Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osaava tekijä tietää jos kytkin kestä ja tarjoaa vääntöä rajoitetun version. Sillähän testaat parhaiten tekijän ammattitaidon kun kysyt tyhmänä mitä tarjoavat. Nettisivujen tietoihin ei kannata luottaa koska ne ei monesti erittele vaihteistoa.
- Giri
- Viestit: 527
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole kuullut hajoamisista, mutta voi hyvin pitää paikkansa. Squadra tuningin massimo voisi olla järkevämpi vaihtoehto. Ainakin väittävät ottaneensa huomioon laatikon rajat. Näin korona-aikana tosin lienee helpompi lähettää ecu heille kuin poiketa Nunspeetissa.
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/al ... -2-2-jtdm/
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 24 Kesä 2015, 17:14
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Esseruote Scuderia -vanteet on kans ton tyyliset ja mielestäni tyylikkäät.Stickl kirjoitti: ↑25 Helmi 2021, 23:39Aika hankkia Giuliaan kesäksi uudet vanteet renkaineen. Unelma ois Stelvion 20" vanteet mutta näitä tuntuu olevan vähän tarjolla ja tyyriitä. Oon katellu kopiovanteita sen sijaan, esimerkiksi GMP Drake 20" vanteet. Speksit 20x8.5, ET31, keskireikä 65.1. Meneekö nää ilman mitään modauksia Giuliaan, 2.0 Super bensa-auto kyseessä? Niihin tarvis hyvät kesärenkaat, suosituksia näille? Ajattelin joka nurkkaan 245/35/20 renkaita.
Mites TPMS? Voinko ottaa nykysistä kesärenkaista vai miten homma toimii, kertokaa tyhmälle![]()
Sit onko kellään kokemuksia sivuista 1001 renkaat tai wheeloutlet.com? Kannattaa tilailla?
Tässä vielä noi vanteet mitä olin ajatellu.
https://www.1001renkaat.com/merkit-alum ... 5.1-948261
- Cloverleaf
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Myös MSW 82 on ulkoisesti tuon tyyliset, sopivuudesta ei tietoa. Cittagommella on myös valikoimissaan vastaavia.
Joissain vaiheessa olisi kyllä tarkoitus tuon tyyliset vanteet hommata. Todennäköisesti vain 18".
Joissain vaiheessa olisi kyllä tarkoitus tuon tyyliset vanteet hommata. Todennäköisesti vain 18".
- Cloverleaf
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suksiluukkua ei varmaan pysty "jälkiasentamaan" ilman että uusii koko selkänojan takapenkiltä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitti vinkistä, pitääpä tutkailla!kerranjokin kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 22:23Esseruote Scuderia -vanteet on kans ton tyyliset ja mielestäni tyylikkäät.Stickl kirjoitti: ↑25 Helmi 2021, 23:39Aika hankkia Giuliaan kesäksi uudet vanteet renkaineen. Unelma ois Stelvion 20" vanteet mutta näitä tuntuu olevan vähän tarjolla ja tyyriitä. Oon katellu kopiovanteita sen sijaan, esimerkiksi GMP Drake 20" vanteet. Speksit 20x8.5, ET31, keskireikä 65.1. Meneekö nää ilman mitään modauksia Giuliaan, 2.0 Super bensa-auto kyseessä? Niihin tarvis hyvät kesärenkaat, suosituksia näille? Ajattelin joka nurkkaan 245/35/20 renkaita.
Mites TPMS? Voinko ottaa nykysistä kesärenkaista vai miten homma toimii, kertokaa tyhmälle![]()
Sit onko kellään kokemuksia sivuista 1001 renkaat tai wheeloutlet.com? Kannattaa tilailla?
Tässä vielä noi vanteet mitä olin ajatellu.
https://www.1001renkaat.com/merkit-alum ... 5.1-948261
Näyttäis siltä että noi Drake GMP:t on loppu joka paikasta 20" ja ilmeisesti uusia (eriä) ei tule enää, osasta paikkaa ei löydy koko vanteita enää valikoimasta.. Nyt nämä mietinnässä vakavasti:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9859.html
Olisin vanteet tilannu jo aikoja sitten mutta pikku riski siinä on kun mitään varmuutta/tietoa ei ole että menevät alle..QV:n saa kyllä 20" vanteet mutta Superiin vähän kysymysmerkki.
