156 2.5 V6 jako?
Valvoja: Moderators
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
156 2.5 V6 jako?
Mistä tiedän että jako on kohdillaan? On tuo ollut tuollainen jo siitä asti kun auton olen ostanut, mutta tuli yhtäkkiä mieleen että jos jako onkin vähän huti. Käy vähän kummallisesti eikä kaikki puhti taida olla kotona. Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista niin voisi vähän edes verrata.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 2.5 V6 jako?
Onko tulpat vaihdettu milloin?Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan? On tuo ollut tuollainen jo siitä asti kun auton olen ostanut, mutta tuli yhtäkkiä mieleen että jos jako onkin vähän huti. Käy vähän kummallisesti eikä kaikki puhti taida olla kotona. Pitäisi päästä kokeilemaan toista samanlaista niin voisi vähän edes verrata.
Aikoinaan omassani puhti parani oleellisesti ensimmäisen hihnan vaihdon myötä. Edellinen vaihto saattoi olla vaikka hampaan metsässä.
Siis tarkista tuo tuppa-asia. Jos siinä on alkuperäisen mukaiset titaani-tulpat, niin viimeistään 100 tonnin välein vaihto. Muilla sitten paljon nopeampi vaihtorytmi. Oletko kokeillut kaasuläpän resettiä ja ECU resetointia?
Noilla on merkitystä puhtiin ja tyhjäkäyntiin.
Muut "viisaat" kertokoon lisää puhdin palautus konsteja.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla menikin metallit tulpassa sekaisin. Piti olla platina, eikä titaani!
Kutosen ECU-resettiä en varmaksi muista. Akku piti olla kumminkin irti jonkun aikaa ja sitten tehdä virta-avaimella jotain temppuja. Aika pitkään piti antaa käydä tyhjäkäyntiä, jona aikana ECU-etsi uudet arvot. Joku varmaan muistaa ohjeen. Haualla ei taida löytyä ohjetta kuin nelipyttyisiin.

Kutosen ECU-resettiä en varmaksi muista. Akku piti olla kumminkin irti jonkun aikaa ja sitten tehdä virta-avaimella jotain temppuja. Aika pitkään piti antaa käydä tyhjäkäyntiä, jona aikana ECU-etsi uudet arvot. Joku varmaan muistaa ohjeen. Haualla ei taida löytyä ohjetta kuin nelipyttyisiin.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Googlesta ja täältä penkoessa etsiskelin noita ecu-reset ja kaasuläpän kalibrointi ohjeita veekutoseen. Melkein olis FAQ-ainesta noissa.
Eikö nämä ole oikeat ohjeet ?
Ecu-Reset
1. Akun kenkä irti 45min
2. Akun kenkä kiinni ja auto käymään tyhjäkäyntiä 15min.
3.Sammuta kone,odota 10min
4.Kone käyntiin ja ajoon.
*10-20km hakee asetuksia
*Auttaa jos kone ei vedä kunnolla tai päästöt on pielessä
Kaasuläpän kalibrointi
1.Virrat päälle 2min (voi kuulua tikitystä läppärungon alueelta)
2.Avain pois virtalukosta 5sek
3.Virrat päälle ja käymään.
Molemmat samalla kertaa
1.Akun kenkä irti 45min
2.Akun kenkä kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään tyhjäkäyntiä 15min
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja ajoon.
Pitääpäs koittaa huomenna josko auttaisi !
Eikö nämä ole oikeat ohjeet ?
Ecu-Reset
1. Akun kenkä irti 45min
2. Akun kenkä kiinni ja auto käymään tyhjäkäyntiä 15min.
3.Sammuta kone,odota 10min
4.Kone käyntiin ja ajoon.
*10-20km hakee asetuksia
*Auttaa jos kone ei vedä kunnolla tai päästöt on pielessä
Kaasuläpän kalibrointi
1.Virrat päälle 2min (voi kuulua tikitystä läppärungon alueelta)
2.Avain pois virtalukosta 5sek
3.Virrat päälle ja käymään.
Molemmat samalla kertaa
1.Akun kenkä irti 45min
2.Akun kenkä kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään tyhjäkäyntiä 15min
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja ajoon.
Pitääpäs koittaa huomenna josko auttaisi !
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 V6 jako?
Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 2.5 V6 jako?
Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan.Epezi kirjoitti:Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 2.5 V6 jako?
1. sylinteri yläkuolokohtaan, pitää laittaa ihan mittakellolla, muuten ei ole tarpeeksi tarkka (vertaa: ruuvimeisseli tms.) ja kun 1 on yläkuolokohdassa . ja näin ollen kampiakseli ajoitettu, laitettaan nokka-akseleiden lukot paikalleen. Jos jokin on pielessä, ei mene lukkopalat kohdalleen, on se akseli väärin ajoitettu, mihin ei saa lukkoja. sattaa olla pielessä, 1, 2, 3 tai kaikki neljä, mutta jos on vain epäilys, että ei toimi, niin sitten tod.näköisesti vain 1 nokka-akseli on pielessä, muuten olisi käynti varmastikkin aika raakaaMandeprkl kirjoitti:Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan.Epezi kirjoitti:Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.Mandeprkl kirjoitti:Mistä tiedän että jako on kohdillaan?
Vieläkö kärry siintää horisontissa, vai saitko kiinni?

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Mandeprkl
- Viestit: 1541
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, Alfa Giulietta 1.4 MultiAir 170hv -11, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 2.5 V6 jako?
Alkaa täs pikkuhiljaa olla tukevahko ote toisella kädellä kärrystä..DaViega kirjoitti:1. sylinteri yläkuolokohtaan, pitää laittaa ihan mittakellolla, muuten ei ole tarpeeksi tarkka (vertaa: ruuvimeisseli tms.) ja kun 1 on yläkuolokohdassa . ja näin ollen kampiakseli ajoitettu, laitettaan nokka-akseleiden lukot paikalleen. Jos jokin on pielessä, ei mene lukkopalat kohdalleen, on se akseli väärin ajoitettu, mihin ei saa lukkoja. sattaa olla pielessä, 1, 2, 3 tai kaikki neljä, mutta jos on vain epäilys, että ei toimi, niin sitten tod.näköisesti vain 1 nokka-akseli on pielessä, muuten olisi käynti varmastikkin aika raakaaMandeprkl kirjoitti:Eikös se tuolla mene samaan missä se on nytkin? Pitäisi tietää onko jako nytkään täysin kohdallaan.Epezi kirjoitti:Venttiilikopat irti, ykkönen yläkuolokohtaan ja nokka-akselien lukituspalat paikoilleen. Ainoa konsti.
Vieläkö kärry siintää horisontissa, vai saitko kiinni?
