Heh,vectrassa kuuluukin sitten kaikenäköstä muuta, paukahduksia yms.Tuomas K kirjoitti:Vaimokkeella on b-mallin Vectra, en tiedä miten vertautuu melutaso tuohon uudempaan.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin kuuluu aika monessa Alfassakin
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nojoo, ei mulla vaan ainakaan vieläTuomas K kirjoitti:No niin kuuluu aika monessa Alfassakin
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, tuskin ne Vectratkaan joka ikinen kolisee
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei muutakuin kolinagalluppi pystyyn niin tiedetään porukalla kenen auto kolisee ja onko se obelix vai alffa vaiko joku muu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin minun 156 kolahtelee ihan kiitettävästi. Vakaajan runkopuslia veikkaisin...
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kolisee kolisee tääläkin tiedä sitten mikä sen kolinan aiheuttaa
mutta pienissäkin montuissa kolahtelee ja jotenki "klonksuu", eestä se ääni mun mielestä tulee..
mutta pienissäkin montuissa kolahtelee ja jotenki "klonksuu", eestä se ääni mun mielestä tulee..
Viimeksi muokannut miaksu, 02 Syys 2014, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kolisee ja hakkaa niin perkeleesti, mutta leimaan vaikuttavista osista ei väljää löytynyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.Jakke kirjoitti:Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heh joo. Esim joku foorumilainenTuomas K kirjoitti:Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.Jakke kirjoitti:Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta?
Oikeastaan pitää tarkentaa sellainen itsestäänselvyys, että eihän toi rasvailu mihinkään varsinaisiin kolinoihin tietenkään auta. Paremminkin narinoihin.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Totta, narinat pikemminkin.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä vähän infoa mitä MAF tekee: (212F = 100C)alamajy kirjoitti:Kävin paikan päällä Lpr motonetissä.banditbusa kirjoitti:näinhän se on jostain löydettävä,hinnat näkyy olevan 80-120 euron väliin mitä katselin.alamajy kirjoitti:^Pitää molempien lähteä metsästämään tuota Bosch f00c2g2044-anturia. Ainakin Lpr Motonet lupasi tilaamalla parissa päivässä. hinta n. 70 eur.
Vielä en ole tilannut. Saako jostakin halvemmalla?
vai on motonetistakin saatavana enpä huomannut,hintakin tuntuu edulliselta.sieltähän se sitten on ostettava.
soititko motonettiin vai löytyikö ihan nettisivuilta hakemalla?
For those who don't know, the MAF (mass air flow) sensor measures the mass of air entering the engine to control the air/fuel ratio.
The sensor is incorporated into the intake system after the air filter.
Bosch uses a hot-wire MAF sensor, which is a platinum wire heated to 212*F (some say 180*F) above ambient temperature.
As air is sucked into the engine past the wire, it has a cooling effect that's offset by an increase in voltage to the sensor to maintain the 212*F.
The engine management system then determines how long to keep the fuel injectors open. Upon shutdown, Bosch MAF sensors briefly heat the wire to 1,000*C to burn off any contaminants.
http://www.europeancarweb.com/tech/0302 ... z3CMJYVOJ0
MAF (Mass Air Flow = ilmamassamittari)
MAF on ilmamassamittari, joka mittaa ilman virtausta kuumalangan avulla. Mittarista käytetään myös lyhenteitä MAFS (Mass Air Flow Sensor) ja MAS (Mass Airflow Sensor).
Kuumalankamallinen ilmamassamittari on pieni putkenpätkä, jonka läpi menee kuumalanka tai -filmi. Filmin lämpötila pidetään vakiona sähkövirran avulla. Ilma kulkiessa putken läpi, kuumalanka pyrkii jäähtymään, jolloin filmin läpi kulkevaa sähkövirtaa pitää lisätä. Tästä saadaan selville kuinka paljon ilmaa on virrannut moottoriin putken läpi. Ilman lämpötilan ja kosteuden vaikutus otetaan myös huomioon, koska myös ne vaikuttavat kuumalangan lämpötilaan. Joissakin autoissa on MAF:n yhteyteen asennettu anturi joka mittaa imuilman lämpötilaa (intake air temperature sensor lyh. IAT).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
WTF? Lämmöt nousee. Ropelli ei pyöri, paitsi jos ilmastointi on päällä niin silloin "pyörähtelee" (eli lähtee käyntiin, sammuu hetken päästä (noin 3sek) ja sitten kun ropelli on seis niin taas starttaa). Tämä ei riitä pitämään moottorin lämpöjä alhaalla.
