Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Naskali
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2015, 20:10
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6 24v -00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naskali »

Mistähän johtuu kun vilkun valot ei toimi koetaulussa. Vilkut pelaa muuten kylläkin, paitsi tietty ei palauta

Avatar
Moritz
Viestit: 200
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
Car(s): Vollswagen Passat GTE -17, 166 3.0 V6 -99
Ex. 159 sw 3.2 Q4, 33 QV -88, 75 turbo -87.
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Moritz »

Valoista en osaa sanoa, mutta toi kun ei palauta on tyyppivika... Ilmeisesti vasemmalle palautus ontuu?
Joko uusi viiksi tai sitten tee se itse! Täällä forumilla oli joskus vinkki miten sen viiksen juuren (missä on se nasta vai mikä se on mikä ottaa rattiin kiinni?) voi jotenkin fiksata!
Ps. Jos joku löytää sen linkin niin itsellänikin olisi käyttöä... Jostain kumman syystä itsellänikin vasemmalta palautus ei toimi :-D
Jarru on vauhdin surma...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Naskali kirjoitti:Mistähän johtuu kun vilkun valot ei toimi koetaulussa. Vilkut pelaa muuten kylläkin, paitsi tietty ei palauta
Vihreä boxi appari jalkatilan verhoilun alta rikki. Saa ohitettua parilla johdonpätkällä. Tältä foorumilta löytyy ohjeetkin.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ja tuohon vilkun palautukseen niin brittiforumilta löysin niksipirkkaohjeet eli lisätään muovia-liimaa siihen osaan mikä kuluu..en nyt muista sivua mutta lontoota kun käytät niin pitäisi löytyä.Kyllä se vilkkukin kuluu kun sitä käyttää radiomainos oli jossain vaiheessa :mrgreen:
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

tässä

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Siis nuo vasemmalla olevat hamput kuluu.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

molex to sata, lose all your data.

Naskali
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2015, 20:10
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6 24v -00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naskali »

Kiitoksia. Pitänee huomenissa tutkia samalla kun vaihtaa vasemmalle puolelle kässärivaijerin ja vetarin kumin

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Lady päätti aamulla avata taka ikkunan omatoimisesti pariin otteeseen käynnissä ollessa kun minä ensin avasin kuskin oven. ... Onko muilla kokemuksia moisesta?? Vai onkohan siellä piuhat niin hapettunu että hinkkaavat yhteen (lantioitaan) :P
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

EmmiMaria kirjoitti:Lady päätti aamulla avata taka ikkunan omatoimisesti pariin otteeseen käynnissä ollessa kun minä ensin avasin kuskin oven. ... Onko muilla kokemuksia moisesta?? Vai onkohan siellä piuhat niin hapettunu että hinkkaavat yhteen (lantioitaan) :P
Jos se liittyy nimenomaan tuohon kuskinoven avaamiseen, niin veikkaisin, että oven saranapuolella menevässä johtonipussa eristeet hankautuneet puhki.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Jotain sellaista uumoilin ko kuskin oven kaiutin ei myöskään skulaa
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Naskali
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Joulu 2015, 20:10
Car(s): Alfa Romeo 166 2.5 v6 24v -00
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Naskali »

Missähän olisi vika kun takapää alkanut kolista terävissä montuissa.
Nykyisin jo aika kova kolahdus.
Ensin oli kuskinpuolella ja nyt alkanut kolista kumpikin puoli.
Katsuri ei löytänyt mitään vaikka ma leimattu auto.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Kallistuksenvakaajan runkopuslat.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ilmeisesti jousi poikki 166:ssa, joten meinasin tehdä niinkin radikaalin ratkaisun, että vaihdan vakiopituiset jouset noiden about 30mm pudottavien tilalle. Mitkäköhän olis hinta/laatusuhteeltaan hyvät?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

MTL
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Hoi alfistit,
Onko joku niksi tiedettävä, että saa etumatkustajien kattovalon suojamuovin suosiolla irti?
On niin tiukassa että en ilkeä vääntää. Koko sisävaloelementti tuntuisi liikkuvan vähän sivusuunnassa.
Polttimon vaihtoa tässä..

