Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Osaava tekijä tietää jos kytkin kestä ja tarjoaa vääntöä rajoitetun version. Sillähän testaat parhaiten tekijän ammattitaidon kun kysyt tyhmänä mitä tarjoavat. Nettisivujen tietoihin ei kannata luottaa koska ne ei monesti erittele vaihteistoa.

Avatar
Giri
Viestit: 524
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Giri »

En ole kuullut hajoamisista, mutta voi hyvin pitää paikkansa. Squadra tuningin massimo voisi olla järkevämpi vaihtoehto. Ainakin väittävät ottaneensa huomioon laatikon rajat. Näin korona-aikana tosin lienee helpompi lähettää ecu heille kuin poiketa Nunspeetissa.
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/

kerranjokin
Viestit: 33
Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja kerranjokin »

Stickl kirjoitti:
25 Helmi 2021, 23:39
Aika hankkia Giuliaan kesäksi uudet vanteet renkaineen. Unelma ois Stelvion 20" vanteet mutta näitä tuntuu olevan vähän tarjolla ja tyyriitä. Oon katellu kopiovanteita sen sijaan, esimerkiksi GMP Drake 20" vanteet. Speksit 20x8.5, ET31, keskireikä 65.1. Meneekö nää ilman mitään modauksia Giuliaan, 2.0 Super bensa-auto kyseessä? Niihin tarvis hyvät kesärenkaat, suosituksia näille? Ajattelin joka nurkkaan 245/35/20 renkaita.

Mites TPMS? Voinko ottaa nykysistä kesärenkaista vai miten homma toimii, kertokaa tyhmälle :-D

Sit onko kellään kokemuksia sivuista 1001 renkaat tai wheeloutlet.com? Kannattaa tilailla?

Tässä vielä noi vanteet mitä olin ajatellu.
https://www.1001renkaat.com/merkit-alum ... 5.1-948261
Esseruote Scuderia -vanteet on kans ton tyyliset ja mielestäni tyylikkäät.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Myös MSW 82 on ulkoisesti tuon tyyliset, sopivuudesta ei tietoa. Cittagommella on myös valikoimissaan vastaavia.

Joissain vaiheessa olisi kyllä tarkoitus tuon tyyliset vanteet hommata. Todennäköisesti vain 18".

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Suksiluukkua ei varmaan pysty "jälkiasentamaan" ilman että uusii koko selkänojan takapenkiltä?

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

kerranjokin kirjoitti:
15 Maalis 2021, 22:23
Stickl kirjoitti:
25 Helmi 2021, 23:39
Aika hankkia Giuliaan kesäksi uudet vanteet renkaineen. Unelma ois Stelvion 20" vanteet mutta näitä tuntuu olevan vähän tarjolla ja tyyriitä. Oon katellu kopiovanteita sen sijaan, esimerkiksi GMP Drake 20" vanteet. Speksit 20x8.5, ET31, keskireikä 65.1. Meneekö nää ilman mitään modauksia Giuliaan, 2.0 Super bensa-auto kyseessä? Niihin tarvis hyvät kesärenkaat, suosituksia näille? Ajattelin joka nurkkaan 245/35/20 renkaita.

Mites TPMS? Voinko ottaa nykysistä kesärenkaista vai miten homma toimii, kertokaa tyhmälle :-D

Sit onko kellään kokemuksia sivuista 1001 renkaat tai wheeloutlet.com? Kannattaa tilailla?

Tässä vielä noi vanteet mitä olin ajatellu.
https://www.1001renkaat.com/merkit-alum ... 5.1-948261
Esseruote Scuderia -vanteet on kans ton tyyliset ja mielestäni tyylikkäät.
Kiitti vinkistä, pitääpä tutkailla!

