Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kysymykseesi ei ole minulla vastausta, mutta sen verran ajovalojen dokkarista saa selville, että johdotus tulee suoraan korinohjaimelta. Led (kai se led on?) polttimo voi ullottaa jo ihan pienestäkin vuodosta jossain, eli voisi olla peliliike ottaa ne kontin kannen valot irti ja mitata tuleeko BCM:ltä ihan oikeasti jännite vaiko ei. Sitte tietysti se BCM:n pää, että onko se ottanut vesikylvyn ja ovatko liittimet siellä päässä hapettuneet ihan näkyvästi?
En jaksa uskoa, että tässä olisi enää sellaista mekaanista kytkintä pakkivalolle. Palaako siis molemmat vai toinen pakkivalo?
En jaksa uskoa, että tässä olisi enää sellaista mekaanista kytkintä pakkivalolle. Palaako siis molemmat vai toinen pakkivalo?
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Just hogasin et giuliassahan on molemmilla puolilla pakkivalo. Ja vain oikea palaa kokoajan. Joten ei voi olla oikeastaan kuin oikosulku takavalossa koska tuskin niitä ohjataan erikseen.
edit. Joten takavalon purkuhommaksi taitaa viikonloppuna mennä.
edit2: nyt kun katsoin kaavion niin kyllähän niitä erikseen ohjataan. Ainakin eri pinneistä. No pakko se on silti purkaa ja mittaa saako se signaalin vai mikä juttu.
edit. Joten takavalon purkuhommaksi taitaa viikonloppuna mennä.
edit2: nyt kun katsoin kaavion niin kyllähän niitä erikseen ohjataan. Ainakin eri pinneistä. No pakko se on silti purkaa ja mittaa saako se signaalin vai mikä juttu.
- mutt
- Viestit: 5677
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lampun maavika voi tehdä kaikenlaista erikoista myöskin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onkohan arvon raadilla tietoa näistä Giulioista?
https://www.kamux.fi/cars/alfa-romeo/giulia/arq-4
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/alfa-romeo-giulia-202200/
https://www.kamux.fi/cars/alfa-romeo/giulia/arq-4
https://saka.fi/fi/vaihtoauto/alfa-romeo-giulia-202200/
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11425
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ARQ-4 on liikkunut täällä Hämeenlinnassa. Edellinen kuljettaja ei ainakaan ollut mikään ihan märkäkorva ja yleensä ei valoista lähdetty kiiremoodissa. Motarilla meni kyllä joskus ohitse ihan hyvällä vauhdilla.
Eli tuolla vahvalla taustoituksella uskaltaa ostaa
Eli tuolla vahvalla taustoituksella uskaltaa ostaa
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ok, kiitos vastauksesta
Auton vaihto saattaa tulla lähiaikoina eteen ja tuo voisi olla yksi vaihtoehto. Ainakin kuvissa kaunis peli.
Auton vaihto saattaa tulla lähiaikoina eteen ja tuo voisi olla yksi vaihtoehto. Ainakin kuvissa kaunis peli.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Polforea
- Viestit: 11605
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ARQ-4 on myös nähty Harvialan talviajoharjoittelussa. On se livenäkin hieno (vaikka jätesäkit onkin) tosin en rumaa Giuliaa ole vielä nähnytkään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kiitän myös tästä kommentista!
Meillä tilanne on sellainen, että kahdelle autolle ei ole enää oikein tarvetta, joten sekä TT että GT menevät tod.näk. myyntiin. GT siksi, että meitin rouva ei suostu ajamaan GT:llä, "koska se on niin herkkä eikä se ole nelivetoinen". Aha.
Olen tässä nyt sitten vähitellen katsonut eri vaihtoehtoja, jotka ovat (bensakone pitää olla):
- Alfa Giulia Veloce
- BMW 4-sarjan nelivetoiset
- Audi S5
Meillä tilanne on sellainen, että kahdelle autolle ei ole enää oikein tarvetta, joten sekä TT että GT menevät tod.näk. myyntiin. GT siksi, että meitin rouva ei suostu ajamaan GT:llä, "koska se on niin herkkä eikä se ole nelivetoinen". Aha.
