Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miksiköhan automaagi-ilmastoinnin ollessa suunnattu jalkatilaan + tuulilasiin alhaalta tuntuu tulevan 95 % ilmavirrasta ja ylhaalta tuskin huomaa virtaa? Taa on uusi ilmiö. Ennen jako oli ihan jees.
Suuntan laittaminen vain tuulilasi-asentoon niin kylla on virtaa siella missa pitaa olla.
Auttaisko akun irrottaminen/kalibrointi?
Suuntan laittaminen vain tuulilasi-asentoon niin kylla on virtaa siella missa pitaa olla.
Auttaisko akun irrottaminen/kalibrointi?
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^minulla tuohon auttoi akun pois otto ja rauhallinen kalibrointi. Tosin jako oli 99 ylös ja eikä alas juuri mitään. Auto 156 JTD.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kiitti. Kokeilen sitä.
Muutenkin kun olen ennen irrottanut akun olen muistanut ohjekirjan mainitseman kalibrointimenetelmän: akun yhdistämisen jälkeen avain MAR asentoon ja parin minuutin odotus ennen moottorin käynnistämistä.
Kuinka rauhallista kalibrointia suosittelet?
Muutenkin kun olen ennen irrottanut akun olen muistanut ohjekirjan mainitseman kalibrointimenetelmän: akun yhdistämisen jälkeen avain MAR asentoon ja parin minuutin odotus ennen moottorin käynnistämistä.
Kuinka rauhallista kalibrointia suosittelet?
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juuri tätä min. 2 minuutin odottelua tarkoitin. Selvästi kuulee ja tuntee miten järjestelmä käy läpi läppien ääriasennot.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Bussossa semmonen outo haitaribussimainen ajotuntuma kovaa ajaessa. Eli sisään kääntäessä tuntee oikeen persauksissa miten perä reagoi viiveellä, ja auto on muutenkin löysä. Auttaisikohan pelkät uudet (madallus)jouset, vai onkohan iskaritkin vaihdon tarpeessa? Ihan noin löysä ei Alfan pitäisi mielestäni kuitenkaan olla. Ketuttaa tommonen shitroenmainen ajotuntuma.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt se on korjannut ittensa. Nayttaa ilmenevan kun laittaa huurteenpoiston paalle heti kaynnistamisen yhteydessa. Kun jossain vaiheessa ajon aikana kyseinen toiminto kytkeytyy pois paalta ja suuntaus vaihtuu takaisin esisaadettyyn niin ylapaa ei saa oikean flowin.alamajy kirjoitti:^Juuri tätä min. 2 minuutin odottelua tarkoitin. Selvästi kuulee ja tuntee miten järjestelmä käy läpi läppien ääriasennot.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä lukee manuaalissa taas tuosta akun uudelleenkytkennästä automaagi-ilmastoinnin takia:
- Akkua uudelleen kytkettäessä tulee odottaa muutama minuutti, ennen kuin virtoja laitetaan päälle.
Sanamuoto tietysti hieman eri, mutta tuo sisällöltään - netin syövereissä sanotaan, että akun takaisinlaiton jälkeen ei saisi tehdä _mitään_ pariin minuuttiin, kun väylä alkaa heräilemään henkiin ja kylmästöinti asettelee itsensä hollille.
- Akkua uudelleen kytkettäessä tulee odottaa muutama minuutti, ennen kuin virtoja laitetaan päälle.
Sanamuoto tietysti hieman eri, mutta tuo sisällöltään - netin syövereissä sanotaan, että akun takaisinlaiton jälkeen ei saisi tehdä _mitään_ pariin minuuttiin, kun väylä alkaa heräilemään henkiin ja kylmästöinti asettelee itsensä hollille.
- Polforea
- Viestit: 11552
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sataviiskuutosta sen kummemmin tuntematta kävisin myös takapään puslat läpi.Wiltsu kirjoitti:Bussossa semmonen outo haitaribussimainen ajotuntuma kovaa ajaessa. Eli sisään kääntäessä tuntee oikeen persauksissa miten perä reagoi viiveellä, ja auto on muutenkin löysä. Auttaisikohan pelkät uudet (madallus)jouset, vai onkohan iskaritkin vaihdon tarpeessa? Ihan noin löysä ei Alfan pitäisi mielestäni kuitenkaan olla. Ketuttaa tommonen shitroenmainen ajotuntuma.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä. Siksi mä juuri kysyinalfa 156 v6 kirjoitti:Eikö GTA:ssa ole imusarjan takana pulteilla kiinni itse imusarjassa?JaRoDD kirjoitti:Mistä löytyy bensavehkeen moottorin ecu..? Pitäs päästä GTA:n purnukkaa pällistelemään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Imusarjassa on Juu kiinni
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Elikkäs tuo oikean puoleinen, kiinnitykset veen ja nelosen kohdalla?
