Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1737
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Yllätys muutos takanlämmittelyyn ja leppoisan vapaapäivän viettoon, poika tuuppasi Golffillaan pihaan ja valitti että takapäässä rohisee jotain.. jarrulevystä näki heti että ainakin yksi pala taitaa olla ilman pintaa.. :shock: Poika palojen hakuun, kissan päältä peitto pois ja ulos pakkaseen..
Nyt on Golffisssa uudet palat ja jarrut herkistelty, kissakin nukkuu jälleen peiton alla lämpöisessä.... :drinking:

Avatar
palkus
Viestit: 5511
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja palkus »

Syylari&termari vaihtoloinen (taas :? ). Vähän semirasittava homma työpäivän jälkeispuuhasteluksi. :)

Avatar
Pele
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

"Välitöinä" tuunailin Q4:n venttiilikopan. Onpahan sitten valmiina kun moottorin vuoro tulee. (joo, pultit kuluu olla mustapassivoidut :wink: )
Kysymys asiasta paremmin perillä oleville:
Kuuluuko tekstien olla alunperin alumiinin väriset, vai punaiset?
Vai onko ollut molempia esim. vuosimallista riippuen?
Näyttäsi ainakin ettei tässä ole milloinkaan ollut mitään maalia.
Koitin kuva haulla etsiä ja vastaan tuli monen sorttista lookkia. Mikä sitten lie alkuperäinen?
Joissakin oli tosin imusarjakin erilainen, eli siinä oli tuo Turbo 16V-teksti.
Liitteet
P1240289.JPG
P1240289.JPG (130.5 KiB) Katsottu 4728 kertaa
Viimeksi muokannut Pele, 24 Tammi 2014, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^Katoin et toisessa reunassa oli musta tahra....

Meinasin jo alkaa naljailee siitä...

Mut sit pyyhkäsin näyttöä..... :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Polforea
Viestit: 11492
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^:D

Kiva ruuvata lämpimässä, kun tallissa on vain 10°C pakkasen puolella. Mutta nytpähän on ysipommissa garretti sijoillansa. Seuraavaksi nesteet sisään, rivinelonen tulille ja ulos ja veekasi tulille ja sisään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pele
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pasi kirjoitti:^Katoin et toisessa reunassa oli musta tahra....

Meinasin jo alkaa naljailee siitä...

Mut sit pyyhkäsin näyttöä..... :(
:lol:
Hyvä että on tarkkasilmäisiä ja valveutuneita forumilaisia...Hetken jo tosin luulin että joko se nyt sitten alkoi ikänäkö vaivaamaan...mutta onneksi huoleni oli turhaa. :wink:
*EDIT* taitaa sittenkin vaivata, kun imusarjaksi tuota ensin väitin :lol: ..Asiavirhe nyt korjattu

A Bart
Viestit: 1868
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

pitkämies kirjoitti:
A Bart kirjoitti:
pitkämies kirjoitti:Pesin ja vahasin Thesiksen. Fiksailin toimimattoman kuskinpuolen pissapojan suuttimen (tukos..) ja hinkkailin "Poltrona Fraut" jollakin kaverin emännän heppa-kaupasta ostetulla satulan tms.-hoito mömmöllä, joka toimi loistavasti :-D! . Tuntui imeytyvän melko hitaasti mutta jätti satiinisen ja tasaisen kiillon, nahka tuntui jotenkin "nousevan" ylös paremmin ja nyt istuin "narahtaa" kun liikuttelee itseään jakkaralla.....Fantastista! 8) ......