Olen tässä nyt sitten vähitellen katsonut eri vaihtoehtoja, jotka ovat (bensakone pitää olla):
- Alfa Giulia Veloce
- BMW 4-sarjan nelivetoiset
- Audi S5
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takavaloissa eikä johtosarjoissa ollut mitään kummallista. Kaikki näytti hyvältä. Kokonainen lediyksikköhän toi takavalo on eli ei sieltä yhtään polttimoa tulla vaihtamaan.
Nythän se pakkivalo ei ole pariin päivään enää palanut (paitsi silloin kuin pitääkin) joten siinä mielessä arvasin tämän turhaksi operaatioksi. Tarkistin myös vikakoodit mutta ainoa vikakoodi oli bcm:ssä ja se koski takalasin lämmitystä ettei se ollut saanut siihen yhteyttä.
Testasin messillä kaikki valot myös, ei ongelmia. Pakkivalo nyt on tietenkin ainoa kaikista valoista jota ei ole messissä.
Ja sitten kiinnitin huomiota siihen mistä joku jo täällä mainitsi löytäneensä ruostetta. Toisella puolella oli mullakin orastava vika. Rapsuttelin vähän kuvausta varten tota auki. Eli sisemmän takavalon kulmasta on kyse. Selkeästi takaluukun paneeleiden sauma menee tossa kohtaa. Eli toi saumamömmö pettää ja sen alla alkaa ruostumaan. Tulevaisuuden tonnin pommien ostajalle tossa tarkastamisen arvoinen paikka vaikka tosin silloin varmaan koko takaluukku on jo läpimätä. Lyö luukun kiinni niin rapisee pellit pois.
vedin siihen valkoista ruostesuojamaalia rapsuttelun jälkeen. Toi oikeasti ei ole iso mutta kuvattu maksimi zoomilla jotta näkyisi tähän.
Nythän se pakkivalo ei ole pariin päivään enää palanut (paitsi silloin kuin pitääkin) joten siinä mielessä arvasin tämän turhaksi operaatioksi. Tarkistin myös vikakoodit mutta ainoa vikakoodi oli bcm:ssä ja se koski takalasin lämmitystä ettei se ollut saanut siihen yhteyttä.
Testasin messillä kaikki valot myös, ei ongelmia. Pakkivalo nyt on tietenkin ainoa kaikista valoista jota ei ole messissä.
Ja sitten kiinnitin huomiota siihen mistä joku jo täällä mainitsi löytäneensä ruostetta. Toisella puolella oli mullakin orastava vika. Rapsuttelin vähän kuvausta varten tota auki. Eli sisemmän takavalon kulmasta on kyse. Selkeästi takaluukun paneeleiden sauma menee tossa kohtaa. Eli toi saumamömmö pettää ja sen alla alkaa ruostumaan. Tulevaisuuden tonnin pommien ostajalle tossa tarkastamisen arvoinen paikka vaikka tosin silloin varmaan koko takaluukku on jo läpimätä. Lyö luukun kiinni niin rapisee pellit pois.
vedin siihen valkoista ruostesuojamaalia rapsuttelun jälkeen. Toi oikeasti ei ole iso mutta kuvattu maksimi zoomilla jotta näkyisi tähän.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, mulla molemmin puolin sama vika ja siitä tonne projekti-topiciin laitoin pari kuvaa. Pitäisi munkin jaksaa tehdä tuo sama operaatio.
- mutt
- Viestit: 5677
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei auta pelkkä maalaus tuollaisessa saumakohdassa. Pitäisi saada joku joustava ja silti ilmatiivis pinnoite siihen. Voi olla, että laho alkaakin sauman takapuolelta, ja irrottaa sitten saumamassan. Taakse pitäisi saada kotelosuoja.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Apparin lattia oli muuten märkä. Ettei ois kuuluisa lumisade ilmastointikanava ongelma ja aiheuttanu häiriön takavalossa. Nyt kuivuri kuivatttamassa ja auto sisällä. Tollonhan sato täällä lunta reilusti ja sit se suli
- 155156
- Viestit: 2160
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian itsetuhomekanismeihin kuuluu myös ilmaistoinnin lauhdutinveden alimitoitetun poistotoputken tukkeutuminen, jonka oireena märkä lattia apukuljettajan jalkatilassa. Matkallaan vesi kastelee siinä yläpuolellä olevan elektroniikan.
