147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
Valvoja: Moderators
147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
Minkä väristä tavaraa on kipossa ?
Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
Alulohkoihin suositellaan punaista. Vihreähän kuuleman mukaan poistuu lähivuosina markkinoilta, kun sen hapettumiskesto on heikko vrt. punainen.
Onkohan se nyt sitten G12, mikä on sitä oikeata punaista - etyleeniglykolia kyllä sekin. Propyleeniglykolia ja etyleeniglykolia ei todellakaan kannata sotkea.
Itse vaihtaisin kunnon tehohuuhtelun kautta punaiset sisään. Eli vanhat pois alavesiletkun kautta -> vettä järjestelmä täyteen -> lämmitystä, jotta loputkin lirut lähtee liikkeelle -> tyhjennys -> taas pelkkää vettä sisälle -> sama juttu -> tyhjäksi. Tällöin jo varmaan riittää puhtaus, että on varmasti vain yhtä tavaraa. Jos varman päälle haluaa, niin onhan tuohon olemassa puhdistusaineitakin.
Onkohan se nyt sitten G12, mikä on sitä oikeata punaista - etyleeniglykolia kyllä sekin. Propyleeniglykolia ja etyleeniglykolia ei todellakaan kannata sotkea.
Itse vaihtaisin kunnon tehohuuhtelun kautta punaiset sisään. Eli vanhat pois alavesiletkun kautta -> vettä järjestelmä täyteen -> lämmitystä, jotta loputkin lirut lähtee liikkeelle -> tyhjennys -> taas pelkkää vettä sisälle -> sama juttu -> tyhjäksi. Tällöin jo varmaan riittää puhtaus, että on varmasti vain yhtä tavaraa. Jos varman päälle haluaa, niin onhan tuohon olemassa puhdistusaineitakin.
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
Tosta dexcoolista on oikeusjuttu ollu jenkeissä, sen vertta paskaa.
No sitten asiaan.
Ne aukiolleet letkunkiristimet on hyvä tarkistaa/jälkikiristää kevyesti. Sitten täyttyy olla myös rajusti löysällä / letku paskana jos oikein laskee alleen. Myös joku yksittäinen suurempi vuoto saattaa uittaa siten, että näyttäisi monivammaselta. Eihän termarin tiiviste vuoda? Vaihda sinne ny kumminkin jotkut punaset monoetyleeniglygolit , jottei toi Gämmän litku hajota koko mottia. Punasta zeroa oli viimeks (ok) , nyt kun vaihdoin syylarin niin laitoin paraflu up. Toi paraflu on parempata ainetta koska 1:1 sekotuksella kesto -40 astetta, noissa muissa tahtoo olla -36 astetta.

No sitten asiaan.

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- palkus
- Viestit: 5568
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto
^joo, se termarin putki kannattaa tarkistaa. Niitä "klemmareita" ei tosiaankaan parane ylikiristää. Tarviketermari on vähän
ja sitä toleranssia voi tosiaan olla.
Noin yleisesti, nykyjään tuntuu oleva vaikea löytää kunnon klemmareita, semmonen yleinen letkun hiertäjä on aikast persiistä.
Vai massalla "varmistettu"
Eli termarin mukana ei ole tullut tiivistettä.
Oikein alfapajalla tykkäävät kovasti, kun "pääsevät" fixsaamaan tiivistemassa-korjaamoiden jälkiä.

Noin yleisesti, nykyjään tuntuu oleva vaikea löytää kunnon klemmareita, semmonen yleinen letkun hiertäjä on aikast persiistä.
Vai massalla "varmistettu"

