159 taas kiikarissa..
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
159 taas kiikarissa..
Mulla oli jo kertaalleen 159. 2,4 jtdm sw -06. Lupasin pyhästi itselleni etten enää koskaan vaan tässä sitä ollaan.. on se vaan niin pirun kaunis auto. Aikoinani näitä selvittelin vaan en enää muista ja nyt haeskelin vaan en löydä.. eli, onko näissä nyt vuosien saatossa tehty mitään noihin perusongelmiin liittyen? Mullahan meni siitä omasta ohjausvaihde, takajouset, egr, jne. eli kaikki ns. tyyppiviat ja muuta vielä kaupan päälle.. Nyt kattelen jotain -08/-09 ikäistä. Mites noiden varustelu kun näyttää olevan esim. kahdenlaista takapenkkiä, kertooko varustetasosta vai mistä? Onko se blue&me vai mikä lie vakiona jostain vuosimallista alkaen? Kiitos jo etukäteen.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 159 taas kiikarissa..
Joku korjaa jos tarvetta, mutta ymmärtääkseni tuo takapenkkien muotoilu muuttui "huonompaan" MY08-versioissa, jossa yhteydessä 2.4 manuaali-JTD muuttui 210 heppaiseksi Q-Tronicin edelleen pysyessä 200 heppaisena. Noita vanhempiakin versioita tosin myytiin vielä pitkään ilmeisesti -09 puolellakin vanhaa varastoa. Jos mistään muusta ei tunnista, niin otteessa olevasta teholukemasta. Bensakoneissa sitten en sanokaan, mistä erottaa tuon MY08-version, muusta kuin takapenkeistä. Muuttuikohan takakontin avaus luukun logoon avausnapin poistuessa peilin yläpuolelta, vai oliko tämäkin vain SW:n ominaisuus.
Etupenkkien osalta olen varuste-eroja olen huomannut siten, että etupenkkiä on kahta erilaista. Nämä verisot tunnistaa sivulla olevien säätövipujen määrästä, paremmassa kaksi, jolla saa etu- ja takareunat säädettyä erikseen. Peruspenkissä vain yksi, josta säätyy pelkkä korkeus. Kahden vivun penkissä takareunan myös saa alemmas, joka 159:n tapauksessa olisi itselleni nimenomaan kriittinen tekijä ostovaiheessa siten, että siinä pitäisi olla tuo kahden vivun penkki.
Etupenkkien osalta olen varuste-eroja olen huomannut siten, että etupenkkiä on kahta erilaista. Nämä verisot tunnistaa sivulla olevien säätövipujen määrästä, paremmassa kaksi, jolla saa etu- ja takareunat säädettyä erikseen. Peruspenkissä vain yksi, josta säätyy pelkkä korkeus. Kahden vivun penkissä takareunan myös saa alemmas, joka 159:n tapauksessa olisi itselleni nimenomaan kriittinen tekijä ostovaiheessa siten, että siinä pitäisi olla tuo kahden vivun penkki.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
^Kiitos vinkeistä Mites tekninen puoli, se kiinnostaa erityisesti - onko noihin tyyppivikoihin tullut parannusta vuosien saatossa? Jos, niin milloin ja mitä? Niin ja manuaalivaihteisto oli siinä nollakutosessa kyllä suorastaan surkea.. onkohan noissa eroja vuosimallien suhteen, esim. kytköksissä tuohon tehomuutokseen, tms.?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 159 taas kiikarissa..
Täällä foorumilla matkan varrella kirjoitetuista teksteistä olen antanut itselleni ymmärtää, että siinä 210 heppaisessa olisi saatu alavääntö huomattavasti paremmaksi aiempaan verrattuna. Ilmeisesti myös EGR-venttiili on kokenut matkan varrella jotain muutoksia, joka tuohon vaikuttaa ja ohjausvaihde ilmeisesti on vaihdettu paremmaksi.
Äänieristystä ilmeisesti on karsittu noissa uudemmissa, koska on myös muuttunut tuon MY08 muutoksen yhteydessä kevyemmäksi.
Minähän tosiaan höpisen tässä nyt vailla oman kokemuksen tuomaa varmuutta ja odotan, että joku muukin kertoisi jotain .
Äänieristystä ilmeisesti on karsittu noissa uudemmissa, koska on myös muuttunut tuon MY08 muutoksen yhteydessä kevyemmäksi.