Ps: ne on ne pienet asiat mistä onnellisuus syntyy....
Kappan Poltrona Fraut pitäisi varmaan kanssa käsitellä, mitäs tuo satularasva on?
Näitä on kuitenkin eri värisille hepoille erilaisia?
Kun käyn hallilla seuraavan kerran, niin pistän kuvan k.o tökötistä! En nyt muista kuin et oli valkoinen purkki.....Täytyy onkia myös et mistä oli ostettu....
Heppaliikkeessä käyty, ja nyt odotellaan vaikutusta.
Ainakin pikaisesti tuntuu olevan pehmeämmät jo käsittelyn tässä vaiheessa ja ylimääräistä ei tunnu jäävän pyyhittäväksi asti (ikinä saanut mitään tököttiä? )
aine vain imeytyy hitaasti penkkeihin.... :fadein:

Samalla tökötillä putsasin tallin hiirimaton
Liitteet
Resize of 2014-01-25-0802.jpg
Resize of 2014-01-25-0802.jpg (55.84 KiB) Katsottu 4649 kertaa

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jkk »

^näppikseen et uskaltanut tököttiä kokeilla? :D

A Bart
Viestit: 1868
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Se on putsattu yleensä karhulla.. :drinking:
Mutta tässä kuussa ei pysty... onneksi helmikuu jo pilkottaa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Parsin taas muutaman hikoilevan tehostajan letkun. S...tana käyn ne vaikka kaikki läpi liitos kerrallaan ja teen niistä "talvikäyttöisiä"!! Nyt on volvo-öljyä tehostin pullollaan ja kuulemma ; "Ei sit jäädy IKINÄ!".....saas nähdä......Talviloma alkaa ma joten illalla saa mennä kiristeleen vielä parit mutterit ja muut.......Oon kohta käyny läpi tän mossen lähes senttisentiltä :roll:

PS: rystyset verillä, leuka rintaan ja kohti......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Aquatica
Viestit: 15107
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös noita... äh, Mobilin ATF:iä suositella talvikäyttöön? "jotkut" ATF:t, todnäk castrolin tai mobilin, oli ex-tessussa. Ei ikinä ongelmia tehostajan kanssa.
Vai onko lankinen noin paljon vaikeampi ja vaativampi? Synteettistä kamaa kuitenkin, joten kylmänäkin juoksee kivasti.

Avatar
Isola
Viestit: 2059
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

No tuota... Se Valvoline MaxLife ei sitten ollutkaan ihan niin hyvää kamaa kuin luulin. Näköjään riittää, että pakkanen käy -26°C:ssa, vaikka autoa ei silloin käynnistäisikään... -17°C, auto käyntiin ja vasemmassa etunurkassa tapahtuu jotain hyvin epämiellyttävää. Olisi vissiin pitänyt uusia se letku viime talvena eikä vain juntata paikalleen, mutta ei kerta kaikkiaan ehdi ja talliakaan ei ole. Nyt on sama pikahuolto toistettu ja täytetty säiliö samalla Valvolinella, mutta ennuste ei ole kovin hyvä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Mobilin 3309:iä tähän asti tehostimessa. Kestää nätisti kun ei pakkanen ala mennä alle -15.....Sitten alkaa ongelmat. Töistä revin proomun käyntiin kylmänä ja viimme viikon oli lähes kokoajan Treella -22 tai alle.....(yöllä siis kun me normaalit ihmiset työskentelemme :lol: ). Käynnistyksen aikana tuntuu et ne suurimmat ongelmat syntyy thesiksessä. Tosin 200 tkm tehnyt ilmeisesti tehtävänsä ja painepuolen puristeliitokset letkun/putken välillä on ne nyt mitkä pettää peräjälkeen.....Kyse siis tosiaankin lähinnä hikoilusta/ pienestä tiputtelusta. Konetilan totaalinen ahtaus vaikeuttaa avunsaantia...Tämmöisiä joku ei ehkä juuri miksikään noteeraisi, mutta itse en voi yksinkertaisesti hyväksyä sitä että autossani on joku vika jolle en vain "viitsi" tehdä mitään.......Varsin kuluttava suhtautumis-moodi, tiedän. Onpahan sit ainakin tekemistä viikonloppuisin....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Pele
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Emännän 147:n 270tkm huolto:
-öljyt+suodatin
-käsijarruvaijerit (o+v)
-pesu