- GTA ROSSO
- Viestit: 410
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oisko tästä kuvasta apua näkyy GTA:n ECU hyvin.
- Liitteet
-
- DSCN1279.jpg (53.68 KiB) Katsottu 8140 kertaa
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuusysi rekordissa kun oli iskarit poikki, niin..mutta tosin siinä oli joka nurkasta. Oli kuitenkin katsastettu hetki ennen ostoa, eli olisko myyjä piruuttaan laittanut rikkinäiset ja pitänyt ehjät varaosina.Wiltsu kirjoitti:Bussossa semmonen outo haitaribussimainen ajotuntuma kovaa ajaessa. Eli sisään kääntäessä tuntee oikeen persauksissa miten perä reagoi viiveellä, ja auto on muutenkin löysä. Auttaisikohan pelkät uudet (madallus)jouset, vai onkohan iskaritkin vaihdon tarpeessa? Ihan noin löysä ei Alfan pitäisi mielestäni kuitenkaan olla. Ketuttaa tommonen shitroenmainen ajotuntuma.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuntuu et jokin mättää ohjekirjassa tai sit en osaa vaan lukea sitä.. mut ohjekirjan mukaan penkinlämmittimen ja oikean takaikkunan sulakkeet olis sulakerasian yläpuolella eli siellä ratin vieressä vasemmalla. Ei kyllä ainakaan ohjekirjan s. 228 (kuva 71) ole sulakkeiden järjestys oikea kun vertasin.. noh ajattelin sitten käydä tarkastamassa mutsin autosta sulakkeiden järjestyksen ja verrata omaani (minulla facelift eli en tiedä onko näissä sulakkeissa sitten eroa vai ei mut ei ainakaan luulis et olis eroja??) ja huomasin et sulakkeet on molemmissa autoissa riveittäin kutakuinkin samanlaiset (minulla yksi sulake vähemmän tuolla 3-4 sulakkeen rivillä, koska ei ole boselift) vaikkakin rivit on eri järjestyksessä. Ohjekirjan mukaan keskimmäisessä rivissä pitäisi olla 4 sulaketta (minulla kait 3 koska ei boselift) ja ylimmässä sekä alimmassa rivissä kuusi sulaketta. Ohjekirjan mukaan penkinlämmittimen sulake olisi keskimmäisessä rivissä numerolla 8 ja se olisi 30A. Oikean takaikkunan sulake on ohjekirjan mukaan ylimmällä rivillä numerolla 5 ja se olisi 20A. Huomasin myös pieniä eroavaisuuksia pääsulakkeiden suuruuksista, mutta molemmissa sulakkeiden alla näkyi minkä värinen sulake siihen kuului sekä myös sulakkeen suuruus, joten eroavaisuuksia sitten täytynee olla?
Ongelma minulla on siis, et kuskinpuoleinen penkinlämmitin ei toimi (apukuskin puoleinen toimii) ja oikea takaikkuna ei toimi. Ensin haluaisin varmistaa sulakkeet et ei varmasti johdu nämä ongelmat palaneesta sulakkeesta ja sitten kun se on varmistettu niin sitten alkaa tutkimaan muita mahdollisia syitä..
Tässä vielä epäselvät kuvat molempien autojen pääsulakerasian yläpuolella olevista sulakeriveistä.
Mutsin 156:
Minun 156:
Ongelma minulla on siis, et kuskinpuoleinen penkinlämmitin ei toimi (apukuskin puoleinen toimii) ja oikea takaikkuna ei toimi. Ensin haluaisin varmistaa sulakkeet et ei varmasti johdu nämä ongelmat palaneesta sulakkeesta ja sitten kun se on varmistettu niin sitten alkaa tutkimaan muita mahdollisia syitä..
Tässä vielä epäselvät kuvat molempien autojen pääsulakerasian yläpuolella olevista sulakeriveistä.
