Tuo ei tullut kyllä mieleenkään, hyvä pointti! Automaattisesti ajatus harhaili Italialaisiin sähköihin.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Kivijärvi
- Viestit: 979
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Voi se olla italosähköäkin..
Omassa ex-159:ssä vänkärinistuimelle istuvat isommat henkilöt aiheuttivat ilm. anturin oikosulun penkissä, joka poltti sen kattopaneelissa olevan turvavyömuistuttimen sulakkeen. No, kokemuksesta tiesi miksi "AIRBAG FAILURE!" loimotti kojetaulussa ja että vaiva korjaantuu sen tietyn sulakkeen vaihtamalla.

-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kukaan onnistunut poistamaan Giulian rengaspainevalvontaa käytöstä? MESillä saa kyllä valittua järjestelmän tilaksi "not present" ja ajettua proxin onnistuneesti läpi, mutta auto valittaa silti jokaisessa startissa että TPMS not available. En oikein löytänyt apuja ulkomaisilta foorumeiltakaan. Haluaisin tuon pois käytöstä talvirengaskauden ajaksi, kun tympäisee katsella mittaristossa loimottavaa vikavaloa kun talvipyörissä ei antureita tällä hetkellä ole.
- mutt
- Viestit: 5802
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Maailma on yllättävän valmis:
https://spooftpms.com/us-eu-fca-3-tpms-simulator/
https://spooftpms.com/us-eu-fca-3-tpms-simulator/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Tämä olikin hyvä vinkki! Eipä tullut edes mieleen etsiä tuollaista vekotinta.
- mutt
- Viestit: 5802
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuo TPMS-homma on kyllä tehty ihmeen vaikeaksi. Ja kalliiksikin, kun valvonnan voi toteuttaa ilmankin antureita. Rouvan 500:ssa paineita valvotaan pyörintänopeuksien perusteella, ja se myös toimii, kuten huomattiin ruuvin puhkaistua renkaaseen hitaan vuodon. Ja tarvittaessa systeemin voi resetoida itse mittariston menusta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Raikkoo
- Viestit: 317
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pyörimisnopeuksien eroarvoon perustuva mittaus ei kerro mikä renkaan todellinen paine on. Onhan tämä parempi kuin ei mitään, mutta itse pidän siitä että näytöltä voi tarkastaa renkaiden todellisen paineen.mutt kirjoitti: ↑17 Joulu 2024, 10:56Tuo TPMS-homma on kyllä tehty ihmeen vaikeaksi. Ja kalliiksikin, kun valvonnan voi toteuttaa ilmankin antureita. Rouvan 500:ssa paineita valvotaan pyörintänopeuksien perusteella, ja se myös toimii, kuten huomattiin ruuvin puhkaistua renkaaseen hitaan vuodon. Ja tarvittaessa systeemin voi resetoida itse mittariston menusta.
Kustannustehokas ratkaisuhan tuo on ja osaksi siitä syystä käytetään edullisemman hintaluokan autoissa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olen pariin autoon anturit hommannut Aliexpressistä, Porscheen ja MB C63s. Alista anturisarja 4kpl on ollut n 70€ luokkaa, kun se aikalailla identtisen näköinen anturi marmorilla oli n 200€/kpl. Possun talvivanteissa Alin sarja pyöri itselläni 3 talvea, ei mitään ongelmia.
Jos vähän riskillä on valmis ostamaan, niin aika kustannustehokkaasti antureita maailmalta saa. Sitä en sitten osaa sanoa mitä maksaa auton puolen varaosat tähän järjestelmään.
Jos vähän riskillä on valmis ostamaan, niin aika kustannustehokkaasti antureita maailmalta saa. Sitä en sitten osaa sanoa mitä maksaa auton puolen varaosat tähän järjestelmään.
- mutt
- Viestit: 5802
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Antureidenkin kanssa olisi täysin mahdollista toteuttaa homma niin, ettei renkaiden kausivaihdossa tarvittaisi testeriä, kuten monilla merkeillä tarvitaan. Autoihin laitetaan kosketusnäyttöjä ja kaikenlaista säätömahdollisuutta, mutta sitten jätetään perusasiat rahastettavaksi. No siinä kai syy tulikin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla on ollut TPMS + talvirenkaat parissa BMW:ssä (E ja F -sukupolvet), Stelviossa, Teslassa ja nyt MB:ssä ja missään ei ole mitään sen ihmeempää tarvittu.
Missä merkeissä tarvitaan marmorikeikkaa tai yleensä asetuksiakaan kausivaihtojen yhteydessä?
Missä merkeissä tarvitaan marmorikeikkaa tai yleensä asetuksiakaan kausivaihtojen yhteydessä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä ymmärsin aiemman niin että TMPS-antureiden hinnasta tässä hammasta kiristeltiin. Omien kokemusten mukaan mitään testeriä ei tarvita, kunhan vanteissa on yhteensopivat anturit. Ja siksi tarjosin ratkaisuksi Aliexpressin antureita joka ainakin oman kokemuksen mukaan on sekä toimiva että suhteellisen kustannustehokas.
- mutt
- Viestit: 5802
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin jostain Hyundain/Kian malleista näin valitusta, että renkaiden kausivaihto pitää kuitata testerillä. Mutta on niillä myös malleja, jossa anturit saa resetoitua napista.
Jos kausivaihdot ei aiheuta testerin tarvetta, niin unohtaisin kyllä kaikki emulaattoriboksit, ja sijoittaisin rahat antureihin, vaikka niihin tulisikin vielä rengastöiden hinta päälle.
