Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
- fahlsjy
- Viestit: 1737
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Yllätys muutos takanlämmittelyyn ja leppoisan vapaapäivän viettoon, poika tuuppasi Golffillaan pihaan ja valitti että takapäässä rohisee jotain.. jarrulevystä näki heti että ainakin yksi pala taitaa olla ilman pintaa.. Poika palojen hakuun, kissan päältä peitto pois ja ulos pakkaseen..
Nyt on Golffisssa uudet palat ja jarrut herkistelty, kissakin nukkuu jälleen peiton alla lämpöisessä....
Nyt on Golffisssa uudet palat ja jarrut herkistelty, kissakin nukkuu jälleen peiton alla lämpöisessä....
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Syylari&termari vaihtoloinen (taas ). Vähän semirasittava homma työpäivän jälkeispuuhasteluksi.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
"Välitöinä" tuunailin Q4:n venttiilikopan. Onpahan sitten valmiina kun moottorin vuoro tulee. (joo, pultit kuluu olla mustapassivoidut )
Kysymys asiasta paremmin perillä oleville:
Kuuluuko tekstien olla alunperin alumiinin väriset, vai punaiset?
Vai onko ollut molempia esim. vuosimallista riippuen?
Näyttäsi ainakin ettei tässä ole milloinkaan ollut mitään maalia.
Koitin kuva haulla etsiä ja vastaan tuli monen sorttista lookkia. Mikä sitten lie alkuperäinen?
Joissakin oli tosin imusarjakin erilainen, eli siinä oli tuo Turbo 16V-teksti.
Kysymys asiasta paremmin perillä oleville:
Kuuluuko tekstien olla alunperin alumiinin väriset, vai punaiset?
Vai onko ollut molempia esim. vuosimallista riippuen?
Näyttäsi ainakin ettei tässä ole milloinkaan ollut mitään maalia.
Koitin kuva haulla etsiä ja vastaan tuli monen sorttista lookkia. Mikä sitten lie alkuperäinen?
Joissakin oli tosin imusarjakin erilainen, eli siinä oli tuo Turbo 16V-teksti.
- Liitteet
-
- P1240289.JPG (130.5 KiB) Katsottu 4729 kertaa
Viimeksi muokannut Pele, 24 Tammi 2014, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Katoin et toisessa reunassa oli musta tahra....
Meinasin jo alkaa naljailee siitä...
Mut sit pyyhkäsin näyttöä.....
Meinasin jo alkaa naljailee siitä...
Mut sit pyyhkäsin näyttöä.....
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Polforea
- Viestit: 11492
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^:D
Kiva ruuvata lämpimässä, kun tallissa on vain 10°C pakkasen puolella. Mutta nytpähän on ysipommissa garretti sijoillansa. Seuraavaksi nesteet sisään, rivinelonen tulille ja ulos ja veekasi tulille ja sisään.
Kiva ruuvata lämpimässä, kun tallissa on vain 10°C pakkasen puolella. Mutta nytpähän on ysipommissa garretti sijoillansa. Seuraavaksi nesteet sisään, rivinelonen tulille ja ulos ja veekasi tulille ja sisään.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pasi kirjoitti:^Katoin et toisessa reunassa oli musta tahra....
Meinasin jo alkaa naljailee siitä...
Mut sit pyyhkäsin näyttöä.....
Hyvä että on tarkkasilmäisiä ja valveutuneita forumilaisia...Hetken jo tosin luulin että joko se nyt sitten alkoi ikänäkö vaivaamaan...mutta onneksi huoleni oli turhaa.