Minähän tosiaan höpisen tässä nyt vailla oman kokemuksen tuomaa varmuutta ja odotan, että joku muukin kertoisi jotain .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 taas kiikarissa..
EGR ainakin hajosi omastani, muusta en tiedä mutta alle 100tkm ajettuna ja vaihtoon meni. Alavääntökin oli kyllä dieseliksi todella surkea ennen lastuttamista, sen myötä onkin sitten kadonnut kaikki nykimiset ja tökkimiset. Kuin myös EGR ongelmat.
En ole sillä 200 heppaisella ajanut niin en tiedä mitä eroja noissa on.
En ole sillä 200 heppaisella ajanut niin en tiedä mitä eroja noissa on.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
^Ohjelmoitiinko sulta egr pois toiminnasta lastutuksen yhteydessä?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 taas kiikarissa..
Kyllä. On vaan vaan 3% auki koko ajan.
Life is too short to drive boring cars.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 159 taas kiikarissa..
Käsittääkseni 2.0 jtdm:ssä on pystytty ratkomaan suurin osa dpf ja egr ongelmista... kandee kattoo myös niitä! Pitää tosin muistaa ettei nykydiiseliä voi oikein käyttää jatkuvassa taajama-ajossa. Kyllä se hyväkin järjestelmäkin menee sillä rikki.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: 159 taas kiikarissa..
Mun duuni auto 159 2.0 JTDm on toiminut moitteetta kohta kolme vuotta ja 102tkm, ainoat "kulutusosat" mitä on vaihdettu on yksi satsi jarrupaloja, etupyörän laakeri ja ylätukivarsi, sekä etupyörän abs anturi laakerin takia. Kerran on hiukkasloukusta valittanut mutta se meni itsekseen ohi. Tilasin just uuden 159:n niin vanha vapautuu Toukokuun lopulla jos joku on kiinnostunut.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 taas kiikarissa..
^Sehän tekee ilmoituksen jos DPF poltto jää kolme kertaa kesken eikä saa sitä tehtyä loppuun. Ilmoitus poistuu kun poltto saadaan suoritettua. Ja tarvitsiko nyt 4 vai 5 käynnistys ja ajokertaa, tai jotenkin sillein.
Itsellänikin menee tuo dieseli melko hukkaan kun ajan pelkkää nurkka ajoa mutta toistaiseksi on toiminut hyvin ja ei ole sen takia ainakaan vikoja ilmennyt. Huhtikuussa ostettu auto ja olen kyllä ollut kaikin puolin tyytyväinen, lämpenee talvella suht rivakasti, eikä se EGR:n poistaminen kyllä minun mielestäni ole radikaalisti hidastanut lämpenemistä mistä on ollut puhetta, tai enhän minä oikeastaan tiedä kun en ole koskaan toimivalla EGR:llä talvella ajanut Mutta ei ainakaan häiritsevästi, sanotaanko nyt näin.
Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Itsellänikin menee tuo dieseli melko hukkaan kun ajan pelkkää nurkka ajoa mutta toistaiseksi on toiminut hyvin ja ei ole sen takia ainakaan vikoja ilmennyt. Huhtikuussa ostettu auto ja olen kyllä ollut kaikin puolin tyytyväinen, lämpenee talvella suht rivakasti, eikä se EGR:n poistaminen kyllä minun mielestäni ole radikaalisti hidastanut lämpenemistä mistä on ollut puhetta, tai enhän minä oikeastaan tiedä kun en ole koskaan toimivalla EGR:llä talvella ajanut Mutta ei ainakaan häiritsevästi, sanotaanko nyt näin.
Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
Bensakone ei valitettavasti tule kysymykseen, tulee ajoa sen verta paljon Noi kaksilitraiset dieselitkin varmaan ihan mikä jottei, tuossa 2.4:ssa on vaan jotenkin enemmän munaa Vitoskone, tuplaputket ja vähän reilummin vääntöä.. vähän edes lystiä dieselautoilijan arkeen
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 159 taas kiikarissa..
Mä en tota 2.4:sta kyllä ymmärrä muuten kun alhaisemman pyyntihinnan osalta. 2.0 on kaikin puolin teknisesti kehittyneempi ja halutessaan sen voi lastuttaa ja saada enemmän kuin siedettävät tehot irti. Siitä saa vaaan autoa pidemmäksi aikaa...