T.
Mikko L
166 2,5 V6

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Aukaisin tuosta purkuautoni moottorista kannen, 100Kw 2.4 JTD 10V, ajomäärä muistaakseni jossain 450t-480tkm. Castrollin ja Shellin öljyjä olin vaihdellut viimeiset 200tkm. Aika puhdas.
Liitteet
WP_20160229_21_36_18_Pro800450.jpg
WP_20160229_21_36_18_Pro800450.jpg (140.02 KiB) Katsottu 10204 kertaa
WP_20160229_22_02_38_Pro800450.jpg
WP_20160229_22_02_38_Pro800450.jpg (99.67 KiB) Katsottu 10204 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Mites kaasuläppä kannattaa puhdistaa (ja voidella?)? Yritin hakea mutta en löytänyt.

Irrotin siis plenumin kun vaihdoint ulpat ja katoin, että kaasuläpän reunoilla on jonkun verran likaista öljyä. Ainakaan kevyesti työntämällä läppä ei liikkunut. En tökkinyt kovaa etten rikkoisi mitään.

Jontte

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Tietääkös kukaan tämmösestä et jakopäärempan yhteydessä pitäs irrottaa kannet pois ? Sain huoltokustannusarvion autohuollosta ja sydäntä pisti tää remontti ja kyllä aijon tehdä sen ihan itse kunhan löydän halvalla vesipumpun ja muut hilppeet :D
Hintaa kerty 1210e jakohihna ja rullat + kannen työt, kannet pitäisi nyt muutenkin avata ku vaihan pahvit..
Auto on siis 166 -03vm 2.5l v6 24v ei sitä uudempaa faceliftiä

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

JontteB kirjoitti:Ainakaan kevyesti työntämällä läppä ei liikkunut. En tökkinyt kovaa etten rikkoisi mitään.
Jontte
Mullakaan ei kaaduläppä liiku ihan höyhenen kevyesti ja ei varmaan kuulukkaan kun yhen avasin ja varmaks en sano siis, ite hinkkasin kostealla rätillä läpän puhtaaksi joka puolelta

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

mmake_ kirjoitti:Tietääkös kukaan tämmösestä et jakopäärempan yhteydessä pitäs irrottaa kannet pois ?
Ei tietenkään tarvitse kansia irrottaa jakohihnan vaihtoa varten, miksi pitäisi? Venttiilikopat täytyy tietenkin molemmat avata jotta saa nokkien lukkopalat (4kpl) paikoilleen.
Ja jotta taaimmaisen kopan saa auki täytyy purkaa jonkinverran roinaa pois, esim puolat, imusarja kaasuläppineen jne.
Jakopään hilppeet vesipumppuineen saa halvimmalla Italiasta tilaamalla.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1527
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Mitä Italian puljua suosittelet? Alkais olla allekirjoittaneellakin pikapuoliin ajankohtainen toimenpide.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Desmoquattromaschio
Viestit: 568
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Desmoquattromaschio »

Eiku tää olikii Saksasta, mutta kuitekii halvin mitä löysin:
http://www.ebay.de/itm/1x-Zahnriemensat ... 541e355502

Tääl on ihan sikahalpaa, kannattaa seurata mitä tulee myyntiin:
http://stores.ebay.it/ricambinofferta20 ... 7675.l2563
Tosin toimituksesta Suomeen pitää erikseen sopia eli nähdä vähän vaivaa.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Nytkun ottanu ton ihanan satakuuskutosen ajoon kun on kunnostettu, niin tuli taas yksi kiva ja ei niin kiva vika, nimittäin kuskinpuolen lasi ei nouse kunnolla, eli siis nostan sitä aina 5cm kerrallaan jolloin joudun vetämään lasia perään päin, kellään moista sattunu?

