Diiselin tehot häveyksissä
Valvoja: Moderators
Diiselin tehot häveyksissä
Moi. Tänään ilmeni, että isolla vaihteella konetta kuormittaessa tehot puuttuu koneesta kokonaan.
Vitosella tai kutosella kiihyttäessä menee pari kolme sekunttia ettei tapahdu mitään ja sitten rupee normaalia hitaammin kiihtymään. Tuntuu kuin autosta olisi tullut vapari. Sitten kun ahtopaineet rupeaa nousemaan, paineet tulee pulsseina noin sekunnin välein. Aivan kuin pumppais jarrua.
Käytin autoa loppupäivästä Boschin huollossa ja kaksi kaveria tutki autoa noin tunnin ja eivät löytäneet ainakaan mitään painevuotoa. Testerin mukaan antoi paineita normaalisti. Pitäis varata aika perusteellisemmalle tutkimiselle.
Oisko arvailuja tai kokemuksia vastaavasta viasta.
Vitosella tai kutosella kiihyttäessä menee pari kolme sekunttia ettei tapahdu mitään ja sitten rupee normaalia hitaammin kiihtymään. Tuntuu kuin autosta olisi tullut vapari. Sitten kun ahtopaineet rupeaa nousemaan, paineet tulee pulsseina noin sekunnin välein. Aivan kuin pumppais jarrua.
Käytin autoa loppupäivästä Boschin huollossa ja kaksi kaveria tutki autoa noin tunnin ja eivät löytäneet ainakaan mitään painevuotoa. Testerin mukaan antoi paineita normaalisti. Pitäis varata aika perusteellisemmalle tutkimiselle.
Oisko arvailuja tai kokemuksia vastaavasta viasta.
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Ei kokemusta, mutta arvauksena yksi muistissa ollut keskustelu
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10947
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=10947
- Keltsi
- Viestit: 1863
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ilmi on helppo kokeilla, ottaa piuhan Ilmistä irti ja käy kokeilemassa pienen lenkin.
Omassa 10V JTD:ssä oli ostaessa Ilmin piuha irti ja huomasin tuon vasta kotona Tökkäsin piuhan kiinni ja samantien koneesta katosi alavääntö ja kytkintä nostettaessa tyhjäkäynnillä kone sammui heti kun kytkin rupesi tarraamaan kiinni.
Omassa 10V JTD:ssä oli ostaessa Ilmin piuha irti ja huomasin tuon vasta kotona Tökkäsin piuhan kiinni ja samantien koneesta katosi alavääntö ja kytkintä nostettaessa tyhjäkäynnillä kone sammui heti kun kytkin rupesi tarraamaan kiinni.
"No smoke => no power => no hope"
Kiitos vinkeistä.
Eilen illalla irotin egr-ventiiilin ja sähköisesti testasin sen toimivuuden. Solenoidi pelasi ja venttiili vaikutti tiiviiltä. Aika ei riittänyt laipan rakentamiseen.
Viikonloppuna pitää rakennella laippa venttiilin ja testata sitten vaikutukset. Jos tulee motor failure valo paneliin, lähteekö se pois irottamalla akun kaapelit joksikin aikaa?
Eilen illalla irotin egr-ventiiilin ja sähköisesti testasin sen toimivuuden. Solenoidi pelasi ja venttiili vaikutti tiiviiltä. Aika ei riittänyt laipan rakentamiseen.
Viikonloppuna pitää rakennella laippa venttiilin ja testata sitten vaikutukset. Jos tulee motor failure valo paneliin, lähteekö se pois irottamalla akun kaapelit joksikin aikaa?