Omassa viikon vanhassa on vajaa 200 km mittarissa, joten ei kovin paljoa vielä ole kokemusta. Eilen lähdin ajelemaan kun ei ollut lauantain jälkeen ajeltu lainkaan, niin oli kyllä karhea käyntiääni muutaman ekan kilometrin ajan. Lämmityksessä ehti olla tunnin verran, mutta miten tuo säteilylämmitin vaikuttaa ja mihin, niin ei ole kokemusta. Ääni kuulosti lähes dieselimäiseltä rohinalta (tai jonkinlainen resonanssi) eikä tosiaankaan tehnyt mieli painaa kaasupoljinta kovinkaan paljoa. Kun lämpesi kunnolla, niin äänikin häipyi.
Lämpiäminen tuntuu kestävän aika pitkään. Ajoin n. 5 km+n. 20 min tyhjäkäyntiä parin tauon ryydittämänä ja sitten takaisin taas tuo 5 km, niin vasta ihan lopussa nousi lämpömittari 90 asteeseen. Onneksi lämmityslaite kuitenkin alkaa puhaltamaan lämmintä aika nopeastikin.
Kytkinpolkimen liike on yllättävänkin pitkä, mutta siihen tottui äkkiä. Liikennevalolähdöt on hauskoja, kun auto kiihtyy eleettömän väkevästi hetkessä sallittuihin
Uudessa Tuulilasin testissä ihmeteltiin desibelimittarin lukemia, kun tulos oli sama 71 dB sekä 80, 100 että 120 vauhdeissa! Auton meluttomuus oli minullakin yksi painava peruste auton ostoon. Melun vähentäminen kotikonstein jälkikäteen kun on aika vaikea homma.
Auton saatuani ja siihen paremmin nyt tutustuttuani ohjekirjan kanssa olen huomannut saaneeni pari varustetta "kaupan päälle"
Automaattisesti himmenevän taustapeilin huomasin jo kotimatkalla, mutta tumma sisäkatto on maahantuojan sivuston mukaan vain jos on Sport Pack tai kattoluukullinen auto. No ei minulla ole kumpaakaan, mutta silti tumma sisäkatto. Yksi kaveri istuikin autossani ja tuumasi, että on hyvin samalla tavalla urheilullisen tuntuinen ohjaamo kuin Focus RS:ssä (onko tuo nyt sitten hyvä vai huono asia?).
Laitetaan lisää kommentteja, kun pääsee vähän pidemmälle matkalle.