jarrut 75 1.6
Valvoja: Moderators
jarrut 75 1.6
mikä vaivaa jarrut käyty läpi ja säädetty mutta poljin painuu pohjaan
pitääkö pääsylinteri ilmata ku sekin on vaihdettu ja miten se käy???
pitääkö pääsylinteri ilmata ku sekin on vaihdettu ja miten se käy???
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Terve, en uutta viitsi tehdä joten kyselisin täällä. Kone on 2.0, mutta sillä nyt ei varmaan ole jarrujen kanssa tekemistä.
Elikäs, takasatulat on ollut irti, huollettu uudet kumit jne, levyt ja palat. Edessä on uudet palat ja männät tarkistettu että liikkuu, eli ei jumissa. Uusittu pääsylinterikin, mutta ei vain saa jarrupolkimesta semmoista kun pitäisi.
Poljinta kun pumppaa, niin tuntuu että jarrut tulee ja jää pintaan, mutta ei tarvitse olla kuin muutaman sekunin, niin sitten ku polkasee, menee poljin lähes lattiaan. Sama kun laittaa käymään, poljin menee lattiaan. Takasatuloita on säädetty ja vaikka mitä, mutta ei kertakaikkiaan saa kunnon jarruja.
Jarrut kyllä ottaa heti kiinni, kun levystä pyörittää ja polkasee jarrua, vaikka poljin tuntuu siltä, ettei sielä olisi ollenkaan vastusta.
Onko lie ilmaa vielä vain ja se ei meinaa lähtee? Neuvot olisi tervetulleita. Ilmattu ollaan ihan perusmenetelmällä, että yksi kabiinissa ja yksi availemassa ilmaruuveja jne. Toimisiko tippakannulla painaa satulasta? Ainakin kytkimen sai sillä toimimaan.
Elikäs, takasatulat on ollut irti, huollettu uudet kumit jne, levyt ja palat. Edessä on uudet palat ja männät tarkistettu että liikkuu, eli ei jumissa. Uusittu pääsylinterikin, mutta ei vain saa jarrupolkimesta semmoista kun pitäisi.
Poljinta kun pumppaa, niin tuntuu että jarrut tulee ja jää pintaan, mutta ei tarvitse olla kuin muutaman sekunin, niin sitten ku polkasee, menee poljin lähes lattiaan. Sama kun laittaa käymään, poljin menee lattiaan. Takasatuloita on säädetty ja vaikka mitä, mutta ei kertakaikkiaan saa kunnon jarruja.
Jarrut kyllä ottaa heti kiinni, kun levystä pyörittää ja polkasee jarrua, vaikka poljin tuntuu siltä, ettei sielä olisi ollenkaan vastusta.
Onko lie ilmaa vielä vain ja se ei meinaa lähtee? Neuvot olisi tervetulleita. Ilmattu ollaan ihan perusmenetelmällä, että yksi kabiinissa ja yksi availemassa ilmaruuveja jne. Toimisiko tippakannulla painaa satulasta? Ainakin kytkimen sai sillä toimimaan.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
75:sen jarrut
Vika on luultavasti takajarruissa, joista ei ole ilma lähtenyt pois. Omastani sain ilmat seuraavalla tavalla. Säätäkää säätöruuveista siten, että kun varovasti kiertää paloja lähemmäksi, kun pala alkaa juuri laahaamaan, jättäkää säätöruuvi siihen asentoon, siis älä löysää sitä. Ilmiö on luultavasti sellainen, että säätöruuvin kierre on aika löysä eli siinä on reilu klappi. Nyt jos sitä löysää niin mäntä pääsee tulemaan takaisinpäin, ja jos jarrusatulassa on ilmaa niin se kirnuaa sitä ilmakuplaa edestakaisin. Sitten kannattaa myös kokeilla ilmata pääsylinteri löysäämäällä vuoron perään siitä lähteviä putkia. Omastani sain sillä tavalla hyvät. 75:sessa on hyvät jarrut. Sitten kannattaa tutkia myös tehostajan kunto, sekä imusarjan päässä oleva suuntaventtiili (takaiskuventtiili), josta lähtee letku tehostajaan.
75 jarrut
Minä oon ilmannut pääsylinterin näin : nestesäiliön kansi irti ja jarrupoljinta painelemaan menee ehkä 10 minuuttia ja jarrut pelaa tosin jos on kaveri niin putkea vähän irti niinkuin ylempänä kirjoitettiin.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka