156 2.5 V6 jako?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mistä tiedän että jako on kohdillaan? On tuo ollut tuollainen jo siitä asti kun auton olen ostanut, mutta tuli yhtäkkiä mieleen että jos jako onkin vähän huti. Käy vähän kummallisesti eikä kaikki puhti taida olla kotona. Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista niin voisi vähän edes verrata.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan? On tuo ollut tuollainen jo siitä asti kun auton olen ostanut, mutta tuli yhtäkkiä mieleen että jos jako onkin vähän huti. Käy vähän kummallisesti eikä kaikki puhti taida olla kotona. Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista niin voisi vähän edes verrata.
Onko tulpat vaihdettu milloin?
Aikoinaan omassani puhti parani oleellisesti ensimmäisen hihnan vaihdon myötä. Edellinen vaihto saattoi olla vaikka hampaan metsässä.
Siis tarkista tuo tuppa-asia. Jos siinä on alkuperäisen mukaiset titaani-tulpat, niin viimeistään 100 tonnin välein vaihto. Muilla sitten paljon nopeampi vaihtorytmi. Oletko kokeillut kaasuläpän resettiä ja ECU resetointia?
Noilla on merkitystä puhtiin ja tyhjäkäyntiin.
Muut "viisaat" kertokoon lisää puhdin palautus konsteja.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

mulla aiheutti samantyylisiä oireita vuotava imuputki,100tkm ajetut tulpat,tukkonen ilmanputsari. Samalla tein myös noi resetit,ja ny kulukee :D

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tulpat vaihdettu n.5000km sitten alkuperäisen kaltaisiin Possin tekeleisiin. Ilmanputsari samalla K&N tekeleeseen. Imuputket tarkistettu. Resetit olisi siis seuraavana. Kuinkas tuo tapahtuu? Jakopään remonttikin piakkoin edessä.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mulla menikin metallit tulpassa sekaisin. Piti olla platina, eikä titaani! :)
Kutosen ECU-resettiä en varmaksi muista. Akku piti olla kumminkin irti jonkun aikaa ja sitten tehdä virta-avaimella jotain temppuja. Aika pitkään piti antaa käydä tyhjäkäyntiä, jona aikana ECU-etsi uudet arvot. Joku varmaan muistaa ohjeen. Haualla ei taida löytyä ohjetta kuin nelipyttyisiin.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Googlesta ja täältä penkoessa etsiskelin noita ecu-reset ja kaasuläpän kalibrointi ohjeita veekutoseen. Melkein olis FAQ-ainesta noissa.

Eikö nämä ole oikeat ohjeet ?

Ecu-Reset

1. Akun kenkä irti 45min
2. Akun kenkä kiinni ja auto käymään tyhjäkäyntiä 15min.
3.Sammuta kone,odota 10min
4.Kone käyntiin ja ajoon.

*10-20km hakee asetuksia
*Auttaa jos kone ei vedä kunnolla tai päästöt on pielessä

Kaasuläpän kalibrointi

1.Virrat päälle 2min (voi kuulua tikitystä läppärungon alueelta)
2.Avain pois virtalukosta 5sek
3.Virrat päälle ja käymään.

Molemmat samalla kertaa

1.Akun kenkä irti 45min
2.Akun kenkä kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään tyhjäkäyntiä 15min
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja ajoon.


Pitääpäs koittaa huomenna josko auttaisi !

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Onko tuosta ecun kalibroinista oikeasti jotain hyötyä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?
Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Epezi kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?
Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.
Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan. :?

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei tietenkään, lukituspalat asettaa jaon juuri oikeeksi.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

alfa164 kirjoitti:Onko tuosta ecun kalibroinista oikeasti jotain hyötyä?
On.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Olen tainnut tipahtaa täysin kärryiltä.. :mrgreen: Onkos tuosta V6:sen hihnanvaihdosta jotain ohjetta intermaailmassa? Heikalta taitaa ainakin saada lukituspalat?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: 156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mandeprkl kirjoitti:
Epezi kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?
Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.
Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan. :?
1. sylinteri yläkuolokohtaan, pitää laittaa ihan mittakellolla, muuten ei ole tarpeeksi tarkka (vertaa: ruuvimeisseli tms.) ja kun 1 on yläkuolokohdassa . ja näin ollen kampiakseli ajoitettu, laitettaan nokka-akseleiden lukot paikalleen. Jos jokin on pielessä, ei mene lukkopalat kohdalleen, on se akseli väärin ajoitettu, mihin ei saa lukkoja. sattaa olla pielessä, 1, 2, 3 tai kaikki neljä, mutta jos on vain epäilys, että ei toimi, niin sitten tod.näköisesti vain 1 nokka-akseli on pielessä, muuten olisi käynti varmastikkin aika raakaa

Vieläkö kärry siintää horisontissa, vai saitko kiinni? :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 2.5 V6 jako?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

DaViega kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.
Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan. :?
1. sylinteri yläkuolokohtaan, pitää laittaa ihan mittakellolla, muuten ei ole tarpeeksi tarkka (vertaa: ruuvimeisseli tms.) ja kun 1 on yläkuolokohdassa . ja näin ollen kampiakseli ajoitettu, laitettaan nokka-akseleiden lukot paikalleen. Jos jokin on pielessä, ei mene lukkopalat kohdalleen, on se akseli väärin ajoitettu, mihin ei saa lukkoja. sattaa olla pielessä, 1, 2, 3 tai kaikki neljä, mutta jos on vain epäilys, että ei toimi, niin sitten tod.näköisesti vain 1 nokka-akseli on pielessä, muuten olisi käynti varmastikkin aika raakaa

Vieläkö kärry siintää horisontissa, vai saitko kiinni? :wink:
Alkaa täs pikkuhiljaa olla tukevahko ote toisella kädellä kärrystä.. :P

Vastaa Viestiin