Mutsin 156:
Minun 156:
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama juttu myös, kuskin penkinlämmitin ei pelaa (ei lämpene eikä valo syty), mutta matkustajan penkinlämmitin pelaa hyvin. Vielä pärjänny hyvin ilman tota, mutta ei siittä haittaakaan olis jos pelaisAthrez kirjoitti: Ongelma minulla on siis, et kuskinpuoleinen penkinlämmitin ei toimi (apukuskin puoleinen toimii) ja oikea takaikkuna ei toimi. Ensin haluaisin varmistaa sulakkeet et ei varmasti johdu nämä ongelmat palaneesta sulakkeesta ja sitten kun se on varmistettu niin sitten alkaa tutkimaan muita mahdollisia syitä..
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pasana se lämmitin lähes kaikissa on ja kuuluu näihin ns. ominaisuuksiin. Nyt kun tuli puheeksi, en ole omastani edes tarkistanut, että a) toimiiko grilli, kun en käyttäisi vaikka toimisikin tai b) onko siinä edes ko. ominaisuutta. Eipä tullut tarkistettua ex-JTD:stäkään, enkä kieltämättä ole näin jälkikäteen mietittynä edes varma, oliko siinä .
Ennekuin joku tuomitsee, niin tämän naputti kaveri joka ei grillejä kaivannut edes nahkapenkkeihin talvella ja kiskoi yhden auton penkistä piuhat irti, kun se perkele kuumensi itsestään ilman lupaa ja kysymättä.f
Ennekuin joku tuomitsee, niin tämän naputti kaveri joka ei grillejä kaivannut edes nahkapenkkeihin talvella ja kiskoi yhden auton penkistä piuhat irti, kun se perkele kuumensi itsestään ilman lupaa ja kysymättä.f
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Sakkeus
- Viestit: 390
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kaikissa 100-110kw 2.4 jtd ssä samalainen öljypohja tai käykö se suoraan kun ostin auton jossa öljypohjaa hitsattu mutta vuotaa vähän. Varaosakone löytyy josta sais ehkä otettua
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos tästä. On se näköjään lujaa kiinni. Näillä eväillä sen uskaltaa nyhtää sieltä viikonloppuna irti.GTA ROSSO kirjoitti:Oisko tästä kuvasta apua näkyy GTA:n ECU hyvin.
Yleensä nyt pokka riittää lähteä pienemmilläkin pohjilla autosta osia irroittelemaan... Nyt kuitenkin kyseessä jossain määrin arka sähköosa, ebay-hinnat huimaa päätä eikä edes sanottua, että oikean löytää tuosta noin vain.
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
willez kirjoitti:Hanskalokeron alla/takana on liitin,olisko ollu valkosen värinen. Se on kaasupolkimen asento-tunnistimen liitin joka iän myötä "löystyy" ja kun yhteys yhden kerran pätkäsee,syttyy se punanen puikon kuva eli moottorin vikavalo. Auto menee "turva-tilaan" jotta pääsee linkuttamalla korjaamolle. Kaasun vastaavuus hidastuu ja ei oikein kulje mihenkään.Macela kirjoitti:sieltähän löyty "kaasupolkimen asentotunnistin" -vikana.
Itellä teki tämän kesken pakokaasumittauksen ja sen jälkeen meno oli vaisua. Auto oli siis -98 2.5 v6 .
Avasin liittimen -> "piikki" mallisella ruuvarilla kiristin liittimen nastat ja ajoin sinne elektrosprayta. Ei oo sen jälkeen kiukutellut (autoa ajaa nykyään broidi). Ja silloin päätin että seuraavan kerran kun herjaa niin liitin sivuleikkureilla irti ja juottaa johdot kiinni.
Vode kirjoitti:Sama vaiva oli omassakin kulkineessa aikoinaan eikä vika ollut siinä anturissa. Riitti kun purki hanskalokeron pois, putsasi polkimen liittimen ja crc:tä perään eikä se liitin edes näyttänyt likimainkaan pahalta. Hetken tyhjäkäynnin jälkeen vikavalo hävisi eikä tullut enää koskaan takaisin.