*EDIT* taitaa sittenkin vaivata, kun imusarjaksi tuota ensin väitin ..Asiavirhe nyt korjattu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Heppaliikkeessä käyty, ja nyt odotellaan vaikutusta.pitkämies kirjoitti:Kun käyn hallilla seuraavan kerran, niin pistän kuvan k.o tökötistä! En nyt muista kuin et oli valkoinen purkki.....Täytyy onkia myös et mistä oli ostettu....A Bart kirjoitti:Kappan Poltrona Fraut pitäisi varmaan kanssa käsitellä, mitäs tuo satularasva on?pitkämies kirjoitti:Pesin ja vahasin Thesiksen. Fiksailin toimimattoman kuskinpuolen pissapojan suuttimen (tukos..) ja hinkkailin "Poltrona Fraut" jollakin kaverin emännän heppa-kaupasta ostetulla satulan tms.-hoito mömmöllä, joka toimi loistavasti ! . Tuntui imeytyvän melko hitaasti mutta jätti satiinisen ja tasaisen kiillon, nahka tuntui jotenkin "nousevan" ylös paremmin ja nyt istuin "narahtaa" kun liikuttelee itseään jakkaralla.....Fantastista! ......
Ps: ne on ne pienet asiat mistä onnellisuus syntyy....
Näitä on kuitenkin eri värisille hepoille erilaisia?
Ainakin pikaisesti tuntuu olevan pehmeämmät jo käsittelyn tässä vaiheessa ja ylimääräistä ei tunnu jäävän pyyhittäväksi asti (ikinä saanut mitään tököttiä? )
aine vain imeytyy hitaasti penkkeihin....
Samalla tökötillä putsasin tallin hiirimaton
- Liitteet
-
- Resize of 2014-01-25-0802.jpg (55.84 KiB) Katsottu 4650 kertaa
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^näppikseen et uskaltanut tököttiä kokeilla?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Se on putsattu yleensä karhulla..
Mutta tässä kuussa ei pysty... onneksi helmikuu jo pilkottaa.
Mutta tässä kuussa ei pysty... onneksi helmikuu jo pilkottaa.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Parsin taas muutaman hikoilevan tehostajan letkun. S...tana käyn ne vaikka kaikki läpi liitos kerrallaan ja teen niistä "talvikäyttöisiä"!! Nyt on volvo-öljyä tehostin pullollaan ja kuulemma ; "Ei sit jäädy IKINÄ!".....saas nähdä......Talviloma alkaa ma joten illalla saa mennä kiristeleen vielä parit mutterit ja muut.......Oon kohta käyny läpi tän mossen lähes senttisentiltä
PS: rystyset verillä, leuka rintaan ja kohti......
PS: rystyset verillä, leuka rintaan ja kohti......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikös noita... äh, Mobilin ATF:iä suositella talvikäyttöön? "jotkut" ATF:t, todnäk castrolin tai mobilin, oli ex-tessussa. Ei ikinä ongelmia tehostajan kanssa.
Vai onko lankinen noin paljon vaikeampi ja vaativampi? Synteettistä kamaa kuitenkin, joten kylmänäkin juoksee kivasti.
Vai onko lankinen noin paljon vaikeampi ja vaativampi? Synteettistä kamaa kuitenkin, joten kylmänäkin juoksee kivasti.
- Isola
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No tuota... Se Valvoline MaxLife ei sitten ollutkaan ihan niin hyvää kamaa kuin luulin. Näköjään riittää, että pakkanen käy -26°C:ssa, vaikka autoa ei silloin käynnistäisikään... -17°C, auto käyntiin ja vasemmassa etunurkassa tapahtuu jotain hyvin epämiellyttävää. Olisi vissiin pitänyt uusia se letku viime talvena eikä vain juntata paikalleen, mutta ei kerta kaikkiaan ehdi ja talliakaan ei ole. Nyt on sama pikahuolto toistettu ja täytetty säiliö samalla Valvolinella, mutta ennuste ei ole kovin hyvä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mobilin 3309:iä tähän asti tehostimessa. Kestää nätisti kun ei pakkanen ala mennä alle -15.....Sitten alkaa ongelmat. Töistä revin proomun käyntiin kylmänä ja viimme viikon oli lähes kokoajan Treella -22 tai alle.....(yöllä siis kun me normaalit ihmiset työskentelemme ). Käynnistyksen aikana tuntuu et ne suurimmat ongelmat syntyy thesiksessä. Tosin 200 tkm tehnyt ilmeisesti tehtävänsä ja painepuolen puristeliitokset letkun/putken välillä on ne nyt mitkä pettää peräjälkeen.....Kyse siis tosiaankin lähinnä hikoilusta/ pienestä tiputtelusta. Konetilan totaalinen ahtaus vaikeuttaa avunsaantia...Tämmöisiä joku ei ehkä juuri miksikään noteeraisi, mutta itse en voi yksinkertaisesti hyväksyä sitä että autossani on joku vika jolle en vain "viitsi" tehdä mitään.......Varsin kuluttava suhtautumis-moodi, tiedän. Onpahan sit ainakin tekemistä viikonloppuisin....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Emännän 147:n 270tkm huolto:
-öljyt+suodatin
-käsijarruvaijerit (o+v)
-pesu
Taas kelpaa päästellä!