"Never read symptoms" on hyvä ohje myös auton kanssa ja näitä kauhutarinoita löytyy tiedon valtatien keskustelupalstoilta. Pitäsi lopettaa niiden lukeminen.
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kupla odottaa myös täällä parempia kelejä. Mikä on muuten paras tapa poistaa ruoste tuollaisesta kohdasta, mikä lie muotonsa ja tilanpuutteen vuoksi lähes mahdotonta hioa?
Vesi BCM:n sisällä lienee syy noihin valojen tahattomaan palamiseen. Jos energiaa riittää, niin suosittelisin ottamaan sen BCM:n pöydälle ja kuivattamaan sen kunnolla. Interwebissä on muutamia kuvia miten ne liittimet lähtevät syöpymään hiljalleen ja se sitten pilaa myös sen johtosarjan.
BCM purku:
https://f01.justanswer.com/DETAILGUY317 ... Repair.pdf
Stelvion vesiongelmat ja korjaus samalla alueella:
https://static.oemdtc.com/Recall/18V205 ... 5-6136.pdf
Kuvia vaurioista:
https://www.giuliaforums.com/threads/bc ... ram.55415/
Vesi BCM:n sisällä lienee syy noihin valojen tahattomaan palamiseen. Jos energiaa riittää, niin suosittelisin ottamaan sen BCM:n pöydälle ja kuivattamaan sen kunnolla. Interwebissä on muutamia kuvia miten ne liittimet lähtevät syöpymään hiljalleen ja se sitten pilaa myös sen johtosarjan.
BCM purku:
https://f01.justanswer.com/DETAILGUY317 ... Repair.pdf
Stelvion vesiongelmat ja korjaus samalla alueella:
https://static.oemdtc.com/Recall/18V205 ... 5-6136.pdf
Kuvia vaurioista:
https://www.giuliaforums.com/threads/bc ... ram.55415/
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Johtuukohan omankin yksilön jatkuvat vikakoodit (mm. kaikki ikkunannostimet) sekä blow-by-heaterin koodi pakkasella kosteusvaurioituneista liittimistä BCM:ssä... Pitää varmaan jossain vaiheessa ottaa auki ja ihmetellä.matti_vuorio kirjoitti: ↑12 Huhti 2022, 16:28Kupla odottaa myös täällä parempia kelejä. Mikä on muuten paras tapa poistaa ruoste tuollaisesta kohdasta, mikä lie muotonsa ja tilanpuutteen vuoksi lähes mahdotonta hioa?
Vesi BCM:n sisällä lienee syy noihin valojen tahattomaan palamiseen. Jos energiaa riittää, niin suosittelisin ottamaan sen BCM:n pöydälle ja kuivattamaan sen kunnolla. Interwebissä on muutamia kuvia miten ne liittimet lähtevät syöpymään hiljalleen ja se sitten pilaa myös sen johtosarjan.
BCM purku:
https://f01.justanswer.com/DETAILGUY317 ... Repair.pdf
Stelvion vesiongelmat ja korjaus samalla alueella:
https://static.oemdtc.com/Recall/18V205 ... 5-6136.pdf
Kuvia vaurioista:
https://www.giuliaforums.com/threads/bc ... ram.55415/
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Missäs PK-seudulla kannattaisi parannelluttaa Giulian perusstereoita? Tahtoisin olemattoman bassotoiston parannuksen autoon kohtuukustannuksilla ilman jouluvaloja kojetaulussa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla olis liki plug n play setti joka oli 3kk omassa Kiulussa kiinni. Jos kiinnostaa voidaan alkaa YV:tä vaihtamaan.
Kts viewtopic.php?p=654930#p654930
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Turku - Porvoo vanhakaupunki-Haikon kartano- Tikkurila keskusta - Turku. Keskikulutus auton infosta 7.6 l/100 km. Ihan ok.