Jos ilmastointi ei ole päällä, ei tapahdu mitään. Noin 100 asti uskalsin antaa sen lämmetä.
Lämpötila-anturia osaisin itse epäillä. Tosin en edes löytänyt moista laitetta itselleni uudesta Alfasta
Neuvoja anturin suhteen? Muita kohteita?
Jos ilmastointi ei ole päällä, ei tapahdu mitään. Noin 100 asti uskalsin antaa sen lämmetä.
Lämpötila-anturia osaisin itse epäillä. Tosin en edes löytänyt moista laitetta itselleni uudesta Alfasta
Neuvoja anturin suhteen? Muita kohteita?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Se lukema on ihan auton mittarista katsottu. Pahimmillaan nousi karvan alle "väliviivan"
Edit: Oli se vastus poikki. Nyt toimii
Viimeksi muokannut SammyB, 05 Syys 2014, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin TS:ssä se on syylärissä, flektin vieressä, kiinni. Musta vähän tupakkiaskia pienempi mötikkä, johon tulee kaksi johtoa. Taitaa saada motonetistäkin, eikä maksa paljon. Omastani korjasin tinaamalla, kun vastus ei ollut varsinaisesti poikki vaan siinä oli kontaktihäiriö. Yleismittari kauniiseen käteen ja mittailemaan.SammyB kirjoitti:Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Se lukema on ihan auton mittarista katsottu. Pahimmillaan nousi karvan alle "väliviivan"
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Jakke jo kertoikin mistä löytyy.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20604
Tuossa ketjussa oli puitu vähän enempi flekti ongelmaa.
Jakke jo kertoikin mistä löytyy.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20604
Tuossa ketjussa oli puitu vähän enempi flekti ongelmaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sata astetta sinänsä ei ole mitenkään huolestuttavan paljon, todennäköisesti se kakkosnopeus olisi lähtenyt päälle jos olisi antanut vielä lämmetä.
Ykkösnopeuden etuvastukselle ääni siis täältäkin.
Motonetista saa osan, mutta se on fiksusti nimetty lämppärin etuvastukseksi siellä .
Ykkösnopeuden etuvastukselle ääni siis täältäkin.
Motonetista saa osan, mutta se on fiksusti nimetty lämppärin etuvastukseksi siellä .
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
moi.
millainen obd lukija lukis viat 1998 2.5 156 alfasta.
lukeeko esim elm 327 bluetooth?
millainen obd lukija lukis viat 1998 2.5 156 alfasta.
lukeeko esim elm 327 bluetooth?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Mä en päässyt elmillä käsiksi -98 156 2,0 T.S:ään.
Sitten omaan tyhmään kysymykseeni. Mahtaneeko kukaan tietää mistä löytyy tälläiset kynnyslistat 156:een? Tai onko kukaan ikänä nähnyt tälläisiä missään?
Edessä siis alfa romeo logolla ja takana ilman niitä. Mulla on nää vaan apukuskin puolella mutta kuskin puolelta nuo puuttuu niin ois kiva löytää sinnekkin samanmoiset
Nää lienee jotain teräksestä tehtyä..
Sitten omaan tyhmään kysymykseeni. Mahtaneeko kukaan tietää mistä löytyy tälläiset kynnyslistat 156:een? Tai onko kukaan ikänä nähnyt tälläisiä missään?
Edessä siis alfa romeo logolla ja takana ilman niitä. Mulla on nää vaan apukuskin puolella mutta kuskin puolelta nuo puuttuu niin ois kiva löytää sinnekkin samanmoiset
Nää lienee jotain teräksestä tehtyä..
- _rico
- Viestit: 1353
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt ollaan asian ytimessä..
Aamulla jalkatilasta kuului naks ja jotain tipahti vasemman kenkäni päälle. Ehdin jo huolestua, että nyt levisi kytkinpoljin, mutta ilokseni kaikki toimi normaalisti.
Työpaikan pihaan parkkiin ja tutkimaan. Kuvassa näkyvät osat löysin ja kytkinpolkimen yläpuolella on vastaavanlainen valkoinen muoviosa. Mitäs nämä on ja vaikuttavatko mihinkään? Kotimatkallakaan ei ollut mitään ongelmia.