Rossi kirjoitti:Mulla oli vastaava vika omassa V6:ssa, tosin koodin nollauksen jälkeen saatto mennä pitemmän aikaa ennen ku tuli uudestaan. Muistaakseni oli jotai että kaasupotikan "arvo alueen ulkopuolella" tms. Kieltämättä ärsytti ku ei kaasuun vastannu heti.. menee johki perusasetuksille kunnes vika korjattu. Vika ei ollu potikassa itsessään vaan liitinpalikassa kosketushäikkä, toi potikan liitin pitäs löytyä V6:ssa vänkärin jalkatilasta moottorin ohjausyksikön yläpuolelta. Kannattaa tsekata ensin ennen ku osia alkaa vaihtamaan
Vikavalo palaa edelleen.. ja se muutaman sekunnin viive kaasuun tuntuu melkein pahenevan.
Tänään vähän tutkiskelin tarkemmin noita johtoja ja liittimiä.
Hansikaslokero lähti näppärästi pois ja näkymä sen takana on seuraava
Iso kuva
Polkimen yläpuolelta
Ei kyllä ihan selvinny että mikä noista hansikaslokeron takaa olevista liittimistä oli se liitin, mutta muutamiin heitin eletrosprayt ja muutenkin ainakin ne vaikutti olevan ihan jämptit. Vikavalo ei kuitenkaan 20km ajollakaan sammunut ja kaasussa edelleen viive. Tarvisko koodit nollailla?
Oikein tiedä mitä tossa seuraavaks tekis, täällä ainakaan tunnu kukaan paikallisilla korjaamoilla tietävän tosta että mitä ton kans tekee.
- GreenThing
- Viestit: 835
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinä oikeassa reunassa on semmoinen kotelo parilla ruuvilla, ja sieltä alta löytyi ainakin omasta bussosta tuo liitin.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati
- Macela
- Viestit: 2659
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tainnut edes huomata semmosta.. noh, näin viikon jälkeen valo taas sammui juuri. Ja jos toi liitin on yleensä jonkun kotelon alla niin tais jäädä sitten kattomatta se liitin juuri. Joka taas tarkottaa että valo sammu ihan satunnaisesti taas ja syttyy jonkin ajan päästä uudelleen. Olis toi vika päällä nyt kokoajan tai ei ollenkaan, ärsyttävää kun toimii ja ei toimi mitä millonkin.GreenThing kirjoitti:Siinä oikeassa reunassa on semmoinen kotelo parilla ruuvilla, ja sieltä alta löytyi ainakin omasta bussosta tuo liitin.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 22:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 1750 Tbi
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Nissan Skyline r33
Ex Alfa Romeo 156 1.8 T.S - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
onkos kaikissa 156 ts malleissa samanlainen öljypohja?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irtoaako alfoista vetoakselin laipat vaihdelaatikosta (kuvassa) https://www.google.fi/search?q=156+alfa ... B600%3B450
Kyseessä siis v6 moottorilla olevan malli.
Kyseessä siis v6 moottorilla olevan malli.
Paikalla
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 115
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
Sprint 1.5 QV
159 1.9 TI
75 TS x2
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yksi tyhmä kysymys lisää.
Saako laturin irti ilman koko moottorin irti ottamista??
Malli 2.0 16v TS
Saako laturin irti ilman koko moottorin irti ottamista??
Malli 2.0 16v TS
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Irtoaa. Muistaakseni 3 tai 4:llä 6mm pultilla kiinni askissa. Tuo täytyy irroittaa jos meenaa saada askin alas ilman etukelkan irroitusta.kastro kirjoitti:Irtoaako alfoista vetoakselin laipat vaihdelaatikosta (kuvassa) https://www.google.fi/search?q=156+alfa ... B600%3B450
Kyseessä siis v6 moottorilla olevan malli.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saa. Ahdasta on Vissiin vuosimallista kiinni tuleeko pois oik pyöräkotelon kautta vai pitääkö ottaa moottorin ja tulipellin välistä. Tai siis kone pitää irroittaa mutta ei tarvi nostaa pois Riiittää että kampeaa eteenpäin niin tulee tarpeeksi tilaa pyöritellä laturi pois. Tein viime keväänä itse tuon tempun, menihän siinä aikaa kun ensin koitin ottaa pyöräkotelon kautta purkamalla ripustuksia tieltä mutta kun ei vaan mahtunut. Moottorin kiinnikkeet irti ja moottorin hallitunkin varaan, paisuntasäiliö piti muistaakseni irroittaa että sai koneen kallistettua tarpeeksi.Satakolmikolmonen kirjoitti:Yksi tyhmä kysymys lisää.
Saako laturin irti ilman koko moottorin irti ottamista??