Näyttäis siltä että noi Drake GMP:t on loppu joka paikasta 20" ja ilmeisesti uusia (eriä) ei tule enää, osasta paikkaa ei löydy koko vanteita enää valikoimasta.. Nyt nämä mietinnässä vakavasti:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9859.html

Olisin vanteet tilannu jo aikoja sitten mutta pikku riski siinä on kun mitään varmuutta/tietoa ei ole että menevät alle..QV:n saa kyllä 20" vanteet mutta Superiin vähän kysymysmerkki.
Mites jos vanteet nyt sattuu jarrusatulaan tms ottamaan kiinni niin onko mitään keinoa miten saada vanteet mahtumaan alle, auttaako spacerit tms siinä tapauksessa?

https://audiocityusa.com/shop/blog/2018 ... lx-twenty/
Tossa oli ainaki istutettu 9x20 vanteet alle. ET 25&35.

Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?! :-D

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

matti_vuorio kirjoitti:
16 Maalis 2021, 08:51
Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
Stelvion entertainment system tekee ihan samaa satunnaisesti.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

matti_vuorio kirjoitti:
16 Maalis 2021, 08:51
Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
Mulla on sama ongelma. Pelkät puhelinnumerot näkyy autossa, vaikka kaikki luvat on annettu puhelimessa. Luurissa Android 10.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Cloverleaf kirjoitti:
16 Maalis 2021, 09:22
matti_vuorio kirjoitti:
16 Maalis 2021, 08:51
Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
Mulla on sama ongelma. Pelkät puhelinnumerot näkyy autossa, vaikka kaikki luvat on annettu puhelimessa. Luurissa Android 10.
Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti:
16 Maalis 2021, 12:25
Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..
Entäs uudessa Maseratissa? :silent:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

FinPat kirjoitti:
16 Maalis 2021, 13:53
alfa 156 v6 kirjoitti:
16 Maalis 2021, 12:25
Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..
Entäs uudessa Maseratissa? :silent:
Massikassa pelaa bluetooth handsfree niin kuin se kuuluisa junan vessa. Näkyy soittajan nimi jos se vaan puhelimesta löytyy :lol:

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Android 9 (Nokia 8 ), ei ole näyttänyt nimiä kertaakaan.
Lisäksi nyt lakkasi Spotifyn biisien nimien vaihtuminen Bluetoothia käytettäessä. Ensimmäinen biisi, jolla kytkeydytään, näkyy oikein ja siitä seuraava, mutta sen jälkeen jää vaihtumatta.
Tämä pelasikin kahdessa autossa aina tähän asti, mutta nyt jokin Android-päivitys on tuon rikkonut.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti:
16 Maalis 2021, 15:50
Android 9 (Nokia 8), ei ole näyttänyt nimiä kertaakaan.
Lisäksi nyt lakkasi Spotifyn biisien nimien vaihtuminen Bluetoothia käytettäessä. Ensimmäinen biisi, jolla kytkeydytään, näkyy oikein ja siitä seuraava, mutta sen jälkeen jää vaihtumatta.
Tämä pelasikin kahdessa autossa aina tähän asti, mutta nyt jokin Android-päivitys on tuon rikkonut.
Stelvio + iPhone 11 tekee satunnaisesti myös tuota. Yleensä puhelimen boottaamisen jälkeen toiminta on taas normaalia. Vikatilaan joutuu helpommin jos esim. jää autoon istumaan hetkeksi sammuttamisen jälkeen soitto päällä. Sitten kun seuraavan kerran lähtee liikkeelle niin sen jälkeen ensimmäinen biisi jää ruutuun ja auton << >> nappulat eivät toimi mutta biisit voi vaihtaa puhelimesta.

Julli
Viestit: 229
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

FinPat kirjoitti:
16 Maalis 2021, 13:53
alfa 156 v6 kirjoitti:
16 Maalis 2021, 12:25
Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..
Entäs uudessa Maseratissa? :silent:
Itse olen huomannut, että jos olen tallentanut numeron +358 alkuisena, ja numero tuleekin ilman maakoodia, niin Giulia ei sitä tunnista.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Stickl kirjoitti:
15 Maalis 2021, 23:48
Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?! :-D
Näitä voin suositella Giulia Superiin. Omassa autossani on tällaiset Continentalin renkaiden kanssa. Jokin pieni (tarpeeton) tappi otettiin kustakin jarrusatulasta irti - muuten menivät alle sellaisenaan.

