Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1024
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
jarrut 200 hp mallissa vähän pienemmät. Normikäytössä täysin merkityksetön ero.
Padan puolesta ei ongelmaa. Kyl toi vähintään 400 hp kestää.
Vaihteistossakaan ei ongelmaa ellei ole manuaali joka on mallia heiveröinen. Kytkin toki porsii ensin koska sen on tarkoitus toimia varoventtiilinä.
Padan puolesta ei ongelmaa. Kyl toi vähintään 400 hp kestää.
Vaihteistossakaan ei ongelmaa ellei ole manuaali joka on mallia heiveröinen. Kytkin toki porsii ensin koska sen on tarkoitus toimia varoventtiilinä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Etuvetarit (tai niiden puute) varmaan se isoin ero
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sanoisin että ero aika lailla ”merkittävä”
Nyt kun itsekin pitkään emmittyääni liityin Q4 kerhoon.
200 hp koneilla kun en viitsinyt edes käyttää D- ajomoomoodia, kun se tuntui lähinnä huvittavalta.
Toisin on Velocella, siinä D tuntuu ainoalta oikealta valinnalta. Ja onhan noi urheiluistuimet meikäläisen kaltaisen kummallisen selkägeometrian omaavalle todellinen helpotus. Eikä parane moittia Harmanin poppikoneitakaan, on soitto ollut yhtä suvea…
Nyt kun itsekin pitkään emmittyääni liityin Q4 kerhoon.
200 hp koneilla kun en viitsinyt edes käyttää D- ajomoomoodia, kun se tuntui lähinnä huvittavalta.
Toisin on Velocella, siinä D tuntuu ainoalta oikealta valinnalta. Ja onhan noi urheiluistuimet meikäläisen kaltaisen kummallisen selkägeometrian omaavalle todellinen helpotus. Eikä parane moittia Harmanin poppikoneitakaan, on soitto ollut yhtä suvea…
-
- Viestit: 1024
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kylhän takavetoisenkin saa noilla varusteilla. Veloce nyt vain sisältää ne ilman että varustelistalta täytyy ruksia niitä. Harman kardonit sai superiinkin kun vaan valitsi ja ne taas ei kyl tainnu kuulua veloceenkaan, eli ne on erikseen ruksittu.
Ja moottorin puolesta meillä toi 280 hp on vaan paketoitu Veloceen, mutta muualla takavedonkin on saanut 280hp:lla
Ja etu sekä takapuskurit on eri. Maallikko tosin eroa ei välttämättä huomaa, mutta ero on kuitenkin sen verran suuri että esim Teslalla se julkistettaisiin jo kokonaan uutena mallina.
Mä näkisin et peruste valinnalle on se et haluaako nelivedon vai ei koska sitä ei muuten saanu.
Ja moottorin puolesta meillä toi 280 hp on vaan paketoitu Veloceen, mutta muualla takavedonkin on saanut 280hp:lla
Ja etu sekä takapuskurit on eri. Maallikko tosin eroa ei välttämättä huomaa, mutta ero on kuitenkin sen verran suuri että esim Teslalla se julkistettaisiin jo kokonaan uutena mallina.
Mä näkisin et peruste valinnalle on se et haluaako nelivedon vai ei koska sitä ei muuten saanu.
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Näinhän se on. Ihan kiva auto tuo takaveto velocen penkeillä ja vähän velocea reippaammilla tehoilla on. Talvella 20cm umpihangessa niitä etuvetareita välillä kaipaisi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, en minäkään takatuuppareissa kaivannut kuin Velocen penkkejä, tehoja niissä minun makuuni sinällänsä ihan riittävästi. Nyt kun sitten Käytetty Veloce kaikilla herkuilla hiljan tuli markkinoille, niin enpä enää voinut vastustaa kiusausta…
- Raikkoo
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näistä on hankala keskustella kun varustetasojen kirjo on niin laaja. Performance packilla ja Velocen penkeillä varustettu Super vs. Veloce ilman Perf. packia on jo hankala arvioitava.