-öljyt+suodatin
-käsijarruvaijerit (o+v)
-pesu
Taas kelpaa päästellä!
- Isola
- Viestit: 2059
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No joo... täällä on aina 8 astetta tms. enemmän pakkasta kuin keskustassa. Huvittavaa kun ajaa Santalahdesta 15 km tänne maalle päin ja ulkolämpömittarista voi melkein katsoa, paljonko on matkaa jäljellä. Jäätyykö tuo neste tosiaan -25°C:ssä niin, että liitokset korkkaavat? Olen ajatellut letkun olevan vain vanhuuttaan haperoa.
Onhan tuo hieno periaate pitää auto oikeasti kunnossa, mutta jotenkin siihen ei kykene kun "talli" on kylmä piha ja "nosturi" on kiinalainen hallitunkki
Onhan tuo hieno periaate pitää auto oikeasti kunnossa, mutta jotenkin siihen ei kykene kun "talli" on kylmä piha ja "nosturi" on kiinalainen hallitunkki
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei kait se nyt ihan jäädy, mutta mennee ainakin "puuroksi"....Tämä ilmeisesti riittää....Ja kun korkeapainesysteemi kyseessä, niin ei kestä tiettyä rajaa enempää....Syylärin oikealta puolelta puolelta korjasin liitokset viime talvena, ja nyt tullut lunta tupaan oikeen kunnolla. Parina yönä rykäisin käyntiin jostain -24:sta ja tuloksena tod.näk. edellä mainitut vammat...Pari päivää sitten meni kuskin puolen pyörän kotelosta hammastangolta tuleva letkuliitos.......Pumpulta tangolle tuleva letku/putki-hässäkkä uusittiin viime vuonna(vaatii apurungon irroituksen+muuta mukavaa!), joten viisas olis uusinu samalla kaikki letkut ja muut........Mutta kun aina ei ole aikaa eikä rahaa. Luojan kiitos pääsen aina tarvittaessa lämpöiseen ja nosturille ihmettelemään.......(-tekee ristinmerkkiä-)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
SynPower Power Steering Fluid Pour Point, ºC (ISO 3016) -54 . Tuota laitan ite ohjaustehostimiin.
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^tuota mä laitoin omaanikin. ne punaset atf öljyt on pakkasilla vähemmän juoksevia kuin nuo täyssynteettiset. toi atf toimii ehk jossain keskieuroopas mut kylmissä olosuhteis ei niin hyvin.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kävin auton hakee pajalta, jossa maalautettu helmat, takapuskuri ja korjautettu yks lommo. No heti ensimmäiseks menin sit asentamaan kuraläpät ettei iha heti tartte käydä maalauttaa helmoja
Edit: poistin kuvat kun eivät oikein tekeneet oikeutta todellisuudelle tai sitten toisin päin..
Edit: poistin kuvat kun eivät oikein tekeneet oikeutta todellisuudelle tai sitten toisin päin..
