Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuomas K kirjoitti:Vaimokkeella on b-mallin Vectra, en tiedä miten vertautuu melutaso tuohon uudempaan.
Heh,vectrassa kuuluukin sitten kaikenäköstä muuta, paukahduksia yms. :lol:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No niin kuuluu aika monessa Alfassakin :mrgreen:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuomas K kirjoitti:No niin kuuluu aika monessa Alfassakin :mrgreen:
Nojoo, ei mulla vaan ainakaan vielä :o:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Niin, tuskin ne Vectratkaan joka ikinen kolisee :roll:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Ei muutakuin kolinagalluppi pystyyn niin tiedetään porukalla kenen auto kolisee ja onko se obelix vai alffa vaiko joku muu! :mrgreen:

Avatar
a-m
Viestit: 240
Liittynyt: 08 Maalis 2013, 20:54
Car(s): EX- Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja a-m »

Ainakin minun 156 kolahtelee ihan kiitettävästi. Vakaajan runkopuslia veikkaisin...

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Kolisee kolisee tääläkin :wink: tiedä sitten mikä sen kolinan aiheuttaa :lol:

mutta pienissäkin montuissa kolahtelee ja jotenki "klonksuu", eestä se ääni mun mielestä tulee.. :?
Viimeksi muokannut miaksu, 02 Syys 2014, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kolisee ja hakkaa niin perkeleesti, mutta leimaan vaikuttavista osista ei väljää löytynyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta? :D
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta? :D
Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jakke kirjoitti:
Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta? :D
Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.
Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomas K kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
Athrez kirjoitti:Nyt kun kolinat tuli puheenaiheeks niin onko porukka kokeillu laittaa öljyy injektioruiskulla palloihi kumin läpi? Onko ollu vastetta? :D
Olen kokeillut. Auttaa muutaman päivän - muutaman viikon.
Eli juuri riittävästi kun on joku tulossa ostamaan sitä autoa.
Heh joo. Esim joku foorumilainen :lol:

Oikeastaan pitää tarkentaa sellainen itsestäänselvyys, että eihän toi rasvailu mihinkään varsinaisiin kolinoihin tietenkään auta. Paremminkin narinoihin.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

^Totta, narinat pikemminkin. :)
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:
banditbusa kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Pitää molempien lähteä metsästämään tuota Bosch f00c2g2044-anturia. Ainakin Lpr Motonet lupasi tilaamalla parissa päivässä. hinta n. 70 eur.
Vielä en ole tilannut. Saako jostakin halvemmalla?
näinhän se on jostain löydettävä,hinnat näkyy olevan 80-120 euron väliin mitä katselin.
vai on motonetistakin saatavana enpä huomannut,hintakin tuntuu edulliselta.sieltähän se sitten on ostettava.
soititko motonettiin vai löytyikö ihan nettisivuilta hakemalla?
Kävin paikan päällä Lpr motonetissä.
Tässä vähän infoa mitä MAF tekee: (212F = 100C)
For those who don't know, the MAF (mass air flow) sensor measures the mass of air entering the engine to control the air/fuel ratio.
The sensor is incorporated into the intake system after the air filter.
Bosch uses a hot-wire MAF sensor, which is a platinum wire heated to 212*F (some say 180*F) above ambient temperature.
As air is sucked into the engine past the wire, it has a cooling effect that's offset by an increase in voltage to the sensor to maintain the 212*F.
The engine management system then determines how long to keep the fuel injectors open. Upon shutdown, Bosch MAF sensors briefly heat the wire to 1,000*C to burn off any contaminants.
http://www.europeancarweb.com/tech/0302 ... z3CMJYVOJ0


MAF (Mass Air Flow = ilmamassamittari)
MAF on ilmamassamittari, joka mittaa ilman virtausta kuumalangan avulla. Mittarista käytetään myös lyhenteitä MAFS (Mass Air Flow Sensor) ja MAS (Mass Airflow Sensor).
Kuumalankamallinen ilmamassamittari on pieni putkenpätkä, jonka läpi menee kuumalanka tai -filmi. Filmin lämpötila pidetään vakiona sähkövirran avulla. Ilma kulkiessa putken läpi, kuumalanka pyrkii jäähtymään, jolloin filmin läpi kulkevaa sähkövirtaa pitää lisätä. Tästä saadaan selville kuinka paljon ilmaa on virrannut moottoriin putken läpi. Ilman lämpötilan ja kosteuden vaikutus otetaan myös huomioon, koska myös ne vaikuttavat kuumalangan lämpötilaan. Joissakin autoissa on MAF:n yhteyteen asennettu anturi joka mittaa imuilman lämpötilaa (intake air temperature sensor lyh. IAT).