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: 159 taas kiikarissa..
Paljos tommonen 3.2 kulutti? Semmonen kyllä kiinnostaisi varsinkin varmarina.KauGoH kirjoitti: Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 159 taas kiikarissa..
Paras mittaamani tulos yhdellä tankillisella 9,25l/100km, silloin sai ajaa sukkasilleen, matka-ajossa aika siedettävä. Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km. Neliveto ottaa osansa....
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 159 taas kiikarissa..
Sanonpahan vaan taas että hommaa Q4 mikäli mahdollista/löytyy.... tähän ei kyllästy ikinä, nyt takana 4,5 vuotta ja 120 tkm.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Re: 159 taas kiikarissa..
Kyllä se mulla hörppäs 20 litraa kaupungissa. 14 ehkä rauhallisessa seka-ajossa.Ricambi kirjoitti:Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
^^Q4:n hankinta tietysti etusijalla, sikäli mikäli sellainen löytyy. On vaan vähän tarjolla.. Ja nimimerkille Capirex, se mun kommentti 2.4:n "miehekkyydestä" oli vaan makuasia.. voi olla että 2.0 on enemmän nykypäivää mutta isommassa on vaan jotenkin enemmän luonnetta. Meillä on perheessä ennestään jo kaksi 1.9 dieseliä ja kyllähän niilläkin ehtii (150hv ja 180 hv) mutta ei ne muuten paljon säväytä..
Löysin tuossa jonkun vanhan lehdistötiedotteen, tms. jossa esiteltiin mitä uutta 159:iin tulee/tuli vuonna 2008 (eli onko olleet sitten myynnissä 2009?). Siinä oli just nuo penkkiuudistukset mistä "uuden" polven tunnistaa ulkoisesti mutta ilmeisesti silloin on tullut vakioksi myös mm. Q2 ja Blue&me.. onko tosiaan kaikissa 159:ssä tuosta eteenpäin bt handsfree, yms.? Alustamuutoksista ja kevennyksistä selittivät myös kovasti.. olisikohan silloin puututtu myös muuten noihin havaittuihin ongelmakohtiin kuten hammastankoon/ohjaukseen?
Löysin tuossa jonkun vanhan lehdistötiedotteen, tms. jossa esiteltiin mitä uutta 159:iin tulee/tuli vuonna 2008 (eli onko olleet sitten myynnissä 2009?). Siinä oli just nuo penkkiuudistukset mistä "uuden" polven tunnistaa ulkoisesti mutta ilmeisesti silloin on tullut vakioksi myös mm. Q2 ja Blue&me.. onko tosiaan kaikissa 159:ssä tuosta eteenpäin bt handsfree, yms.? Alustamuutoksista ja kevennyksistä selittivät myös kovasti.. olisikohan silloin puututtu myös muuten noihin havaittuihin ongelmakohtiin kuten hammastankoon/ohjaukseen?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- hagger16
- Viestit: 3081
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: 159 taas kiikarissa..
Aaa.. Mr Harkko.
Tervetuloa takaisin. Totesitko, että perille pääsy on sittenkin yliarvostettua?
Tervetuloa takaisin. Totesitko, että perille pääsy on sittenkin yliarvostettua?
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
Vai Mr Harkko.. hyvin habitusta vastaava, tasan yhtä seksikäs lempinimi Kyllä mä edelleen perille pääsyä arvostan, sillä tässä mahdollisia muutoksia/parannuksia autoon kyselläänkin. Jos kuitenkin antais Alfalle vielä yhden mahdollisuuden.. kun noita Saabejakaan ei enää tehdä Ja kuitenkin jotain omalaatuista pitäis autossa olla.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 taas kiikarissa..
Samaa mieltä, jossain 18 litran nurkilla pyöri omassani. Ja sillä autolla ei ole mikään mahdottomuus saada menemään enemmänkin. Ajelin mökiltä kauniina suvipäivänä mutkatietä n.50 kilometriä oikeasti ajamalla, siis kaasupohjaan ja mutkiin kunnolla jarrua. Tällä 50km osuudella ratapäivien ajotyylillä sain menemään puoli tankkia bensaa. Se oli sellanen vitutuspäissään tehty testi että paljonko sitä oikeasti saa menemään jos oikein ajaaCuore Sportivo kirjoitti:Kyllä se mulla hörppäs 20 litraa kaupungissa. 14 ehkä rauhallisessa seka-ajossa.Ricambi kirjoitti:Kaupunkiajossa voi hörpätä sen about 14l/100km.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
Niin sullahan KauGoH on ollut -06 159 ja nyt on -09? Mitä kokemuksia näiden välillä, onko laatu parantunut mallin alkuajoista? Ok, eri koneilla, mutta noin yleisellä tasolla.