- Kari
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pistin yv:ä.Raaseri kirjoitti: ↑14 Huhti 2022, 11:44Mulla olis liki plug n play setti joka oli 3kk omassa Kiulussa kiinni. Jos kiinnostaa voidaan alkaa YV:tä vaihtamaan.
Kts viewtopic.php?p=654930#p654930
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä johtuu että 2 edellisellä ajokerralla moottorin lämmöt noussu aika nopeesti 4 palkkiin? Aina ennen pysyny 3 palkissa.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olihan viimeki kesänä lämpimät ilmat ja viel paljo pidempiä lenkkejä ajoin mut ei ikinä 4 palkkiin noussu, vähän epäilyttää et onkohan jossain häikkää...
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En oo. Kai toi pitäs ilmottaa jos sitä olis liian vähän? Voishan ton tarkistaa ite kuitenki varmuuden vuoks.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siis eikö neljä palkkia ole yhtä kuin puoliväli asteikkoa?
Mulla menee aina ajossa neljään. Kesällä pitkällä moottoritieajolla pomppii neljän ja viiden palkin välillä.
Mulla menee aina ajossa neljään. Kesällä pitkällä moottoritieajolla pomppii neljän ja viiden palkin välillä.
- Tiige
- Viestit: 2944
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Edelleen kannattaa muistaa että se EI ole perinteinen moottorin lämpömittari. Vaan öljynlämpömittari. Öljyn lämmöt heittelee kelin ja ajotyylin mukaan paljon enemmän kuin moottorin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Just niin. Itse en juurikaan seuraa palkkeja, 3-4 ne näytti olevan eilen ajossa.
- Kari
- h_lauri
- Viestit: 6719
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Luigi ilmoitti tiistaina peräöljyjen olleen "sontaa", mittarissa ehkä 117 tkm. Niin että jos kuka ei ole vielä vaihdattanut, niin saattaa kannattaa se. Ei pitäisi jäädä hinnasta kiinni Auto-Milanossa. Vai onko muilla jo yli sata tonnia lasissa?
Sain muuten varattua maalipinnan 'reikien' paikkauksen toukokuulle, sopivasti ennen vaimon pyöreitä tulee kuntoon.
Sain muuten varattua maalipinnan 'reikien' paikkauksen toukokuulle, sopivasti ennen vaimon pyöreitä tulee kuntoon.
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nii, onko noille peräöljyille/jakolaatikkoöljyille jotain vaihtosuositusta ?
Tytär kun osti 150t ajetun X3:n, niin siihen tuli heti suositus jakolaatikon öljyjen vaihtoon, joka myös tehtiin.
Tytär kun osti 150t ajetun X3:n, niin siihen tuli heti suositus jakolaatikon öljyjen vaihtoon, joka myös tehtiin.
- Kari
- h_lauri
- Viestit: 6719
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Voi niille ollakin, itselle pitäisi vaihtaa molemmat lonkat, niin en ole jaksanut paneutua.
ZF taitaa laatikolle suositella 100 tkm -väliä ja netistä luin, että peräölpät kannattaa hoitaa samalla. Tosin spottasin sen vasta laatikkokamojen vaihdon jälkeen.
ZF taitaa laatikolle suositella 100 tkm -väliä ja netistä luin, että peräölpät kannattaa hoitaa samalla. Tosin spottasin sen vasta laatikkokamojen vaihdon jälkeen.
- 155156
- Viestit: 2160
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mitkä kaikki öljyt Veloce Q4-mallin pitää vaihtaa esim. 100 000 km kohdalla: automaattivaihteiston ja mitä vielä sen lisäksi?
btw.. oma kinneri on kevälomalla odotellen turbon öljyputken tiivisteitä Italiasta. Onneksi 156 2.5 V6 toimii ja moottorin äänet ovat nautinto verratuna Giulian 2.0 -bensakoneen "lähes diesel" käyntiääneen..
- h_lauri
- Viestit: 6719
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
* Odotellaan asiantuntijoiden vastauksia täälläkin. Itsellä tosin 180 hp D.