Ps. Imurointi on viikonlopun ohjelistossa
Aamulla jalkatilasta kuului naks ja jotain tipahti vasemman kenkäni päälle. Ehdin jo huolestua, että nyt levisi kytkinpoljin, mutta ilokseni kaikki toimi normaalisti.
Työpaikan pihaan parkkiin ja tutkimaan. Kuvassa näkyvät osat löysin ja kytkinpolkimen yläpuolella on vastaavanlainen valkoinen muoviosa. Mitäs nämä on ja vaikuttavatko mihinkään? Kotimatkallakaan ei ollut mitään ongelmia.
Ps. Imurointi on viikonlopun ohjelistossa
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei olisi legendaarinen palautusjousi tessussa joka yleensä tulee matolle/ kengälle ihmettelemään ja ei näy kuvaa mutta kuulostaa tutulta.
molex to sata, lose all your data.
- _rico
- Viestit: 1353
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitä itsekin epäilin, mutta kytkimen liikerata on täysin normaali ja palauttaa ylös asti.
Edit. No sehän se on. Pikaisen tutkimisen perusteella ei välttämättä vaikuta mihinkään, joten seurataan tilannetta ja korjataan, jos muutosta tapahtuu.
Edit. No sehän se on. Pikaisen tutkimisen perusteella ei välttämättä vaikuta mihinkään, joten seurataan tilannetta ja korjataan, jos muutosta tapahtuu.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/488388/274684Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
Lämmitysl esivastus Tipo-Marea
Hinta:
16,90 €
Tuommoisilla tiedoilla se siellä on. Tuskin tuo on missään autossa lämppärin etuvastuksena, kun tuolla saisi aikaan vain kaksinopeuksisen puhaltimen. Lämppärin etuvastuksena sitä 156:eenkin myydään
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ricolle:täältä löytyy uusi jousi jos kiinnostaa,laita yv.
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
- Ricardo
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
- Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Airbagin valo alkoi palamaan 156:ssa ja käytin huollossa ja sanoivat, että vika on kuskinpuolen sivuturvatyynyssä. eivät alkaneet sen paremmin tutkimaan. Osaisiko joku kertoa mistä alkais vikaa etsimään?
- Dio Natale
- Viestit: 864
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Cebu PH
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
molex to sata, lose all your data.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
- Ricardo
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
- Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
- Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.Ricardo kirjoitti:Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.Venttiville kirjoitti:Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.Ricardo kirjoitti:Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ehjä oli molemmista päistä suojakumia. Eniten ihmetyttää kun mittariston valot on pimeenä kans. Sulakkeita kun pikaisesti katselin niin ehjiä olivat valojen sulakkeet. Mutta parkit eivät palaneet edessä lainkaan, vaikka ajovalot kyllä paloivat, kun viiksestä valot kytki päälle. Voisi viitata jotenkin myös viiksen toimimattomuuteen. Kuinkas tuon saisi helposti tarkastettua?Finest kirjoitti:Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
- Garmund
- Viestit: 2138
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Garmund kirjoitti:Tyhjäkäynti parani mielestäni puolan vaihdon jälkeen(heti käynnistyksen jälkeen tosin kävi noin 5-10s huonosti), joskin ei ehkä ihan entisenlainen ollut silloinkaan. Kokeilin ajaa pienen testilenkin, taisi alkaa uudestaan mcsf piippaamaan samoilla koodeilla, kun kierrokset nousi yli 2k. Multiecuscannilla luettuna vikakoodi näytti tulleen noin 2300 rpm kohdalla.
Mitään nykimistä ei kyllä esiintynyt kierroksilla. Äänestä ja tehoista en osaa sanoa, kun en uskaltanut kunnolla kaasua painaa.
Siis mcsf jäi piippaamaan koko parinsadanmetrin testilenkin ajaksi ja piippasi vielä auton pysäköityänikin.
Varmaan suutinvika tämä. Kokeilin ihan vanhanaikaisesti kipinän löytymistä maadoittamalla tulpan koneen runkoon. Näytti antavan ainakin jonkunnäköisen kipinän + nyt tuntuu että tyhjäkäynti alkaa huonontua vasta vähänaikaa käytyään. Samoin mcsf ei huuda heti startista.