Äänentoisto taas on helppo niputtaa yhteen. Se on ainakin alkupään malleissa ihan naurettavan alkeellinen jopa H/K logoilla varustettuna. En tiedä onko ne panostaneet myöhemmissä malleissa siihen yhtään enempää.
Äänentoisto taas on helppo niputtaa yhteen. Se on ainakin alkupään malleissa ihan naurettavan alkeellinen jopa H/K logoilla varustettuna. En tiedä onko ne panostaneet myöhemmissä malleissa siihen yhtään enempää.
- Jiitee
- Viestit: 4469
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Äänentoistossa voin vertailla vain ex- Superini noin 300 W ns. Hi-Fi- pakettia ( H-K:n alapuolella)Raikkoo kirjoitti: ↑21 Syys 2024, 12:35Näistä on hankala keskustella kun varustetasojen kirjo on niin laaja. Performance packilla ja Velocen penkeillä varustettu Super vs. Veloce ilman Perf. packia on jo hankala arvioitava.
Äänentoisto taas on helppo niputtaa yhteen. Se on ainakin alkupään malleissa ihan naurettavan alkeellinen jopa H/K logoilla varustettuna. En tiedä onko ne panostaneet myöhemmissä malleissa siihen yhtään enempää.
kymmenen vuotta vanhempaan Lexus IS:n samantehoiseen Mark Levinsoniin, ja ero on huima.
Nyt esim. Radio Classicia voi kuunnella kohtuullisen pienelläkin volymella. Toki Leksan
parempi äänieristys auttaa myös.
Velocen penkit ovat kuten usein jo todettu loistavat aktiiviseen mutkatieajoon.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Äänentoistosta vielä sen verran, että uudemmissa Giulioissa perusäänentoisto on 8 kaiuttimen, sinällänsä suhtko kelvollinen (oikein säädettynä) setti.
Harmaan Kardon setti sitten 800W/14 kaiuttimen sorround kattaus, jossa kojelaudan subbari tuottaa jo kohtuullisen muhevaa basson jyskettä, ja etuovien metalliset diskantit aika kivaa timanttien säihkettä.
Harmaan Kardon setti sitten 800W/14 kaiuttimen sorround kattaus, jossa kojelaudan subbari tuottaa jo kohtuullisen muhevaa basson jyskettä, ja etuovien metalliset diskantit aika kivaa timanttien säihkettä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onkohan tuollaisia velocen penkkejä saatavana / vaihdettavissa normipenkkien tilalle, eteen tietty, vain.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Seurasin yli vuoden eBay/Ovoko penkkitarjontaa ennen Velocen ostoa.
Hyvin epämääräiseltä näytti minusta, varsinkin maksu - ja palatuskäytäntöjen suhteen, eritoten Ovoko.
Samat penkki/paneelisarjat pyöri molemmissa kauppapaikoissa koko ajan, mikä sekin kertonee jotain.
Toinen epävarmuustekijä on on vielä penkkien yhteensopivuus perus Giuliaan, netistä en löytänyt ensimmäistäkään todistusta siitä että joku olisi tässä onnistunut !
Hyvin epämääräiseltä näytti minusta, varsinkin maksu - ja palatuskäytäntöjen suhteen, eritoten Ovoko.
Samat penkki/paneelisarjat pyöri molemmissa kauppapaikoissa koko ajan, mikä sekin kertonee jotain.
Toinen epävarmuustekijä on on vielä penkkien yhteensopivuus perus Giuliaan, netistä en löytänyt ensimmäistäkään todistusta siitä että joku olisi tässä onnistunut !
- nurmi
- Viestit: 199
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia oli merkannu reviirin. Eli öljyä oli tullut moottorin vasemmalta puolelta.
Öljytikku on paikoillaan.
Kellään toimivaa kristallipalloa tai muuten valistuneita arvauksia.
Niin diisseli kyseessä.
Öljytikku on paikoillaan.