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

WTF? Lämmöt nousee. Ropelli ei pyöri, paitsi jos ilmastointi on päällä niin silloin "pyörähtelee" (eli lähtee käyntiin, sammuu hetken päästä (noin 3sek) ja sitten kun ropelli on seis niin taas starttaa). Tämä ei riitä pitämään moottorin lämpöjä alhaalla.

Jos ilmastointi ei ole päällä, ei tapahdu mitään. Noin 100 asti uskalsin antaa sen lämmetä.

Lämpötila-anturia osaisin itse epäillä. Tosin en edes löytänyt moista laitetta itselleni uudesta Alfasta :oops:

Neuvoja anturin suhteen? Muita kohteita?

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?

SammyB
Viestit: 50
Liittynyt: 05 Syys 2014, 09:34
Car(s): 156 2.0 JTS 2005

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SammyB »

GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?

Se lukema on ihan auton mittarista katsottu. Pahimmillaan nousi karvan alle "väliviivan"

Edit: Oli se vastus poikki. Nyt toimii :lol:
Viimeksi muokannut SammyB, 05 Syys 2014, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

SammyB kirjoitti:
GiuliaSuper kirjoitti:Ettei vaan olis pienemmän nopeuden etuvastus rikkoutunut. Tämän voisi helposti todeta MES/FES diagnostiikka softalla ja kaapelilla. Se 2 nopeus pörähti itsellä päälle vasta hyvin korkeissa lämpötiloissa(mittarin mukaan 100 vai 110 asteessa). Ilmastoinnin ollessa päällä pitäisi hitaan nopeuden pyöriä kokoajan, jos muistelen oikein. Todellinen lämpötila ja mittarin antama huijaa sitten jonnin verran, onko muuten tämä 100 astetta katsottu mittarista vai diagnostiikka-softalla?
Voihan se olla. Mulla ei tuommoista softaa ole, mutta voiskos sen vastuksen mitata? Ja missäpäin sekin lymyää?

Se lukema on ihan auton mittarista katsottu. Pahimmillaan nousi karvan alle "väliviivan"
Ainakin TS:ssä se on syylärissä, flektin vieressä, kiinni. Musta vähän tupakkiaskia pienempi mötikkä, johon tulee kaksi johtoa. Taitaa saada motonetistäkin, eikä maksa paljon. Omastani korjasin tinaamalla, kun vastus ei ollut varsinaisesti poikki vaan siinä oli kontaktihäiriö. Yleismittari kauniiseen käteen ja mittailemaan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^
Jakke jo kertoikin mistä löytyy.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=20604

Tuossa ketjussa oli puitu vähän enempi flekti ongelmaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sata astetta sinänsä ei ole mitenkään huolestuttavan paljon, todennäköisesti se kakkosnopeus olisi lähtenyt päälle jos olisi antanut vielä lämmetä.

Ykkösnopeuden etuvastukselle ääni siis täältäkin.

Motonetista saa osan, mutta se on fiksusti nimetty lämppärin etuvastukseksi siellä .

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

moi.
millainen obd lukija lukis viat 1998 2.5 156 alfasta.
lukeeko esim elm 327 bluetooth?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.

^
Onnistuu. Kaikista 156:sta saa millä tahansa geneeriselläkin OBD2-lukijalla koodit ulos, itselläni on käytössä VAG-COM-KKL-USB-piuha dippikytkimillä (pääsee siis mm. ECUun, airbageihin, ABS:ään, ilmastointiin käsiksi) ja läppäri, jossa on Multiecuscan. Toimii hyvin.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^Mä en päässyt elmillä käsiksi -98 156 2,0 T.S:ään.

Sitten omaan tyhmään kysymykseeni. Mahtaneeko kukaan tietää mistä löytyy tälläiset kynnyslistat 156:een? Tai onko kukaan ikänä nähnyt tälläisiä missään?

Kuva
Kuva
Kuva

Edessä siis alfa romeo logolla ja takana ilman niitä. Mulla on nää vaan apukuskin puolella mutta kuskin puolelta nuo puuttuu niin ois kiva löytää sinnekkin samanmoiset :)
Nää lienee jotain teräksestä tehtyä..

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Ei nyt just samanlaiset, mutta pareittainhan näitä myydään
CARF0869

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

Nyt ollaan asian ytimessä..

Aamulla jalkatilasta kuului naks ja jotain tipahti vasemman kenkäni päälle. Ehdin jo huolestua, että nyt levisi kytkinpoljin, mutta ilokseni kaikki toimi normaalisti.
Työpaikan pihaan parkkiin ja tutkimaan. Kuvassa näkyvät osat löysin ja kytkinpolkimen yläpuolella on vastaavanlainen valkoinen muoviosa. Mitäs nämä on ja vaikuttavatko mihinkään? Kotimatkallakaan ei ollut mitään ongelmia.