Malli 2.0 16v TS
Paikalla
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 115
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
Sprint 1.5 QV
159 1.9 TI
75 TS x2
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mahtuiskohan se tulee pois jos ottaa vaan imusarjan irti.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varrmaankin, mutta mun mielestä helpompi kääntää konetta kuin irroitella imusarja. En oo tosin irroittanut kertaakaan moisesta laitteesta..Satakolmikolmonen kirjoitti:Mahtuiskohan se tulee pois jos ottaa vaan imusarjan irti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Komppaan parin irroituskerran kokemuksella.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisi ilmetä niitä kuuluisia sähkövikoja viimein tähän munkin italiaanoon. Kuskinpuolen peili ei enää käänny sähköisesti, missäköhän voisi piillä mahdollinen vika?
Kontaktispraytä käteen ja liittimiä/sulakkeita suihkimaan (missä tuon peilin liittimet edes sijaitsevat?) vai hajoileeko näistä peilien moottorit miten helpolla.
Samalla olisi kiva saada tuo analoginen kello pysymään ajassa, virrat kun ottaa pois niin kello jätättää aina yön aikana suunnilleen 10 minuuttia.
Kontaktispraytä käteen ja liittimiä/sulakkeita suihkimaan (missä tuon peilin liittimet edes sijaitsevat?) vai hajoileeko näistä peilien moottorit miten helpolla.
Samalla olisi kiva saada tuo analoginen kello pysymään ajassa, virrat kun ottaa pois niin kello jätättää aina yön aikana suunnilleen 10 minuuttia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Helpoimmin lähestyttävät peilin liittimet löytyy oven sisäpuolelta, muovisen kolmionmallisen peitelevyn ja oven sisäverhoilun välistä -> kampea peitekolmio irti niin liitin näkyy oviverhoilun välissä. Seuraava liitin on tietenkin oven moninapaliitin.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs vois aiheutella ristiseläntuen sähkösäädön pimenemisen? Tiistaina toimi, keskiviikosta alkaen ei. Valo palaa napissa. Sulakkeitakaan en ole kerennyt (jaksanut) selvitellä, mutta penkin alla olevia johtoja on roplailtu - eli ilmeisesti joko kytkin (tuntuu napsuvan ihan samalla tavalla kuin toimivana), sulake tai moottori?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ottanee virran merkkivalolle saman sulakkeen takaa kuin säätömoottorikin, joten jos merkkivalo syttyy niin sulake lienee ehjä.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmmm. Pahus. Eli sitten kytkimen ja moottorin väliltä pitäisi vika löytyä. Noh, kunhan joskus pääsee lämpimään ihmettelemään niin pitää ihmetellä.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Kesä 2013, 17:43
- Car(s): 156 1.8TS vm.00
Ex: 156 2.5 V6 vm.98 - Paikkakunta: Harjavalta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisko joku kertoa, onko 2,5v6:ssa ns. samankokoinen pakoputkisto kuin esim 2 litrasessa twinsparkissa? Kun on pakko v6:seen nyt vaihtaa uus katalysaattori, ja motonetissä myytiin laippatiivisteitä vain 2 litraseen saakka. Onko 2.5 v6:sen putkisto "avarampi"?
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^on avarampi. Jtässän putkikoko on kutosen kanssa sama.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toivotaan näin. On nimittäin aika rapean hintainen tuo säätösysteemi. Ja on muuten aika mahdoton päästä tutkimaan ilman penkin irrottamista.Aquatica kirjoitti:Hmmm. Pahus. Eli sitten kytkimen ja moottorin väliltä pitäisi vika löytyä. Noh, kunhan joskus pääsee lämpimään ihmettelemään niin pitää ihmetellä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja senkin jälkeen on mukavan ahdasta, ellei revi verhoilua reilusti auki, ja toki sivuturvatyyny edesauttaa verhoilun kuorintaa huimasti.stinger kirjoitti:Ja on muuten aika mahdoton päästä tutkimaan ilman penkin irrottamista.
Ei vainee... piece of cakehan tuo on.
