^
Hyvää valmistautumista. Oman exän MA2 antoi noita oireita jo 180 tkm:n jälkeen
ja pelkästään syksyisen nolla- aamun jälkeen. Hankkiuduin eroon Juuliasta, kun
en harrasta käyttöautojen korjaamista.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Jiitee
- Viestit: 4743
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- alfa 156 v6
- Viestit: 5482
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ensimmäisen Multiair yksikön vaihto tuohon ei ottanut montaa tuntia ESS:llä Seinäjoella. Aamulla auto pajalle kun aukesi ja ennen lounasta jo valmis noudettavaksi, en usko että kovin työläs homma voi olla kyseessä tai sitten oli porukalla jo vahva rutiini aiheeseen.Tiige kirjoitti: ↑07 Marras 2025, 22:59En vielä ole mutta valmistaudun siihen. Omassa autossa ensimmäinen multiair on kestänyt 100tkm. Nyt mittarissa 201tkm ja kun auto oli seisonut reilun viikon niin pakkasaamun käynnistyksen jälkeen kävi huonosti 2 sekunnin ajan. Ei vielä osaa sanoa oliko syy multiair, seisonta ja akun huono varaus (katso ylempi viesti) vai jotain muuta.
Vaihto itsessään ei ehkä ole mitenkään kovin erikoinen, mutta työläs. Aika paljon joutuu purkamaan että pääsee yksikköön käsiksi. Näin ainakin sen perusteella mitä olen jaksanut perehtyä aiheeseen. Vaatinee sen erikoiskalun vaihtoon millä jouset puristetaan kasaan. Niitä ei tunnu helposti löytyvän järkevällä hinnalla. Vähän vahingossa löysin yhden alkuperäisen työkalun järkevään hintaan joka tulikin jo. Eli lähtökupissa ollaan.![]()
-
Ranttall
- Viestit: 231
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 200hp AT8 Super -17
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa Romeo Giulia 952
215tkm oli kun kesällä ostin, nyt 218tkm. Saksan aikaisista kuiteista en ainakaan löytänyt mitään mainintaa MultiAirin vaihdosta, niin en tiedä voisiko olla jopa mahdollista, että alkuperäinen yksikkö kosahti vasta nyt.
Sakan reklamaatio-osaston vastaus oli ainakin lupaava, kun pahoittelivat sitä, että "sama vika, josta ilmoitin heti kaupanteon jälkeen on nyt pahentunut ja estää auton käytön eikä aiemmat korjausyritykset Hedinillä ole tuottaneet tulosta" eli melko suoraan myönsivät heti kättelyssä, että kyseessä on tosiaan se sama vika, jota on jo heidän laskuun korjailtu ja ovat tätä kautta myöntäneet sen kuuluvan heidän virhevastuun piiriin, kun ilmaantunut heti oston jälkeen.
Ainoa miinus, että halusivat auton edelleen Hedinille tutkittavaksi, vaikka ehdotin muita paikkoja. Sanoin kyllä Hedinille melko painokkaasti, että se on se MultiAir, että se täytyy nyt saada kuntoon.
Saa nähdä mitä Saka vastaa, kun kysyin sijaisautoa vielä kaiken päälle, kun ainakin aiemman kokemuksen mukaan ensi viikolla Hedinillä diagnosoidaan, minkä jälkeen tilataan osa jostain Italiasta ja aika varataan vasta osan saavuttua ja eka aika menee johonkin aikaisintaan parin viikon päähän. Autoa kuitenkin tarvitsisi joka päivä jo ihan töissä käymiseen. Toki, jos nyt maksavat tuon MultiAirin ja sanovat, että sijaisautoon ei enää pysty niin en kyllä jaksa siitä enää alkaa taistelemaan.
- Jiitee
- Viestit: 4743
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. VW Typ1 1964 DeLuxe. Projektina 116-Giulietta 2.0 TC `81 ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, `81 Giulietta 2.0 TC( 1. sarja) , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mullahan tuo Juulia oli kesäkäyttöautona, ja luulen, että siinä käytössä ei tule noita
MA-ongelmia isoillakaan kilometreillä. Öljynvaihdot myös puolitin aina, mutta kun aioin kerrankin
jatkaa syksyllä -23 Juliaa ympärivuotisena kun töissä tuli projektissa paljon km- korvattavaa ajoa niin oireet alkoivat heti
. Käytetty Fiat 500e 42 kWh tuli vuodeksi tilalle …
Luulen, että Suomen talvessa hyvälläkään ylläpidolla ei MA kestä kuin
noin 150-200 tkm. Tyyppivika, sano.
MA-ongelmia isoillakaan kilometreillä. Öljynvaihdot myös puolitin aina, mutta kun aioin kerrankin
jatkaa syksyllä -23 Juliaa ympärivuotisena kun töissä tuli projektissa paljon km- korvattavaa ajoa niin oireet alkoivat heti
Luulen, että Suomen talvessa hyvälläkään ylläpidolla ei MA kestä kuin
noin 150-200 tkm. Tyyppivika, sano.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too