Mistä tuli mieleen, saakohan jostain semmoisia takalautaan liimattavia juttuja kuin "Diesel". Vm. -82 Golfissa oli luki LD ja eräässä Alfassa etulokasuojissa "Power Steering".
Mistä tuli mieleen, saakohan jostain semmoisia takalautaan liimattavia juttuja kuin "Diesel". Vm. -82 Golfissa oli luki LD ja eräässä Alfassa etulokasuojissa "Power Steering".
- matti_vuorio
- Viestit: 1547
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ZF:n suositus on 150tkm vaihteistolle. Sen jälkeen kun laatikko on pultattu Alfaan kiinni, niin vaihtotarvetta ei ole.
Mutta jos ihan oikeasti ajattelee, niin onhan se peräöljy/vaihteistoöljy melko valmista siinä 100tkm kohtalla. Itse ajattelin aikatauluttaa nuo kaikki 120tkm huoltoon, kun siinä kohtaa on ohjelmassa paljon muitakin huoltokohteita.
Mutta jos ihan oikeasti ajattelee, niin onhan se peräöljy/vaihteistoöljy melko valmista siinä 100tkm kohtalla. Itse ajattelin aikatauluttaa nuo kaikki 120tkm huoltoon, kun siinä kohtaa on ohjelmassa paljon muitakin huoltokohteita.
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin meinasin itsekin että 120tkm huollossa vaihteisto+peräöljyt samalla. Eiköhän se pikkugetragille oo ihan sopiva vaihtoväli.matti_vuorio kirjoitti: ↑22 Huhti 2022, 11:46^ZF:n suositus on 150tkm vaihteistolle. Sen jälkeen kun laatikko on pultattu Alfaan kiinni, niin vaihtotarvetta ei ole.
Mutta jos ihan oikeasti ajattelee, niin onhan se peräöljy/vaihteistoöljy melko valmista siinä 100tkm kohtalla. Itse ajattelin aikatauluttaa nuo kaikki 120tkm huoltoon, kun siinä kohtaa on ohjelmassa paljon muitakin huoltokohteita.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jäähdytinnestettä oli riittävästi. Apukuskin puolella jäähdytinnesteen pohjassa näkyi muutama isompi musta läikkä, jos alkaa lisääntymään niin pitänee kysellä asiasta. Ehkä tuo softapäivityskin voi vaikuttaa että näyttää yhden palkin enemmän mitä ennen.
- Tiige
- Viestit: 2944
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei pidä mutta kannattaa vaihtaa siinä 100tkm nurkilla kaikki voimansiirron öljyt. Loota+suodatin, jakolaatikkoon, etuperään ja takaperään. Q4 stelvion ohjekirjassa näistä vaihettaviksi taitaa olla määritelty vain jakolaatikon öljyt 120tkm välein.
OEM liemiä löytyy esim tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_591.html
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaihdatin 115 tkm kohdalla vaihteiston öljyt. Perään vaihtuu tavara seuraavassa huollossa 130 tkm kohdalla (kesällä).
- 155156
- Viestit: 2160
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
WTF… neljään eri paikkaan?! Taitaa olla helpompi vaihtaa koko auto.
— — —
Vastaus alla olevaan viestiin: minä olen jo se seuraava omistaja ja luulin että omistajuus olisi yhtä helppoa kuin viimeiset 19 vuotta 156 2.5 V6 kanssa on ollut. ”Virheistä oppii ja vahingossa viisastuu”, kuten Oiva sanoi.
Viimeksi muokannut 155156, 22 Huhti 2022, 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Niin laitteista voi yrittää pitää huolta tai laittaa seuraavan omistajan murheiksi. Maksaahan se öljy muutaman kympin edes kerran vaihdettuna. Kahviakin voi keittää saman suodattimen läpi useamman kerran.
Itsellä vaihtuu peräöljyt nyt 100tkm kohdalla, nelikon jos ostaa niin se on nelikon kulut.
Itsellä vaihtuu peräöljyt nyt 100tkm kohdalla, nelikon jos ostaa niin se on nelikon kulut.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Tiige
- Viestit: 2944
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se että nelikon voimansiirrossa on neljässä eri paikassa öljyä on varsin normaalia. Ostaa 164 Q4:n niin siellä on 7 eri öljyt voimansiirrossa (joista 6 pystyy vaihtamaan).
