Noh, hinasin auton tähän hotellin pihalle ja tutkin alfadiagin kanssa kaiken mitä keksin. Vikahan oli siis se, että selespeed-näytössä välkkyi "N" eikä antanut käynnistää autoa ollenkaan. Vaihteet eivät myöskään menneet päälle. Selespeedin kalibrointi meni läpi ilman virheitä ja kaikki anturitiedot, yms. näytti tulevan kuten pitääkin.
Hetken tutkimisen jälkeen päätin kokeilla vielä antaa vähän apuvirtaa toisesta käynnissä olevasta autosta. Aluksi mikään ei muuttunut ja "N" edelleenkin vilkkui, mutta ajoin vielä kerran kalibroinnin ja starttasin auton. Vilkkuva valo hävisi ja vaihteet alkoi mennä päälle kuten pitääkin. Ei mitään havaintoa mainitusta kytkinviasta, joten hyvät kaupat tuli tehtyä.
Hetken ajettuani autolla alkoi ihmetyttää oudon nykivä käytös ja epämääräinen tyhjäkäynti. Välillä tyhjäkäynti alkaa sahata väliä 1500-2500rpm suht. nopeaan tahtiin. Tämä tuntuu ajossakin pintakaasulla pienenä nykimisenä.
Kokeilin putsailla kaikki liitokset mitä vaan keksin ja kaasuläpän irrotin, putsasin, ja myöskin potentiometrin niitä metalli"jousia" väänsin hieman paremman kontaktin saavuttamiseksi -> ei muutosta.
Ilmamäärämittarin jos irrottaa, tyhjäkäynti tipahtaa suurinpiirtein 1000rpm tienoille, mutta nykii todella pahasti. Sellasta pientä nopeeta elämistä. Myöskin ajaminen melkeinpä mahdotonta pintakaasulla nykimisen takia. Muuten en oikein usko ilmamäärämittarivikaan, koska vetää niin hyvin yläkierroksilla.
Mikähän auttais?