Veikkaisin olevan jonkun lasin ohjurin pudonneen mut mielipiteitä on kiva kuunnella, ja jotain hinta arvioita tolle osalle sitte mikä puuttuu, pitäis jaksaa taas ovi sitten purkaa... yhden oven tehny ja en tykänny hommasta :D

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Mulla tekee samaa mut en oo sihin vielä niin perehtynyt ko sen saa riittävän auki jotta tupakanpoltto onnistuu. Kuskin oven kaiutin ei myöskään toimi joten kait se täytyy jossai kohtaa aukoa.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vetäskää silikonia ikkunan tiivisteisiin. Mulla autto, kun oli takaikkunoissa vastaava ongelma.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

EmmiMaria kirjoitti:Mulla tekee samaa mut en oo sihin vielä niin perehtynyt ko sen saa riittävän auki jotta tupakanpoltto onnistuu. Kuskin oven kaiutin ei myöskään toimi joten kait se täytyy jossai kohtaa aukoa.
Mulla sama että kuha höyryt saa pihalle, mut tosin ärsyttävää ja katseita keräävää valoissa kun saa käsin nostella ikkunaa ettei moottori hajois :D

EmmiMaria
Viestit: 1174
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6, 159 sw 2,4 jtdm Q4. Ajossa 166 3.2 V6 ja 159 2,4 jtdm
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Älä nyt kenenkään nähden, luulevat vielä että alfoissa on sähkövikoja :-D
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Hmm, tänään ikkuna nousi kyllä todella nätisti ylös, en voi uskoa että olis sähkövika :D

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Hello taas, ei muuten kukaan satu tietämää mistä löydän alfaani uudet puslat taakse?
Tossa vaihoin renkaita eilen ja huomasin että peräpäässä väljää.. Ja ei vaan vähän vaan aivan loppu :D ihme kun ohjaus oli nii vaikeeta ku perä menny koko aika omaa reittiä.

Powetflex puslat löytyis tuningstudiolta mut alkuperäset taitaa olla halvemmat niin alkuun ne. :D

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^
http://www.strongflex.eu/en/11-alfa-romeo-166-98-07
Tuollakin on jotain, sen kummemmin 166:sta tuntematta

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Nyt vielä pitäs tietää et eikö näis oo alapallonivel sillain ettei pysty vaihtaa? Vai onko mahdollista jotenkin ku katsastusmies vain noista sano et on liikaa väljää, sen kyllä huomaa pyörän kulmistakin jo :D

Kalliit on alatukivarret :o

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

mmake_ kirjoitti:Nyt vielä pitäs tietää et eikö näis oo alapallonivel sillain ettei pysty vaihtaa? Vai onko mahdollista jotenkin ku katsastusmies vain noista sano et on liikaa väljää, sen kyllä huomaa pyörän kulmistakin jo :D

Kalliit on alatukivarret :o
koko tukivarsi uusiksi (jos etupäästä puhutaan...), alapalloa ei erikseen voi vaihtaa. ei kyllä pyöränkulmiin vaikuta oikein millään tavalla niin että silmällä huomaisi?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vinkkinä: Nimarkilta tilasin netin kautta jotkut alatukivarret, en muista minkä merkkiset, mutta ilmoittivat että ei saa. Tilalle tarjosivat Febi-Bilsteinin varsia hintaan n. 130€/kpl ja ne sitten ostin. Olivat varsin laadukkaan oloiset Made in Germany -osat ja menivät helposti paikalleen. Suosittelen. Jostain syystä noita ei vaan äkkiä katsottuna löydy Nimarkin sivuilta, kannattaa ehkä soittaa sinne ja tiedustella.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

alfa 156 v6 kirjoitti:
koko tukivarsi uusiksi (jos etupäästä puhutaan...), alapalloa ei erikseen voi vaihtaa. ei kyllä pyöränkulmiin vaikuta oikein millään tavalla niin että silmällä huomaisi?
Meinasin siis sillä et huomaa kun on eturenkaat keskeltä lähes kulumattimat ja sisäreunat on sliksit :D