Kuva

Ps. Imurointi on viikonlopun ohjelistossa

Avatar
Dio Natale
Viestit: 862
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ettei olisi legendaarinen palautusjousi tessussa joka yleensä tulee matolle/ kengälle ihmettelemään ja ei näy kuvaa mutta kuulostaa tutulta.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

Sitä itsekin epäilin, mutta kytkimen liikerata on täysin normaali ja palauttaa ylös asti.

Edit. No sehän se on. Pikaisen tutkimisen perusteella ei välttämättä vaikuta mihinkään, joten seurataan tilannetta ja korjataan, jos muutosta tapahtuu.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Olikohan se motonetin osa peräti johonkin Tipoon/Mareaan oleva lämppärin etuvastus? Hinta taisi olla 19,90.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/488388/274684

Lämmitysl esivastus Tipo-Marea
Hinta:
16,90 €

Tuommoisilla tiedoilla se siellä on. Tuskin tuo on missään autossa lämppärin etuvastuksena, kun tuolla saisi aikaan vain kaksinopeuksisen puhaltimen. Lämppärin etuvastuksena sitä 156:eenkin myydään :roll:

Avatar
Dio Natale
Viestit: 862
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ricolle:täältä löytyy uusi jousi jos kiinnostaa,laita yv.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
guassimo
Viestit: 82
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.

Avatar
Ricardo
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Airbagin valo alkoi palamaan 156:ssa ja käytin huollossa ja sanoivat, että vika on kuskinpuolen sivuturvatyynyssä. eivät alkaneet sen paremmin tutkimaan. Osaisiko joku kertoa mistä alkais vikaa etsimään?

Avatar
Dio Natale
Viestit: 862
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.

Avatar
Ricardo
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?

Venttiville
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Elo 2013, 10:51
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS 2.0 vm -05.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Venttiville »

Ricardo kirjoitti:
Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Venttiville kirjoitti:
Ricardo kirjoitti:
Dio Natale kirjoitti:Liittimet penkkien alla tekevät moista ongelmaa eli putsaat liittimet tai sitten kolvi käteen ,viisammat kertovat lisää.
Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?
Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.

Avatar
guassimo
Viestit: 82
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Finest kirjoitti:
guassimo kirjoitti:Missäs vika kun sekä mittariston valot, että valot takaluukussa ovat pimeänä. Vilkut palavat kyllä, mutta itse aukeavassa luukussa olevat takavalot ovat siis pimeänä. Luukkuun menevää johtonippua koitin vähän liikutella, mutta ei ollut vaikutusta.
Kurkista myös suojakumin sisälle, jossa johtonippu kulkee.
Ehjä oli molemmista päistä suojakumia. Eniten ihmetyttää kun mittariston valot on pimeenä kans. Sulakkeita kun pikaisesti katselin niin ehjiä olivat valojen sulakkeet. Mutta parkit eivät palaneet edessä lainkaan, vaikka ajovalot kyllä paloivat, kun viiksestä valot kytki päälle. Voisi viitata jotenkin myös viiksen toimimattomuuteen. Kuinkas tuon saisi helposti tarkastettua?

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Garmund kirjoitti:Tyhjäkäynti parani mielestäni puolan vaihdon jälkeen(heti käynnistyksen jälkeen tosin kävi noin 5-10s huonosti), joskin ei ehkä ihan entisenlainen ollut silloinkaan. Kokeilin ajaa pienen testilenkin, taisi alkaa uudestaan mcsf piippaamaan samoilla koodeilla, kun kierrokset nousi yli 2k. Multiecuscannilla luettuna vikakoodi näytti tulleen noin 2300 rpm kohdalla.

Mitään nykimistä ei kyllä esiintynyt kierroksilla. Äänestä ja tehoista en osaa sanoa, kun en uskaltanut kunnolla kaasua painaa.

Siis mcsf jäi piippaamaan koko parinsadanmetrin testilenkin ajaksi ja piippasi vielä auton pysäköityänikin.

Varmaan suutinvika tämä. Kokeilin ihan vanhanaikaisesti kipinän löytymistä maadoittamalla tulpan koneen runkoon. Näytti antavan ainakin jonkunnäköisen kipinän + nyt tuntuu että tyhjäkäynti alkaa huonontua vasta vähänaikaa käytyään. Samoin mcsf ei huuda heti startista.