- Sakkeus
- Viestit: 390
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikävika jtd 2.4 lämmöt nousee normaaliin mutta ei puhalla sisälle kuin kylmää? Meinaan koulusta kotia 50km ja ei oo turkishaalaria
neste näyttäs kiertävän ainakin
neste näyttäs kiertävän ainakin
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos on kummatkin kennolle menevät letkut kuumat niin taitaa olla läppä jumissa...jäässä
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä vuosimalli? Ja mikä tiiviste?Twinblade kirjoitti:Osaisko joku kertoa, onko 2,5v6:ssa ns. samankokoinen pakoputkisto kuin esim 2 litrasessa twinsparkissa? Kun on pakko v6:seen nyt vaihtaa uus katalysaattori, ja motonetissä myytiin laippatiivisteitä vain 2 litraseen saakka. Onko 2.5 v6:sen putkisto "avarampi"?
Onhan ne putket nyt ihan erilaiset ainakin alkupäästä...
Vuosimalleissakin on eroja.
Vanhempi v6 on yhdellä katalysaattorilla kun uudemmassa niitä on neljä.
- Sakkeus
- Viestit: 390
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Newport tarkoitatko mitä lappää? Lämpimiä oli molemmat
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän saisi ostettua B-pilareihin sen mustan vinyylikalvon?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfistilta löytyy hiilikuitujäljitelmänä, mutta alkuperäisen näköisiäkin muistan nähneeni jossain.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6495.html
Edit: Jaa no samasta puljustahan niitä löytyy. http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=1761
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6495.html
Edit: Jaa no samasta puljustahan niitä löytyy. http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=1761
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa tykkää pakkasesta. Vika poistui tänään, kun mittari toljotti -14celciusta.... O_o Ekan kerran tänään autoon istahtaessa korkeussäätö taisi sanoa "KRUNTS" ja tipahtaa nollatilaan. No, ei siinä. Ohimennen vahingossa turvavyötä kaivaessani osuin ristiselänsäätöön ja se toimi. Testasin kunnolla iltapäivästä, toimi edelleen.stinger kirjoitti:Toivotaan näin. On nimittäin aika rapean hintainen tuo säätösysteemi. Ja on muuten aika mahdoton päästä tutkimaan ilman penkin irrottamista.Aquatica kirjoitti:Hmmm. Pahus. Eli sitten kytkimen ja moottorin väliltä pitäisi vika löytyä. Noh, kunhan joskus pääsee lämpimään ihmettelemään niin pitää ihmetellä.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen hyvin vakaasti eri mieltä...Aquatica kirjoitti:Alfa tykkää pakkasesta.
Miten muuten 156:n bensamittari toimii? Tai toisin muotoillen, mittari uskoakseni jäätyi, otin tankin täyteen ja asemalta lähtiessä viisarimittari näytti vajaata neljännestankkia eli sitä mitä se näytti ennen tankkausta, ja ajoarvauskone antoi rangeksi alle 200 km. Vähän toistakymmentä kilometriä kotiin ja mittari oli noussut jo johonkin kolmen neljänneksen tienoille ja range kolmen- ja neljänsadan väliin.
Kuvittelin että siellä on tankissa joku kohosysteemi jossa kohon korkeus muuttaa systeemin resistanssia, mutta en keksi miten sellainen systeemi voi oireilla noin.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^on siellä muistaakseni koho.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Jos menee ylitäyteen, voi mittarilla kestää kauankin päästä kohdilleen. Tosin Range on tähän mennessä aina muuttunut.... Oliko auto käynnissä tankkauksen ajan? Tai virrat päällä? Nämä kaksi ainakin selittäisivät oudon toiminnan.
Jos menee ylitäyteen, voi mittarilla kestää kauankin päästä kohdilleen. Tosin Range on tähän mennessä aina muuttunut.... Oliko auto käynnissä tankkauksen ajan? Tai virrat päällä? Nämä kaksi ainakin selittäisivät oudon toiminnan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oijjoi! Kiitos paljon, jälleen kerran Jarsan!Jarsan kirjoitti:Alfistilta löytyy hiilikuitujäljitelmänä, mutta alkuperäisen näköisiäkin muistan nähneeni jossain.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :6495.html
Edit: Jaa no samasta puljustahan niitä löytyy. http://shop.alfisti.net/product_info.ph ... ts_id=1761
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juuri näin käy kun täyttää virran ollessa päällä.Aquatica kirjoitti:^^
Jos menee ylitäyteen, voi mittarilla kestää kauankin päästä kohdilleen. Tosin Range on tähän mennessä aina muuttunut.... Oliko auto käynnissä tankkauksen ajan? Tai virrat päällä? Nämä kaksi ainakin selittäisivät oudon toiminnan.