Viimeksi muokannut Athrez, 30 Tammi 2014, 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Toi ovi vähän häiritsee...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tänään siivouspäivä. Ja lähtiessä bongasin lattialta "uudesta" kohdasta punaisen läiskän.....JES! Huomenna taas yksi uusi liitos! ....pitkämies kirjoitti:Parsin taas muutaman hikoilevan tehostajan letkun.......
PS: mätänetin kautta ja sylin täydeltä Syn-Poweria mukaan.....Sanoisinko että alkanee kohta hiukkasen kyllästyttämään....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Jaksaa jaksaa.
Tuli töissä tunti ylitöitä... tietenkin olin sopinut juuri täksi päiväksi autoteippauksen. Neljässä tunnissa tuli teipit tehtyä ja asennettua.
Tuli töissä tunti ylitöitä... tietenkin olin sopinut juuri täksi päiväksi autoteippauksen. Neljässä tunnissa tuli teipit tehtyä ja asennettua.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ääsmarketin parkkihallissa pikavahasutaisu Alfan päälle. Parkkihalli sopivasti pesupaikan lähellä, niin saa siirrettyä auton puhtaana. Joskus kysyin vartijalta, että heittääkö pihalle, jos vahaan auton hallissa. Totesi sen olevan kiellettyä, mutta... "...en tule enää takaisin, kun ysin jälkeen lähden... ". Minulle tuo on sama kuin lupa, eikä vielä kertakaan ole vartija takaisin tullut lähtönsä jälkeen.
Tuo on kiekolla neljän tunnin halli, joten muutenkin hyvä paikka kuivatella auto pesun jäljiltä ja kauppa siis menee normisti ysiltä kiinni, mutta halli on auki 22 asti.
Tuo on kiekolla neljän tunnin halli, joten muutenkin hyvä paikka kuivatella auto pesun jäljiltä ja kauppa siis menee normisti ysiltä kiinni, mutta halli on auki 22 asti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Quattroruote
- Viestit: 29
- Liittynyt: 28 Marras 2013, 22:39
- Car(s): Giulietta 2.0 1982
Thesis 3.2 Emblema 2004 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kesällä 2011 Thesikseni oli Hampurin Fiatilla huollossa, ja sen jälkeen ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla. Imin ylimääräiset öljyt pois, ja hikoilu loppui. Näköjään systeemi vaatii aika suuren "paisuntasäiliön".Isola kirjoitti:No joo... täällä on aina 8 astetta tms. enemmän pakkasta kuin keskustassa. Huvittavaa kun ajaa Santalahdesta 15 km tänne maalle päin ja ulkolämpömittarista voi melkein katsoa, paljonko on matkaa jäljellä. Jäätyykö tuo neste tosiaan -25°C:ssä niin, että liitokset korkkaavat? Olen ajatellut letkun olevan vain vanhuuttaan haperoa.
Onhan tuo hieno periaate pitää auto oikeasti kunnossa, mutta jotenkin siihen ei kykene kun "talli" on kylmä piha ja "nosturi" on kiinalainen hallitunkki
Minulla on putki/letkuhässäkän liitokset pitäneet, mutta yksi letku murtui, ja öljyä alkoi tihkumaan. Otin hammastangon ja jäähdytys "serpentiinin" välillä olevan hässäkän irti, ja yksi hydrauliikkamaakari vaihtoi hajonneen letkun.
Öljynä on Shell Donax TX, nyk. Spirax S4 ATF HDX. Toistaiseksi olen tyytyväinen.
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Puuh.. Eilen laatikon irrotusta 166:sesta. Sain sihen pisteeseen, että enää laatikon pultit irti ja nyppää pois. Piti mätänetistä hakea vähän erikoisavaimia että saan startin ylimmän pultin auki. Tänään jos sais kampuran takastefan vaihettua ja jumpattua laatikon takas kiinni. On se niin kiva tehä nosturilla näitä hommia Mietin tossa eilen touhutessani, että jos ois oma nosturi, ni olis kyllä autot aina kunnossa, sen vertaa mielekkäämpää - jopa erittäi kivaa - tuo auton ruuvaaminen!
