Kokemuksia uudesta Giuliettasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
peksu
Viestit: 645
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
Alfa Romeo Junior Ibrida Edizione -25
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Paikkakunta: Helsinki

Kokemuksia uudesta Giuliettasta

Viesti Kirjoittaja peksu »

Aloitetaan nyt tällainenkin aihe, koska kai joku muukin on hankkinut Giuliettan niin voidaan jakaa kokemuksia.

Omassa viikon vanhassa on vajaa 200 km mittarissa, joten ei kovin paljoa vielä ole kokemusta. Eilen lähdin ajelemaan kun ei ollut lauantain jälkeen ajeltu lainkaan, niin oli kyllä karhea käyntiääni muutaman ekan kilometrin ajan. Lämmityksessä ehti olla tunnin verran, mutta miten tuo säteilylämmitin vaikuttaa ja mihin, niin ei ole kokemusta. Ääni kuulosti lähes dieselimäiseltä rohinalta (tai jonkinlainen resonanssi) eikä tosiaankaan tehnyt mieli painaa kaasupoljinta kovinkaan paljoa. Kun lämpesi kunnolla, niin äänikin häipyi.

Lämpiäminen tuntuu kestävän aika pitkään. Ajoin n. 5 km+n. 20 min tyhjäkäyntiä parin tauon ryydittämänä ja sitten takaisin taas tuo 5 km, niin vasta ihan lopussa nousi lämpömittari 90 asteeseen. Onneksi lämmityslaite kuitenkin alkaa puhaltamaan lämmintä aika nopeastikin.

Kytkinpolkimen liike on yllättävänkin pitkä, mutta siihen tottui äkkiä. Liikennevalolähdöt on hauskoja, kun auto kiihtyy eleettömän väkevästi hetkessä sallittuihin :roll: nopeuksiin.

Uudessa Tuulilasin testissä ihmeteltiin desibelimittarin lukemia, kun tulos oli sama 71 dB sekä 80, 100 että 120 vauhdeissa! Auton meluttomuus oli minullakin yksi painava peruste auton ostoon. Melun vähentäminen kotikonstein jälkikäteen kun on aika vaikea homma.

Auton saatuani ja siihen paremmin nyt tutustuttuani ohjekirjan kanssa olen huomannut saaneeni pari varustetta "kaupan päälle" :shock:

Automaattisesti himmenevän taustapeilin huomasin jo kotimatkalla, mutta tumma sisäkatto on maahantuojan sivuston mukaan vain jos on Sport Pack tai kattoluukullinen auto. No ei minulla ole kumpaakaan, mutta silti tumma sisäkatto. Yksi kaveri istuikin autossani ja tuumasi, että on hyvin samalla tavalla urheilullisen tuntuinen ohjaamo kuin Focus RS:ssä (onko tuo nyt sitten hyvä vai huono asia?).

Laitetaan lisää kommentteja, kun pääsee vähän pidemmälle matkalle.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia uudesta Giuliettasta

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

peksu kirjoitti:Omassa viikon vanhassa on vajaa 200 km mittarissa, joten ei kovin paljoa vielä ole kokemusta. Eilen lähdin ajelemaan kun ei ollut lauantain jälkeen ajeltu lainkaan, niin oli kyllä karhea käyntiääni muutaman ekan kilometrin ajan. Lämmityksessä ehti olla tunnin verran, mutta miten tuo säteilylämmitin vaikuttaa ja mihin, niin ei ole kokemusta. Ääni kuulosti lähes dieselimäiseltä rohinalta (tai jonkinlainen resonanssi) eikä tosiaankaan tehnyt mieli painaa kaasupoljinta kovinkaan paljoa. Kun lämpesi kunnolla, niin äänikin häipyi.
Varmaan öljyn pitää lämmetä, jotta MultiAir-systeemi toimii täysin suunnitellulla tavalla? Jos niin, on vähän sama siis kuin ajoituksenmuuntimen kanssa, vaikka tekninen toteutus on erilainen.

Vastaa Viestiin