Diiselin tehot häveyksissä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Diiselin tehot häveyksissä

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Moi. Tänään ilmeni, että isolla vaihteella konetta kuormittaessa tehot puuttuu koneesta kokonaan.
Vitosella tai kutosella kiihyttäessä menee pari kolme sekunttia ettei tapahdu mitään ja sitten rupee normaalia hitaammin kiihtymään. Tuntuu kuin autosta olisi tullut vapari. Sitten kun ahtopaineet rupeaa nousemaan, paineet tulee pulsseina noin sekunnin välein. Aivan kuin pumppais jarrua.

Käytin autoa loppupäivästä Boschin huollossa ja kaksi kaveria tutki autoa noin tunnin ja eivät löytäneet ainakaan mitään painevuotoa. Testerin mukaan antoi paineita normaalisti. Pitäis varata aika perusteellisemmalle tutkimiselle.

Oisko arvailuja tai kokemuksia vastaavasta viasta.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ei kokemusta, mutta arvauksena yksi muistissa ollut keskustelu

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10947

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Veljen 320D BMW oli ihan nuhapumppu isoilla vaihteilla. ILMIn vaihdon jälkeen oli kuin toinen auto...

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Ilmiä veikkaillaan täälläkin.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Keltsi
Viestit: 1863
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ilmi on helppo kokeilla, ottaa piuhan Ilmistä irti ja käy kokeilemassa pienen lenkin.

Omassa 10V JTD:ssä oli ostaessa Ilmin piuha irti ja huomasin tuon vasta kotona :oops: Tökkäsin piuhan kiinni ja samantien koneesta katosi alavääntö ja kytkintä nostettaessa tyhjäkäynnillä kone sammui heti kun kytkin rupesi tarraamaan kiinni.
"No smoke => no power => no hope"

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Omasta 1.9JTD:stä oli ilmi rikki ja kierrokset ei nousseet yli 3000.

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Kiitos vinkeistä.
Eilen illalla irotin egr-ventiiilin ja sähköisesti testasin sen toimivuuden. Solenoidi pelasi ja venttiili vaikutti tiiviiltä. Aika ei riittänyt laipan rakentamiseen.
Viikonloppuna pitää rakennella laippa venttiilin ja testata sitten vaikutukset. Jos tulee motor failure valo paneliin, lähteekö se pois irottamalla akun kaapelit joksikin aikaa?

Vastaa Viestiin