Olen ostanut tältä myyjältä jo kahdet vanteet - on luotettava toimittaja ja tuotteet ovat olleet mitä pitääkin.

https://www.ebay.de/itm/Kit-4-Jantes-Al ... 4785111449

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

se tappi oli varmaan se jarrulevyn kiinnitystappi joka jää kantamaan muilla kuin oem vanteilla. Se pitää levyn paikoillaan kun vanne ei ole paikoillaan, muuten turha.

mutta kyllä noi sun vanteet pitäis mennä heittämällä. Leveäkin qv vanne menee suoraan. Oon aika varma että qv:ssa on identtinen navan etäisyys vaikka siinä onkin eri tukivarsi ja vetari ja edessä eri tukivarsi. Sekin lähinnä vain eri satulan takia.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Missä muuten projektivalokuvat JanV "melkein QV" auton jarruista asennettuna?

Stickl
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Heinä 2018, 13:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Kävin tänään delta-autossa kyselemässä määräaikaishuoltoa Giuliaan. Asiakaspalvelu yllätti ainaki minut positiivisesti, jostain syystä oletin että ois huonompaa palvelua. Olivat hyvin tietäviä Alfoista joten varasin huoltoon ajan. Hinta oli myös yllätys, vain 360e kaikkinensa.
Unique kirjoitti:
17 Maalis 2021, 08:58
Stickl kirjoitti:
15 Maalis 2021, 23:48
Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?! :-D
Näitä voin suositella Giulia Superiin. Omassa autossani on tällaiset Continentalin renkaiden kanssa. Jokin pieni (tarpeeton) tappi otettiin kustakin jarrusatulasta irti - muuten menivät alle sellaisenaan.

Olen ostanut tältä myyjältä jo kahdet vanteet - on luotettava toimittaja ja tuotteet ovat olleet mitä pitääkin.

https://www.ebay.de/itm/Kit-4-Jantes-Al ... 4785111449
Loistavaa, kiitos tästä!
JanV kirjoitti:
17 Maalis 2021, 13:23
se tappi oli varmaan se jarrulevyn kiinnitystappi joka jää kantamaan muilla kuin oem vanteilla. Se pitää levyn paikoillaan kun vanne ei ole paikoillaan, muuten turha.

mutta kyllä noi sun vanteet pitäis mennä heittämällä. Leveäkin qv vanne menee suoraan. Oon aika varma että qv:ssa on identtinen navan etäisyys vaikka siinä onkin eri tukivarsi ja vetari ja edessä eri tukivarsi. Sekin lähinnä vain eri satulan takia.
Eli oot sitä mieltä että noi 9x20 vanteet menee heittämällä?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Pitäis mennä, mutta takuuseen en toki mene :D

Jarrut tulee keväällä kiinni kun saan ton toisen pihalle. Pari pikku ajamista haittaavaa muuttujaa siinä vielä, mm päivitetty etuakselisto puuttuu.
InProgress.jpg
InProgress.jpg (105.34 KiB) Katsottu 6075 kertaa

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
18 Maalis 2021, 08:11
Pitäis mennä, mutta takuuseen en toki mene :D