Kellään toimivaa kristallipalloa tai muuten valistuneita arvauksia.
Niin diisseli kyseessä.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 30 Elo 2019, 10:59
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic 2008
Fiat Croma 1.9 Multijet 16v 2006,
Lancia Kappa Berlina 2.4 1995
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Automaattilaatikon öljynlauhduttimen tiiviste on yksi mahdollisuus.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
” Seurasin yli vuoden eBay/Ovoko penkkitarjontaa ennen Velocen ostoa.
Hyvin epämääräiseltä näytti minusta, varsinkin maksu - ja palatuskäytäntöjen suhteen, eritoten Ovoko.
Samat penkki/paneelisarjat pyöri molemmissa kauppapaikoissa koko ajan, mikä sekin kertonee jotain.
Toinen epävarmuustekijä on on vielä penkkien yhteensopivuus perus Giuliaan, netistä en löytänyt ensimmäistäkään todistusta siitä että joku olisi tässä onnistunut !”
Vielä kommenttina seuraavaa. Katsastin vielä eBay / Ovako tarjontaa ja totesin että näkyy molemmissa kauppapaikoissa vähentyneen / kautta uusiutuneen.
Jos leikkiin lähtee niin kannattaa lukea oheiset jenkkifoorumin ohjeet.
https://www.giuliaforums.com/threads/sp ... app.55622/
Hyvin epämääräiseltä näytti minusta, varsinkin maksu - ja palatuskäytäntöjen suhteen, eritoten Ovoko.
Samat penkki/paneelisarjat pyöri molemmissa kauppapaikoissa koko ajan, mikä sekin kertonee jotain.
Toinen epävarmuustekijä on on vielä penkkien yhteensopivuus perus Giuliaan, netistä en löytänyt ensimmäistäkään todistusta siitä että joku olisi tässä onnistunut !”
Vielä kommenttina seuraavaa. Katsastin vielä eBay / Ovako tarjontaa ja totesin että näkyy molemmissa kauppapaikoissa vähentyneen / kautta uusiutuneen.
Jos leikkiin lähtee niin kannattaa lukea oheiset jenkkifoorumin ohjeet.
https://www.giuliaforums.com/threads/sp ... app.55622/
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Myös ketjussa Hinurilla mennään on tälle päivälle Giulia diesel -tapaus, jossa tekstistä päätellen ole öljyt eivät ole pysyneet nille tarkoitetussa paikassa.
- karila
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia awd jarrujen testaus katsastuksessa :
Meneekö normisti rullilla vai vaatiiko erikoistoimenpiteitä ?
Meneekö normisti rullilla vai vaatiiko erikoistoimenpiteitä ?
- Kari
- karila
- Viestit: 1187
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia AWD jarrujen testaus katsastuksessa:
Onnistuuko normisti rullilla ?
Onnistuuko normisti rullilla ?
- Kari
- nurmi
- Viestit: 199
- Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
- Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Re: Alfa Romeo Giulia 952
155156 kirjoitti: ↑24 Syys 2024, 14:21No parempi niin, ettei ihan pandemiaksi asti ole yltynyt.
Voisiko olla se huohotinventtiili mikä on jakohihnakotelossa, niissä ollut jotain vaihtotarvetta. Osa jotain 80e luokkaa ja huohotin öljyt menee ilmanputsarin koteloon ja sieltä ehkä sitten vuotaa maahan. Itsellä vaihdettu 60000km kohdalla varmuuden vuoksi ESS-autotalossa seinäjoella
hihnanvaihdon yhteydessä.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kojelaudassa ei ole subbaria lainkaan, vaan se on hattuhyllyssä. Hattuhyllyn 6x9-tuumainen kaiutin ei kummoistakaan bassoa saa aikaan.MeSoma kirjoitti: ↑21 Syys 2024, 13:24Äänentoistosta vielä sen verran, että uudemmissa Giulioissa perusäänentoisto on 8 kaiuttimen, sinällänsä suhtko kelvollinen (oikein säädettynä) setti.