Jos kausivaihdot ei aiheuta testerin tarvetta, niin unohtaisin kyllä kaikki emulaattoriboksit, ja sijoittaisin rahat antureihin, vaikka niihin tulisikin vielä rengastöiden hinta päälle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tiige
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia on silleen helpoimmasta päästä noista anturillisista autoista. Ei tarvitse renkaita vaihdellessa kuittailla mitään. Uudet anturitkin se osaa opetella itse. Monissa autoissa kai täytyy testerilla syöttää uusien antureiden koodit mutta Giuliassa ei tarvitse. 45e/kpl taisi olla sopivat anturit paikallisessa rengaspuljussa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Polforea
- Viestit: 11843
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Offtopicia sinänsä, mutta niihin, joissa vaihtoja tarvii kuittailla, kannattaa kysyä ohjelmoitavia/kloonattavia antureita. Saa molempiin/kaikkiin rengassarjoihin samat anturi-id:t niin auto ei edes tajua että anturi on vaihtunut.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliassa tosiaan on helppo tämä homma.Tiige kirjoitti: ↑20 Joulu 2024, 15:04Giulia on silleen helpoimmasta päästä noista anturillisista autoista. Ei tarvitse renkaita vaihdellessa kuittailla mitään. Uudet anturitkin se osaa opetella itse. Monissa autoissa kai täytyy testerilla syöttää uusien antureiden koodit mutta Giuliassa ei tarvitse. 45e/kpl taisi olla sopivat anturit paikallisessa rengaspuljussa.
Kun tilasin kesäkumeille vanteet niin tilasin Autodocilta melko reilun hintaiset anturit. Renkaiden asennuksen jälkeen nämä lähtivät toimimaan ongelmitta.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Olivatko irrottaneet öljypohjan tuon pumpun vaihdossa? Itsellä alkoi antamaan myös tuota P06DD -koodia sen jälkeen kun laitoin JTD Performancen korjaussarjan imujalkaan. Kävi mielessä josko kurkkaisi öljypumppuun samalla kun öljypohja on irti mutta jätin tekemättä kun ei ongelmaa ollut aiemmin... Ei pitäisi "korjata" ehjää, näin siinä käy.Raikkoo kirjoitti: ↑29 Kesä 2024, 23:48Jatketaan taas yksinpuhelua. Giuliaano kävi öljypumpun vaihdossa ja mitäs sieltä löytyikään?Raikkoo kirjoitti: ↑20 Touko 2024, 14:30Jatkoa, öljypohjan ja pumpun imupuolen välinen tiiviste korvattu JTD-Performancen tekemällä paremmalla osalla. Alkuperäisessä tiivisteessä oli vekki/murtuma. Lisäksi laitettiin 0W-30 öljyt. Ensimmäiset 300 km onnellisesti uskoen että kaikki kunnossa, kunnes sama P06DD-00 koodi tauluun.
Se auttoiko tiivisteen korjaus vai öljylaadunvaihto asiaan enemmän on mahdotonta sanoa. Joka tapauksessa ongelma jatkuu. Isossa maailmassa joillakin on ongelma ratkennut vasta öljypumpun vaihdolla ja tässäkin tapauksessa se alkaa tuntua todennäköisimmältä. Se tietää taas jakopään purkua ja öljypohjan irroitusta $$$
Ensin kuitenkin vaihdan epätoivoisena toimenpiteenä öljynpainekytkimen ja "centrifigular" suodattimen. Vasta sitten öljypumppu ja jakopäänsarjaa tilaukseen.
IMG-20240627-WA0004.jpg
Pumpun takakannesta kaksi pulttia löysällä (Luigi?? Lederhosen??), eivät sentään ole pudonneet kun lohko tulee vastaan. Nyt on 300km ajeltu ilman moottorin vaihtovaloa. Toivomme että näin on myös jatkossa.
Ei huvittaisi pudottaa taas apurunkoa alas ja irrottaa öljypohjaa jos tuo pumppu irtoaa tuolta jotenkin muuten...
-
- Viestit: 976
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
K-sukupolven Opel Astrassa ainakin piti joka renkaidenvaihdon yhteydessä testerillä kuitata anturit autoon. Oli aika rahastuksen meinikiä.
- Raikkoo
- Viestit: 317
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pajallahan tuo pumpun vaihto tehtiin, en mene vannomaan mutta väittäisin että öljypohja piti irroittaa. Voin varmistaa asian. Jakopäähän siinä pitää myös purkaa.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑20 Joulu 2024, 18:19Olivatko irrottaneet öljypohjan tuon pumpun vaihdossa? Itsellä alkoi antamaan myös tuota P06DD -koodia sen jälkeen kun laitoin JTD Performancen korjaussarjan imujalkaan. Kävi mielessä josko kurkkaisi öljypumppuun samalla kun öljypohja on irti mutta jätin tekemättä kun ei ongelmaa ollut aiemmin... Ei pitäisi "korjata" ehjää, näin siinä käy.Raikkoo kirjoitti: ↑29 Kesä 2024, 23:48Jatketaan taas yksinpuhelua. Giuliaano kävi öljypumpun vaihdossa ja mitäs sieltä löytyikään?Raikkoo kirjoitti: ↑20 Touko 2024, 14:30
Jatkoa, öljypohjan ja pumpun imupuolen välinen tiiviste korvattu JTD-Performancen tekemällä paremmalla osalla. Alkuperäisessä tiivisteessä oli vekki/murtuma. Lisäksi laitettiin 0W-30 öljyt. Ensimmäiset 300 km onnellisesti uskoen että kaikki kunnossa, kunnes sama P06DD-00 koodi tauluun.
Se auttoiko tiivisteen korjaus vai öljylaadunvaihto asiaan enemmän on mahdotonta sanoa. Joka tapauksessa ongelma jatkuu. Isossa maailmassa joillakin on ongelma ratkennut vasta öljypumpun vaihdolla ja tässäkin tapauksessa se alkaa tuntua todennäköisimmältä. Se tietää taas jakopään purkua ja öljypohjan irroitusta $$$
Ensin kuitenkin vaihdan epätoivoisena toimenpiteenä öljynpainekytkimen ja "centrifigular" suodattimen. Vasta sitten öljypumppu ja jakopäänsarjaa tilaukseen.
IMG-20240627-WA0004.jpg
Pumpun takakannesta kaksi pulttia löysällä (Luigi?? Lederhosen??), eivät sentään ole pudonneet kun lohko tulee vastaan. Nyt on 300km ajeltu ilman moottorin vaihtovaloa. Toivomme että näin on myös jatkossa.