Eli siis saattaa käydä neljällä, kunnes kolmonen saa liikaa ainetta ja tukehtuu? Mitä kaikkea tarvitsee suuttimen vaihtoa varten purkaa? Pystyykö sen tekemään itse, vai jätänkö suosiolla ammattimiehelle. Jos se nyt edes on suuttimessa vika.

Vikakoodit löytyvät ketjusta pari sivua taakkepäi.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Ricardo
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Elo 2013, 15:43
Car(s): 156 2.0TS sportwagon, Seat Exeo ST, Ex-Seat exeo TDI, Ex-volvo s40 T4
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ricardo »

Liittimet otin irti ja putsasin (keltaiset). johdot näytti ehjiltä. Valo ei ilmeisesti sammu ennenkuin käy nollaamassa vaikka vikaa ei enää olisi?[/quote]

Riippuen mikä vuosimalli kyseessä. Olikohan näin, että -03 tai -04 eteenpäin valo sammuu automaattisesti, kun vika korjattu.[/quote]

Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.[/quote]

Mistäköhän se liitin löytyy sportwagonista?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

toolman kirjoitti:
Boselift 02- eteenpäin sammuu kun vika ohi, se on se takakontin oikealla puolella olevan luukun takaa löytyvä liitin joka pätkii.
Hetkonen. Nyt pitää muistia virkistellä:
Eikös se ole se Driver's Side, Side Airbag SQUIB, mikä on tuo takakontin liitin? Driver's side Side airbag on sitten penkinalus/B-pilari?

EDIT:
Tarkennettakoon, että Multiecuscanilla Driver's side, Side airbag Squib = takakontin liitin. Driver's Side, Side airbag = penkki (näin ainakin omissa ongelmatapauksissa ollut). Nimimerkin Garmund JTS:ssä oli myös tuo Squib, vikakoodinumero MES:llä katottuna taisi olla 0E (tai OE, fontti sellainen etten osaa varmaksi sanoa) ja korjaantui takakontin liittimen avaamisella ja kiinnittämisellä. Sen sijaan ilman tuota Squibia, se on penkin alla oleva liitin?
Viimeksi muokannut Aquatica, 06 Syys 2014, 18:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Side side ja side side? :)

Se verho taitaa olla lontoon kielellä curtain air bag. Penkissä side air bag. Jotain tuommoista.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
MES ei näytä pilkkuja. Lisäsin ylläolevaan viestiin pilkut, jotta pysyy selkeänä :D Driver's Side, Side airbag. Ilman pilkkuahan se on Driver's side side airbag...

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Squib ei tarkoita turvaverhoa, vaan squib on turvatyynyn räjähdeosa, joka täyttää sen ilmakassin. Silloin mennään takakontin liittimelle, kun vikakoodi sanoo curtain-jotain, kuten Tuomas K tuossa tuumailikin.

MES:in selityksistä en tiedä, jos niissä lukee höpöjä. FES:n aikaan se ainakin kertoi ihan oikein sivuverhojen ja sivuturvatyynyjen selitykset (curtain ja side airbag).

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Driver's side side airbag (kuskin sivutyyny)
Driver's side curtain airbag (kuskin verho)
Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Se squib viittaa siihen panokseen kuten tuossa jo ylempänä jo mainittiin, squib löytyy siis jokaisesta pallosta. Squib value too high taitaa olla tyypillinen herja kun on liittimessä huono kontakti. Curtain air bag = verhoairbag katossa, liitin takakontissa.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Onkohan tuon rosso 130 b/b maalin päällä ollut lakkaus?
hillitömiä sävy eroja ympäri autoo.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Mullakin alkaa tuo tulla esiin.
Kuva

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

^^ Eiköhän tuo ole ihan punaisen maalin ominaisuus: haalistuu helposti auringonvalossa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..? :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jarsan kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Driver's side side airbag squib (se liitin takakontissa). Näin ainakin oma muisti palvelee?
Ei pitäisi vaikuttaa takakontin liitin tuohon "koodiin" tuon taivaallista, ellei sitten MES:n selityksessä ole virhe. Tai ehkä muistisi palvelussa on hetkellinen katko..? :mrgreen:
Kuten tuossa yllä sanoinkin, niin taisi oma muisti tehdä tepposet. Vikakoodi on tallella läppärillä, mutta nyt "muista syistä johtuen" ei ole intoa kaivaa sitä esille ja tarkistaa...

EDIT:
Pistetään oma tyhmä kysymys:
Kuuluuko 156 2.4JTD:hen "rööri" tuonne ilmanputsarin sisälle, kuten Twinsparkissa on? Vaihdoin ilmanputsarin ja siellä ei rööriä ole...

Vastaa Viestiin