Harmaan Kardon setti sitten 800W/14 kaiuttimen sorround kattaus, jossa kojelaudan subbari tuottaa jo kohtuullisen muhevaa basson jyskettä, ja etuovien metalliset diskantit aika kivaa timanttien säihkettä.
H&K:n että Intermediate-tason pakettien kaiuttimet eivät ole laadultaan kovin ihmeellisiä. Vaihtamalla ne kunnollisiin (esim. JL Audio C7-sarja) saa äänenlaatuun merkittävän parannuksen. Subbari kannattaa myös päivittää, jos bassot ovat tärkeitä.
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko tiedossa joku malli, mikä kävisi suoraan vaihtamalla melko ponnettoman hattuhylly "subbarin" tilalle?
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä oli ulkoinen omalla vahvistimella varustettu JL Audion subbari. Vahvistimen (päivitetty taso oli Intermediate) vaihdoin JL Audion vahvistimeen.
Kuvaus projektista löytyy täältä:
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ons.52345/
Kuvaus projektista löytyy täältä:
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ons.52345/
- Raikkoo
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitoin Gäng Bängin (tang-band w69-1042) hattuhyllylle alkuperäisen pahvikaiuttimen tilalle. Vanerista piti tehdä pieni kaulus että sai sopimaan ja kaveriksi JL Audion vahvistin. Hyvin on tehnyt työnsä jo kolme vuotta.
Täällä foorumilla on ollut myynnissä vastaava elementti ja vahvistin, tietääkseni on hänellä edelleen hyllyssä jos jotakuta kiinnostaa.
-
- Viestit: 350
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Ex: Giulietta MA '12, 75 2.0 '86, 75 1.6 '88
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko 2-ja 4-vetoinen Giulia jotenkin havaittavasti erilaiset ajettavat?
Siis liukkaalla tottakai ovat, sehän on itsestään selvää. Mutta miten normaaliajossa pitävällä pinnalla, tuntuuko jotain eroa? Ja paljonkos nelivedossa olikaan maavaraa korotettu takavetoon verrattuna?
Siis liukkaalla tottakai ovat, sehän on itsestään selvää. Mutta miten normaaliajossa pitävällä pinnalla, tuntuuko jotain eroa? Ja paljonkos nelivedossa olikaan maavaraa korotettu takavetoon verrattuna?
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Korkeus 2018 mallin manuaalista:
RWD-versiot 1436 mm
AWD-versiot 1450 mm
..eli 14 mm ero.
Yhtään liikaa ei ole maavaraa Q4-mallissakaan, jos minulta kysytään.
RWD-versiot 1436 mm
AWD-versiot 1450 mm
..eli 14 mm ero.
Yhtään liikaa ei ole maavaraa Q4-mallissakaan, jos minulta kysytään.
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkupään takavetoiset on jousitukseltaan matalampia kuin myöhemmät takavedot. Sitä en tiedä onko nelivedoissa pysynyt korkeus samana koko tuotannon ajan.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Tommi
- Viestit: 660
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Stelvio QF, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Väittäisin, että alkuvuodesta 2017 rekisteröity takavetoinen on vielä hieman matalampi Q4:ään verrattuna kuin tuon 14 mm. Parkkipaikalla vierekkäin peilien korkeutta vertailemalla sanoisin, että 30 mm. on lähempänä. Mittanauhaa ei ollut mukana.
Stelvio QF, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, Giulia 2.0
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Samaa voisin epäillä, oma 2016 rekisteröity EX näytti melkeinpä madalletulta vakiona. Ei mitään toivoa olisi ollut selvitä Stadin kantakaupungin katupysäköinnistä talvella…
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Millä kilometreillä/vuosilla olette giuliaan vaihdelleet vaihdelaatikko öljyjä? Missä ja paljon maksanut? Kyse automaattilootasta.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Armon vuonna 2024 ZF suosittelee 150tkm kohdalla vaihtoa.