Ei huvittaisi pudottaa taas apurunkoa alas ja irrottaa öljypohjaa jos tuo pumppu irtoaa tuolta jotenkin muuten...
Oletko vaihtanut sen öljypumpun solenoidin? Mulla olisi yksi vähän käytetty ylimääräinen...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Solenoidi on vaihtamatta, se tuntuu kuitenkin toimivalta sillä paine muuttuu kun piuhan irrottaa ja on/off tyyppinen solkku silloin oletettavasti toimii.
Mekaanisella mittarilla paineet vaikuttaa muutenkin terveiltä, olisi kiva tietää millaisia lukemia ecu odottaa.. tuota tietoa ei tunnu löytyvän kuin bensaversioon. Onko jollain tullut vastaan tai onko tietoa mistä korjausmanuaalin saisi ladattua? Audi/bmw vehkeisiin löytyy rahalla suoraan manuaalit, mopareihin ei tunnu löytyvän. Yhden online haynesin ostin mutta on aivan turha opus..
Mekaanisella mittarilla paineet vaikuttaa muutenkin terveiltä, olisi kiva tietää millaisia lukemia ecu odottaa.. tuota tietoa ei tunnu löytyvän kuin bensaversioon. Onko jollain tullut vastaan tai onko tietoa mistä korjausmanuaalin saisi ladattua? Audi/bmw vehkeisiin löytyy rahalla suoraan manuaalit, mopareihin ei tunnu löytyvän. Yhden online haynesin ostin mutta on aivan turha opus..
- Raikkoo
- Viestit: 317
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miten nopeasti vikakoodi tulee takaisin nollauksen jälkeen? Itsellä tuli tyypillisesti noin 10km jälkeen kun rampista avasi moottoritielle.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑21 Joulu 2024, 13:56Solenoidi on vaihtamatta, se tuntuu kuitenkin toimivalta sillä paine muuttuu kun piuhan irrottaa ja on/off tyyppinen solkku silloin oletettavasti toimii.
Mekaanisella mittarilla paineet vaikuttaa muutenkin terveiltä, olisi kiva tietää millaisia lukemia ecu odottaa.. tuota tietoa ei tunnu löytyvän kuin bensaversioon. Onko jollain tullut vastaan tai onko tietoa mistä korjausmanuaalin saisi ladattua? Audi/bmw vehkeisiin löytyy rahalla suoraan manuaalit, mopareihin ei tunnu löytyvän. Yhden online haynesin ostin mutta on aivan turha opus..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole seurannut, normi kauppareissulla ei yleensä tule (alle 10km) mutta pidemmällä reissulla nyt joka kerta, vois olla joku 20-30km
- Raikkoo
- Viestit: 317
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oireet kyllä sopivat pumppuvaivoihin, kannattaa kuitenkin selvittää nopeahkolla aikataululla. Allekirjoittaneella antautui vielä turbokin parintuhannen kilometrin päästä kun pumppu oli vaihdettu.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑21 Joulu 2024, 20:19En ole seurannut, normi kauppareissulla ei yleensä tule (alle 10km) mutta pidemmällä reissulla nyt joka kerta, vois olla joku 20-30km
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pistin pumpun tilaukseen vaikka paineet ihan normaalin oloiset onkin. Raja-arvoja kun ei mistään löytynyt tuolle jtdm koneelle.. voihan olla ettei tuo auta mitään ja vika onkin muualla, näkee sitten. Liian hienoa yrtetty taas tehdä Italian Luigin toimesta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tulipa hankittua juuri ensimmäinen Alfa Romeo ja kyseessä Giulia 2.0 vuosimallia 2020, mittarissa ~63tkm. Nyt huomasin ajossa, että matalilla kierroksilla ja hitaamassa vauhdissa kuuluu "diesel"-tyyppinen helisevä ääni. Onko normaalia vai olenko vainoharhainen? https://www.youtube.com/shorts/ry1VA1s7a5Y
Hankala, kun ei ole oikein referenssiä, että onko normaalia ja miltä pitäisi kuulostaa. Vaikuttaisi, että tuo sama ääni kyllä kuuluu muutenkin, mutta alhaisessa nopeudessa matalilla kierroksilla kuuluu selkeimmin.
Tässä vielä myös tyhjäkäyntiääntä: https://www.youtube.com/shorts/CUV62eleIDk
Hankala, kun ei ole oikein referenssiä, että onko normaalia ja miltä pitäisi kuulostaa. Vaikuttaisi, että tuo sama ääni kyllä kuuluu muutenkin, mutta alhaisessa nopeudessa matalilla kierroksilla kuuluu selkeimmin.
Tässä vielä myös tyhjäkäyntiääntä: https://www.youtube.com/shorts/CUV62eleIDk
Viimeksi muokannut hene-, 28 Joulu 2024, 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2395
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Tervetuloa Alfa Romeo omistajaksi. Muut bensakoneilla varustettujen omistajat osaavat sanoa tarkemmin mutta itse sanoisin että auto kuulostaa OK:lta. Onhan tässä kuitenkin auto jolla on luonnetta ja ääntä kuten pitää.
Tuossa taitaa olla MultiAir venttiilikoneisto joka tunnetusti kuulostaa dieselmaiselta.
Varmista että tulevissa huolloissa käyttävät ohjekirjasi mukaista oikeaa öljynlaatua niin vältät koneongelmia ja varmistat pitkän iän.

Tuossa taitaa olla MultiAir venttiilikoneisto joka tunnetusti kuulostaa dieselmaiselta.
Varmista että tulevissa huolloissa käyttävät ohjekirjasi mukaista oikeaa öljynlaatua niin vältät koneongelmia ja varmistat pitkän iän.