Jarrut tulee keväällä kiinni kun saan ton toisen pihalle. Pari pikku ajamista haittaavaa muuttujaa siinä vielä, mm päivitetty etuakselisto puuttuu.
Tuosta saman tien kunnon jarrut, eikä mitään välimallia:

https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9099.html

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Hmm. Giulia ei oikeastaan ole kovin kompaktin kokoinen. Sitä tässä mietin kun katselen ulos byroon ikkunasta... Olen tässä nyt kytännyt tovin hyvää ja halpaa Giulia yksilöä, mutta innostusta syö oman pihan ja parkkiruudun ahtaus, johon siinä nyt kykkivän Vitaran koko on tismalleen passeli. X1 ei esim kyseiseen paikkkaan heittämällä taivu ja kun Giulian kokoa oikeassa maailmassa tutkailee, niin se ei varsinaisesti ole X1:stä pienemmällä preesenssillä parkkiruudussa... Köyhien pulmiahan nämä ovat ja rahalla voisi ratkaista ahtauden :oops: .
Olen ko ruudussa käyttänyt Suitsan lisäksi BMW 1- sekä 3-sarjalaista, MiToa ja Giuliettaa. Näistä on ollut ongelmia tilan kanssa vaihtelevasti, yllättäin MiTon kanssa myös (pitkät ovet). Jaa-a, pitänee pyytää kaveria pysäköimään ruutuun ja katsoa miten homma sujuu - myös autoon ja autosta kulkemisen kanssa (E92 oli kieltämättä melkoista jumppaamista tällaiselle 110 kg astangajoogaajalle).
Giulia vs X1.jpg
Giulia vs X1.jpg (76 KiB) Katsottu 5843 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Eihän tuo ole ongelma - Giuliahan korvaisi äksäpenarin, kun kerran vaimo on vienyt suizan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :roll:

...On pakko myöntää etten tekisi tuota liikettä vaikka omistaja-ohjaus ei olisi nykyisen vahvaa...

Mutta arvostan ratkaisukeskeistä ajatusta! :wink:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Pakko tähän sanoa, että kompakteihin sisätiloihin verrattuna Juulialla on reilunkokoiset ulkoiset avut :wink: 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Stelviossa sama juttu. Kun käytössä oli VW Touran sijaisautona niin se oli ulkoa selvästi pienempi ja sisältä paljon isompi. En silti vaihtaisi.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Julkaisin oheiset vahvistimen päivitysohjeet giuliaforums.comissa. Linkitetään tännekin siltä varalta, että stereoiden päivitys kiinnostaa:

https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ons.52345/

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Aika olis päivittää tänä vuonna käyttiskin edes jotenkin mielenkiintoiseksi. Miten noissa diesel takapotkuissa tuo hihnanvaihto? Muistelin lukeneeni 3v/60tkm, kamux oli sitä mieltä että normiajo 5v/100tkm ja kilpa-ajo (siihenhän nuo dieselit on tehty) 3v/60tkm. Selasin jonku sivun taaksepäin mutta en heti löytänyt, täältä varmaan jollain tulee hihasta...

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

routasydän kirjoitti:
23 Maalis 2021, 14:20
Aika olis päivittää tänä vuonna käyttiskin edes jotenkin mielenkiintoiseksi. Miten noissa diesel takapotkuissa tuo hihnanvaihto? Muistelin lukeneeni 3v/60tkm, kamux oli sitä mieltä että normiajo 5v/100tkm ja kilpa-ajo (siihenhän nuo dieselit on tehty) 3v/60tkm. Selasin jonku sivun taaksepäin mutta en heti löytänyt, täältä varmaan jollain tulee hihasta...
3/60

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tänks👏

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Heissan

Tietääkö kukaan mistä johtuu, takapenkin lattia (oikea puoli vain) ihan kirjaimellisesti läpimärkä? Ei oo ainakaan edestä tullu koska edessä ihan kuivaa ja etupenkin alla myös ihan kuivaa.

Onks kellään samoja kokemuksia?

Kiitos.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Takaluukun tiiviste? Onkohan Giuliassa ovitiivisteongelmaa, kuten mm. 159:ssä?

Itseasiassa muistelen jotain lukeneeni nimenomaan Giulian lattioiden kastumisesta jostain kohti ja oliko niin, että nimenomaa takalattia kastui vaikka syyllinen oli keulan päässä...? :?