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/ ... -11-en.pdf
Itse vaihdatin Stelvioon 100tkm nurkilla joka oli joskus 2019-2020 ZF:n suosittelema laatikkoöljyn vaihtoväli ja aika mustaa mömmöä sieltä tuli jo silloin. Kuitteja ei ole enää tallella.
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
108 371 km
Team F40
568 euroa (syyskuu 2023)
Kyseessä öljyn ja suodattimen vaihto eli ZF-laatikon pohja suodattimineen vaihdettiin uuteen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Huomaako tuossa vaihdelaatikon toiminnassa eroja kun öljyt uusii?
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole huomanut muutosta, mutta ei se ainakaan huonontunut. Kyseessä on paremminkin ennaltaehkäisevä toimenpide.
Vaihdatin syksy 2023 - kesä 2024 ajanjaksolla kaikki 100 000+ km vaihdettavat öljyt eli peräöljyt x 3 (takaperä, etuperä, jakolaatikko) + autoamaattivaihteiston öljy & suodatin.
- Raikkoo
- Viestit: 297
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaihdoin 120tkm vaihteistoöljyt ja peräöljyt. Kylmemmällä kelillä voisi luulla että toimisi säyseämmin uusilla öljyilla, tai sitten ei.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse vaihdoin aikanaan Auto Milanossa 115 tkm kohdilla ja hinta oli jotain 400 €. Silloisella marmorilla (Länsiauto) vaihto olisi ollut 1450 €, se suodatin maksoi kuulemma 800 € marmorilla.
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuplat.
-
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä vielä Giulia-kuskeillekin ihmeteltävää, mistä multiair-ongelma voi johtua.
https://www.youtube.com/watch?v=TtQD0tLOr70
https://www.youtube.com/watch?v=TtQD0tLOr70
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Autodocilla suodatin on 100€ ja koko vaihtokitti 279€.Cloverleaf kirjoitti: ↑10 Loka 2024, 19:45Itse vaihdoin aikanaan Auto Milanossa 115 tkm kohdilla ja hinta oli jotain 400 €. Silloisella marmorilla (Länsiauto) vaihto olisi ollut 1450 €, se suodatin maksoi kuulemma 800 € marmorilla.
- 155156
- Viestit: 2151
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kokemusasiantuntijuutta kaivataan: mahtuuko alkuperäinen Giulian 2-piippuinen pakoputki eli Velocen äänenvaimennin Giulian itsensä kyytiin, kun kaataa takapenkin selkänojan? Tavaratilan aukko on aika pieni, joten epäilyttää leveyden riittäminen. Alkuperäinen äänenvaimennin on yhtä kppaletta, toisin kuin paketissa odottava Remus.
[edit] Remus-äänenvaimennin kaksine putkineen mahtui poikittain just ja just takakontin sisälle, joten kai se mahtuu alkuperäinen putkikin. [/edit]
[edit] Remus-äänenvaimennin kaksine putkineen mahtui poikittain just ja just takakontin sisälle, joten kai se mahtuu alkuperäinen putkikin. [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 18 Loka 2024, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lähivalo pitäis vaihtaa. Miten tää pyöräkotelon luukku avataan?
- Tiige
- Viestit: 2920
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kaivamalla sopivalla meisselillä tai hommaan tarkoitetulla pihdeilla nuo kiinnitysnastojen keskiosat pois. Tämän jälkeen itse nastan saa vedettyä pois.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kokonaan keskiosia ei muistaakseni tarvitse poistaa, riittää että ne nousee kunnes jää paikalleen ylärajaan.
Sitten nasta lähtee. Melko epämiellyttävä homma ilman erikoistyökalua.
Sitten nasta lähtee. Melko epämiellyttävä homma ilman erikoistyökalua.
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Auton huolto-ohjelman mukaan huoltovälit on 12 kk / 20 t.km mutta moottoriöljyn kohdalla vaihto tulee tehdä kun auto ilmoittaa.