Taas kelpaa päästellä! :-D

Avatar
Isola
Viestit: 2059
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

No joo... täällä on aina 8 astetta tms. enemmän pakkasta kuin keskustassa. Huvittavaa kun ajaa Santalahdesta 15 km tänne maalle päin ja ulkolämpömittarista voi melkein katsoa, paljonko on matkaa jäljellä. Jäätyykö tuo neste tosiaan -25°C:ssä niin, että liitokset korkkaavat? Olen ajatellut letkun olevan vain vanhuuttaan haperoa.
Onhan tuo hieno periaate pitää auto oikeasti kunnossa, mutta jotenkin siihen ei kykene kun "talli" on kylmä piha ja "nosturi" on kiinalainen hallitunkki :evil:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Ei kait se nyt ihan jäädy, mutta mennee ainakin "puuroksi"....Tämä ilmeisesti riittää....Ja kun korkeapainesysteemi kyseessä, niin ei kestä tiettyä rajaa enempää....Syylärin oikealta puolelta puolelta korjasin liitokset viime talvena, ja nyt tullut lunta tupaan oikeen kunnolla. Parina yönä rykäisin käyntiin jostain -24:sta ja tuloksena tod.näk. edellä mainitut vammat...Pari päivää sitten meni kuskin puolen pyörän kotelosta hammastangolta tuleva letkuliitos.......Pumpulta tangolle tuleva letku/putki-hässäkkä uusittiin viime vuonna(vaatii apurungon irroituksen+muuta mukavaa!), joten viisas olis uusinu samalla kaikki letkut ja muut........Mutta kun aina ei ole aikaa eikä rahaa. Luojan kiitos pääsen aina tarvittaessa lämpöiseen ja nosturille ihmettelemään.......(-tekee ristinmerkkiä-)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Carlos »

SynPower Power Steering Fluid Pour Point, ºC (ISO 3016) -54 . Tuota laitan ite ohjaustehostimiin.

Avatar
jkk
Viestit: 6037
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tuota mä laitoin omaanikin. ne punaset atf öljyt on pakkasilla vähemmän juoksevia kuin nuo täyssynteettiset. toi atf toimii ehk jossain keskieuroopas mut kylmissä olosuhteis ei niin hyvin.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Kävin auton hakee pajalta, jossa maalautettu helmat, takapuskuri ja korjautettu yks lommo. No heti ensimmäiseks menin sit asentamaan kuraläpät ettei iha heti tartte käydä maalauttaa helmoja :)

Edit: poistin kuvat kun eivät oikein tekeneet oikeutta todellisuudelle tai sitten toisin päin.. :lol:
Viimeksi muokannut Athrez, 30 Tammi 2014, 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toi ovi vähän häiritsee...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

pitkämies kirjoitti:Parsin taas muutaman hikoilevan tehostajan letkun.......
Tänään siivouspäivä. Ja lähtiessä bongasin lattialta "uudesta" kohdasta punaisen läiskän.....JES! Huomenna taas yksi uusi liitos! :drinking: ....

PS: mätänetin kautta ja sylin täydeltä Syn-Poweria mukaan.....Sanoisinko että alkanee kohta hiukkasen kyllästyttämään....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^Jaksaa jaksaa.

Tuli töissä tunti ylitöitä... tietenkin olin sopinut juuri täksi päiväksi autoteippauksen. Neljässä tunnissa tuli teipit tehtyä ja asennettua.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
mutt
Viestit: 5592
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Totesin alle 2kk sitten asennetun Calixin lohkolämppärin käyttäneen viimeisenkin elämänsä.



Sent from my RM-846_eu_finland_204 using Tapatalk
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

BiColore keväällä?? :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ääsmarketin parkkihallissa pikavahasutaisu Alfan päälle. Parkkihalli sopivasti pesupaikan lähellä, niin saa siirrettyä auton puhtaana. Joskus kysyin vartijalta, että heittääkö pihalle, jos vahaan auton hallissa. Totesi sen olevan kiellettyä, mutta... "...en tule enää takaisin, kun ysin jälkeen lähden... :wink: ". Minulle tuo on sama kuin lupa, eikä vielä kertakaan ole vartija takaisin tullut lähtönsä jälkeen.