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JMC »

^Joo ne missä on lattiat kastuneet niin ovat pääosin sen takia että sisäilmakierron läpän kautta on vuotanut vettä jalkotilaan. Tässä tilanteessa tosin on myös etulattia märkänä. En toki tiedä tarkoititko tätä tapausta, mutta se tuli itsellä mieleen. Mikäli tässä yksilössä on etulattia kuiva niin ei varmaan ole tuosta läpästä aiheutunut.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Quadrifoglio on jälleen saatavilla, tai ainakin hinnoiteltu. Nyt kaikki ostamaan!

https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 3.2021.pdf

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Terve!

Olisi pari kyssäriä Giuliasta:

1. Mitä mieltä olette Giuliasta jos meinaa pitää autoa pidempään? Onko mekaaninen luotettavuus ja varaosien saanti good to go 10 vuodeksi? Ainakin alustavasti vaikuttaa luotettavalta autolta jossa on vahva tekniikka. Pikkuiset sähköviat ja omituisuudet ei haittaa, niitä on muissakin autoissa nykyään.

2. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tuon ESC:n poiskytkentään on? Tiedän RDNA-nappi-modauksen, mutta onko muita? Tämä on itselle tärkeä juttu sillä asun maalla. Sama homma olisi hyvä myös start&shit järjestelmälle...

3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

LVA kirjoitti:
26 Maalis 2021, 12:11
Terve!

Olisi pari kyssäriä Giuliasta:

1. Mitä mieltä olette Giuliasta jos meinaa pitää autoa pidempään? Onko mekaaninen luotettavuus ja varaosien saanti good to go 10 vuodeksi? Ainakin alustavasti vaikuttaa luotettavalta autolta jossa on vahva tekniikka. Pikkuiset sähköviat ja omituisuudet ei haittaa, niitä on muissakin autoissa nykyään.

2. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tuon ESC:n poiskytkentään on? Tiedän RDNA-nappi-modauksen, mutta onko muita? Tämä on itselle tärkeä juttu sillä asun maalla. Sama homma olisi hyvä myös start&shit järjestelmälle...

3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?
1. Aika näyttää. Ainakin tähän asti Giulia on mallina osoittautunut hyvin luotettavaksi.

2. Ainoa normaaliajossa järkevästi käytettävä modaus on tuo RDNA-kytkin. Muista, että kun RDNA on aktivoitu proxy alignmentilla, D-tilassa mahdollisesti olevat moottorinoptimoinnit eivät toimi. Samoin RDNA:n kanssa D-tilassa on N-tilan kaasupolkimen käyttäytyminen. Näistä syistä johtuen itsellä tuo on päällä vain talviliukkailla.

Start & Stopin saa näppärästi pois joko moottorinoptimoinnin oheisoptiona tai tällä:
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52

3. Lukkoperän jälkiasennus on lienee sen verran iso homma ja niin monesta modulista riippuvainen, ettei maksa vaivaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Unique kirjoitti:
26 Maalis 2021, 23:59
LVA kirjoitti:
26 Maalis 2021, 12:11
3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?
3. Lukkoperän jälkiasennus on lienee sen verran iso homma ja niin monesta modulista riippuvainen, ettei maksa vaivaa.
Rohkenen epäillä ettei perus Giulian perävälityksessä ole mitään antureita. QV:n torque vectorin sitten erikseen. Eihän ne abs-anturit tiedä millainen perä siellä on. Jarruttaa vain sutivaa pyörää tarvittaessa. On se kuitenkin ihan eri juttu ajaa autolla jossa on "oikea" lukkoperä kuin vain jarrulla toteutettu. En tiedä onko näihin kuinka helposti saatavilla jälkiasenteisia?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

2. mua ei häiritse tuo että D tilassa on N kaasupolkimen kartta ja myös A:ssa on N, koska koko kaasuläpän aukeamiskulma eri modeilla on vain tuollainen keinotekoinen, perusjampalle wow efectiä aiheuttava juttu. Kuitenkin kaasu ylhäällä se on 0 ja alhaalla 100 ja muu hoituu jalalla. Vaihtelevuus ainakin tehokkaissa autoissa on enemmäkin häiritsevää jos ei muista missä tilassa on ja syöttää kaasua samalla tuntumalla. No ehkä 200-300 heppasessa tällä nyt ei ole vielä merkitystä kun sillä teholla ei mitään lapasesta lähtemistä nyt tapahdu.

