaihtovälillä ei tarvinnut lisätä yhtään. Öljyn pinta oli tikussa tippunut kolmanneksen minimin ja maksimin välisellä alueella eli reilu puoli litraa kulunut?Bones kirjoitti:ei oo vielä rikki menny 5w-40 öljyillä ja nyt vieläpä sisällä mobil 3000:set, eikä tarvi pahemmin edes lisäillä. joku öljyuskovainen menettäs ehkä unensaki noista mobileista
vaihtuu toki aikas usein.
Samoilla mennään täälläkin.164ts,350tkm ajetussakin kulutus olematon,ja 2,5 v6 ei oikeastaan lainkaan kuluta tuota.Kulutushan ei toki kerro öljyn paremuudesta,mutta kuitenkin riittävästi normaali käytössäBones kirjoitti:ei oo vielä rikki menny 5w-40 öljyillä ja nyt vieläpä sisällä mobil 3000:set, eikä tarvi pahemmin edes lisäillä. joku öljyuskovainen menettäs ehkä unensaki noista mobileista
vaihtuu toki aikas usein.
jeps mutta myöhemmin on korjattu että öljyn laatu on 5W-30, kantsii lukea ketju alusta loppuun..Tuomas K kirjoitti:Aloitusviestissä puhutaan 5W-40 viskositeetista. Aivan varmasti sopii normaaliin ajoon Suomen kesässä.Rolle kirjoitti:Eli jos ajaa jatkuvasti alle -20 asteen lämpötiloissa, niin tuo volkkarin longlife on just passeli bussoon!Tuomas K kirjoitti:Jos
tässä tekstissä asia on ilmaistu varsin selkeästi joten komppaan täysin..onefromnorth kirjoitti:Tuolla W60 öljyllä kuitenkin öljynpaineet kuumassa koneessa ja vanhalla öljyllä pysyy parempina. Ei huono asia etenkään vanhemmassa koneessa. Autonvalmistajat suosittelee nykyään ohuita öljyjä yhtenä polttoaineen kulutuksen pienentämiskonstina. Ei ehkä se oleellisin öljynvalintakriteeri harrasteautoon jossa Bussone. Autonvalmistajalla ei ehkä öljynpaineen säilyminen jossain 200tkm ajetussa autossa ole se ihan tärkein öljynvalintakriteeri. Eli summa summarum, jos ko. kulkine on harrasteväline jolle ei jatkuvasti tule kylmäkäynnistyksiä -20C lämpötilassa ilman lohkolämmitintä, minun ääneni menee W60 öljylle. Ja jos Castrol ja Valvoline ovat liian eksoottisia, niin sitten Mobil 5W-50 Peak Life