Mites jos vanteet nyt sattuu jarrusatulaan tms ottamaan kiinni niin onko mitään keinoa miten saada vanteet mahtumaan alle, auttaako spacerit tms siinä tapauksessa?
https://audiocityusa.com/shop/blog/2018 ... lx-twenty/
Tossa oli ainaki istutettu 9x20 vanteet alle. ET 25&35.
Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?!

- matti_vuorio
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelvion entertainment system tekee ihan samaa satunnaisesti.matti_vuorio kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 08:51Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
- Cloverleaf
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on sama ongelma. Pelkät puhelinnumerot näkyy autossa, vaikka kaikki luvat on annettu puhelimessa. Luurissa Android 10.matti_vuorio kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 08:51Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..Cloverleaf kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 09:22Mulla on sama ongelma. Pelkät puhelinnumerot näkyy autossa, vaikka kaikki luvat on annettu puhelimessa. Luurissa Android 10.matti_vuorio kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 08:51Mikä mättää, kun soittajan nimi ei näy auton ruudulla? Puhelimessa on numero tallennettuna ja siinä se näkyy oikein. Puhelimessa näyttää olevan sallittu osoitekirjan synkronointi ja autossa taisi olla joku vastaava asetus myös päällä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Entäs uudessa Maseratissa?alfa 156 v6 kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 12:25Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..

- alfa 156 v6
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Massikassa pelaa bluetooth handsfree niin kuin se kuuluisa junan vessa. Näkyy soittajan nimi jos se vaan puhelimesta löytyyFinPat kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 13:53Entäs uudessa Maseratissa?alfa 156 v6 kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 12:25Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..![]()

- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Android 9 (Nokia 8 ), ei ole näyttänyt nimiä kertaakaan.
Lisäksi nyt lakkasi Spotifyn biisien nimien vaihtuminen Bluetoothia käytettäessä. Ensimmäinen biisi, jolla kytkeydytään, näkyy oikein ja siitä seuraava, mutta sen jälkeen jää vaihtumatta.
Tämä pelasikin kahdessa autossa aina tähän asti, mutta nyt jokin Android-päivitys on tuon rikkonut.
Lisäksi nyt lakkasi Spotifyn biisien nimien vaihtuminen Bluetoothia käytettäessä. Ensimmäinen biisi, jolla kytkeydytään, näkyy oikein ja siitä seuraava, mutta sen jälkeen jää vaihtumatta.
Tämä pelasikin kahdessa autossa aina tähän asti, mutta nyt jokin Android-päivitys on tuon rikkonut.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelvio + iPhone 11 tekee satunnaisesti myös tuota. Yleensä puhelimen boottaamisen jälkeen toiminta on taas normaalia. Vikatilaan joutuu helpommin jos esim. jää autoon istumaan hetkeksi sammuttamisen jälkeen soitto päällä. Sitten kun seuraavan kerran lähtee liikkeelle niin sen jälkeen ensimmäinen biisi jää ruutuun ja auton << >> nappulat eivät toimi mutta biisit voi vaihtaa puhelimesta.JT Newman kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 15:50Android 9 (Nokia, ei ole näyttänyt nimiä kertaakaan.
Lisäksi nyt lakkasi Spotifyn biisien nimien vaihtuminen Bluetoothia käytettäessä. Ensimmäinen biisi, jolla kytkeydytään, näkyy oikein ja siitä seuraava, mutta sen jälkeen jää vaihtumatta.
Tämä pelasikin kahdessa autossa aina tähän asti, mutta nyt jokin Android-päivitys on tuon rikkonut.
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
- Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse olen huomannut, että jos olen tallentanut numeron +358 alkuisena, ja numero tuleekin ilman maakoodia, niin Giulia ei sitä tunnista.FinPat kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 13:53Entäs uudessa Maseratissa?alfa 156 v6 kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 12:25Kuuluisi "muiden merkkien murheisiin" ehkä mutta uuden Fordin systeemi tekee mulla samaa..![]()
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näitä voin suositella Giulia Superiin. Omassa autossani on tällaiset Continentalin renkaiden kanssa. Jokin pieni (tarpeeton) tappi otettiin kustakin jarrusatulasta irti - muuten menivät alle sellaisenaan.Stickl kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 23:48Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?!![]()
Olen ostanut tältä myyjältä jo kahdet vanteet - on luotettava toimittaja ja tuotteet ovat olleet mitä pitääkin.