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin sataviisysiin naftasuodattimen kun torstaina loimotti hetken aikaa käynnistyksen jälkeen
"Vettä polttoainesuodattimessa"-valo. Olihan se aikakin kun lieni tehtaan jäljiltä vanha suodatin.
Uusi on tarvikesuodatin, kuitenkin toki made in Italy.
"Vettä polttoainesuodattimessa"-valo. Olihan se aikakin kun lieni tehtaan jäljiltä vanha suodatin.
Uusi on tarvikesuodatin, kuitenkin toki made in Italy.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fiat 500 sai lohkolämmittimen ja sisähaaran. Melkoinen jumppaaminen että lohkon kyljestä sai propun irti, sen jälkeen piece of cake. Opel Velibraan kytkin sumuvalot ja poistin takaroiskeläpät. Pisteenä I:n päälle korjasin 156:sta katsurin irti kiskoman sulakerasian kannen.
Huomenna sitten harrasteauton kimppuun. Oikea autoviikonloppu.
Huomenna sitten harrasteauton kimppuun. Oikea autoviikonloppu.
Tein itse - säästin
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olen huomannut saman efektin! Omani ostin "vaarallisilla" kilometreillä eli n.160tkm mitarissa....tarkoittaen että edellinen/-set omistajat ovat vain ajaneet, ja nyt minä olen se joka....hmm..."korjaa" kaiken kuluvan tms......Noh nyt on Valvoline Syn-Powerit systeemissä ja kuivat liitokset. Toivottavasti pitää jatkossa ja jos ei niin ainakin Thesis alkaa kohta olla HYVIN tuttu automalli....Quattroruote kirjoitti: ....ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Venttiilien säätö, uuden vesipumpun kiinnitys, jakohihnan vaihto, välikansien kiinnitys ja tietenkin uudelleen maalattujen venttiillikoppien (lisäävät tehoa 15%) kiinnitys. No, ok en tehnyt kaikkea tänään (tai yksin), mutta oli pakko postata kun alkoi v*tuttamaan moottorin kiinnityskumien vaihto..
Ja sitten nykytaidetta Lotusbitsiltä;
-J
Ja sitten nykytaidetta Lotusbitsiltä;
-J
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain laatikon irti 166:sta. Koko saakelin päivän ja illan yritin saada sitä startin yhtä pulttia auki - koitin startin takaa pitkillä jatkoilla ja tein muutaman avaimen. Mutta jotenkin meni hermot... Sitte muija tuli ja nylppäs sen 5min irti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Miten sattui että juuri mainitsit kilometrit 160tkm. oli samat kun ostin 166 ja 10tkm ajamisen jälkeen voin sanoa, että on tullut pirun kalliiksi kilometrit. Tosin halvalla sen sain eikä kaduta ostos. Tarvetta ei ole hirveästi kyseiselle autolle, mutta eihän tuota enää myydä kannata kun kaikki tyyppiviat alkaa olemaan kohta käyty läpi. Mainitakseni takajarruihin putket ja letkut, satula, vaijerit ja palat. Takaiskarit, etujouset, etuylätukivarret ja helmojen päihin nyrkinkokoiset paikat. vaihteistoöljyvuoto korjattu uusilla tiivisteillä, jakopää+vesipumppu. vielä tarvis laittaa syyläri ja ainakin yksi ilmastoinnin putki, kohta myös ohjaustehostin putkien uusimista luultavasti. + paljon pikkuhifisteltävää. Eiköhän ihan just katkee takajouset ja etuiskarit rikkoonnu. Ei edes halua ajatella mitä noi olis teetettynä maksanut.pitkämies kirjoitti:Olen huomannut saman efektin! Omani ostin "vaarallisilla" kilometreillä eli n.160tkm mitarissa....tarkoittaen että edellinen/-set omistajat ovat vain ajaneet, ja nyt minä olen se joka....hmm..."korjaa" kaiken kuluvan tms......Noh nyt on Valvoline Syn-Powerit systeemissä ja kuivat liitokset. Toivottavasti pitää jatkossa ja jos ei niin ainakin Thesis alkaa kohta olla HYVIN tuttu automalli....Quattroruote kirjoitti: ....ohjaustehostimen säiliö alkoi hikoilemaan. Huollossa öljyä oli lisätty reilusti yli mittatikun salliman: siellähän ei saisi olla +20 asteessa kuin hiki pohjalla....
