Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
TurboJ
Viestit: 350
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

tritonus kirjoitti:
12 Maalis 2024, 19:37
Mulla olis verrokki, tarttee vaan lainata MES. Se ei liene tuorein versio enkä tiedä mitä se näyttää, ahdot nyt ainakin.

Internet kertoo 170 MA:lle 230Nm väännön ja 1,5bar ahdot.
Mua kiinnostaa, että miten se mes tuon väännön mittaa, vai onko tuo vain johonkin mitattuihin arvoihin perustuva sivistynyt arvaus?
Vääntöarvon täytynee olla enempi vähempi laskennallinen, mutta yksityiskohtia tästä en tiedä. Tiedän vain sen, että ECUlta mitatusta datasta saadaan oikein sovellettuna erittäin tarkkoja lukemia: meillä on Renaultista testerillä mitattu väännölle alle yhden newtonmetrin heitto autotehdastasoiseen dynamometriin verrattuna, vaikka kyseessä on viritetty auto. Laskenta on siis tuossa tapauksessa tarkka moottorille tehdyistä muutoksista huolimatta.

Jos onnistuisit saamaan vertailudataa irti, niin siitä olisi kyllä meille iso apu. Mehän koitamme täällä kuumeisesti selvittää moottorin käyntiin liittyviä oireita, ja jos epäilyksemme on oikea virisoftan suhteen, niin päästään taas yksi askel eteenpäin.

Tehtaan arvoista muuten sen verran, että 230 Nm taitaa olla ilmoitettu moodeissa N ja A, mutta dynamicilla pitäisi olla 250 Nm. Ja ahtopaineen suhteen taitaa olla niin, että virisoftan suurin ero vakioon on ahtokäyrän muoto. Maksimiahtopainetta ei välttämättä nosteta paljoa, mutta käyrää lasketaan kierrosten myötä hitaammin. Dynamometrissä vakio MA 170:sta on mitattu noin 260 Nm arvoja, mutta jos todellinen vääntö olisi vielä 10% tuonkin yli, niin silloin tuskin on enää kyse vakiosoftasta - ellei MES tosiaan liioittele noita lukemia.

arv
Viestit: 605
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

TurboJ kirjoitti:
12 Maalis 2024, 13:02
^
Kiitos. Tuossahan onkin jo ihan järkihinnoissa tavarat. Jatkan projektin suunnittelua.

--------------------------------

Onko joku mitannut MESillä Giulietta Multiairin vääntömomenttilukemia? Entä ahtopainetta? Meillä on kyseessä Multiair 170 ja lukemat näyttävät erikoisen suurilta. Epäilemme, että autoon olisi joskus asennettu virisofta, mutta tätä varten kaipaisimme vertailutietoja. Uusin MES-versio raportoi meille eilen max. 295 Nm vääntömomenttia ja max. 1.6 bar ahtopainetta.

Olisiko jollakulla jaettavaksi dataa omasta autostaan? Koitamme siis selvittää ovatko lukemamme poikkeavia vai antaako MES vain liioiteltuja arvoja tässä kohtaa.
Mito MA170
  • Torque 293,75 Nm (295,95 Nm)
    Boost pressure 2396 mBar (2264 mBar)
Pakkasta oli -10°C, nämä Dynamic-asennossa. Winter-asennossa hiukan pienemmät.

TurboJ
Viestit: 350
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

arv kirjoitti:
13 Maalis 2024, 07:02
Mito MA170
  • Torque 293,75 Nm (295,95 Nm)
    Boost pressure 2396 mBar (2264 mBar)
Pakkasta oli -10°C, nämä Dynamic-asennossa. Winter-asennossa hiukan pienemmät.
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?

Jännä, että ahtopaine näyttäytyy selvästi pienempänä kuin meillä, vaikka vääntömomentti puolestaan yhtä suurena. Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.

arv
Viestit: 605
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Kiitos tästä. Oikein hyödyllistä nähdä vertailuarvoja. Onko tämä auto varmuudella varustettu vakiosoftalla?
En osaa sanoa, oon omistanut auton puoli vuotta. Luulisin että vakio. Pientä alkavaa väsähtämistä ylläpidon suhteen on nähtävissä ja vikojakin tullut, niin on tuumattu vaihtaa pois, eikä silloin huvita laittaa rahaa softiinkaan?
TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Jännä, että ahtopaine näyttäytyy selvästi pienempänä kuin meillä, vaikka vääntömomentti puolestaan yhtä suurena.
Niinhän nykyiset moottorinohjaukset toimivat; jos haluttu vääntömomentti saavutetaan, niin eipä siihen muita arvoja tarvitse tappiin asti yrittää.
TurboJ kirjoitti:
13 Maalis 2024, 13:50
Oliko muuten kierrosluvuista mitään havaintoa, että millä kierroksilla ahtopaine alkaa laskea tai milloi vääntömomentti on suurimmillaan? Meillä taisi maksimiahdot alkaa pudota jossain 4500-4700 rpm paikkeilla.
Tein vain normaaleja kiihdytyksiä motarille, eikä tuossa tainneet maksimikierrokset olla kuin ~3500

Tässä fileet tutkittavaksi:
https://ln5.sync.com/dl/92f211650/ydhay ... k-nj3pj8xn
https://ln5.sync.com/dl/bc0bc7110/tu3gs ... j-jzqmi59g

TurboJ
Viestit: 350
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

^Kiitos, tutustun noihin käyriin.