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Jakke kirjoitti:Vinkkinä: Nimarkilta tilasin netin kautta jotkut alatukivarret, en muista minkä merkkiset, mutta ilmoittivat että ei saa. Tilalle tarjosivat Febi-Bilsteinin varsia hintaan n. 130€/kpl ja ne sitten ostin. Olivat varsin laadukkaan oloiset Made in Germany -osat ja menivät helposti paikalleen. Suosittelen. Jostain syystä noita ei vaan äkkiä katsottuna löydy Nimarkin sivuilta, kannattaa ehkä soittaa sinne ja tiedustella.
Koitan soittaa :) kiitoksia!

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mmake_ kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Vinkkinä: Nimarkilta tilasin netin kautta jotkut alatukivarret, en muista minkä merkkiset, mutta ilmoittivat että ei saa. Tilalle tarjosivat Febi-Bilsteinin varsia hintaan n. 130€/kpl ja ne sitten ostin. Olivat varsin laadukkaan oloiset Made in Germany -osat ja menivät helposti paikalleen. Suosittelen. Jostain syystä noita ei vaan äkkiä katsottuna löydy Nimarkin sivuilta, kannattaa ehkä soittaa sinne ja tiedustella.
Koitan soittaa :) kiitoksia!
Tuossa vielä Nimarkin tuotenumerot osille:

Oikea: 21260
Vasen: 21258
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Joo, hyvä. Pistän tulemaan jos ei täältä kukaan viikossa/2 ilmottaudu osiensa kanssa :D

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Nelipyöräsuuntaus kannattaa tehdä myös.

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

legza kirjoitti:Nelipyöräsuuntaus kannattaa tehdä myös.
Joo tietenkin teen :)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

mmake_ kirjoitti:Hello taas, ei muuten kukaan satu tietämää mistä löydän alfaani uudet puslat taakse?
Tossa vaihoin renkaita eilen ja huomasin että peräpäässä väljää.. Ja ei vaan vähän vaan aivan loppu :D ihme kun ohjaus oli nii vaikeeta ku perä menny koko aika omaa reittiä.

Powetflex puslat löytyis tuningstudiolta mut alkuperäset taitaa olla halvemmat niin alkuun ne. :D
Huomaskohan kukaan lukea tota "peräpäätä"? Vika ei ole alatukivarsissa, vaan niissä bumerangi-tukivarsissa.
Olisko ollu muukkosella 160€ kappale. Sitten menee taas suoraan.
..ammattina autoslalom..

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

kumimuumi kirjoitti: Huomaskohan kukaan lukea tota "peräpäätä"? Vika ei ole alatukivarsissa, vaan niissä bumerangi-tukivarsissa.
Olisko ollu muukkosella 160€ kappale. Sitten menee taas suoraan.
Peräpäähän tulee uudet puslat vaan.

Mut etupäässä oli alapallonivelissä tosi paljon väljää niin katsuri ainakin huomautti niin pitää tukivarret uusia sitte leimalle..

Hmm viikonloppuna muuten lämmöt nous yli optimin ja sen jälkee kamala käry ollu hytissä.. Johtuukohan vaan siitä et pakosarjan päällä ollut öljy paistunu
EDIT: Vika tietenki löyty käsijarrusta, takajarrut menneet jumiin.. Jarruremppaa jarruremppaa.. vitun paska.
noh, toiseen asiaan, uskallanko tilata ebaysta noi tukivarret? Ei ole sieltä kauheesti tullu mitää tilattua kun parit tarrat..

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja OL »

Saako helmapeltejä jostain? Omat googlailut eivät tuottaneet tulosta.