- 155156
- Viestit: 2230
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Allekirjoittaneelle 2.0T-moottorin ruma ääni oli myös yllätys ja Giulian huonoin ominaisuus. Joissain testeissä mainittiin ”karkea käyntiääni”, mutta en arvannut olevan niin paha.hene- kirjoitti: ↑28 Joulu 2024, 11:38Tulipa hankittua juuri ensimmäinen Alfa Romeo ja kyseessä Giulia 2.0 vuosimallia 2020, mittarissa ~63tkm. Nyt huomasin ajossa, että matalilla kierroksilla ja hitaamassa vauhdissa kuuluu "diesel"-tyyppinen helisevä ääni. Onko normaalia vai olenko vainoharhainen?
Pienillä kierroksilla - erityisesti veto päällä - voisi äänen perusteella vannoa, että konepellin alla on diesel-moottori. Kaikista pahin ääni on kylmällä moottorilla käynnistyksen jälkeen, jolloin kone käy 1500 rmp rumalla äänellä ja sitä säestää rämisevä metallinen hukkaportin tanko. Kyseinen tanko pääsee hukkaportin auki (?) ollessa liikkumaan hieman korkeussuunnassa ja hakkaa äänekkäästi toiseen metalliseen vipuun, johon se on nivellytty. En ole kotikonstein onnistunut tätä voimakasta rämisevää ääntä vaimentamaan. Pahin ääni loppuu, kun moottori hieman lämpenee ja hukkaportin menee kiinni (?).
Tuttuja ongelmia ulkomaan foorumeilla, mutta vähemmän herättänyt keskustelua täällä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, kuulostaa käyvän ihan kuten pitääkin, eli kuin lontoon taksi. Hukkaportin tanko siel vaan kilisee.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lontoon taxit nykyään sähköisiä.
https://www.levc.com
Hyvin samanlainen kokemus takapenkillä kuin polttomoottoristenkin kanssa.
Ja luonnollisesti China Inc. on tuossakin taustalla.
https://en.wikipedia.org/wiki/London_EV_Company
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika moni nykyaikainen suorasuihku pitää samantyyppistä työkonemaista ääntä. BMW B48 esimerkkinä.
952 Giulian osalta paras kikka äänimaailman parantamiseen on luonnollisesti parin sylinterin ja yhden turbon lisääminen konehuoneeseen.
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Putki vaihtoon niin ikävät äänet häviää ja paremmat tulee tilalle.
Kuten yllä todettu niin kylmänä kuuluu vähän kilinä, juurikin hukkaportin tangosta johtuen. Lämpimänä tikitys on juurikin korkeapaine suuttimista tai oikeastaan pumpusta. Bemareissa ja volkkareissa ne on pyritty äänieristämään hyvin mutta ei sekään nyt sitä ole estänyt. Mutta eron kuulee hyvin kun äänieristeen poistaa niin ääni on kyllä lähinnä rikkinäinen.
Kuten yllä todettu niin kylmänä kuuluu vähän kilinä, juurikin hukkaportin tangosta johtuen. Lämpimänä tikitys on juurikin korkeapaine suuttimista tai oikeastaan pumpusta. Bemareissa ja volkkareissa ne on pyritty äänieristämään hyvin mutta ei sekään nyt sitä ole estänyt. Mutta eron kuulee hyvin kun äänieristeen poistaa niin ääni on kyllä lähinnä rikkinäinen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienoa, kiitos paljon vastauksista!
Kiitos! Jonkin verran tullut jo foorumia lueskeltua ja öljyasia olikin ensimmäisiä joka taltioitu takaraivoon.Pujazuba kirjoitti: ↑28 Joulu 2024, 11:53^ Tervetuloa Alfa Romeo omistajaksi. Muut bensakoneilla varustettujen omistajat osaavat sanoa tarkemmin mutta itse sanoisin että auto kuulostaa OK:lta. Onhan tässä kuitenkin auto jolla on luonnetta ja ääntä kuten pitää.![]()
Tuossa taitaa olla MultiAir venttiilikoneisto joka tunnetusti kuulostaa dieselmaiselta.
Varmista että tulevissa huolloissa käyttävät ohjekirjasi mukaista oikeaa öljynlaatua niin vältät koneongelmia ja varmistat pitkän iän.
Putkiston osalta otetaan suosituksia vastaan, jos sellaisia on tarjolla. Lähinnä mielessä ollut pelkästään takapöntön vaihto.JanV kirjoitti: ↑28 Joulu 2024, 16:45Putki vaihtoon niin ikävät äänet häviää ja paremmat tulee tilalle.
Kuten yllä todettu niin kylmänä kuuluu vähän kilinä, juurikin hukkaportin tangosta johtuen. Lämpimänä tikitys on juurikin korkeapaine suuttimista tai oikeastaan pumpusta. Bemareissa ja volkkareissa ne on pyritty äänieristämään hyvin mutta ei sekään nyt sitä ole estänyt. Mutta eron kuulee hyvin kun äänieristeen poistaa niin ääni on kyllä lähinnä rikkinäinen.
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ragazzon, Supersprint tai Remus
Kaikilta taitaa löytyä sekä vaimennettua ja vaimentamatonta, sekä pelkkä takaosa tai catback. Superi taitaa olla noista selkeästi kallein.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsekin välillä miettinyt tuota oman auton tyhjäkäynnin ääntä. Mutta tuskinpa mitää vakavaa kun kohta 20tkm ajellu. Aina pitänyt samanlaista ääntä.hene- kirjoitti: ↑28 Joulu 2024, 11:38Tulipa hankittua juuri ensimmäinen Alfa Romeo ja kyseessä Giulia 2.0 vuosimallia 2020, mittarissa ~63tkm. Nyt huomasin ajossa, että matalilla kierroksilla ja hitaamassa vauhdissa kuuluu "diesel"-tyyppinen helisevä ääni. Onko normaalia vai olenko vainoharhainen? https://www.youtube.com/shorts/ry1VA1s7a5Y
Hankala, kun ei ole oikein referenssiä, että onko normaalia ja miltä pitäisi kuulostaa. Vaikuttaisi, että tuo sama ääni kyllä kuuluu muutenkin, mutta alhaisessa nopeudessa matalilla kierroksilla kuuluu selkeimmin.