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^ mmmmm....hienoa! Jos vaan jotenkin pystyisi, niin ajelisin välittömästi Treelle erääseen ajoneuvoja myyvään liikkeeseen, ja shoppailisin itselleni Lotus Esprit SE:n punaisena.......Pyyntikkään kun ei ihan vallan mahdoton ole...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^No mutta sehän on vain luonnollista että sinulla on tuollaisia mielihaluja, koska sinä omaat erinomaisen automaun..
-J
-J
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos. Ja samat sanat myös sinne......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Thesis on ollut aina unelmalistalla. Valitettavasti vain verottaja ei tue unelman toteutumista.
-J
-J
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sain kuin sainkin ne f*cking moottorin kannatinkumit vaihdettua. Yritin parhaani että tarvitsisi tehdä samaa hommaa ihan heti uudestaan, eli suojasin pakosarjanpuoleisen kumin lämpölevyllä ja kaksinkertaisella matolla. No ei se vaihtohommakaan niin paha ole vastasuudessa, kun osat ovat alkuperäisiä, eikä mitään ihmeviritelmiä.
Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
- mattijus
- Viestit: 5283
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Colin on vaan arvioinut tarkkaan minkä pituisilla pulteilla homma toimii. Ei tule tarpeetonta painoa autoon.J kirjoitti: Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
Jännittää varmasti kasatessa, että pultit tulevat vaan Colinin päättämiin paikkoihin takaisin paikalleen, ettei ajettavuus kärsi
VMP
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottorin purkaminen oli taas kivaa terapiaa pitkästä aikaa. Vielä kun joskus alkaisi saamaan kasaankin, sama terapeuttinen vaikutus silläkin. Oikeastaan vähän parempikin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Moottori purkautuu parin miehen voimin parissa tunnissa........Kasaamiseen saattaa vierähtää ihan yhdeltä mieheltä vuosia
PS: Ai mistäkö tiedän.....
PS: Ai mistäkö tiedän.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 955
- Liittynyt: 15 Kesä 2004, 19:22
- Car(s): AM333E, Type 79 S2, XJ27Arden, AR115 Spider 2500
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No sehän tässä ihmetyttikin kun tuo lyhin pultti olisi hoitanut homman jokaisessa reiässä. Joku on selvästikin sabotoinut Colin suunnitelmia ja lisännyt turhaa painoa ihmemobiiliin!mattijus kirjoitti:Colin on vaan arvioinut tarkkaan minkä pituisilla pulteilla homma toimii. Ei tule tarpeetonta painoa autoon.J kirjoitti: Lotuksen laadunhallinta toimii ilmeisesti minun ymmärrystäni korkeammalla tasolla. Kaikki nuo kuvassa olevat pultit suorittavat mielestäni täysin samaa tehtävää (kiinnittävät moottorin kiinnityskumin asennuslevyn alustaan). Melkoinen vaihtelu pituuksissa..
-J
Jännittää varmasti kasatessa, että pultit tulevat vaan Colinin päättämiin paikkoihin takaisin paikalleen, ettei ajettavuus kärsi
-J
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Peugeot Boxerin ulomman vetonivelen vaihto.
Tarkoitus oli tehdä se akseli paikassaan, mutta nivel oli ihan törkeästi kiinni, joten akseli sitten vain väljemmille vesille.Normisti on kyllä lähtenyt paikassaan. Tämä ei.