https://www.ebay.de/itm/Kit-4-Jantes-Al ... 4785111449
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
se tappi oli varmaan se jarrulevyn kiinnitystappi joka jää kantamaan muilla kuin oem vanteilla. Se pitää levyn paikoillaan kun vanne ei ole paikoillaan, muuten turha.
mutta kyllä noi sun vanteet pitäis mennä heittämällä. Leveäkin qv vanne menee suoraan. Oon aika varma että qv:ssa on identtinen navan etäisyys vaikka siinä onkin eri tukivarsi ja vetari ja edessä eri tukivarsi. Sekin lähinnä vain eri satulan takia.
mutta kyllä noi sun vanteet pitäis mennä heittämällä. Leveäkin qv vanne menee suoraan. Oon aika varma että qv:ssa on identtinen navan etäisyys vaikka siinä onkin eri tukivarsi ja vetari ja edessä eri tukivarsi. Sekin lähinnä vain eri satulan takia.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Missä muuten projektivalokuvat JanV "melkein QV" auton jarruista asennettuna?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin tänään delta-autossa kyselemässä määräaikaishuoltoa Giuliaan. Asiakaspalvelu yllätti ainaki minut positiivisesti, jostain syystä oletin että ois huonompaa palvelua. Olivat hyvin tietäviä Alfoista joten varasin huoltoon ajan. Hinta oli myös yllätys, vain 360e kaikkinensa.
Loistavaa, kiitos tästä!Unique kirjoitti: ↑17 Maalis 2021, 08:58Näitä voin suositella Giulia Superiin. Omassa autossani on tällaiset Continentalin renkaiden kanssa. Jokin pieni (tarpeeton) tappi otettiin kustakin jarrusatulasta irti - muuten menivät alle sellaisenaan.Stickl kirjoitti: ↑15 Maalis 2021, 23:48Edit. Muistelisin että 235/35/19, 8x19, ET 33 (QV?) vanteita on ainaki istutettu Super Giuliaan. Löysin sivun missä vertailla eri settejä keskenään ja tän perusteella toi 9x20 ET31 vanne ois 10.7mm lähempänä iskareita kuin 8x19 ET 33 vanne. Voidaanko tästä laskea suoraan että mikäli 8x19 ET33 vanteesta on 11mm väliä jarrusatulaan niin sillon toi 9x20 ET31 vanneki vois mennä suoraan alle vai oonko ihan kujalla?!![]()
Olen ostanut tältä myyjältä jo kahdet vanteet - on luotettava toimittaja ja tuotteet ovat olleet mitä pitääkin.
https://www.ebay.de/itm/Kit-4-Jantes-Al ... 4785111449
Eli oot sitä mieltä että noi 9x20 vanteet menee heittämällä?JanV kirjoitti: ↑17 Maalis 2021, 13:23se tappi oli varmaan se jarrulevyn kiinnitystappi joka jää kantamaan muilla kuin oem vanteilla. Se pitää levyn paikoillaan kun vanne ei ole paikoillaan, muuten turha.
mutta kyllä noi sun vanteet pitäis mennä heittämällä. Leveäkin qv vanne menee suoraan. Oon aika varma että qv:ssa on identtinen navan etäisyys vaikka siinä onkin eri tukivarsi ja vetari ja edessä eri tukivarsi. Sekin lähinnä vain eri satulan takia.
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pitäis mennä, mutta takuuseen en toki mene 
Jarrut tulee keväällä kiinni kun saan ton toisen pihalle. Pari pikku ajamista haittaavaa muuttujaa siinä vielä, mm päivitetty etuakselisto puuttuu.

Jarrut tulee keväällä kiinni kun saan ton toisen pihalle. Pari pikku ajamista haittaavaa muuttujaa siinä vielä, mm päivitetty etuakselisto puuttuu.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuosta saman tien kunnon jarrut, eikä mitään välimallia:
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :9099.html
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hmm. Giulia ei oikeastaan ole kovin kompaktin kokoinen. Sitä tässä mietin kun katselen ulos byroon ikkunasta... Olen tässä nyt kytännyt tovin hyvää ja halpaa Giulia yksilöä, mutta innostusta syö oman pihan ja parkkiruudun ahtaus, johon siinä nyt kykkivän Vitaran koko on tismalleen passeli. X1 ei esim kyseiseen paikkkaan heittämällä taivu ja kun Giulian kokoa oikeassa maailmassa tutkailee, niin se ei varsinaisesti ole X1:stä pienemmällä preesenssillä parkkiruudussa... Köyhien pulmiahan nämä ovat ja rahalla voisi ratkaista ahtauden
.