Avatar
oopeekoo
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:58
Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 166 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja oopeekoo »

Alkaa aurinko lämmittämään jo ja ilmastointi alkaa olemaan tarpeellinen. Käytin tänään 166:sta ilmastointihuollossa. Jäljellä oli 60g ainetta :-D Noh, siinä järjestelmä tyhjennettiin mitä oli ja alipaineistus, uudet aineet sisään jne. Paineet ja vuototesti ok. Alkoikin kylmää puhaltamaan ja mietin että jes täähän toimii. Ajoin hetken matkaa sitten paikasta jossa huolto tehtiin ja sitten melkein heti kylmän ilman tulo lakkasi. Ajoin takaisin ja katottiin että paineet on järjestelmässä ok.

Kompressorin naksaus kuuluu kun auton käynnistää ja puhallin alkaa puhaltamaan, mutta kylmää ei tule. Kun ECONin laittaa päälle ja hetken päästä sisäkierron päälle uudestaan, naksahtaa kompura taas päälle, mutta kylmää ei tule. Kerran kylmää sain kuitenkin tulemaan täyttöreissun jälkeenkin, kun ilmastoinnin nappeja ronklasin kotipihassa.

Miten tuo flektin toiminta, pitäisikö sen pyöriä aina, kun ilmastoinnin kompura on päällä? Nyt, kun olen ilmastoinnin kompuraa käynnistellyt ja sammutellut ilmastoinnin napeista, lähtee flekti pyörimään aina kun kompressorin käynnistää, pyörii n.30sec ja sitten lakkaa pyörimästä kokonaan. Kuinka se ehjässä toimii?

Mitä alkaisin tarkistelemaan? Putsasin pölyt sisäilman lämpötilan anturista (vai mikä se nyt onkaan) mikä on ratin alla ritilän takana.

MTL
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Vanteiden eroista nopea: Meneekö ts:n vanteet v6:n alle? Vai onko näissä erilaiset et lukemat kuten muistelen jostain lukeneeni?
T.
Mikko L
166 v6

Avatar
Savo
Viestit: 2121
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Muistelen jonkun myyneen vähän aikaa sitten 166:sen vanteita, kun ei sopinut v6- malliin. Ei varmaa tietoo, mut oletan ettei välttämättä käy.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

16" on omat mallit TS ja V6. TS vanne on suorempi puolistaan ja V6 vanne on usein kiilloitettu tai kaksivärinen. 17" käy kaikkiin.

Eli 16" TS vanne ottaa V6n laitettaessa jarrusatulaan kiinni.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

MTL
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Elo 2015, 22:26

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja MTL »

Ok, tässä on kyseessä tarvikevanne, eli sovittaminen on ainoa varma tapa

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Niissä ei mene kaikki 17 tuumasetkaan, vaikka ovat 166:lle. Yritin viime kesänä ostaa yhdet, mutta palauttivat rahat kun tulivat siihen tulokseen että ei tule mahtumaan etujarrujen päälle. Jotkut WSP:n vanteet muistaakseni.

Jontte

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Mitäs puslan syöjiä nää vehkeet oikee on. Joka nurkka kolisee 20tkm ja vuoden jälkeen. 164:lla menty osittain alkuperäisillä/powerflex 12v ja 180tkm. 9 vuotta sitten taitaa olla viimeks puslia siihen vaihdeltu.

Mikähän tota pyyhintä vaivaa, välillä toimii kerta pyyhkäsy ja nopee alue, yleensä ei. Rankkasateella lakkaa toimimasta välillä kokonaan.
Rele vai mikä niitä ohjaa..?

Avatar
VMTD
Viestit: 3337
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 166:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Pitääkö lisäjarruvaloon laittaa 1,2 wattiset kun ei tahdo löytää niitä 2,3 wattisia maaliin tökättyjä polttimoita mistään?

Vastaa Viestiin