Vuosi edellisestä huollosta ja öljynvaihdosta on tulossa täyteen ja MES:n mukaan öljyn 'kunto' on > 70%.
Miten kannattavaa on jättää öljynvaihto pois tästä pian tulevasta huollosta varsinkin kun auton käyttöympäristö ei täytä ilmoitettuja ns. haastavia olosuhteita.
Vuosi edellisestä huollosta ja öljynvaihdosta on tulossa täyteen ja MES:n mukaan öljyn 'kunto' on > 70%.
Miten kannattavaa on jättää öljynvaihto pois tästä pian tulevasta huollosta varsinkin kun auton käyttöympäristö ei täytä ilmoitettuja ns. haastavia olosuhteita.
- Jiitee
- Viestit: 4469
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Riisseli ei ilmeisesti ole niin kriittinen puhtaalle öljylle kuin MultiAir-bensa, mutta silti öljynvaihdoista säästäminen ei mielestäni kannata, ainakaan jos aikoo pitää ko.yksilöä sinne 200-300 tkm:n korville. Eka 100 tkm nykyauto kuin auto mennee vaikka yhdellä öljynvaihdolla.Pujazuba kirjoitti: ↑15 Loka 2024, 08:23Auton huolto-ohjelman mukaan huoltovälit on 12 kk / 20 t.km mutta moottoriöljyn kohdalla vaihto tulee tehdä kun auto ilmoittaa.
Vuosi edellisestä huollosta ja öljynvaihdosta on tulossa täyteen ja MES:n mukaan öljyn 'kunto' on > 70%.
Miten kannattavaa on jättää öljynvaihto pois tästä pian tulevasta huollosta varsinkin kun auton käyttöympäristö ei täytä ilmoitettuja ns. haastavia olosuhteita.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Viimeinen paikka missä kannattaa säästää..
- Pujazuba
- Viestit: 2359
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Öljynvaihdossa ei tietenkään kannata säästää.
Kysymys kuuluu että kuinka tarkasti noudatetaan huolto-ohjelmaa sillä kyseessä olisi joskus turha työ.
Valnmistaja haluaa autosta houkuttelevan vähentämällä kustannuksia ja huoltoteollisuus haluaa tietenkin valmistajan määräaikaishuollon lisäksi kaikenlaisia kausihuoltoja.
Kultainen keskitie on itselläni ollut hyvinkin lähellä valmistajan tonttia.
Kysymys kuuluu että kuinka tarkasti noudatetaan huolto-ohjelmaa sillä kyseessä olisi joskus turha työ.
Valnmistaja haluaa autosta houkuttelevan vähentämällä kustannuksia ja huoltoteollisuus haluaa tietenkin valmistajan määräaikaishuollon lisäksi kaikenlaisia kausihuoltoja.
Kultainen keskitie on itselläni ollut hyvinkin lähellä valmistajan tonttia.
- Jiitee
- Viestit: 4469
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bensa-Juuliassa ainakin valmistajan suositus Suomen oloissa on liian pitkä. Itse noin puolitin suositellun vaihtovälin, ja toivottavasti auton nykyinen omistaja on jatkanut samalla tiellä. Pojan 2.autoon eli perheessä jo kohta 18 vuotta ja yli 400 tkm pyörineeseen Mitsuun vaihdan öljyt nyt 1000 km:n ajoin jälkeen. Käyttöauto toki vähän eri asia.Pujazuba kirjoitti: ↑15 Loka 2024, 16:42Öljynvaihdossa ei tietenkään kannata säästää.
Kysymys kuuluu että kuinka tarkasti noudatetaan huolto-ohjelmaa sillä kyseessä olisi joskus turha työ.
Valnmistaja haluaa autosta houkuttelevan vähentämällä kustannuksia ja huoltoteollisuus haluaa tietenkin valmistajan määräaikaishuollon lisäksi kaikenlaisia kausihuoltoja.
Kultainen keskitie on itselläni ollut hyvinkin lähellä valmistajan tonttia.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too