Avatar
Elefant
Viestit: 233
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Elefant »

018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg
018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg (68.66 KiB) Katsottu 6262 kertaa
Onko historiaa foorumilla, eli kenen entinen. Tuli huudeltua vähillä taustatiedoilla :shock:

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Onkos tästä yksilöstä kellään mitään tietoa? 30tkm:n välein käytetty merkkihuollossa (Autokeskus, Delta, Arita) ja 120tkm:ssä merkintä "Mair", eli olisiko silloin se vaihdettu. Käytiin tänään pojan kanssa koeajamassa tätä kun etsitään sopivaa ajo-opetusautoa ja jos hyväksi osoittautuu niin pitoautoksikin. Siistin oloinen yksilö kilometreihin nähden, mutta kaasua painaessa alkaa aikamoinen nykiminen ja helikopterivalo vilkahtelee. Tyhjäkäyntiä käy nätisti ja lähti hyvin käyntiin vaikka oli selvästi seissyt pihalla jonkin aikaa, eli voisiko olla turbo-ongelma? Pientä öljynkatkua havaittavissa kun poikkeaa maantieajon lomassa bussipysäkillä. Ikäänkuin käryäisi pakosarjalla tms. Vaikuttaisi siltä, että öljyä falskannut jostain moottoritilaan. En ottanut moottorin muovisuojusta pois kun en ollut varma miten se lähtee. Kakkonen hyppäsi välillä ykkoseltä kakkoselle vaihtamisen jälkeen pois paikoiltaan, mutta kun kunnolla vetäsi perille asti päälle niin tuntui pysyvän. Eli nähtävästi kuskin vika (liian kauan kun viimeksi ajanut 33:lla). Takalasin pyyhin toimi, mutta sammutettaessa pysähtyi aina minne sattuu. Mitäs mieltä raati on, onko tässä potentiaalia?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/14052873

Avatar
Polforea
Viestit: 11472
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Yksilöä tuntematta, jos tarkoitus on opettaa enempi ajamista kuin korjaamista, niin en välttis ekana naulaisi silmiäni helikopterivilkuttimeen tahi öljynkäristimeen, ellen pystyisi samantien diagnosoimaan ongelmaa kohtuuvella korjattavaksi.

On penseen tuntuista odotella osia kun polte on ajamaan, saatika ootella korjausta jos päätyy tappelemaan myyjäliikkeen kanssa.

Just my 2 cents.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Joo, oikeassa taidat olla. Kyllä näitä ehjiäkin myyntiin varmasti tulee.

Gusse
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^^ Kuulostaa kyllä omasta mielestä myös sellaiselta joka kannattaisi jättää kauppaan. Hihnakin tuohon pitäisi vaihtaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Laitetaanpa tähänkin ketjuun kysymys:

Nettiautosta bongattu ja eilen alustavasti tutkittu ja varattu Giulietta QV (IKA-308) Nero Etna. Onkohan edellisiä omistajia täällä? Olisi pari tekniikkaan liittyvää kysymystä?

mujunen
Viestit: 112
Liittynyt: 05 Syys 2014, 23:06
Car(s): Alfa Romeo 1750 gtv 1970
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Multiair
VW Golf Country
Bmw e30 325 cabrio 1986
Mb 190b W121 1960

Ex Alfa: 159 Ti 2.0Jtdm
Ex Alfa:156 2,5 2001
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mujunen »

Giri kirjoitti:
16 Maalis 2024, 23:01
Joo, oikeassa taidat olla. Kyllä näitä ehjiäkin myyntiin varmasti tulee.
Minulta on tulossa myyntiin Nero Etna Multiair Sport Packilla. Laitoin YV.

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

mujunen kirjoitti:
18 Maalis 2024, 08:13


Minulta on tulossa myyntiin Nero Etna Multiair Sport Packilla. Laitoin YV.
Asiat etenivät nopeasti, joten tästä mahdollisuudesta myöhästyin. Ajo-opetusautoksi valikoitui Nero Etna-värinen jtdm Ylöjärveläisestä häkkikaupasta kun halvalla sain. Pikkuvikoja löytyy, mutta tärkeimpänä pidän sitä, että moottori, vaihteisto ja kori vaikuttavat hyviltä. Mukana tuli myös 18" turbinat. Tuleepahan pojan opittua hiukan auton fiksaustakin kun vikoja pikkuhiljaa selvitellään ja pistetään kuntoon.