Tuo on kiekolla neljän tunnin halli, joten muutenkin hyvä paikka kuivatella auto pesun jäljiltä ja kauppa siis menee normisti ysiltä kiinni, mutta halli on auki 22 asti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1821
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^^
Kuva

8)
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Quattroruote
Viestit: 29
Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Quattroruote »

Isola kirjoitti:No joo... täällä on aina 8 astetta tms. enemmän pakkasta kuin keskustassa. Huvittavaa kun ajaa Santalahdesta 15 km tänne maalle päin ja ulkolämpömittarista voi melkein katsoa, paljonko on matkaa jäljellä. Jäätyykö tuo neste tosiaan -25°C:ssä niin, että liitokset korkkaavat? Olen ajatellut letkun olevan vain vanhuuttaan haperoa.
Onhan tuo hieno periaate pitää auto oikeasti kunnossa, mutta jotenkin siihen ei kykene kun "talli" on kylmä piha ja "nosturi" on kiinalainen hallitunkki :evil:
Kesällä 2011 Thesikseni oli Hampurin Fiatilla huollossa, ja sen jälkeen ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla. Imin ylimääräiset öljyt pois, ja hikoilu loppui. Näköjään systeemi vaatii aika suuren "paisuntasäiliön".

Minulla on putki/letkuhässäkän liitokset pitäneet, mutta yksi letku murtui, ja öljyä alkoi tihkumaan. Otin hammastangon ja jäähdytys "serpentiinin" välillä olevan hässäkän irti, ja yksi hydrauliikkamaakari vaihtoi hajonneen letkun.

Öljynä on Shell Donax TX, nyk. Spirax S4 ATF HDX. Toistaiseksi olen tyytyväinen.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Puuh.. Eilen laatikon irrotusta 166:sesta. Sain sihen pisteeseen, että enää laatikon pultit irti ja nyppää pois. Piti mätänetistä hakea vähän erikoisavaimia että saan startin ylimmän pultin auki. Tänään jos sais kampuran takastefan vaihettua ja jumpattua laatikon takas kiinni. On se niin kiva tehä nosturilla näitä hommia :) Mietin tossa eilen touhutessani, että jos ois oma nosturi, ni olis kyllä autot aina kunnossa, sen vertaa mielekkäämpää - jopa erittäi kivaa - tuo auton ruuvaaminen!

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Vaihdoin sataviisysiin naftasuodattimen kun torstaina loimotti hetken aikaa käynnistyksen jälkeen
"Vettä polttoainesuodattimessa"-valo. Olihan se aikakin kun lieni tehtaan jäljiltä vanha suodatin.
Uusi on tarvikesuodatin, kuitenkin toki made in Italy.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Avatar
Oleino
Viestit: 1990
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Fiat 500 sai lohkolämmittimen ja sisähaaran. Melkoinen jumppaaminen että lohkon kyljestä sai propun irti, sen jälkeen piece of cake. Opel Velibraan kytkin sumuvalot ja poistin takaroiskeläpät. Pisteenä I:n päälle korjasin 156:sta katsurin irti kiskoman sulakerasian kannen.

Huomenna sitten harrasteauton kimppuun. Oikea autoviikonloppu.
Tein itse - säästin

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Quattroruote kirjoitti: ....ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla....
Olen huomannut saman efektin! Omani ostin "vaarallisilla" kilometreillä eli n.160tkm mitarissa....tarkoittaen että edellinen/-set omistajat ovat vain ajaneet, ja nyt minä olen se joka....hmm..."korjaa" :lol: kaiken kuluvan tms......Noh nyt on Valvoline Syn-Powerit systeemissä ja kuivat liitokset. Toivottavasti pitää jatkossa ja jos ei niin ainakin Thesis alkaa kohta olla HYVIN tuttu automalli.... :black:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

Venttiilien säätö, uuden vesipumpun kiinnitys, jakohihnan vaihto, välikansien kiinnitys ja tietenkin uudelleen maalattujen venttiillikoppien (lisäävät tehoa 15%) kiinnitys. No, ok en tehnyt kaikkea tänään (tai yksin), mutta oli pakko postata kun alkoi v*tuttamaan moottorin kiinnityskumien vaihto..