Tässä vielä myös tyhjäkäyntiääntä: https://www.youtube.com/shorts/CUV62eleIDk
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mä ihmettelin sitä heti jo kun auto luovutettiin uutena mulle et onks tää ihan normaalia 

- karila
- Viestit: 1247
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Te ajatte liian pienillä kierroksilla. Keppi vasemmalle ja läpyskät käyttöön, pitäkää kierrokset 2000+.
.
Alfa on ajamista varten.
Alfa on ajamista varten.

- Kari
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2017 AWD Giulia Veloce
2012 Giulietta MA170 (kiitos palvelusvuosista)
2006 Fiat Punto 60 Dynamic
1995 Fiat Uno - Paikkakunta: Uuleopori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Täällä on muitakin tuoreita Giulia-omistajia, onnittelut omasta puolestani valinnasta. Itse siirryin n. 3 viikkoa sitten 2017 AWD Velocen kuljettajaksi.hene- kirjoitti: ↑28 Joulu 2024, 11:38Tulipa hankittua juuri ensimmäinen Alfa Romeo ja kyseessä Giulia 2.0 vuosimallia 2020, mittarissa ~63tkm. Nyt huomasin ajossa, että matalilla kierroksilla ja hitaamassa vauhdissa kuuluu "diesel"-tyyppinen helisevä ääni. Onko normaalia vai olenko vainoharhainen? https://www.youtube.com/shorts/ry1VA1s7a5Y
Hankala, kun ei ole oikein referenssiä, että onko normaalia ja miltä pitäisi kuulostaa. Vaikuttaisi, että tuo sama ääni kyllä kuuluu muutenkin, mutta alhaisessa nopeudessa matalilla kierroksilla kuuluu selkeimmin.
Tässä vielä myös tyhjäkäyntiääntä: https://www.youtube.com/shorts/CUV62eleIDk
Ajatus on ollut muhimassa jo toista-kolmatta vuotta, mutta markkinoiden pienuuden ja omien vaatimusten johdosta sopivaa yksilöä sai haeskella hetken. Aikaisemmat Giulia-ajot rajoittuivat pariin kokeiluun takavetoisella mallilla, mutta jo näistä jäi kaipuu Giuliaa kohtaan. Edellinen auto oli ehkä hieman spartalainen MA-Giulietta, joten tämän ohjaamoon hypätessä loksahtavat kyllä useammat palaset enemmän kuin kohdalleen. Kuljettajana olen myös kohtalaisen pitkä, joten Giulian parannukset ajoasentoon tulivat myös tervetulleina vastaan.
Ja onhan tämä vain syntisen hyvä auto ajaa. Juuri sopiva päätös mahdollisesti loppumassa olevalle polttomoottoriautoilulle (no ei kyllä katoa ihan heti) ja ja ja. Kovaa ajoa

- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oireiliko turbon hajoaminen miten? Tuli vaan mieleen että onko vuotanut paineita väljän turbon kautta niin paljon että tuo öljypumppu lopulta olikin ihan ehjä?Raikkoo kirjoitti: ↑23 Joulu 2024, 21:48Oireet kyllä sopivat pumppuvaivoihin, kannattaa kuitenkin selvittää nopeahkolla aikataululla. Allekirjoittaneella antautui vielä turbokin parintuhannen kilometrin päästä kun pumppu oli vaihdettu.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑21 Joulu 2024, 20:19En ole seurannut, normi kauppareissulla ei yleensä tule (alle 10km) mutta pidemmällä reissulla nyt joka kerta, vois olla joku 20-30km
Omasta vaihdoin öljypumpun tänään, ei tuo mikään ennätyskiva juttu kyllä ole tehdä. Aikaa paloi reilu 8h ja ilman nostinta en olis alkanu edes tekemään.. Reilu 100km "koeajoa" uudella pumpulla ja vikakoodit ei ainakaan vielä palanneet... saas nähä.
Purin myös vanhan pumpun, tässä ei ollut "tyyppiviaksikin" mainittua ruuvien löysyyttä eikä myöskään mitään kulumaa havaittavissa. Sillä vielä hieman skeptinen pumpunvaihdon tarpeellisuudesta tässäkään yksilössä mutta vaihdettu se joka tapauksessa nyt on

Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hienoa, onnittelut mahtavasta hankinnasta myös. Ja on hyvä ajaa, eli kovaa ajo vain!Greymaniac kirjoitti: ↑31 Joulu 2024, 12:02Täällä on muitakin tuoreita Giulia-omistajia, onnittelut omasta puolestani valinnasta. Itse siirryin n. 3 viikkoa sitten 2017 AWD Velocen kuljettajaksi.
Ajatus on ollut muhimassa jo toista-kolmatta vuotta, mutta markkinoiden pienuuden ja omien vaatimusten johdosta sopivaa yksilöä sai haeskella hetken. Aikaisemmat Giulia-ajot rajoittuivat pariin kokeiluun takavetoisella mallilla, mutta jo näistä jäi kaipuu Giuliaa kohtaan. Edellinen auto oli ehkä hieman spartalainen MA-Giulietta, joten tämän ohjaamoon hypätessä loksahtavat kyllä useammat palaset enemmän kuin kohdalleen. Kuljettajana olen myös kohtalaisen pitkä, joten Giulian parannukset ajoasentoon tulivat myös tervetulleina vastaan.
Ja onhan tämä vain syntisen hyvä auto ajaa. Juuri sopiva päätös mahdollisesti loppumassa olevalle polttomoottoriautoilulle (no ei kyllä katoa ihan heti) ja ja ja. Kovaa ajoa![]()
Tämä on totta

Tutkailin hieman foorumin syövereitä ja muutamia keskusteluja ollut Ulter Sportin äänenvaimentimesta. Onko kokemuksia, että millainen äänimaailma näissä on? Ja onko esim. ääniklippiä tarjolla? Youtubessa kohtuu huonosti sellaisia. Olisi tuossa paketissa vain aika hyvin tarjolla myös takapuskurin diffuusori ja saisi tuplaulostulot: https://vauhtiveikot.fi/kauppa/takavaim ... ulia-80-2/
Itse haluaisin, että ääntä saa lähteä, mutta olisi hyvä olla mahdollisuus vaimentaa napista, jos tarpeen.
Ja mistä muuten olette tilanneet Superin takapuskuriin diffuusorin? Ebay löytää vain Kiinasta.
- Raikkoo
- Viestit: 317
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä se oireillut millään huomattavalla tavalla. Ensin alkoi kirkas sirkkelimäinen ääni kuuluumaan, siihen kiinnitettyäni huomion ja hiljennettyä radion alkoikin kuulua jo selkeä sorvauksen ääni. Samassa sitten hävisi vedot.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑03 Tammi 2025, 20:40Oireiliko turbon hajoaminen miten? Tuli vaan mieleen että onko vuotanut paineita väljän turbon kautta niin paljon että tuo öljypumppu lopulta olikin ihan ehjä?Raikkoo kirjoitti: ↑23 Joulu 2024, 21:48Oireet kyllä sopivat pumppuvaivoihin, kannattaa kuitenkin selvittää nopeahkolla aikataululla. Allekirjoittaneella antautui vielä turbokin parintuhannen kilometrin päästä kun pumppu oli vaihdettu.alfa 156 v6 kirjoitti: ↑21 Joulu 2024, 20:19En ole seurannut, normi kauppareissulla ei yleensä tule (alle 10km) mutta pidemmällä reissulla nyt joka kerta, vois olla joku 20-30km
Omasta vaihdoin öljypumpun tänään, ei tuo mikään ennätyskiva juttu kyllä ole tehdä. Aikaa paloi reilu 8h ja ilman nostinta en olis alkanu edes tekemään.. Reilu 100km "koeajoa" uudella pumpulla ja vikakoodit ei ainakaan vielä palanneet... saas nähä.
Purin myös vanhan pumpun, tässä ei ollut "tyyppiviaksikin" mainittua ruuvien löysyyttä eikä myöskään mitään kulumaa havaittavissa. Sillä vielä hieman skeptinen pumpunvaihdon tarpeellisuudesta tässäkään yksilössä mutta vaihdettu se joka tapauksessa nyt on![]()
- Dali
- Viestit: 195
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Citroen C5 X PHEV 225 - Paikkakunta: Raisio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ulter Sportista on itsellä vähän huonoja kokemuksia oman Meganen osalta, takapönttö ruostui irti neljässä vuodessa ja äänimaailmakin oli loppujen lopuksi vakiopönttöä rasittavampi pölynimuri.hene- kirjoitti: ↑04 Tammi 2025, 20:11Tutkailin hieman foorumin syövereitä ja muutamia keskusteluja ollut Ulter Sportin äänenvaimentimesta. Onko kokemuksia, että millainen äänimaailma näissä on? Ja onko esim. ääniklippiä tarjolla? Youtubessa kohtuu huonosti sellaisia. Olisi tuossa paketissa vain aika hyvin tarjolla myös takapuskurin diffuusori ja saisi tuplaulostulot: https://vauhtiveikot.fi/kauppa/takavaim ... ulia-80-2/
Itse haluaisin, että ääntä saa lähteä, mutta olisi hyvä olla mahdollisuus vaimentaa napista, jos tarpeen.
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juuri tosta syystä en sitä listannutkaan. Se on halpa, ei oikeastaan muuta. Sen rosterisuus on vähän niin ja näin.
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikähän tuli, kun Giulia ei lähde käyntiin seisottuaan 2,5 h -24 asteen pakkasessa? Lähdin kotoa +5 asteisesta tallista ja auto toimi ihan normaalisti tuon vajaan 10 km menomatkan. Starttimoottori kyllä pyörii, mutta ihan kuin solenoidi ei kytkisi tms. Kuitenkin kiekkamittari nousee startatessa. Akku on uusi ja latasin sen vielä pari päivää sitten varmuuden vuoksi. Kokeilin käynnistyskaapeleillakin, mutta ei mitään vaikutusta. Voiko Multiair oireilla näin? Starttirelevika kaiketi estäisi starttimoottorin pyörimisen kokonaan.
edit. Näköjään toinen starttirele tyypillisesti oirelee juuri noin että startti pyörii mutta solenoidi ei kytkeydy. Siitä on siis hyvä aloittaa.
edit. Näköjään toinen starttirele tyypillisesti oirelee juuri noin että startti pyörii mutta solenoidi ei kytkeydy. Siitä on siis hyvä aloittaa.
- Tiige
- Viestit: 3005
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kerro sitten auttoiko ja missä tämä toinen rele sijaitsee.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Unettoman yön jälkeen kaivelin vara-auton hangesta ja ajelin työkalujen kanssa Alfan luokse. Kuten arvelinkin, Giulia starttasi heti ekalla yrityksellä ilman mitään ongelmia. Pakkastakin oli kylläkin reilut 15 astetta vähemmän kuin illalla. Helikopterivalo loimotti mittaristossa, joten lukaisin koodit MESillä:
P2510 Power supply (+15)
P0611 Injection control
P2510 viittaa juurikin tähän toiseen starttireleeseen (ASD-rele) ja jälkimmäinen koodi lienee seuraus epäonnistuneista käynnistysyrityksistä. ASD-rele on samassa pötkössä kuin toinenkin starttirele, mutta esille sen joutuu kaivamaan pyöräkotelon puolelta. Tähän hätään en saa uutta relettä, joten suunnittelmana on laittaa takalasinlämppärin rele tilapäisesti ASD:n tilalle ja vaihtaa molemman starttireleet kun saan uudet osat.