Onko jollain kenties kokemusta ko. yksilöstä?
Liitteet
Näyttökuva 2024-03-24 114812.png
Näyttökuva 2024-03-24 114812.png (216.62 KiB) Katsottu 5866 kertaa

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giri »

Elefant kirjoitti:
15 Maalis 2024, 21:41
018e3368-46dd-72b2-b9e3-703d65ff98c3.jpg

Onko historiaa foorumilla, eli kenen entinen. Tuli huudeltua vähillä taustatiedoilla :shock:
Mitäs tämän kanssa kävi kun on taas huutokaupattavana?

Avatar
Elefant
Viestit: 233
Liittynyt: 09 Huhti 2008, 21:34

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Elefant »

Liikaa kalliita vikoja kuten kaksoismassavauhtipyörä, bluetoothmoduuli ym. Ei kiinnostanut pistää paria tonnia remonttiin joten palautin etämyyntisääntöihin vedoten. Huutokaupat.com hoiteli kyllä oman tonttinsa tyylillä. Pisteet sinne.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15103
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.

Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...

Mut tuon kaksoismassan ymmärrän hyvin.

arv
Viestit: 605
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja arv »

Aquatica kirjoitti:
09 Huhti 2024, 06:14
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.

-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png (104.65 KiB) Katsottu 5554 kertaa

Lumlum
Viestit: 137
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

Jaahas, kuskin puolen lampunpesurin kansi + pesurin suutin poistuivat jälleen... Edellinen kierros olikin uusittu 4 kk / 4 tkm sitten... Hohhoijaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15103
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

arv kirjoitti:
09 Huhti 2024, 07:10
Aquatica kirjoitti:
09 Huhti 2024, 06:14
Ohimennen mainintana, että omassa 2011 mallisessa MAssa Blue&Me lopetti keskustelun tässä viikko tai pari sitten.
Ongelma poistui samalla, kun korjasin kolvaamalla BCMstä kaksi irtimurtunutta resistoria. En tiedä, kulkeeko tuo edes BCMn kautta vai onko pelkkää tuuria...
Jännitteensyötöt ja väylä näyttäisi kulkevan BCMn kautta.

-
Näyttökuva 2024-04-09 kello 7.09.01.png
No tämä ainakin selittyisi osin tuolla, kun vikaa oli mm väylässä juuri noiden resistorien ansiosta (ihan vikakoodia siis).

Greymaniac
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Minkä kokoista vanne+rengassettiä voi vm 11 giuliettaan asentaa ilman ongelmia tai muutoksia? Kesärenkaat (vakio 205/55/16) näköjään uusinnan tarpeessa ja aloin katselemaan ulkonäköpäivitystä samaan otteeseen.

Gmp Drake 18" "apilavanne" on syynin alla, tälle olisi rengaskoko 225/40. Iski kova epävarmuus, kun wheeloutletin mukaan tämä combo mahtuisi ongelmitta alle, mutta toisella sivulla (linkin jo hukkasin) mainittiin, että pitäisi tehdä muutoksia pyöränkaariin yms. Onko joukossa giuliettaan 18" settejä asentaneita? Kyseinen rengaskoko 225/40/18 mainitaan kyllä myös yhtenä mahdollisena rengaskokona ihan otteessa asti.

Avatar
MKT
Viestit: 685
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja MKT »

Kyllä se 225/40-18 sopii pyörimään oikein hyvin. Tärkeää on valita sellaiset vanteet että offset-luku ei tuo niitä niin ulos että ottaa niihin pyöränkaariin.

Minulla on QV:ssä 8 x 18" ET35 vanteet 225/40 rengaskoolla eikä ota mihinkään kiinni. Autossa on vieläpä hieman vakio-neliapilaa matalampi alusta.

tobby
Viestit: 130
Liittynyt: 24 Touko 2016, 05:44
Car(s): Giulietta 2.0 JTDm TCT -12
147 1.9 JTDm -08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tobby »

Greymaniac kirjoitti:
31 Touko 2024, 08:52
Minkä kokoista vanne+rengassettiä voi vm 11 giuliettaan asentaa ilman ongelmia tai muutoksia? Kesärenkaat (vakio 205/55/16) näköjään uusinnan tarpeessa ja aloin katselemaan ulkonäköpäivitystä samaan otteeseen.