Kuva

Ja sitten nykytaidetta Lotusbitsiltä;

Kuva

Kuva

-J

Avatar
Jonzan
Viestit: 624
Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jonzan »

Sain laatikon irti 166:sta. Koko saakelin päivän ja illan yritin saada sitä startin yhtä pulttia auki - koitin startin takaa pitkillä jatkoilla ja tein muutaman avaimen. Mutta jotenkin meni hermot... Sitte muija tuli ja nylppäs sen 5min irti :shock:

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja legza »

pitkämies kirjoitti:
Quattroruote kirjoitti: ....ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla....
Olen huomannut saman efektin! Omani ostin "vaarallisilla" kilometreillä eli n.160tkm mitarissa....tarkoittaen että edellinen/-set omistajat ovat vain ajaneet, ja nyt minä olen se joka....hmm..."korjaa" :lol: kaiken kuluvan tms......Noh nyt on Valvoline Syn-Powerit systeemissä ja kuivat liitokset. Toivottavasti pitää jatkossa ja jos ei niin ainakin Thesis alkaa kohta olla HYVIN tuttu automalli.... :black:
Miten sattui että juuri mainitsit kilometrit 160tkm. oli samat kun ostin 166 ja 10tkm ajamisen jälkeen voin sanoa, että on tullut pirun kalliiksi kilometrit. Tosin halvalla sen sain eikä kaduta ostos. Tarvetta ei ole hirveästi kyseiselle autolle, mutta eihän tuota enää myydä kannata kun kaikki tyyppiviat alkaa olemaan kohta käyty läpi. Mainitakseni takajarruihin putket ja letkut, satula, vaijerit ja palat. Takaiskarit, etujouset, etuylätukivarret ja helmojen päihin nyrkinkokoiset paikat. vaihteistoöljyvuoto korjattu uusilla tiivisteillä, jakopää+vesipumppu. vielä tarvis laittaa syyläri ja ainakin yksi ilmastoinnin putki, kohta myös ohjaustehostin putkien uusimista luultavasti. + paljon pikkuhifisteltävää. Eiköhän ihan just katkee takajouset ja etuiskarit rikkoonnu. Ei edes halua ajatella mitä noi olis teetettynä maksanut.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^^^ mmmmm....hienoa! Jos vaan jotenkin pystyisi, niin ajelisin välittömästi Treelle erääseen ajoneuvoja myyvään liikkeeseen, ja shoppailisin itselleni Lotus Esprit SE:n punaisena.......Pyyntikkään kun ei ihan vallan mahdoton ole...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

^No mutta sehän on vain luonnollista että sinulla on tuollaisia mielihaluja, koska sinä omaat erinomaisen automaun.. :lol:

-J

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Kiitos. Ja samat sanat myös sinne......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

Thesis on ollut aina unelmalistalla. Valitettavasti vain verottaja ei tue unelman toteutumista.

-J

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

Sain kuin sainkin ne f*cking moottorin kannatinkumit vaihdettua. Yritin parhaani että tarvitsisi tehdä samaa hommaa ihan heti uudestaan, eli suojasin pakosarjanpuoleisen kumin lämpölevyllä ja kaksinkertaisella matolla. No ei se vaihtohommakaan niin paha ole vastasuudessa, kun osat ovat alkuperäisiä, eikä mitään ihmeviritelmiä.

Kuva

Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..

Kuva

-J

Avatar
mattijus
Viestit: 5283
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mattijus »

J kirjoitti: Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
Colin on vaan arvioinut tarkkaan minkä pituisilla pulteilla homma toimii. Ei tule tarpeetonta painoa autoon.