Kuitenkin Giulia/Stelvio tasauspyörästöjen ja jakolaatikon öljyjen vaihto pitäisi olla varsin suoraviivainen homma. Proppu auki ja vanhat pois. Toisesta propusta uudet sisään. Kerron parin kuukauden sisällä jos asia ei näin ole.
Vaihteiston öljyt jos haluaa vaihtaa huuhtelemalla niin siihen tarvitaan jonkunlainen kone. Öljypisteellä se homma oli öljyineen ja suodattimen kanssa ~450e. Ainakin 115tkm ajettuun Stelvioon operaatio kannatti. Ei vaihtanut aski enää joka tilanteessa yhtä nopeasti ja huomaamattomasti kuin kuuluisi. Uusilla öljyillä on taas kuten ZF8HP kuuluukin. Eli ehkä paras automaattimaattilaatikko mitä koskaan on tehty.
Kuitenkin Giulia/Stelvio tasauspyörästöjen ja jakolaatikon öljyjen vaihto pitäisi olla varsin suoraviivainen homma. Proppu auki ja vanhat pois. Toisesta propusta uudet sisään. Kerron parin kuukauden sisällä jos asia ei näin ole.
Vaihteiston öljyt jos haluaa vaihtaa huuhtelemalla niin siihen tarvitaan jonkunlainen kone. Öljypisteellä se homma oli öljyineen ja suodattimen kanssa ~450e. Ainakin 115tkm ajettuun Stelvioon operaatio kannatti. Ei vaihtanut aski enää joka tilanteessa yhtä nopeasti ja huomaamattomasti kuin kuuluisi. Uusilla öljyillä on taas kuten ZF8HP kuuluukin. Eli ehkä paras automaattimaattilaatikko mitä koskaan on tehty.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- UusAlfisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onks kenelkään mitään ideoita miten saisin bensa Giuliaan kätevästi tuplaputket asennettua ja mistä? Alkaa tökkii itteäni se 1 reikä siinä vasemmalla
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Palstatoveri JanV projektiketjussa on hyvää tarinaa aiheesta.UusAlfisti kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 21:02Onks kenelkään mitään ideoita miten saisin bensa Giuliaan kätevästi tuplaputket asennettua ja mistä? Alkaa tökkii itteäni se 1 reikä siinä vasemmalla
viewtopic.php?f=4&t=36214
Ja olihan siitä muuallakin.
viewtopic.php?f=1&t=30079&p=618286&hili ... ki#p618286
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oikeasti tuplaputket vai riittääkö, että takadiffuusorissa on molemmin puolin reikä ja koristeputki?UusAlfisti kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 21:02Onks kenelkään mitään ideoita miten saisin bensa Giuliaan kätevästi tuplaputket asennettua ja mistä? Alkaa tökkii itteäni se 1 reikä siinä vasemmalla
Jos takadiffuusori riittää, niin esim. shop.alfisti.netistä löytyy perusmallinen kahdella ulostulolla. https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9000.html
Itse tilasin aliexpressiltä karvan verran räyheämmän takadiffuusorin (Veloce-kopio) ja asensin itse. Käsittääkseni tämä on sama: https://www.amazon.com/jcsportline-Giul ... B07K2W9XGG
- UusAlfisti
- Viestit: 76
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos vastauksista. Joo siis tosiaan tommosta Velocen tapasta haen, miten se asennus oliko vaikeeta? Itellä ois myös oikeesti tarkotuksena saada enemmän ääntä sieltä putkesta niin mitää tietoo onko kukaan täällä 1 putkisen saanu kivemman kuuloiseks (rehellisesti en oo mikään kova tee se itse-mies/poika, mut pyrin siihen hehheh)
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen ihan poropeukalo autojen kanssa, mutta osasin asentaa. Suurin ongelma on aina kynnys aloittaa homma. Tässä on omasta projekti-topicista vähän ohjetta:UusAlfisti kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 23:38Kiitos vastauksista. Joo siis tosiaan tommosta Velocen tapasta haen, miten se asennus oliko vaikeeta? Itellä ois myös oikeesti tarkotuksena saada enemmän ääntä sieltä putkesta niin mitää tietoo onko kukaan täällä 1 putkisen saanu kivemman kuuloiseks (rehellisesti en oo mikään kova tee se itse-mies/poika, mut pyrin siihen hehheh)
viewtopic.php?f=4&t=38104&start=50
Itse pakoputken vaihtoon ei ole ohjeita.