Gmp Drake 18" "apilavanne" on syynin alla, tälle olisi rengaskoko 225/40. Iski kova epävarmuus, kun wheeloutletin mukaan tämä combo mahtuisi ongelmitta alle, mutta toisella sivulla (linkin jo hukkasin) mainittiin, että pitäisi tehdä muutoksia pyöränkaariin yms. Onko joukossa giuliettaan 18" settejä asentaneita? Kyseinen rengaskoko 225/40/18 mainitaan kyllä myös yhtenä mahdollisena rengaskokona ihan otteessa asti.
Tuo 225/40-18 on sportpack:n vakiokoko ja ei ainakaan itsellä ole mihinkään kiinni ottaneet.
Itse taas havittelen pienentäväni vannekokoa, kun täällä Itä-Suomessa reiät tiellä vaan lisääntyy, niin alkaa olemaan epämukavaa 18” ajo :?

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

hochvolt kirjoitti:
04 Helmi 2024, 22:24
^^
PK-seudulla oleville Tiivistekeskus Vantaalla myy mallin mukaan kylmästöinninki tiivisteet, maksavat luokkaa alle euron pär o-rengas. Tai ainaki vajaa vuos sitten oli tota luokkaa ku viimeks kävin..
Hei, kiitos vielä tästä vinkistä. Todella hyvä palvelu oli. Sanoikin tiskillä, että autovalmistajat tekevät noita mukaihmeellisiä tuumakokojen konversioita sen takia, ettei niitä tiivisteitä mukamas löytyisi mistään. Uudet o-renkaat sisään, ja vaihdoin samalla lauhduttimen kun nyt oli järjestelmä tyhjänä (Nissensin lauhdutin oli motonetissä alle satasen) niin sai ilmastoinnin ladattua.

hochvolt
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Joulu 2023, 13:51

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hochvolt »

^ Aa, ok ei kestä ja hyvä et oli hyötyä!

Ja hyvä tietää et palvelu pelaa edelleen, pitää kans ehjätä käyttiksen kylmästöinti täs lähiaikoina

Jarppe
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Loka 2023, 15:50

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarppe »

Hei

Tuli pulma polttoainetankinluukun kanssa. Ei aukea ja sitä oranssia avausnarua ei näytä olevan tavaratilan puolellla.

Onko mitään vinkkä?

EDIT.
Korjaantui itsestään. Sitä avausnarua ei siis löydy, varmaan jossain eristehuovan ja kyljen välissä. En ryhtynyt repimään auki.
Viimeksi muokannut Jarppe, 23 Kesä 2024, 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hannu
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
Paikkakunta: Raisio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Mikä tämmöinen Giulietta vika on ? https://moottori.fi/uutinen/yli-7-000-e ... -ratkaisi/

Avatar
Jiitee
Viestit: 4449
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hannu kirjoitti:
23 Kesä 2024, 14:09
Mikä tämmöinen Giulietta vika on ? https://moottori.fi/uutinen/yli-7-000-e ... -ratkaisi/
Olisiko tekemistä Alfan lämpölaajennus-tärinänvaimennus-tapausten kanssa?

Esim. omassa Sw-156:ssa takaluukun alareuna otti kiinni kesällä puskurimuoveihin ja hankasi itsensä ruosteeseen ? Ja 952-Juuliassa oli moottoriosastolla hiukan liian lyhyet johdot paikoittain kylmyydessä lämpösupistumisen kanssa. Kuten bensaluukun kannen " bimuoviseokset" Giuliassa/Stelviossa ?
Giuliettassahan on nuo tyypilliset takaluukun johtosarjat myös mitoitettu liian lyhyeksi / huonosti suojattuna Pohjolan pakkasiin.
Onko sitten kesäkuumalle maskimuovit mitoitettu liian lähellä jäähdytinkennoja , outoa koska Roomassa aina kuumempaa kuin Pohjanmaalla :roll:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 70
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

Hannu kirjoitti:
23 Kesä 2024, 14:09
Mikä tämmöinen Giulietta vika on ? https://moottori.fi/uutinen/yli-7-000-e ... -ratkaisi/
Jäähdyttimen flektin suoja / se muovihärpäke mikä pitää sitä flektiä paikoillaan siinä jäähdyttimen sisäpuolella voi ilmeisesti ainakin osassa autoja purra siihen itse jäähdyttimeen kiinni ja ajan mittaan hieroa siihen reijän. Jonkun verran tuolla brittien Giulietta facebook ryhmässä törmännyt julkaisuihin, missä on tuon takia jouduttu syyläreitä vaihtamaan (ja usein mainittu että samalla hiottu jotain muovia pois siitä flektin suojasta/pidikkeestä ettei hio uudestaan reikää). En tiedä onko kyseessä joku kaikissa vai vaan osassa autoissa piilevä valmistuvirhe itse flektin suojassa, vai asennusvirhe tehtaalla mikä aiheuttaa tuon puhkihieromisen. Mutta tuosta viasta varmasti kyse.