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
Re: 159 taas kiikarissa..
Täytyy liittyä tähän keskusteluun, koska olen kiikaroinut noita tbi koneilla olevia 159:jä saksasta. Nyt tuli sitten huomattua, että uudempi 2.0 diesel (josta ilmeisesti on kaksi tehoversiota?), joka voisi olla järkivalinta jos vertaa tbi ja tehokkaamman 2.0 dieselin kulutuksia vuositasolla. Lisäksi noita 2.0 dieseleitä on aikasta paljon enemmän tarjolla. Onko kenelläkään heittää kokemuksia millainen on moottorina? Vääntöä taisi tehokkaammasta dieselversiosta irrota karvan verran enemmän kuin tuosta tbi-koneesta.
Jos nyt dieseliin päätyy ei voi valitettavasti ottaa haltuun Top Gearin 'True petrolhead' -titteliä, ellei nyt sitten "öljyllä" kammattua päätä hyväksytä...
Jos nyt dieseliin päätyy ei voi valitettavasti ottaa haltuun Top Gearin 'True petrolhead' -titteliä, ellei nyt sitten "öljyllä" kammattua päätä hyväksytä...
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 159 taas kiikarissa..
Kunhan saan enemmän kilometrejä alle niin saan keskikulutuksen tarkemmin haarukoitua, tosin meikäläisen ajotyyli on aika rauhallinen ja pieniä kierroksia käyttäen...näin niin kuin Alfamaisesti "herraskaisesti"...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: 159 taas kiikarissa..
^^ Ei ole pahaa sanaa sanottavana. Kulkee ihan kivasti ja tankilla pääsee yli 1000 km vaikka ajaa vähän reippaamminkin matka ajoa.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 159 taas kiikarissa..
No tuota ei oikeastaan eroja. Sisustuksessa on muuttunut mittaritaulun fontti, mielestäni hienommaksi. Ja mittareiden kehikoihin on tullut sellaiset nypylät. Muuten en kyllä ole eroa huomannut missään. Tietysti moottorissa, mutta sen tiesin jo ostaessaIl Principe kirjoitti:Niin sullahan KauGoH on ollut -06 159 ja nyt on -09? Mitä kokemuksia näiden välillä, onko laatu parantunut mallin alkuajoista? Ok, eri koneilla, mutta noin yleisellä tasolla.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
^Eli sananmukaisesti kosmeettisia eroja
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
Re: 159 taas kiikarissa..
OT: Kaupoille sitten tänne Raisioon vain. Klick.Capirex kirjoitti:Paljos tommonen 3.2 kulutti? Semmonen kyllä kiinnostaisi varsinkin varmarina.KauGoH kirjoitti: Bensakoneisena omistin 3.2 V6. Jos sellaista suunnittelet niin bensaa saa sitten varautua ostamaan, ei mitenkään pihi peli sen suhteen missään ajotilanteessa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: 159 taas kiikarissa..
^ Hieno peli. Aina nuo punaiset nahat jaksaa vaan sykähdyttää.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Re: 159 taas kiikarissa..
Punaisista nahoista puheen ollen, mites nuo varustelutasot menee? Penkin säätöjä on tosiaan kahdenlaista (ainakin) ja yhdessä koeajamassani oli taustapeili ilman automaattista tummennusta.. onko se jokin hinnat alkaen- malli? Mitä muuta karvalakkimalleista puuttuu/mitä muuttuu kun mennään varusteissa ylöspäin? Osaako penkkien materiaalista päätellä mitään vai onko ne olleet aina valittavissa?
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD - Paikkakunta: Billnäs
Re: 159 taas kiikarissa..
Hinnat alkaen mallissa oli kangaspenkit, lisähintaan sai alfatex kankaan. Oli omaan jotain parin sadan luokkaa. Nahat sitten kalliimpana vaihtoehtona. Automaattisesti himmenevä taustapeili oli osa visibility packia (2?) mikä myös sisälsi sadetunnistimen. Visibility pack 1 sisälsi sitten vielä xenonit.