Olen ko ruudussa käyttänyt Suitsan lisäksi BMW 1- sekä 3-sarjalaista, MiToa ja Giuliettaa. Näistä on ollut ongelmia tilan kanssa vaihtelevasti, yllättäin MiTon kanssa myös (pitkät ovet). Jaa-a, pitänee pyytää kaveria pysäköimään ruutuun ja katsoa miten homma sujuu - myös autoon ja autosta kulkemisen kanssa (E92 oli kieltämättä melkoista jumppaamista tällaiselle 110 kg astangajoogaajalle).

Olen ko ruudussa käyttänyt Suitsan lisäksi BMW 1- sekä 3-sarjalaista, MiToa ja Giuliettaa. Näistä on ollut ongelmia tilan kanssa vaihtelevasti, yllättäin MiTon kanssa myös (pitkät ovet). Jaa-a, pitänee pyytää kaveria pysäköimään ruutuun ja katsoa miten homma sujuu - myös autoon ja autosta kulkemisen kanssa (E92 oli kieltämättä melkoista jumppaamista tällaiselle 110 kg astangajoogaajalle).
- Polforea
- Viestit: 11733
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Eihän tuo ole ongelma - Giuliahan korvaisi äksäpenarin, kun kerran vaimo on vienyt suizan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^
...On pakko myöntää etten tekisi tuota liikettä vaikka omistaja-ohjaus ei olisi nykyisen vahvaa...
Mutta arvostan ratkaisukeskeistä ajatusta!

...On pakko myöntää etten tekisi tuota liikettä vaikka omistaja-ohjaus ei olisi nykyisen vahvaa...
Mutta arvostan ratkaisukeskeistä ajatusta!

- Jiitee
- Viestit: 4599
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pakko tähän sanoa, että kompakteihin sisätiloihin verrattuna Juulialla on reilunkokoiset ulkoiset avut




Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Stelviossa sama juttu. Kun käytössä oli VW Touran sijaisautona niin se oli ulkoa selvästi pienempi ja sisältä paljon isompi. En silti vaihtaisi.
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Julkaisin oheiset vahvistimen päivitysohjeet giuliaforums.comissa. Linkitetään tännekin siltä varalta, että stereoiden päivitys kiinnostaa:
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ons.52345/
https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ons.52345/
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aika olis päivittää tänä vuonna käyttiskin edes jotenkin mielenkiintoiseksi. Miten noissa diesel takapotkuissa tuo hihnanvaihto? Muistelin lukeneeni 3v/60tkm, kamux oli sitä mieltä että normiajo 5v/100tkm ja kilpa-ajo (siihenhän nuo dieselit on tehty) 3v/60tkm. Selasin jonku sivun taaksepäin mutta en heti löytänyt, täältä varmaan jollain tulee hihasta...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
3/60routasydän kirjoitti: ↑23 Maalis 2021, 14:20Aika olis päivittää tänä vuonna käyttiskin edes jotenkin mielenkiintoiseksi. Miten noissa diesel takapotkuissa tuo hihnanvaihto? Muistelin lukeneeni 3v/60tkm, kamux oli sitä mieltä että normiajo 5v/100tkm ja kilpa-ajo (siihenhän nuo dieselit on tehty) 3v/60tkm. Selasin jonku sivun taaksepäin mutta en heti löytänyt, täältä varmaan jollain tulee hihasta...
- routasydän
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- UusAlfisti
- Viestit: 77
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Heissan
Tietääkö kukaan mistä johtuu, takapenkin lattia (oikea puoli vain) ihan kirjaimellisesti läpimärkä? Ei oo ainakaan edestä tullu koska edessä ihan kuivaa ja etupenkin alla myös ihan kuivaa.
Onks kellään samoja kokemuksia?
Kiitos.
Tietääkö kukaan mistä johtuu, takapenkin lattia (oikea puoli vain) ihan kirjaimellisesti läpimärkä? Ei oo ainakaan edestä tullu koska edessä ihan kuivaa ja etupenkin alla myös ihan kuivaa.
Onks kellään samoja kokemuksia?
Kiitos.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- Aquatica
- Viestit: 15145
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Takaluukun tiiviste? Onkohan Giuliassa ovitiivisteongelmaa, kuten mm. 159:ssä?
