^
Kiitos. Tuossahan onkin jo ihan järkihinnoissa tavarat. Jatkan projektin suunnittelua.
--------------------------------
Onko joku mitannut MESillä Giulietta Multiairin vääntömomenttilukemia? Entä ahtopainetta? Meillä on kyseessä Multiair 170 ja lukemat näyttävät erikoisen suurilta. Epäilemme, että autoon olisi joskus asennettu virisofta, mutta tätä varten kaipaisimme vertailutietoja. Uusin MES-versio raportoi meille eilen max. 295 Nm vääntömomenttia ja max. 1.6 bar ahtopainetta.
Olisiko jollakulla jaettavaksi dataa omasta autostaan? Koitamme siis selvittää ovatko lukemamme poikkeavia vai antaako MES vain liioiteltuja arvoja tässä kohtaa.
Pakkasta oli -10°C, nämä Dynamic-asennossa. Winter-asennossa hiukan pienemmät.
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?
Jännä, että ahtopaine näyttäytyy selvästi pienempänä kuin meillä, vaikka vääntömomentti puolestaan yhtä suurena. Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?
En osaa sanoa, oon omistanut auton puoli vuotta. Luulisin että vakio. Pientä alkavaa väsähtämistä ylläpidon suhteen on nähtävissä ja vikojakin tullut, niin on tuumattu vaihtaa pois, eikä silloin huvita laittaa rahaa softiinkaan?
Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.
Tein vain normaaleja kiihdytyksiä motarille, eikä tuossa tainneet maksimikierrokset olla kuin ~3500
Onkos tästä yksilöstä kellään mitään tietoa? 30tkm:n välein käytetty merkkihuollossa (Autokeskus, Delta, Arita) ja 120tkm:ssä merkintä "Mair", eli olisiko silloin se vaihdettu. Käytiin tänään pojan kanssa koeajamassa tätä kun etsitään sopivaa ajo-opetusautoa ja jos hyväksi osoittautuu niin pitoautoksikin. Siistin oloinen yksilö kilometreihin nähden, mutta kaasua painaessa alkaa aikamoinen nykiminen ja helikopterivalo vilkahtelee. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja lähti hyvin käyntiin vaikka oli selvästi seissyt pihalla jonkin aikaa, eli voisiko olla turbo-ongelma? Pientä öljynkatkua havaittavissa kun poikkeaa maantieajon lomassa bussipysäkillä. Ikäänkuin käryäisi pakosarjalla tms. Vaikuttaisi siltä, että öljyä falskannut jostain moottoritilaan. En ottanut moottorin muovisuojusta pois kun en ollut varma miten se lähtee. Kakkonen hyppäsi välillä ykkoseltä kakkoselle vaihtamisen jälkeen pois paikoiltaan, mutta kun kunnolla vetäsi perille asti päälle niin tuntui pysyvän. Eli nähtävästi kuskin vika (liian kauan kun viimeksi ajanut 33:lla). Takalasin pyyhin toimi, mutta sammutettaessa pysähtyi aina minne sattuu. Mitäs mieltä raati on, onko tässä potentiaalia? https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14052873
Yksilöä tuntematta, jos tarkoitus on opettaa enempi ajamista kuin korjaamista, niin en välttis ekana naulaisi silmiäni helikopterivilkuttimeen tahi öljynkäristimeen, ellen pystyisi samantien diagnosoimaan ongelmaa kohtuuvella korjattavaksi.
On penseen tuntuista odotella osia kun polte on ajamaan, saatika ootella korjausta jos päätyy tappelemaan myyjäliikkeen kanssa.
Nettiautosta bongattu ja eilen alustavasti tutkittu ja varattu Giulietta QV (IKA-308) Nero Etna. Onkohan edellisiä omistajia täällä? Olisi pari tekniikkaan liittyvää kysymystä?
Minulta on tulossa myyntiin Nero Etna Multiair Sport Packilla. Laitoin YV.
Asiat etenivät nopeasti, joten tästä mahdollisuudesta myöhästyin. Ajo-opetusautoksi valikoitui Nero Etna-värinen jtdm Ylöjärveläisestä häkkikaupasta kun halvalla sain. Pikkuvikoja löytyy, mutta tärkeimpänä pidän sitä, että moottori, vaihteisto ja kori vaikuttavat hyviltä. Mukana tuli myös 18" turbinat. Tuleepahan pojan opittua hiukan auton fiksaustakin kun vikoja pikkuhiljaa selvitellään ja pistetään kuntoon.
Onko jollain kenties kokemusta ko. yksilöstä?
Liitteet
Näyttökuva 2024-03-24 114812.png (216.62 KiB) Katsottu 2359 kertaa
Liikaa kalliita vikoja kuten kaksoismassavauhtipyörä, bluetoothmoduuli ym. Ei kiinnostanut pistää paria tonnia remonttiin joten palautin etämyyntisääntöihin vedoten. Huutokaupat.com hoiteli kyllä oman tonttinsa tyylillä. Pisteet sinne.
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.
-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png (104.65 KiB) Katsottu 2047 kertaa
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.
-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png
No tämä ainakin selittyisi osin tuolla, kun vikaa oli mm väylässä juuri noiden resistorien ansiosta (ihan vikakoodia siis).
Minkä kokoista vanne+rengassettiä voi vm 11 giuliettaan asentaa ilman ongelmia tai muutoksia? Kesärenkaat (vakio 205/55/16) näköjään uusinnan tarpeessa ja aloin katselemaan ulkonäköpäivitystä samaan otteeseen.
Gmp Drake 18" "apilavanne" on syynin alla, tälle olisi rengaskoko 225/40. Iski kova epävarmuus, kun wheeloutletin mukaan tämä combo mahtuisi ongelmitta alle, mutta toisella sivulla (linkin jo hukkasin) mainittiin, että pitäisi tehdä muutoksia pyöränkaariin yms. Onko joukossa giuliettaan 18" settejä asentaneita? Kyseinen rengaskoko 225/40/18 mainitaan kyllä myös yhtenä mahdollisena rengaskokona ihan otteessa asti.
Kyllä se 225/40-18 sopii pyörimään oikein hyvin. Tärkeää on valita sellaiset vanteet että offset-luku ei tuo niitä niin ulos että ottaa niihin pyöränkaariin.
Minulla on QV:ssä 8 x 18" ET35 vanteet 225/40 rengaskoolla eikä ota mihinkään kiinni. Autossa on vieläpä hieman vakio-neliapilaa matalampi alusta.