P2510 Power supply (+15)
P0611 Injection control
P2510 viittaa juurikin tähän toiseen starttireleeseen (ASD-rele) ja jälkimmäinen koodi lienee seuraus epäonnistuneista käynnistysyrityksistä. ASD-rele on samassa pötkössä kuin toinenkin starttirele, mutta esille sen joutuu kaivamaan pyöräkotelon puolelta. Tähän hätään en saa uutta relettä, joten suunnittelmana on laittaa takalasinlämppärin rele tilapäisesti ASD:n tilalle ja vaihtaa molemman starttireleet kun saan uudet osat.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nuo kaikki "ongelmareleet" sijaitsee nerokkaasti sellasessa paikkaa ettei ole helppo vaihtaa pyörää ja sisälokasuojaa irrottamatta..
Eli apparin umpion takana.
Käyntiinlähtöön vaikuttavia releitä ainakin tuo R2A ja R2C, sulakkeista kaikki:
Tuo R2c rele ainakin on sellainen että pyörittää muttei lähde. Omaan vaihdoin varalta nuo kaikki releet kerralla, Meat & Doria numerolla 73232003 kun tilaa niin tulee aito "Mopar tuote", ei ole hinnan kiroissa esimerkiksi https://spareto.fi/tuotteet/meat-and-do ... e/73232003
-
- Viestit: 105
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
- Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08 - Paikkakunta: E-Savo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Juuri tuo R2C eli ASD-rele on se joka omassani näyttäisi temppuilevan.
Tässä muuten demonstroidaan hyvin miten tuo viallinen rele vaikuttaa: https://www.youtube.com/watch?v=8hrsfYqpAUQ
Tässä muuten demonstroidaan hyvin miten tuo viallinen rele vaikuttaa: https://www.youtube.com/watch?v=8hrsfYqpAUQ
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt olen sitten itsekin vihdoin ja viimein Giulian omistaja. Tosin autoa en ole vielä saanut, vaan se toimitetaan torstaina.
Olen puolisen vuotta katsellut myynnissä olleita Giulioita ja nyt viimein löytyi sellainen, josta sai hyvän diilin ja joka miellyttää itseäni.
Koska asun Kainuussa ja myynnissä olleet Giuliat ovat pääsääntöisesti olleet eteläsuomessa, niin aika huonosti niitä on voinut käydä paikanpäällä katsomassa. Vaan on pitänyt tyytyä tietoihin, mitä on puhelimen ja sähköpostin avulla saanut. Nyt ostettu auto on sokkona ostettu, mutta otin siihen autoliikkeen tarjoaman vuoden mittaisen erityisturvan, joka toivottavasti korvaa, jos jotain isompaa hajoaa. Tokihan noissa ehdot on sellaiset, että varmasti autoliike pääsee kuin koira veräjästä mahdollisessa korvaustilanteessa.
Eli ihan normaali vuosimallin 2018 200 heppainen super-malli kyseessä. Ainakin toistaiseksi ihan riittävä tehoiltaan. En ole mikään kaahailia, vaan fiilistelijä. Olen aiemmin omistanut Corveten ja ehkä kerran kesään tuli 0-100 -kiihdytystä kokeiltua. Ja tahtoo nuo 280-heppaiset Giuliat olla jo vähän turhan kalliita, jos hintaerolla ei periaattessa saa kuin sen 1,5 sekuntia kiihdytysajasta pois, mistä ei arkiajossa kuitenkaan ole juuri hyötyä. Tosin neliveto olisi Kainuun talvessa ihan hyvä.
No pihassa on myös Passat, jolla voi huonoilla keleillä ajella.
Auton väri on Montecarlon sininen. Yksi ehto oli, että jos nyt kerran rahaa tuhlataan sinänsä järjettömään autoon, niin värin pitää myös olla vähän erikoisempi. Se rajasi heti pois perinteisen punaisen ja myös valkoisen. Ei tuo Alfan punainen sinänsä huono ole, mutta livenä kuitenkin aika tavallinen. Valkoisesta en oikein ole koskaan autojen värinä välittänyt. Mutta makuasioitahan nämä ovat.
Mielellään kahdella pakoputkella olisin auton halunnut ja jos tuosta nyt tykkään, niin ehkä ensi kesänä voisi miettiä parempaa putkistoa. Pitäisi vain hyvä löytää.
Tässä autossa on myös sellainen ongelma, mikä ainakin ulkomaalaisilla foorumeilla on tullut paljon vastaan, että infotainmentin lasissa on halkeamia. Ilmeisesti lämpötilaerot aiheuttavat noita joissakin vuosimalleissa. Erään jenkin kanssa tuosta chättäsin ja hänellä oli pieni fiksi, jolla oli saanut omasta vähän peitettyä noita. Ilmeisesti noita laseja/näyttöjä on maahantuoja vaihtanut aiemmin takuuseen, mutta ei varmaan enää tämän ikäiseen kannata kysellä. Tosin mietin, että jos tuohon tilaisi kolmannen osapuolen valmistaman isomman näytön muutenkin. Tuo 6,5" (tai jotain sinne päin) on jo nykyään aika pieni ja senkin puolesta vaihto olisi paikallaan.
Mutta eiköhän tuolla ainakin ensi kesään tule ajettua ennen kuin mitään isompaa alkaa autosta muuttamaan. Ja kun nyt ensin tuon vain saisi kotiin ja ajoon, niin sekin olisi hyvä.
Tuo on toinen Alfa, minkä olen sitten omistanut. Aiemmin omistin GT:n, mikä sekään ei huono ollut erikoisemmalla korisarjalla. Hauskasti möin sen Kajaanista pois ja auto kiersi Suomea ja on nykyään taas Kajaanissa eri omistajalla. Mukava välillä nähdä tuttua ja tyylikästä autoa edelleen liikenteessä.
edit: ja onhan tuossa 14 päivän palautusoikeus, kun etäkauppa on kyseessä. Jos nyt jotain isompaa vikaa heti löytyy.
Olen puolisen vuotta katsellut myynnissä olleita Giulioita ja nyt viimein löytyi sellainen, josta sai hyvän diilin ja joka miellyttää itseäni.