Itseasiassa muistelen jotain lukeneeni nimenomaan Giulian lattioiden kastumisesta jostain kohti ja oliko niin, että nimenomaa takalattia kastui vaikka syyllinen oli keulan päässä...?
Itseasiassa muistelen jotain lukeneeni nimenomaan Giulian lattioiden kastumisesta jostain kohti ja oliko niin, että nimenomaa takalattia kastui vaikka syyllinen oli keulan päässä...?

- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Joo ne missä on lattiat kastuneet niin ovat pääosin sen takia että sisäilmakierron läpän kautta on vuotanut vettä jalkotilaan. Tässä tilanteessa tosin on myös etulattia märkänä. En toki tiedä tarkoititko tätä tapausta, mutta se tuli itsellä mieleen. Mikäli tässä yksilössä on etulattia kuiva niin ei varmaan ole tuosta läpästä aiheutunut.
- 155156
- Viestit: 2198
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Quadrifoglio on jälleen saatavilla, tai ainakin hinnoiteltu. Nyt kaikki ostamaan!
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 3.2021.pdf
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 3.2021.pdf
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Terve!
Olisi pari kyssäriä Giuliasta:
1. Mitä mieltä olette Giuliasta jos meinaa pitää autoa pidempään? Onko mekaaninen luotettavuus ja varaosien saanti good to go 10 vuodeksi? Ainakin alustavasti vaikuttaa luotettavalta autolta jossa on vahva tekniikka. Pikkuiset sähköviat ja omituisuudet ei haittaa, niitä on muissakin autoissa nykyään.
2. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tuon ESC:n poiskytkentään on? Tiedän RDNA-nappi-modauksen, mutta onko muita? Tämä on itselle tärkeä juttu sillä asun maalla. Sama homma olisi hyvä myös start&shit järjestelmälle...
3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?
Olisi pari kyssäriä Giuliasta:
1. Mitä mieltä olette Giuliasta jos meinaa pitää autoa pidempään? Onko mekaaninen luotettavuus ja varaosien saanti good to go 10 vuodeksi? Ainakin alustavasti vaikuttaa luotettavalta autolta jossa on vahva tekniikka. Pikkuiset sähköviat ja omituisuudet ei haittaa, niitä on muissakin autoissa nykyään.
2. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tuon ESC:n poiskytkentään on? Tiedän RDNA-nappi-modauksen, mutta onko muita? Tämä on itselle tärkeä juttu sillä asun maalla. Sama homma olisi hyvä myös start&shit järjestelmälle...
3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?
-
- Viestit: 331
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
1. Aika näyttää. Ainakin tähän asti Giulia on mallina osoittautunut hyvin luotettavaksi.LVA kirjoitti: ↑26 Maalis 2021, 12:11Terve!
Olisi pari kyssäriä Giuliasta:
1. Mitä mieltä olette Giuliasta jos meinaa pitää autoa pidempään? Onko mekaaninen luotettavuus ja varaosien saanti good to go 10 vuodeksi? Ainakin alustavasti vaikuttaa luotettavalta autolta jossa on vahva tekniikka. Pikkuiset sähköviat ja omituisuudet ei haittaa, niitä on muissakin autoissa nykyään.
2. Mitä kaikkea mahdollisuuksia tuon ESC:n poiskytkentään on? Tiedän RDNA-nappi-modauksen, mutta onko muita? Tämä on itselle tärkeä juttu sillä asun maalla. Sama homma olisi hyvä myös start&shit järjestelmälle...
3. Lukkoperä. Onkohan tuo lisävarustelistalla putkahtanut lukko millainen? Sattuuko kellään olemaan autoa jossa se on? Tai onko joku jo asentanut jälkiasenteisena LSD:n?
2. Ainoa normaaliajossa järkevästi käytettävä modaus on tuo RDNA-kytkin. Muista, että kun RDNA on aktivoitu proxy alignmentilla, D-tilassa mahdollisesti olevat moottorinoptimoinnit eivät toimi. Samoin RDNA:n kanssa D-tilassa on N-tilan kaasupolkimen käyttäytyminen. Näistä syistä johtuen itsellä tuo on päällä vain talviliukkailla.