Nää on niitä hommia joita inhoan yli kaiken..
Suojakumi rikki, ja sitä vaseliinia on sen jälkeen sitten ihan joka paikassa...
Aina sama jännääminen onko kiristyspanta paikoillaan vielä koeajon jälkeenkin..
Ostin aikoinaan täydelliset uudet akselit huolettomien kilometrien toivossa. Ulompien kumien pannat aukesi alle viikon.
Tilaa klemmarin klunssille on tosi vähän, ainakin tuossa meikäläisen kipossa.
Sen jälkeen kaiversinkin vähän lisätilaa olkavarresta.Tulee muuten turhan arvokkaita/työläitä kilometrejä...
Tarkoitus oli tehdä se akseli paikassaan, mutta nivel oli ihan törkeästi kiinni, joten akseli sitten vain väljemmille vesille.Normisti on kyllä lähtenyt paikassaan. Tämä ei.
Nää on niitä hommia joita inhoan yli kaiken..
Suojakumi rikki, ja sitä vaseliinia on sen jälkeen sitten ihan joka paikassa...
Aina sama jännääminen onko kiristyspanta paikoillaan vielä koeajon jälkeenkin..
Ostin aikoinaan täydelliset uudet akselit huolettomien kilometrien toivossa. Ulompien kumien pannat aukesi alle viikon.
Tilaa klemmarin klunssille on tosi vähän, ainakin tuossa meikäläisen kipossa.
Sen jälkeen kaiversinkin vähän lisätilaa olkavarresta.Tulee muuten turhan arvokkaita/työläitä kilometrejä...
- Liitteet
-
- Kuva0074.jpg (119.86 KiB) Katsottu 5561 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nimimerkillä hain auton kesällä 2011....pitkämies kirjoitti:Moottori purkautuu parin miehen voimin parissa tunnissa........Kasaamiseen saattaa vierähtää ihan yhdeltä mieheltä vuosia
PS: Ai mistäkö tiedän.....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- pitkämies
- Viestit: 2472
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ I Feel your pain, My Friend....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- Alfissimo
- Viestit: 8717
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vertaistukea se on tämäkin..
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vetoakselihommat ehdottomasti v...maisimpia hommia meikäläisenkin mielestä...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Olin aikeessa heivata Kärcherin m. 370 M painepesurin menemään. Ajankulukseni sitten aloin purkamaan josko vika löytyisi (moottori katkoi koko ajan ja painetta ei tullut kunnolla). Homma selvisi nettiä selailemalla että tiesi mitä vikaa etsiä, pumpun pesä on valettu muovista ja itse pesässä sekä myös kannessa oli halkeama, tilasin sitten uuden pesän ja kannen ja näillä sitten pitäisi taas mennä jonkun aikaa, näyttää olevan Kärcherin tyyppivika (jos muovipesä).
- Liitteet
-
- Moottori
- WP_20140209_12_13_47_Pro_1.jpg (147.05 KiB) Katsottu 5405 kertaa
-
- Pumppun pesä
- WP_20140209_12_35_35_Pro_1.jpg (152.97 KiB) Katsottu 5405 kertaa
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei varsinaisesti omassa tallissa, mutta kuitenkin.
Croma Turbo:n lohkon ultraäänipesu...kelpaa -HH- :n siitä lähteä niputtelemaan.
Muuten ei paljoa ole tapahtunutkaan, kun kipiänä vaan makoiltu.
Nyt onneks taitaa helpottaa, niin pääsee taas jatkamaan rojekteja.
Croma Turbo:n lohkon ultraäänipesu...kelpaa -HH- :n siitä lähteä niputtelemaan.
Muuten ei paljoa ole tapahtunutkaan, kun kipiänä vaan makoiltu.
Nyt onneks taitaa helpottaa, niin pääsee taas jatkamaan rojekteja.
- Liitteet
-
- Kuva0096.jpg (170.51 KiB) Katsottu 5292 kertaa