Koska asun Kainuussa ja myynnissä olleet Giuliat ovat pääsääntöisesti olleet eteläsuomessa, niin aika huonosti niitä on voinut käydä paikanpäällä katsomassa. Vaan on pitänyt tyytyä tietoihin, mitä on puhelimen ja sähköpostin avulla saanut. Nyt ostettu auto on sokkona ostettu, mutta otin siihen autoliikkeen tarjoaman vuoden mittaisen erityisturvan, joka toivottavasti korvaa, jos jotain isompaa hajoaa. Tokihan noissa ehdot on sellaiset, että varmasti autoliike pääsee kuin koira veräjästä mahdollisessa korvaustilanteessa.

Eli ihan normaali vuosimallin 2018 200 heppainen super-malli kyseessä. Ainakin toistaiseksi ihan riittävä tehoiltaan. En ole mikään kaahailia, vaan fiilistelijä. Olen aiemmin omistanut Corveten ja ehkä kerran kesään tuli 0-100 -kiihdytystä kokeiltua. Ja tahtoo nuo 280-heppaiset Giuliat olla jo vähän turhan kalliita, jos hintaerolla ei periaattessa saa kuin sen 1,5 sekuntia kiihdytysajasta pois, mistä ei arkiajossa kuitenkaan ole juuri hyötyä. Tosin neliveto olisi Kainuun talvessa ihan hyvä.

Auton väri on Montecarlon sininen. Yksi ehto oli, että jos nyt kerran rahaa tuhlataan sinänsä järjettömään autoon, niin värin pitää myös olla vähän erikoisempi. Se rajasi heti pois perinteisen punaisen ja myös valkoisen. Ei tuo Alfan punainen sinänsä huono ole, mutta livenä kuitenkin aika tavallinen. Valkoisesta en oikein ole koskaan autojen värinä välittänyt. Mutta makuasioitahan nämä ovat.
Mielellään kahdella pakoputkella olisin auton halunnut ja jos tuosta nyt tykkään, niin ehkä ensi kesänä voisi miettiä parempaa putkistoa. Pitäisi vain hyvä löytää.
Tässä autossa on myös sellainen ongelma, mikä ainakin ulkomaalaisilla foorumeilla on tullut paljon vastaan, että infotainmentin lasissa on halkeamia. Ilmeisesti lämpötilaerot aiheuttavat noita joissakin vuosimalleissa. Erään jenkin kanssa tuosta chättäsin ja hänellä oli pieni fiksi, jolla oli saanut omasta vähän peitettyä noita. Ilmeisesti noita laseja/näyttöjä on maahantuoja vaihtanut aiemmin takuuseen, mutta ei varmaan enää tämän ikäiseen kannata kysellä. Tosin mietin, että jos tuohon tilaisi kolmannen osapuolen valmistaman isomman näytön muutenkin. Tuo 6,5" (tai jotain sinne päin) on jo nykyään aika pieni ja senkin puolesta vaihto olisi paikallaan.
Mutta eiköhän tuolla ainakin ensi kesään tule ajettua ennen kuin mitään isompaa alkaa autosta muuttamaan. Ja kun nyt ensin tuon vain saisi kotiin ja ajoon, niin sekin olisi hyvä.

Tuo on toinen Alfa, minkä olen sitten omistanut. Aiemmin omistin GT:n, mikä sekään ei huono ollut erikoisemmalla korisarjalla. Hauskasti möin sen Kajaanista pois ja auto kiersi Suomea ja on nykyään taas Kajaanissa eri omistajalla. Mukava välillä nähdä tuttua ja tyylikästä autoa edelleen liikenteessä.

edit: ja onhan tuossa 14 päivän palautusoikeus, kun etäkauppa on kyseessä. Jos nyt jotain isompaa vikaa heti löytyy.
- Jiitee
- Viestit: 4656
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuohon starttirele-duon vaihtamiseen saisi varmaan helpotusta tekemällä leikaten sisälokasuojaan avattavan luukun esim. lattiamattomuovista siten, että liimaisi ( leikatun reiän sauman) peittävät reunat luukkuun kiinni sikafleksillä tms. Sitten vaikka parilla ruuvilla kiinni. Kun pistää etupyörän vinkkeliin niin päässee helposti luukulle relehommiin.
Kerkesin oman Giulian myydä pois ennen tuon toteutusta... oikein hyvin suunniteltu homma.. jää tekemättä
Kerkesin oman Giulian myydä pois ennen tuon toteutusta... oikein hyvin suunniteltu homma.. jää tekemättä


Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siihen pystyy upgreidaamaan suoraan 8.8" mallisen näytön. Hintaa tosin on noin tonnin ellei satu löytää käytettyä ja hyväkuntoista mikä on lähes mahdottomuus. Katselin noita joskus ja ne oli järjestään rikottu irroitettaessa. Tai naarmuisia.
Ja tyyppivika noissa oli että alkoi halkeilemaan/säröilemään. Siitä tuli aika monta variaatiota pihalle eli ongelma oli tiedossa. Tarkkaa en tiedä missä kohtaa alkoi tulemaan niitä jotka ei halkeile. Jossain 2018 hujakoilla. Ja niitä on myös tullut matta ja kiiltäväpintaisina. Eli käytettyä ostettaessa pitäisi olla tarkkana ettei tule yhtä huonoa kuin edellinen.
Kiinamankka on toki myös vaihtoehto. Ehkä täällä joku on sellaisen laittanutkin jos kehtaa vain myöntää.
Ja tyyppivika noissa oli että alkoi halkeilemaan/säröilemään. Siitä tuli aika monta variaatiota pihalle eli ongelma oli tiedossa. Tarkkaa en tiedä missä kohtaa alkoi tulemaan niitä jotka ei halkeile. Jossain 2018 hujakoilla. Ja niitä on myös tullut matta ja kiiltäväpintaisina. Eli käytettyä ostettaessa pitäisi olla tarkkana ettei tule yhtä huonoa kuin edellinen.
Kiinamankka on toki myös vaihtoehto. Ehkä täällä joku on sellaisen laittanutkin jos kehtaa vain myöntää.