Start & Stopin saa näppärästi pois joko moottorinoptimoinnin oheisoptiona tai tällä:
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
3. Lukkoperän jälkiasennus on lienee sen verran iso homma ja niin monesta modulista riippuvainen, ettei maksa vaivaa.
- Tiige
- Viestit: 2976
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rohkenen epäillä ettei perus Giulian perävälityksessä ole mitään antureita. QV:n torque vectorin sitten erikseen. Eihän ne abs-anturit tiedä millainen perä siellä on. Jarruttaa vain sutivaa pyörää tarvittaessa. On se kuitenkin ihan eri juttu ajaa autolla jossa on "oikea" lukkoperä kuin vain jarrulla toteutettu. En tiedä onko näihin kuinka helposti saatavilla jälkiasenteisia?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
2. mua ei häiritse tuo että D tilassa on N kaasupolkimen kartta ja myös A:ssa on N, koska koko kaasuläpän aukeamiskulma eri modeilla on vain tuollainen keinotekoinen, perusjampalle wow efectiä aiheuttava juttu. Kuitenkin kaasu ylhäällä se on 0 ja alhaalla 100 ja muu hoituu jalalla. Vaihtelevuus ainakin tehokkaissa autoissa on enemmäkin häiritsevää jos ei muista missä tilassa on ja syöttää kaasua samalla tuntumalla. No ehkä 200-300 heppasessa tällä nyt ei ole vielä merkitystä kun sillä teholla ei mitään lapasesta lähtemistä nyt tapahdu.
3. Uskon että lukkoperä on hyvä juttu mutta vertailupohja puuttuu niin siksi vaikea sanoa. Pitäisi ajaa ihan radalla lukollista ja lukotonta niin sitten tietäisi. Ne kenellä on lukollinen eivät osaa verrata lukottomaan ja päinvastoin.
Mutta swappina en usko, mitä tota tutkinut, että pitäisi olla kummonen juttu, koska kumpaankaan ei liity sen ihmeellisempää elektroniikkaa (eli torque vectoringia). Se mikä olisi haastavaa, olisi istuttaa qv:n lukkoperä koska siinä sellainen on. Q2/performance pack lukko on mekaaninen ja se vain poistaa automaattisesti tarpeen suorittaa balansointia jarruilla joka toki myös Q2:sta löytyy.
Vähän jopa harkitsen moista swappia koska lukollinen perä ei uutenakaan ole kuin 1100 €
3. Uskon että lukkoperä on hyvä juttu mutta vertailupohja puuttuu niin siksi vaikea sanoa. Pitäisi ajaa ihan radalla lukollista ja lukotonta niin sitten tietäisi. Ne kenellä on lukollinen eivät osaa verrata lukottomaan ja päinvastoin.
Mutta swappina en usko, mitä tota tutkinut, että pitäisi olla kummonen juttu, koska kumpaankaan ei liity sen ihmeellisempää elektroniikkaa (eli torque vectoringia). Se mikä olisi haastavaa, olisi istuttaa qv:n lukkoperä koska siinä sellainen on. Q2/performance pack lukko on mekaaninen ja se vain poistaa automaattisesti tarpeen suorittaa balansointia jarruilla joka toki myös Q2:sta löytyy.
Vähän jopa harkitsen moista swappia koska lukollinen perä ei uutenakaan ole kuin 1100 €
- matti_vuorio
- Viestit: 1558
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
1.) Eihän sitä kukaan voi tietää millainen on 10 vuotias 500 000km ajettu Giulia, se nähdään sitten. Sama juttu varaosien kanssa, että maahantuonti on mitä se on ja osien saanti virallisia reittejä pitkin vaihtelee suuresti. Tämä ei tosin ole ongelma takuun ulkopuolisten autojen kanssa, koska osilla ja töillä on selvä maksaja tiedossa.
3.) Q2 päivitys pitäisi olla tehtävissä pelkällä perän vaihdolla. Luultavasti koko murikka täytyy vaihtaa, koska kruunupyörässä näyttäisi olevan pieni ero. Hinta noin $2000 jenkeissä. Ainoa avoin spekulaatio tuossa on, että pitääkö ESC ohjelmoida uusiksi vai onko siinä sama ohjelmisto Q2 varusteesta riippumatta. Luultavasti ohjelma on molemmissa sama. Tässä vielä tarkemmat kuvat:
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.91748/
3.) Q2 päivitys pitäisi olla tehtävissä pelkällä perän vaihdolla. Luultavasti koko murikka täytyy vaihtaa, koska kruunupyörässä näyttäisi olevan pieni ero. Hinta noin $2000 jenkeissä. Ainoa avoin spekulaatio tuossa on, että pitääkö ESC ohjelmoida uusiksi vai onko siinä sama ohjelmisto Q2 varusteesta riippumatta. Luultavasti ohjelma on molemmissa sama. Tässä vielä tarkemmat kuvat:
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.91748/
Lock percentages are 23% on acceleration and 46% on deceleration. Replacing the clutches with more robust aftermarket alternatives will increase relative lock.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitoksia vastauksistanne!