Ei ole ainakaan itse vielä sitä flektiä täytynyt irroitella niin tuon tarkemmin en ole päässyt hommaa analysoimaan. Yleisempiä tyyppivikoja jäähdytysjärjetelmässä tuntuu olevan saman aikakauden Chryslereille tuttu ajan mittaan halkeileva ja vuotamaan alkava paisuntasäiliö, sekä 2 litrasen dieselin EGR:n muovikotelosta tulevat jäähdytysnestevuoto.

gaylord
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Pitäisi alkaa etsiä 2.0 jtdm ilmastointilaitteen kompuraa, mistähän löytyisi alkuperäisosan numero, vai mikä se on? korjaamon kautta uskoisin osan maksavan hunajaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Koko tuotannon ajan 2.0 JTDm ilmastoinnin kompressori OEM 50509535

Esim. Spareto tarjoilee useampia
https://spareto.fi/tuotteet?utf8=✓&keywords=50509535
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gaylord
Viestit: 40
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Kiitos paljon! 👍

Avatar
Keltsi
Viestit: 1863
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Muistaakseni "tritonuksella" on purku-Giulietta 2.0JTDm:n kompura vielä hyllyssä, myynti-ilmo ja yhteystiedot löytyy myydään-osiosta :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
tritonus
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

gaylord kirjoitti:
06 Heinä 2024, 14:08
Pitäisi alkaa etsiä 2.0 jtdm ilmastointilaitteen kompuraa, mistähän löytyisi alkuperäisosan numero, vai mikä se on? korjaamon kautta uskoisin osan maksavan hunajaa.
Mulla on purettuna ja kaupan tuollainen kompura.

Iltatonttu
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2023, 13:12
Car(s): Giulietta -13

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Iltatonttu »

ArttuNaattor kirjoitti:
17 Loka 2023, 15:01
jmi kirjoitti:
17 Loka 2023, 10:22
ArttuNaattor kirjoitti:
16 Loka 2023, 18:32


Kyseessä on normaali "oire" ackermann ohjausgeometrialla varustetuissa autoissa mihin Giulietta lukeutuu. Jos ratti on ääriasennossa ja varsinkin jos on vähänkään kostea pinta alla, niin renkaat lonksuu/pomppii helposti. Ajamistani autoista W212 ja W213 E-mersuissa tuo oli kaikista agressiivisinta, kun auton koko kori heilahteli sen etuakselin hypähtelyn mukana :-D Ymmärtääkseni tällä ohjausgeometrialla saavutetaan mm. parempi ohjauksen vakaus suuremmissa nopeuksissa. Ackermann effect, ackermann wheel hop tms. jos googlettaa niin löytyy lisää aiheesta. Sama ominaisuus löytyy monesta kalliimmasta ja suorituskykyisemmästä autosta, en tiedä onko katsastuskonttorilla ollut tietokatkos siitä kun olet oireen selittänyt sille kuka on sitten autoa käynyt läpi, mutta aika peruskauraa. Kaikki Porschet esimerkiksi tekee myös tuota.

Ohjaustehostimissa on ollut vikaa lähinnä saman konsernin DualDrive tehostimilla varustetuissa vekottimissa, eli kaikissa Fiateissa mitkä käyttää sitä järjestelmää (Puntot, Bravot, Pandat, 500, yms.) mutta Giuliettan ohjaustehostin ja koko hammastanko on ihan erilainen ja näissä ei vikoja ole ollut. Giuliettan ohjaustehostin on tehty kalliimman kautta, eli tehostinmoottori on toisella puolen hammastankoa kuin mistä ohjausakseli tulee sinne sisään. Parantaa ohjaustuntumaa, vs. ratkaisut missä ohjaustehostin on kiinni siinä ohjausakselissa itsessään. Porsche esimerkiksi käyttää tätä samanlaista ratkaisua kuin Giulietta, ja aika moni halvempi auto käyttää sitten tuota jälkimmäistä missä tehostinmoottori ja anturit on kaikki samalla puolen hammastankoa.

https://www.youtube.com/watch?v=oYMMdjbmQXc

https://en.wikipedia.org/wiki/Ackermann ... g_geometry
No ei kyllä ole normaalia Giulietassa eli kyllä siellä vikaa on, mahdollisesti juuri yläpään laakereissa. Giulia/Stelviossa on ackermann-ohjausgeometria, mutta niissäkin oiretta esiintyy vain tietyillä renkailla.
Joo renkaat ehdottomasti vaikuttaa, niinkuin kelikin. Itsellä tuntui että talvirenkaat (Pirellin kitkat) teki tuota kaikista eniten, niiden sivuvalli on myös periaatteessa 90 asteinen kulma siinä missä kesäkumeissa on paljon pyöreämmät reunat (antavat enemmän anteeksi?). Kuitenkin tuolla 10k+ jäsentä sisältävässä facebook ryhmässä on ilmiöstä puhuttu pitkään ja just niinkuin mainitsit, Giuliassa ja Stelviossa on ackermann myös -> tekee tuota myös niinkuin monet muut "suorituskykuorientoituneet" autot. Jos yläpään laakerit ois niin tuusannuuskana että auto fyysisesti lonksuu ja renkaat pomppii niin oletettavasti ois katsurit vian/väljyyden löytäneet. Tässäkin tapauksessa vikailmoitus on tullut just syysaikaan milloin on kosteat tienpinnat ja tuo ilmiö on eniten voimissaan.