3. Uskon että lukkoperä on hyvä juttu mutta vertailupohja puuttuu niin siksi vaikea sanoa. Pitäisi ajaa ihan radalla lukollista ja lukotonta niin sitten tietäisi. Ne kenellä on lukollinen eivät osaa verrata lukottomaan ja päinvastoin.
Mutta swappina en usko, mitä tota tutkinut, että pitäisi olla kummonen juttu, koska kumpaankaan ei liity sen ihmeellisempää elektroniikkaa (eli torque vectoringia). Se mikä olisi haastavaa, olisi istuttaa qv:n lukkoperä koska siinä sellainen on. Q2/performance pack lukko on mekaaninen ja se vain poistaa automaattisesti tarpeen suorittaa balansointia jarruilla joka toki myös Q2:sta löytyy.
Vähän jopa harkitsen moista swappia koska lukollinen perä ei uutenakaan ole kuin 1100 €

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

1.) Eihän sitä kukaan voi tietää millainen on 10 vuotias 500 000km ajettu Giulia, se nähdään sitten. Sama juttu varaosien kanssa, että maahantuonti on mitä se on ja osien saanti virallisia reittejä pitkin vaihtelee suuresti. Tämä ei tosin ole ongelma takuun ulkopuolisten autojen kanssa, koska osilla ja töillä on selvä maksaja tiedossa.

3.) Q2 päivitys pitäisi olla tehtävissä pelkällä perän vaihdolla. Luultavasti koko murikka täytyy vaihtaa, koska kruunupyörässä näyttäisi olevan pieni ero. Hinta noin $2000 jenkeissä. Ainoa avoin spekulaatio tuossa on, että pitääkö ESC ohjelmoida uusiksi vai onko siinä sama ohjelmisto Q2 varusteesta riippumatta. Luultavasti ohjelma on molemmissa sama. Tässä vielä tarkemmat kuvat:

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.91748/
Lock percentages are 23% on acceleration and 46% on deceleration. Replacing the clutches with more robust aftermarket alternatives will increase relative lock.

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Kiitoksia vastauksistanne!

1.) Joo, tiedän että ennustaminen on hankalaa -varsinkin tulevaisuuden. Kokemus vaan on osoittanut, että jos nyt ensimmäisten vuosien aikana on joku paikka alkanut autoissa järjestelmällisesti prakaamaan (kuten jakoketjut hyppää, laatikko porsii tjsp) niin ei se vanhetessaan ainakaan parane... Taitaa kuitenkin tällaiset puuttua Giuliasta? Mitäs sukua tuo 200hv motti on? Onko se sama kone kuin 280hv?

2.) Eli melkein vaatisi sen RDNA-päivityksen.. Ei toki ole maailmanloppu. Onko porukalla kokemusta kuinka hyvin tuo etenee noin 10cm lumessa jos etenemisenestolaitteisto on päällä? Tämähän on vähän autovalmistajakohtainen juttu, joskus auto etenee paremmin jos järjestelmät on päällä vs ESC OFF.

3.) Minulla on nyt ollut 4 autoa jossa on ollut LSD ja mielellään sellaisen ottaisin nytkin. Performance Pack taitaa vaan maksaa mansikoita, enkä tiedä haluanko säädettävää alustaa. Lähinnä siksi että tuo Giulian alusta on perinteisilläkin iskareilla just hyvä.

Autokauppiaan kanssa on keskusteltu. Yritän olla tekemättä mitään tyhmää.

