jarrut 75 1.6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

jarrut 75 1.6

Viesti Kirjoittaja ajta »

mikä vaivaa jarrut käyty läpi ja säädetty mutta poljin painuu pohjaan
pitääkö pääsylinteri ilmata ku sekin on vaihdettu ja miten se käy???

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Painuuko nopeasti vai hitaasti pohjaan? Takajarrujen ilmaus on yleensä varsin vaikeaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

nopeasti menee pohjaan. Uutta putkea on laitettu ja ilmauksen yhteydessä "ilmaajat" olivat saaneet 2.5 litraa jarrunestettä menemään

takasatulat on säädetty siten että palat ottavat levyihin kiinni eli ei ole valästulkin kanssa katsottu

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Pitääkö jarrut kumminkin? pääsylinterin pitäs kai ilmata ite ittensä?
Mulla jäi vähän samanlaiset oireet takajarruremontin jälkeen, mutta kelpas leimalle, joten ei sitä sillon sen enempää tullu ihmeteltyä..
Veikkaan että pääsylinteristä löytyy syy.
[__/==\*/==\__]

ajta
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Helmi 2005, 18:53
Paikkakunta: askainen

Viesti Kirjoittaja ajta »

kyl ne poljin pohjassa pitää jonkin verran ja pysähtyy, mutta ilmaaminen ei ole tuottanut haluttua tulosta joten tarvinee katsoa tuota pääsylinteriä

-jusu-
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Marras 2009, 17:52

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

Terve, en uutta viitsi tehdä joten kyselisin täällä. Kone on 2.0, mutta sillä nyt ei varmaan ole jarrujen kanssa tekemistä.

Elikäs, takasatulat on ollut irti, huollettu uudet kumit jne, levyt ja palat. Edessä on uudet palat ja männät tarkistettu että liikkuu, eli ei jumissa. Uusittu pääsylinterikin, mutta ei vain saa jarrupolkimesta semmoista kun pitäisi.

Poljinta kun pumppaa, niin tuntuu että jarrut tulee ja jää pintaan, mutta ei tarvitse olla kuin muutaman sekunin, niin sitten ku polkasee, menee poljin lähes lattiaan. Sama kun laittaa käymään, poljin menee lattiaan. Takasatuloita on säädetty ja vaikka mitä, mutta ei kertakaikkiaan saa kunnon jarruja.

Jarrut kyllä ottaa heti kiinni, kun levystä pyörittää ja polkasee jarrua, vaikka poljin tuntuu siltä, ettei sielä olisi ollenkaan vastusta.

Onko lie ilmaa vielä vain ja se ei meinaa lähtee? Neuvot olisi tervetulleita. Ilmattu ollaan ihan perusmenetelmällä, että yksi kabiinissa ja yksi availemassa ilmaruuveja jne. Toimisiko tippakannulla painaa satulasta? Ainakin kytkimen sai sillä toimimaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11298
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nuo takajarrut oli muistaakseni vähän konstikkaat ilmata. Koita nostaa perä ylös homman ajaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen jarrut

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Vika on luultavasti takajarruissa, joista ei ole ilma lähtenyt pois. Omastani sain ilmat seuraavalla tavalla. Säätäkää säätöruuveista siten, että kun varovasti kiertää paloja lähemmäksi, kun pala alkaa juuri laahaamaan, jättäkää säätöruuvi siihen asentoon, siis älä löysää sitä. Ilmiö on luultavasti sellainen, että säätöruuvin kierre on aika löysä eli siinä on reilu klappi. Nyt jos sitä löysää niin mäntä pääsee tulemaan takaisinpäin, ja jos jarrusatulassa on ilmaa niin se kirnuaa sitä ilmakuplaa edestakaisin. Sitten kannattaa myös kokeilla ilmata pääsylinteri löysäämäällä vuoron perään siitä lähteviä putkia. Omastani sain sillä tavalla hyvät. 75:sessa on hyvät jarrut. Sitten kannattaa tutkia myös tehostajan kunto, sekä imusarjan päässä oleva suuntaventtiili (takaiskuventtiili), josta lähtee letku tehostajaan. :wink:

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

75 jarrut

Viesti Kirjoittaja berliina »

Minä oon ilmannut pääsylinterin näin : nestesäiliön kansi irti ja jarrupoljinta painelemaan menee ehkä 10 minuuttia ja jarrut pelaa tosin jos on kaveri niin putkea vähän irti niinkuin ylempänä kirjoitettiin.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Vastaa Viestiin