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juulia 170 tkm:n öljynvaihto- vuosihuollossa.
Hävetti hiukan tiskillä todeta, että vuodessa oli ajettu 2200 km.
No, harrasteautolukemia vaikka Juulian piti olla käyttöharraste
Peräöljyt ( meni noin 1,1 litraa) takatuuppariin oli hyvä vaihtaa samalla, tummaa oli mutta riittävä määrä.
Sitten Latviasta hankkimani puhaltimen vaihto ei mennyt kuin Strömsössä...
Muuten hyvä , mutta kun huollon jälkeen pistin puhaltimen päälle , ääntä lähti
normaalisti mutta lähes nolla- puhallustehoa.
Jätin Juulian ESS:lle pariksi tunniksi kun menin lähitöihin välillä.
Sitten tuli infoviesti, puhallin toimii kun oli kääntänyt
moottorin napaisuuden toisin päin muttei anna täystehoa...
ja nyt rupesi meikälläkin sytyttämään, piru Latvian purkaamon poijaat
on myyneet Englannintuonnin puhaltimen ( no sain halvalla, 10 -osalla uudenhinnasta)
Poijaat ESS:llä hoitivat homman tosi siististi, mm. lisätyöstä
ei veloitettu vaihtopuhaltimen osalta ollenkaan extraa.
Kuittasin vanhan puhaltimen takaisin, siinä olisi
hyvä potkuriosa, joka pitäisi vaihtaa brittimallin toimivaan
moottoriin ja taas kääntää napaisuus niin olisi aika bueno ..
tai avaan alkuperäisen puhaltimen moottorin ja katson
hiilet yms. Pääsepähän askartelemaan.
Yksi puhaltimen asennus on helppo homma,
noin tunti ammattilaiselta ( no raitisilmasuodatin vaihtui samalla ).
ESS myynyt noin 40-50 Giuliaan ja Stelviota , ja 2-3 puhallinta pitänyt vaihtaa uuteen ( ohv. melkein 500 eur),
ja kymmenkunta on saatu puhdistamalla vanha puhallin toimimaan.
Eli noin 20 % myydyistä
Joten aika yleinen ( sähkö)vika, joka johtuu valitettavasti AR:n huonosta suunnittelusta
puhaltimen ilmanottoaukkojen vesisuojauksessa.
Hävetti hiukan tiskillä todeta, että vuodessa oli ajettu 2200 km.
No, harrasteautolukemia vaikka Juulian piti olla käyttöharraste
Peräöljyt ( meni noin 1,1 litraa) takatuuppariin oli hyvä vaihtaa samalla, tummaa oli mutta riittävä määrä.
Sitten Latviasta hankkimani puhaltimen vaihto ei mennyt kuin Strömsössä...
Muuten hyvä , mutta kun huollon jälkeen pistin puhaltimen päälle , ääntä lähti
normaalisti mutta lähes nolla- puhallustehoa.
Jätin Juulian ESS:lle pariksi tunniksi kun menin lähitöihin välillä.
Sitten tuli infoviesti, puhallin toimii kun oli kääntänyt
moottorin napaisuuden toisin päin muttei anna täystehoa...
ja nyt rupesi meikälläkin sytyttämään, piru Latvian purkaamon poijaat
on myyneet Englannintuonnin puhaltimen ( no sain halvalla, 10 -osalla uudenhinnasta)
Poijaat ESS:llä hoitivat homman tosi siististi, mm. lisätyöstä
ei veloitettu vaihtopuhaltimen osalta ollenkaan extraa.