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

1. Alfoissa ei oo vikoja, eiku...
280 ja 200 on sama kone
Onhan toi 5 vuotta ollut jo markkinoilla joten eiköhän ainakin lyhyen ajan ongelmat ole tulleet jo esille.
2. Huonosti etenee lumessa, kuten moni takavetoinen etumoottorinen. RDNA auttaa tietyissä tilanteissa, mutta kyllä se jumiin saa senkin kanssa. Neliveto toki ratkaisisi ongelman ja lukko voisi avittaa asiaa.
3. Suomen hintaa en tiiä performance packille, mut uk:ssa 2000 puntaa.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^

Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine

Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Raikkoo kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:30
Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.
Osaatko sanoa tuon performance packin hintaa? Lähinnä se, että onko se oikeasti paketoitu jonkun typerän paketin kanssa samaan laariin jolloin hinta nousee ihan ylettömästi?

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Jiitee kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:33
^^^

Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine

Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?

Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:59
Jiitee kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:33
^^^

Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine

Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?

Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.
viewtopic.php?f=1&t=30079&p=650552&hili ... ir#p650552
Tuolta asiasta. Kun tuossa MA2:ssa on vaikeasti vaihdettava öljynsuodatin niin mielestäni puolitettu vaihtoväli
( tehdassuositus 15 000km ) on asiaa ja helppo sekä halpa henkivakuutus. Varsinkin, jos ajat talvella pätkäajoa usein.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Jiitee kirjoitti:
29 Maalis 2021, 12:25
LVA kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:59
Jiitee kirjoitti:
29 Maalis 2021, 11:33
^^^

Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine

Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?

Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.
viewtopic.php?f=1&t=30079&p=650552&hili ... ir#p650552
Tuolta asiasta. Kun tuossa MA2:ssa on vaikeasti vaihdettava öljynsuodatin niin mielestäni puolitettu vaihtoväli
( tehdassuositus 15 000km ) on asiaa ja helppo sekä halpa henkivakuutus. Varsinkin, jos ajat talvella pätkäajoa usein.
ääää...perkeleee.... Ferrarin moottoria muistuttaa, eli kannattanee käyttää lämpimäksi...

Olette varmasti oikeassa tuosta tiheän öljynvaihtovälin hyödyistä. Itsellähän on sellainen juttu, että en aja lyhyttä matkaa juuri ollenkaan ja muutenkin tykkään antaa koneen lämmetä hetken ennen kuin lähden liikkeelle. Monesti tiet on auraamatta ja joutuu puskemaan 10cm lumen läpi, joten sikäli kovillehan se motti kuitenkin joutuu. Käytän myös kaikkia tehoja aika usein (kunhan motti on lämmennyt) mutta tuskin se on ongelma italialaiselle moottorille. Ajan 30 tonnia vuoteen, joten pähkin että riittäisiköhän 2 huoltoa ja talvella yksi väli-öljynvaihto?

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Minkälaisia kulutuslukemia olette saavuttaneet bensamoteilla matka-ajopainotteisessa käytössä? Ainakin speksien perusteella saattaisi olla kohtalaisen taloudellinen.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Eiköhän se tuolla ajosuoritteella riitä 10tkm vaihtoväli hienosti.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

LVA
Viestit: 223
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja LVA »

Tiige kirjoitti:
29 Maalis 2021, 12:54
^Eiköhän se tuolla ajosuoritteella riitä 10tkm vaihtoväli hienosti.
En ole löytänyt huolto-ohjelmaa maahantuojan sivuilta, niin ei ole palan käryä mitä huoltoja kuuluu millekkin km-määrälle ja missä olosuhteissa. Sen tiedän, että joku huoltoväli on 15tkm/1 vuosi. Maahantuojalla ja myyjällä näissä asioissa vähän paketti sekaisin, vaikka muuten hyvin onkin homma toiminut.

Vastaa Viestiin