Harvassahan nämä C-kokoluokan autot on missä tuota geometriaa käytetään (priorisoidaan enemmän sitä matalien nopeuksien manööverikykyä, esim samalle C-pohjalevylle tehdyt Fiatit eivät kärsi tästä ongelmasta), hankaloittaen oikeaa diagnoosia johtaen varmaan osittain tohon että aletaan vikaa löytämättä syyttämään nosturilta suoraan ohjaustehostinta koska parista Puntosta niitä on mennyt vuosikymmen sitten.

Voihan sitä kaikkea alkaa vaihtamaan, mutta hukkaan heitettyjä tonneja tulee olemaan jos hammastangossa, nivelissä tai muualla alustassa ei väljää ole. Niin kauan kun etupään kulmat on tehtaan ohjearvoissa niin auto tulee tuota tekemään. Caster säätöä tuskin on sen vertaa että tuota saa pois edes vaikka haluaisi, ja jos saisi niin ohjauksen "suoruus" ja vakaushan siinä kärsii. Pahoittelen kärkästä vastausta, mutta pysyn kannassanni että tämä on ominaisuus eikä vika ja tässä suurin riski on se että lähtee asiakkaan tililtä tonneja täysin turhaan. Mielipiteeni olisi erilainen jos olisivat väljää jostain löytäneet.
Vastaan nyt tähän hieman myöhässä jos jollain vielä näitä ongelmia ilmenee. Ongelma ratkesi talven tultua ja renkaiden vaihdolla. Nyt -24 kesäksi ostettiin myös uudet renkaat (Hankook S1 Evo3) niin ongelmaa ei ole ollut. En nyt osaa sen kummemmin tuota selittää kuin että olisiko ollut renkaat niin loppu tai jopa hajonneet.

TurboJ
Viestit: 350
Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja TurboJ »

Ackermann-temppuilu kyllä varsin tyypillisesti korostuu kuluneilla renkailla. Ja kuten aiemmin todettu, myös hyväkuntoisilla renkailla, jos niiden muoto on tietynlainen.

insinörtti
Viestit: 2647
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Hieman pisti tämä "eksoottinen" ackermann geometria päätä pyörälle. Olin kuvitellut olevan sen täysin vakioratkaisuksi autoissa ja olin tällä kertaa jopa oikeassa. Ackermann geometria ohjaa kaikki renkaat kulkemaan samankeskeisiä ympyräratoja pitkin, joten se ei todellakaan aiheuta yhtään luistamista eikä pomppimista.

Oikea vastaus on siis tahallaan pävi suunniteltu ANTI-ackermann geometria, jossa ulompi rengas kääntyy jyrkemmin kuin pitäisi. Hieman oudon linkin takaa löytyi järkeenkäyvä selitys. https://www.reddit.com/r/formula1/comme ... ackermann/

Kun ajetaan pidon rajoilla, niin maksimi sivuttaisvoima/pito löytyy just sopivalla luistolla ja tämä luiston määrä puolestaan riippuu renkaan kuormituksesta. Karteessa painoa siirtyy sisärenkaalta ulkolaidalle ja samalla maksimin sivuttaivoiman tarjoava luistosuhde kasvaa. Joten laitetaan lisää luistoa pistämällä ulkokaarteen puoleinen rengas kääntymään hitusen jyrkemmin kuin oikeaoppinen ackermann edellyttäisi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

jms
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Syys 2012, 01:08
Car(s): Giulietta QV, ex. MiTo QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jms »

Greymaniac kirjoitti:
31 Touko 2024, 08:52
Minkä kokoista vanne+rengassettiä voi vm 11 giuliettaan asentaa ilman ongelmia tai muutoksia? Kesärenkaat (vakio 205/55/16) näköjään uusinnan tarpeessa ja aloin katselemaan ulkonäköpäivitystä samaan otteeseen.

Gmp Drake 18" "apilavanne" on syynin alla, tälle olisi rengaskoko 225/40. Iski kova epävarmuus, kun wheeloutletin mukaan tämä combo mahtuisi ongelmitta alle, mutta toisella sivulla (linkin jo hukkasin) mainittiin, että pitäisi tehdä muutoksia pyöränkaariin yms. Onko joukossa giuliettaan 18" settejä asentaneita? Kyseinen rengaskoko 225/40/18 mainitaan kyllä myös yhtenä mahdollisena rengaskokona ihan otteessa asti.
Minun QV:ssa on 235/30 R20 ja pyörii komeesti ottamata mihinkään kiinni. En ole ennätänyt vielä vanteen Offsettiä tai leveyttä tarkistaa, mutta ovat Novitecin tuohon autoon tekemät pyörät. Eli kun Offset ja vanteen leveys on oikeat, niin aika isokin valssi pyörii alla.

