147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja willez »

Minkä väristä tavaraa on kipossa ?

Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15175
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alulohkoihin suositellaan punaista. Vihreähän kuuleman mukaan poistuu lähivuosina markkinoilta, kun sen hapettumiskesto on heikko vrt. punainen.
Onkohan se nyt sitten G12, mikä on sitä oikeata punaista - etyleeniglykolia kyllä sekin. Propyleeniglykolia ja etyleeniglykolia ei todellakaan kannata sotkea.
Itse vaihtaisin kunnon tehohuuhtelun kautta punaiset sisään. Eli vanhat pois alavesiletkun kautta -> vettä järjestelmä täyteen -> lämmitystä, jotta loputkin lirut lähtee liikkeelle -> tyhjennys -> taas pelkkää vettä sisälle -> sama juttu -> tyhjäksi. Tällöin jo varmaan riittää puhtaus, että on varmasti vain yhtä tavaraa. Jos varman päälle haluaa, niin onhan tuohon olemassa puhdistusaineitakin.

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tosta dexcoolista on oikeusjuttu ollu jenkeissä, sen vertta paskaa. :lol:
No sitten asiaan. :) Ne aukiolleet letkunkiristimet on hyvä tarkistaa/jälkikiristää kevyesti. Sitten täyttyy olla myös rajusti löysällä / letku paskana jos oikein laskee alleen. Myös joku yksittäinen suurempi vuoto saattaa uittaa siten, että näyttäisi monivammaselta. Eihän termarin tiiviste vuoda? Vaihda sinne ny kumminkin jotkut punaset monoetyleeniglygolit , jottei toi Gämmän litku hajota koko mottia. Punasta zeroa oli viimeks (ok) , nyt kun vaihdoin syylarin niin laitoin paraflu up. Toi paraflu on parempata ainetta koska 1:1 sekotuksella kesto -40 astetta, noissa muissa tahtoo olla -36 astetta.

Tuomon
Viestit: 133
Liittynyt: 29 Joulu 2008, 13:09

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja Tuomon »

- - - - - -
Viimeksi muokannut Tuomon, 11 Marras 2024, 23:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
palkus
Viestit: 5568
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 147 2.0TS jäähdytysnestevuoto

Viesti Kirjoittaja palkus »

^joo, se termarin putki kannattaa tarkistaa. Niitä "klemmareita" ei tosiaankaan parane ylikiristää. Tarviketermari on vähän :roll: ja sitä toleranssia voi tosiaan olla.
Noin yleisesti, nykyjään tuntuu oleva vaikea löytää kunnon klemmareita, semmonen yleinen letkun hiertäjä on aikast persiistä.
Vai massalla "varmistettu" :roll: Eli termarin mukana ei ole tullut tiivistettä. :roll: Oikein alfapajalla tykkäävät kovasti, kun "pääsevät" fixsaamaan tiivistemassa-korjaamoiden jälkiä.

Vastaa Viestiin