1.) Joo, tiedän että ennustaminen on hankalaa -varsinkin tulevaisuuden. Kokemus vaan on osoittanut, että jos nyt ensimmäisten vuosien aikana on joku paikka alkanut autoissa järjestelmällisesti prakaamaan (kuten jakoketjut hyppää, laatikko porsii tjsp) niin ei se vanhetessaan ainakaan parane... Taitaa kuitenkin tällaiset puuttua Giuliasta? Mitäs sukua tuo 200hv motti on? Onko se sama kone kuin 280hv?
2.) Eli melkein vaatisi sen RDNA-päivityksen.. Ei toki ole maailmanloppu. Onko porukalla kokemusta kuinka hyvin tuo etenee noin 10cm lumessa jos etenemisenestolaitteisto on päällä? Tämähän on vähän autovalmistajakohtainen juttu, joskus auto etenee paremmin jos järjestelmät on päällä vs ESC OFF.
3.) Minulla on nyt ollut 4 autoa jossa on ollut LSD ja mielellään sellaisen ottaisin nytkin. Performance Pack taitaa vaan maksaa mansikoita, enkä tiedä haluanko säädettävää alustaa. Lähinnä siksi että tuo Giulian alusta on perinteisilläkin iskareilla just hyvä.
Autokauppiaan kanssa on keskusteltu. Yritän olla tekemättä mitään tyhmää.
1.) Joo, tiedän että ennustaminen on hankalaa -varsinkin tulevaisuuden. Kokemus vaan on osoittanut, että jos nyt ensimmäisten vuosien aikana on joku paikka alkanut autoissa järjestelmällisesti prakaamaan (kuten jakoketjut hyppää, laatikko porsii tjsp) niin ei se vanhetessaan ainakaan parane... Taitaa kuitenkin tällaiset puuttua Giuliasta? Mitäs sukua tuo 200hv motti on? Onko se sama kone kuin 280hv?
2.) Eli melkein vaatisi sen RDNA-päivityksen.. Ei toki ole maailmanloppu. Onko porukalla kokemusta kuinka hyvin tuo etenee noin 10cm lumessa jos etenemisenestolaitteisto on päällä? Tämähän on vähän autovalmistajakohtainen juttu, joskus auto etenee paremmin jos järjestelmät on päällä vs ESC OFF.
3.) Minulla on nyt ollut 4 autoa jossa on ollut LSD ja mielellään sellaisen ottaisin nytkin. Performance Pack taitaa vaan maksaa mansikoita, enkä tiedä haluanko säädettävää alustaa. Lähinnä siksi että tuo Giulian alusta on perinteisilläkin iskareilla just hyvä.
Autokauppiaan kanssa on keskusteltu. Yritän olla tekemättä mitään tyhmää.
-
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
1. Alfoissa ei oo vikoja, eiku...
280 ja 200 on sama kone
Onhan toi 5 vuotta ollut jo markkinoilla joten eiköhän ainakin lyhyen ajan ongelmat ole tulleet jo esille.
2. Huonosti etenee lumessa, kuten moni takavetoinen etumoottorinen. RDNA auttaa tietyissä tilanteissa, mutta kyllä se jumiin saa senkin kanssa. Neliveto toki ratkaisisi ongelman ja lukko voisi avittaa asiaa.
3. Suomen hintaa en tiiä performance packille, mut uk:ssa 2000 puntaa.
280 ja 200 on sama kone
Onhan toi 5 vuotta ollut jo markkinoilla joten eiköhän ainakin lyhyen ajan ongelmat ole tulleet jo esille.
2. Huonosti etenee lumessa, kuten moni takavetoinen etumoottorinen. RDNA auttaa tietyissä tilanteissa, mutta kyllä se jumiin saa senkin kanssa. Neliveto toki ratkaisisi ongelman ja lukko voisi avittaa asiaa.
3. Suomen hintaa en tiiä performance packille, mut uk:ssa 2000 puntaa.
- Raikkoo
- Viestit: 313
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.