Eli siis saattaa käydä neljällä, kunnes kolmonen saa liikaa ainetta ja tukehtuu? Mitä kaikkea tarvitsee suuttimen vaihtoa varten purkaa? Pystyykö sen tekemään itse, vai jätänkö suosiolla ammattimiehelle. Jos se nyt edes on suuttimessa vika.
Vikakoodit löytyvät ketjusta pari sivua taakkepäi.
Suoraan vaan suoraa
- Ricardo
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
- Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?[/quote]
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.[/quote]
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.[/quote]
Mistäköhän se liitin löytyy sportwagonista?
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.[/quote]
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.[/quote]
Mistäköhän se liitin löytyy sportwagonista?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hetkonen. Nyt pitää muistia virkistellä:toolman kirjoitti:
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.
Eikös se ole se Driver's Side, Side Airbag SQUIB, mikä on tuo takakontin liitin? Driver's side Side airbag on sitten penkinalus/B-pilari?
EDIT:
Tarkennettakoon, että Multiecuscanilla Driver's side, Side airbag Squib = takakontin liitin. Driver's Side, Side airbag = penkki (näin ainakin omissa ongelmatapauksissa ollut). Nimimerkin Garmund JTS:ssä oli myös tuo Squib, vikakoodinumero MES:llä katottuna taisi olla 0E (tai OE, fontti sellainen etten osaa varmaksi sanoa) ja korjaantui takakontin liittimen avaamisella ja kiinnittämisellä. Sen sijaan ilman tuota Squibia, se on penkin alla oleva liitin?
Viimeksi muokannut Aquatica, 06 Syys 2014, 18:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Side side ja side side?
Se verho taitaa olla lontoon kielellä curtain air bag. Penkissä side air bag. Jotain tuommoista.
Se verho taitaa olla lontoon kielellä curtain air bag. Penkissä side air bag. Jotain tuommoista.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
MES ei näytä pilkkuja. Lisäsin ylläolevaan viestiin pilkut, jotta pysyy selkeänä Driver's Side, Side airbag. Ilman pilkkuahan se on Driver's side side airbag...
MES ei näytä pilkkuja. Lisäsin ylläolevaan viestiin pilkut, jotta pysyy selkeänä Driver's Side, Side airbag. Ilman pilkkuahan se on Driver's side side airbag...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Squib ei tarkoita turvaverhoa, vaan squib on turvatyynyn räjähdeosa, joka täyttää sen ilmakassin. Silloin mennään takakontin liittimelle, kun vikakoodi sanoo curtain-jotain, kuten Tuomas K tuossa tuumailikin.
MES:in selityksistä en tiedä, jos niissä lukee höpöjä. FES:n aikaan se ainakin kertoi ihan oikein sivuverhojen ja sivuturvatyynyjen selitykset (curtain ja side airbag).
MES:in selityksistä en tiedä, jos niissä lukee höpöjä. FES:n aikaan se ainakin kertoi ihan oikein sivuverhojen ja sivuturvatyynyjen selitykset (curtain ja side airbag).
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Driver's side side airbag (kuskin sivutyyny)
Driver's side curtain airbag (kuskin verho)
Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
Driver's side side airbag (kuskin sivutyyny)
Driver's side curtain airbag (kuskin verho)
Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se squib viittaa siihen panokseen kuten tuossa jo ylempänä jo mainittiin, squib löytyy siis jokaisesta pallosta. Squib value too high taitaa olla tyypillinen herja kun on liittimessä huono kontakti. Curtain air bag = verhoairbag katossa, liitin takakontissa.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan tuon rosso 130 b/b maalin päällä ollut lakkaus?
hillitömiä sävy eroja ympäri autoo.
hillitömiä sävy eroja ympäri autoo.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..?Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuten tuossa yllä sanoinkin, niin taisi oma muisti tehdä tepposet. Vikakoodi on tallella läppärillä, mutta nyt "muista syistä johtuen" ei ole intoa kaivaa sitä esille ja tarkistaa...Jarsan kirjoitti:Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..?Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
EDIT:
Pistetään oma tyhmä kysymys:
Kuuluuko 156 2.4JTD:hen "rööri" tuonne ilmanputsarin sisälle, kuten Twinsparkissa on? Vaihdoin ilmanputsarin ja siellä ei rööriä ole...