Greymaniac
Viestit: 27
Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
Car(s): 2012 Giulietta MA170
Paikkakunta: Uuleopori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Greymaniac »

Hyvinhän nuo mahtui alle. Vanne vaihtui vielä matkalla ET33:n, kun alkuperäisiä haettuja ei kukaan saanut toimitettua. Ja mahtuu tuollakin et:llä kaarien sisään.

Valitut Goodyear efficientgrip 2 performance-renkaat ovat ehkä parhaat ajamani. Hiljaisetkin vielä. Luulin alunperin ajotuntuman huononevan, mutta parani selvästi. Saattaa tietty olla, ettei vanhat 16" renkaat olleet enää täysissä voimissa, ynnä pudonneet painot tai vuorovesi. :lol:

T-Pie
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Ehtoota. Giuliettaan pitäs vaihtaa etualatukivarsien taaemmat helat ja takaylätukivarsien ulommat helat. Korjaamolla sanovat ettei taakse ylätukivarsia saa mistään. Mistä kannattaisi alkaa etsimään, kai nuita jostakin saa. Lisäksi kertoivat ettei pelkkiä heloja pysty vaihtamaan vaan pitää vaihtaa tukivarret, onko tosiaan näin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11472
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Jos nyt oikein tulkkaan, niin kaipuussa on tuosta osa 15 (linkki varaosakatalogiin):
https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/ ... ubSubGroup

Näille olisi tuotenumerot vasemmalle 51806613 (vanha) ja 51891069 (uusi, korvaa tuon vanhan) sekä oikealle 51827373 (vanha) ja 51891068 (uusi, korvaa vanhan).

Näistä kun noita tuoreempia törkkää vaikka Aeromotorsin hakuun, niin saa tulokseksi sekä tukivarsia että pelkkiä heloja:
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... y=51891069
https://aeromotors.fi/kataloog/search?s ... y=51891068

Eli osia näyttäsi kyllä äkkiseltään maailmalla olevan olemassa. Merkkiliikkeestä tai esmes Ebaysta voi löytää myös orggiksia.

Siihen en ota kantaa, että voiko pelkkiä heloja/puslia vaihtaa, mutta jos ne on vähänkään vittumaisesti kiinni tukivarressa, niin koko tukivarren vaihto voi kuitenkin olla loppurivillä halvempi, kun ei tarvi maksaa siitä työajasta jota käytetään helojen vaihtoon siihen vanhaan tukivarteen.

Edit: kun en tiedä Giuliettan tarkempaa ikää tai muuta speksiä, niin veikkasin vaan jonkun vaihtoehdon. Siltä varalta että noissa on eroja, niin kannattaa toki selata valikosta se oikea autoversio ePeriin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

T-Pie
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Vuosimalli on 2011 ja peruskarvalakkimalli tjet.

Kiitos nopeasta vastauksesta.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2355
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

T-Pie kirjoitti:
23 Elo 2024, 19:12
Ehtoota. Giuliettaan pitäs vaihtaa etualatukivarsien taaemmat helat ja takaylätukivarsien ulommat helat. Korjaamolla sanovat ettei taakse ylätukivarsia saa mistään. Mistä kannattaisi alkaa etsimään, kai nuita jostakin saa. Lisäksi kertoivat ettei pelkkiä heloja pysty vaihtamaan vaan pitää vaihtaa tukivarret, onko tosiaan näin.
Giuliettaan löytyy oikein hyvin noita kuluvia osia monelta valmistajalta.
https://iparts.fi/
Kuva

Avatar
tritonus
Viestit: 240
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

T-Pie kirjoitti:
23 Elo 2024, 19:12
Ehtoota. Giuliettaan pitäs vaihtaa etualatukivarsien taaemmat helat ja takaylätukivarsien ulommat helat. Korjaamolla sanovat ettei taakse ylätukivarsia saa mistään. Mistä kannattaisi alkaa etsimään, kai nuita jostakin saa. Lisäksi kertoivat ettei pelkkiä heloja pysty vaihtamaan vaan pitää vaihtaa tukivarret, onko tosiaan näin.
Etutukivarsien puslien vaihto vaatii prässin. Jos moinen, tai korvaava työkalu/työmenetelmä on käytettävissä, niin puslien vaihto ei enää tukivarren irrottamisen jälkeen ole kummoinenkaan homma. Eikä tukivarren irrottaminenkaan ole mitenkään vaikeaa, siinä on vaan vaiheita ja ruuvattavaa iha kotitarpeiksi ennenku osa on lattialla.