- Jiitee
- Viestit: 4599
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^^
Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine
Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine
Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osaatko sanoa tuon performance packin hintaa? Lähinnä se, että onko se oikeasti paketoitu jonkun typerän paketin kanssa samaan laariin jolloin hinta nousee ihan ylettömästi?Raikkoo kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:30Meikäläisellä on takaveto Performance Packilla ja ensimmäinen talvi kitkoilla takana (225 edessä ja 245 takana). Talven hangissa ei ollut ongelmaa edetä, vaikka tuli muutamaan otteeseen sivuteilläkin poikettua. Taloon tuli lopputalvesta pikku BMW mutta sekin LSD perällä, joten en osaa sanoa perän toiminnasta muuten oikein mitää kun ei ole vertailupohjaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?Jiitee kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:33^^^
Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine
Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.
- Jiitee
- Viestit: 4599
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
viewtopic.php?f=1&t=30079&p=650552&hili ... ir#p650552LVA kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:59Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?Jiitee kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:33^^^
Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine
Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.
Tuolta asiasta. Kun tuossa MA2:ssa on vaikeasti vaihdettava öljynsuodatin niin mielestäni puolitettu vaihtoväli
( tehdassuositus 15 000km ) on asiaa ja helppo sekä halpa henkivakuutus. Varsinkin, jos ajat talvella pätkäajoa usein.

Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ääää...perkeleee.... Ferrarin moottoria muistuttaa, eli kannattanee käyttää lämpimäksi...Jiitee kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 12:25viewtopic.php?f=1&t=30079&p=650552&hili ... ir#p650552LVA kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:59Kiitos linkistä, tutustun. Kukas tämä Vuorio on, mistä löytyy hänen ajatuksiaan?Jiitee kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 11:33^^^
Pohjana tälle 2.0 bensalle on FCA:n keskikokoinen moottorilohko, johon sitten Alfa tehnyt jotakin omia sovelluksia.
https://en.wikipedia.org/wiki/FCA_Global_Medium_Engine
Itse näen siinä vain yhden potentiaalisen vikapaikan eli Multiair2-yksikön. Tästä muun muassa Vuorion Matti esitti hyvää pohdintaa. Tiheillä öljynvaihdoilla ( 7500 km ) ja vain valmistajan suosittelemalla Selenia Digitech -0W-30 öljyllä voi pienentää riskiä.
Tuo 7500km öljynvaihtoväli on liian lyhyt, kun ei ole kyse mistään erikoismoottorista/autosta. Nykyinen vaatii öljynvaihdon 10tkm välein ja se on mielestäni OK turbollisessa autossa.
Tuolta asiasta. Kun tuossa MA2:ssa on vaikeasti vaihdettava öljynsuodatin niin mielestäni puolitettu vaihtoväli
( tehdassuositus 15 000km ) on asiaa ja helppo sekä halpa henkivakuutus. Varsinkin, jos ajat talvella pätkäajoa usein.
Olette varmasti oikeassa tuosta tiheän öljynvaihtovälin hyödyistä. Itsellähän on sellainen juttu, että en aja lyhyttä matkaa juuri ollenkaan ja muutenkin tykkään antaa koneen lämmetä hetken ennen kuin lähden liikkeelle. Monesti tiet on auraamatta ja joutuu puskemaan 10cm lumen läpi, joten sikäli kovillehan se motti kuitenkin joutuu. Käytän myös kaikkia tehoja aika usein (kunhan motti on lämmennyt) mutta tuskin se on ongelma italialaiselle moottorille. Ajan 30 tonnia vuoteen, joten pähkin että riittäisiköhän 2 huoltoa ja talvella yksi väli-öljynvaihto?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minkälaisia kulutuslukemia olette saavuttaneet bensamoteilla matka-ajopainotteisessa käytössä? Ainakin speksien perusteella saattaisi olla kohtalaisen taloudellinen.
- Tiige
- Viestit: 2976
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2 - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Eiköhän se tuolla ajosuoritteella riitä 10tkm vaihtoväli hienosti.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole löytänyt huolto-ohjelmaa maahantuojan sivuilta, niin ei ole palan käryä mitä huoltoja kuuluu millekkin km-määrälle ja missä olosuhteissa. Sen tiedän, että joku huoltoväli on 15tkm/1 vuosi. Maahantuojalla ja myyjällä näissä asioissa vähän paketti sekaisin, vaikka muuten hyvin onkin homma toiminut.