Jännittää varmasti kasatessa, että pultit tulevat vaan Colinin päättämiin paikkoihin takaisin paikalleen, ettei ajettavuus kärsi :mrgreen:
VMP

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Moottorin purkaminen oli taas kivaa terapiaa pitkästä aikaa. Vielä kun joskus alkaisi saamaan kasaankin, sama terapeuttinen vaikutus silläkin. Oikeastaan vähän parempikin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Moottori purkautuu parin miehen voimin parissa tunnissa........Kasaamiseen saattaa vierähtää ihan yhdeltä mieheltä vuosia :lol:

PS: Ai mistäkö tiedän..... :roll:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

J
Viestit: 955
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J »

mattijus kirjoitti:
J kirjoitti: Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
Colin on vaan arvioinut tarkkaan minkä pituisilla pulteilla homma toimii. Ei tule tarpeetonta painoa autoon.

Jännittää varmasti kasatessa, että pultit tulevat vaan Colinin päättämiin paikkoihin takaisin paikalleen, ettei ajettavuus kärsi :mrgreen:
No sehän tässä ihmetyttikin kun tuo lyhin pultti olisi hoitanut homman jokaisessa reiässä. Joku on selvästikin sabotoinut Colin suunnitelmia ja lisännyt turhaa painoa ihmemobiiliin!

-J

Avatar
Pele
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Peugeot Boxerin ulomman vetonivelen vaihto.
Tarkoitus oli tehdä se akseli paikassaan, mutta nivel oli ihan törkeästi kiinni, joten akseli sitten vain väljemmille vesille.Normisti on kyllä lähtenyt paikassaan. Tämä ei.
Nää on niitä hommia joita inhoan yli kaiken..
Suojakumi rikki, ja sitä vaseliinia on sen jälkeen sitten ihan joka paikassa...
Aina sama jännääminen onko kiristyspanta paikoillaan vielä koeajon jälkeenkin.. :?
Ostin aikoinaan täydelliset uudet akselit huolettomien kilometrien toivossa. Ulompien kumien pannat aukesi alle viikon. :evil:
Tilaa klemmarin klunssille on tosi vähän, ainakin tuossa meikäläisen kipossa.
Sen jälkeen kaiversinkin vähän lisätilaa olkavarresta.Tulee muuten turhan arvokkaita/työläitä kilometrejä...
Liitteet
Kuva0074.jpg
Kuva0074.jpg (119.86 KiB) Katsottu 5560 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

pitkämies kirjoitti:Moottori purkautuu parin miehen voimin parissa tunnissa........Kasaamiseen saattaa vierähtää ihan yhdeltä mieheltä vuosia :lol:

PS: Ai mistäkö tiedän..... :roll:
Nimimerkillä hain auton kesällä 2011.... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2472
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ I Feel your pain, My Friend.... :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8717
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vertaistukea se on tämäkin.. :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Vetoakselihommat ehdottomasti v...maisimpia hommia meikäläisenkin mielestä...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olin aikeessa heivata Kärcherin m. 370 M painepesurin menemään. Ajankulukseni sitten aloin purkamaan josko vika löytyisi (moottori katkoi koko ajan ja painetta ei tullut kunnolla). Homma selvisi nettiä selailemalla että tiesi mitä vikaa etsiä, pumpun pesä on valettu muovista ja itse pesässä sekä myös kannessa oli halkeama, tilasin sitten uuden pesän ja kannen ja näillä sitten pitäisi taas mennä jonkun aikaa, näyttää olevan Kärcherin tyyppivika (jos muovipesä).
Liitteet
Moottori
Moottori
WP_20140209_12_13_47_Pro_1.jpg (147.05 KiB) Katsottu 5404 kertaa
Pumppun pesä
Pumppun pesä
WP_20140209_12_35_35_Pro_1.jpg (152.97 KiB) Katsottu 5404 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Pele
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Ei varsinaisesti omassa tallissa, mutta kuitenkin.
Croma Turbo:n lohkon ultraäänipesu...kelpaa -HH- :n siitä lähteä niputtelemaan.

Muuten ei paljoa ole tapahtunutkaan, kun kipiänä vaan makoiltu. :(
Nyt onneks taitaa helpottaa, niin pääsee taas jatkamaan rojekteja. :)
Liitteet
Kuva0096.jpg
Kuva0096.jpg (170.51 KiB) Katsottu 5291 kertaa

Vastaa Viestiin