Takatukivarsista en kokemusperustaisesti tiedä sanoa mitään. Etupää onkin ollu levällään riittävästi.
En tiedä mihin tuo väite ettei helat ole vaihdettavat perustuu. Voisko syy olla, että esimerkiksi pallonivel on niitattu ja siten "ei vaihdettavissa", vaikka varaosan tähänkin saa joka kiinnitetään pultein.

T-Pie
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Merkkiliikeen hinta alkuperäislaatuiselle 600e ja siinä on helat kiinni :shock: ei ole vaihtoehto

Taidan tilata helat sekä tangot noilta linkitetyiltä sivuilta ja toivoa parasta että olis oikeat. Ei ole autoista ymmärtämättömälle helpoin merkki tämä.

lisäys tämmönen vastaus tuli siis merkkiliikkeeltä: "uloin takatukivarren hela tulee olka-akselin mukana, ei saa irrallaan alkuperäisenä"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15103
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Alkuperäisenä ei saa moniakaan osia, jotka helpottaa elämää.

Giuliettaan ei saa alkuperäisenä etupalloniveliä. TRW valmistaa kuitenkin tarvikkeena pultattavaa mallia - alkuperäisestä pitää vaan porata niitit puhki ja irrottaa vanha, niin saa uuden pallonivelen pulteilla kiinni.

Monia, monia muitakin osia kyllä saa kokonaisina paketteina marmorilta törkeään hintaan, kun samaan aikaan sitten tarvikkeena saa vaikkapa sen pelkän helan kympillä.

PS, jos haluaa harrastajaystävällistä merkkiliikettä, niin edelleen suitsutan Hyvinkäällä olevaa Vähämaan autopalvelua.
Siellä esim. käyttävät tarvittaessa tarvikeosia (kuten niitä heloja), tai ainakin kertovat mistä moisia voisi saada jos heillä tietoa on.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1539
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Koostin aikoinaan listan, mitä vaihtoehtoja taka-akselin kunnostukselle on. Jotain osia piti hankkia alkuperäisenä ja jotain sai tarvikkeena.

viewtopic.php?p=668187#p668187

T-Pie
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Elo 2024, 19:03

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja T-Pie »

Polforean linkkaamat osat tilattu, nyt odotellaan saapumista ja seuraavaa vastoinkäymistä :lol:

Dfin
Viestit: 406
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Moro! Tulipa palattua takaisin giuliettan omistajaksi ja muuten tuntuukin varsin hyvältä, mutta oman musiikin soittaminen tavalla tai toisella tekisi mieli ratkaista.

Blue&Me toimii hienosti puhelujen suhteen, joten haluaisin mielelläni säilyttää sen toiminnallisuuden. Onko tähän samaan bluetooth-yhteyteen iskeviä dongleja tai muita ratkaisuja, joilla mahdollistuisi sekä blue&me käyttö puhelimessa puhumiseen, että musiikin/audion streamaus?

Vaihtoehtoisesti blue&me kanssa yhteensopiva aux-ratkaisu riittäisi, kun tarve ei ole jatkuvasti kuunnella. Riittäisikö tässä ns. ”Levyvaihtajan” tai usb:n paikalle sijoitettava aux-piuha?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 570
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): 156 2.5 V6 '02
Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Hmm, mulla on tähän mennessä aina toiminut ongelmitta suoraan iPhonen yhdistäminen hanskalokerossa olevaan USB-liittimeen. Saa toistettua Spotifyn ym. mitä ikinä haluaakin. Riittää hienosti mulle. Mutta olenkin 25-vuotiaaksi hyvin vanhanaikainen, enkä pidä langatonta yhdistettävyyttä itseisarvona, vaan autoissa menee muut asiat edelle :D

Dfin
Viestit: 406
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Romeo y Julieta kirjoitti:
03 Loka 2024, 01:45
^ Hmm, mulla on tähän mennessä aina toiminut ongelmitta suoraan iPhonen yhdistäminen hanskalokerossa olevaan USB-liittimeen. Saa toistettua Spotifyn ym. mitä ikinä haluaakin. Riittää hienosti mulle. Mutta olenkin 25-vuotiaaksi hyvin vanhanaikainen, enkä pidä langatonta yhdistettävyyttä itseisarvona, vaan autoissa menee muut asiat edelle :D
Ai hitto, mä taas olen 27 vuotiaaksi niinkin vanhanaikainen, etten muistanut koko liittimen olemassaoloa, edellisessä kun oli joku aftermarket bluetooth-viritelmä. :-D

Täytyypä siis aloittaa tuosta, aivan riittävä ratkaisu olisi tämäkin :)

Vastaa Viestiin