Kuittasin vanhan puhaltimen takaisin, siinä olisi
hyvä potkuriosa, joka pitäisi vaihtaa brittimallin toimivaan
moottoriin ja taas kääntää napaisuus niin olisi aika bueno ..
tai avaan alkuperäisen puhaltimen moottorin ja katson
hiilet yms. Pääsepähän askartelemaan.
Yksi puhaltimen asennus on helppo homma,
noin tunti ammattilaiselta ( no raitisilmasuodatin vaihtui samalla ).
ESS myynyt noin 40-50 Giuliaan ja Stelviota , ja 2-3 puhallinta pitänyt vaihtaa uuteen ( ohv. melkein 500 eur),
ja kymmenkunta on saatu puhdistamalla vanha puhallin toimimaan.
Eli noin 20 % myydyistä
Joten aika yleinen ( sähkö)vika, joka johtuu valitettavasti AR:n huonosta suunnittelusta
puhaltimen ilmanottoaukkojen vesisuojauksessa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä usan giuliafoorumilla useilla samaa :
https://www.giuliaforums.com/threads/fa ... ing.47084/
https://www.giuliaforums.com/threads/fa ... ing.47084/
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- karila
- Viestit: 1194
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Turun Deltassa näyttää olevan sisätiloissa 1 uusi Giulia Veloce , musta.
Sain lisätietoa, ajettu pari tuhatta, oli uusi iäkäs omistaja siitynyt Alfa-taivaaseen ja Delta osti perikunnalta auton takaisin.
Sain lisätietoa, ajettu pari tuhatta, oli uusi iäkäs omistaja siitynyt Alfa-taivaaseen ja Delta osti perikunnalta auton takaisin.
- Kari
-
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei se vaikeeta oo, varsinkaan jos ei tarvii säästellä vanhaa 1 ulostulon diffusoria (ja miksi tarvisikaan) niin sen kun leikkelee sen palasiksi. Uusi vaan sitten klipseihin ja orkkis ruuveihin.UusAlfisti kirjoitti: ↑25 Huhti 2022, 23:38Kiitos vastauksista. Joo siis tosiaan tommosta Velocen tapasta haen, miten se asennus oliko vaikeeta? Itellä ois myös oikeesti tarkotuksena saada enemmän ääntä sieltä putkesta niin mitää tietoo onko kukaan täällä 1 putkisen saanu kivemman kuuloiseks (rehellisesti en oo mikään kova tee se itse-mies/poika, mut pyrin siihen hehheh)
Mulla on toi oem 2 ulostulo versio joka tietenkin istuu täysin mutta oon ymmärtäny et noi kiina veloce stylet kyl istuu kans ihan täysin.
1 putkinen ei eroa 2 putkisesta kuin että niissä on eri takavaimennin. Ja senkin ero vain siinä että toinen on tehty yksiputkiseksi, toinen kaksiputkiseksi. 2 putkea on alfan mielestä vain kivempi ja korostaa urheilullisuutta.
Jos ääntä haluu niin sitten valitsee vain haluamansa putken. Esim Milltek,Remus, Ragazzon, Supersprint on ainakin suomesta ihan saatavilla. Hintaluokka 700-3000 (läpälliset kalleimpia). Ne on kaikki 2 ulostulolla joten diffu onkin pakko siinä kohtaa päivittää.
Ja saahan sen ja kaiken muunkin asennettuna jos ei tykkää itse tehdä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1601
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eilen ja tänään tuli tämä ilmiö vastaan ensimmäisen kerran kun lähdin töistä parkkiruudusta. Uudet Pirelli P Zero kesärenkaat koossa 225/45/R18 ja kelinä +5 astetta. Ei tullut koskaan aikaisemmilla kesärenkailla (Antares Ingens 225/50R17) tai talvirenkailla (Hakkapeliitta 8/9 225/50R17).Stilo kirjoitti: ↑18 Loka 2021, 14:36Etupään ackerman geometria on Giuliassa tehty niin, että eturenkaat sortaa keskenään aika reilusti sielä renkaat tapissa asennossa. Kylmä keli ja jäykkä / taikka loppuun kulunut rengas tekee sen, että kumi ei jousta niin herkästi vaan muljahtelee ja hypähtelee terävämmin.