Starttiboostereista
Valvoja: Moderators
- jyrkip
- Viestit: 832
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Starttiboostereista
Nykyään kun on tuollaisia pieniä apukäynnistysboostereita jopa alle satasen. Onko kokemuksia tekeekö noilla hinnat alkaen versioilla mitään? Mitä noista pitäisi tutkia jos moisen hankkisi?
Jyrki
Edit:
Esim eBaystä löytyisi:
https://www.ebay.com/itm/145511610905?m ... media=COPY
Jyrki
Edit:
Esim eBaystä löytyisi:
https://www.ebay.com/itm/145511610905?m ... media=COPY
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: 03 Heinä 2016, 13:39
- Car(s): A.A.
- Paikkakunta: il cuore è sempre a Milano
- Sape
- Viestit: 1400
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Starttiboostereista
Tuommoisella ainakin on saanut useamman auton käyntiin.
https://www.motonet.fi/tuote/telwin-dri ... 6FEALw_wcB
https://www.motonet.fi/tuote/telwin-dri ... 6FEALw_wcB
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Starttiboostereista
Mihin ikinä päätyykään, niin koettasin ajaa yhdestä autosta akun tyhjäksi ja kokeilla, montako kertaa saan apurilla sen startattua yhdellä latauksella. Jos ei kertaakaan niin vepotin takaisin kauppaan, muuten antaa hyvin osviittaa vehkeen kyvyistä auttaa ja lataustiheyden tarpeesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Starttiboostereista
Ei asia mitä kysyttiin, mutta itselle edullinen suht järeä li-On akku on ajatuksena vähän kuin käsikranaatti kohtuuhyvällä sokalla. Periaatteessa turvallinen, mutta en voi olla ajattelematta seurauksia jos se epätodennäköinen skenaario toteutuisi.. En ainakaan pitäisi tuollaista eteisen komerossa, pääasiallisen poistumistien kohdalla.. Enkä ehkä ostaisi halvinta kiinalaista käsikranaattia kotiini.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
Re: Starttiboostereista
Hyvä huomio. Tosin kun lasken itse kotitaloudessa olevia erilaisia Li-On akkuja niin varpaatkin loppuvat ennen kuin laitteet. Läppäreissä taitaa olla luokkaa 50 -100 Wh akut ja älyttömissä puhelimissa 15-20 Wh. Start Booster / Jumper purnukoissa näyttäisi olevan 25 - 50 Wh akut eli varastoidun energian määrä ei ole massiivinen. (Sähköpotkulautojen akut näytäisivät olevan 200 - 300 Wh kokoisia.)sämpy kirjoitti: ↑08 Tammi 2024, 07:59Ei asia mitä kysyttiin, mutta itselle edullinen suht järeä li-On akku on ajatuksena vähän kuin käsikranaatti kohtuuhyvällä sokalla. Periaatteessa turvallinen, mutta en voi olla ajattelematta seurauksia jos se epätodennäköinen skenaario toteutuisi.. En ainakaan pitäisi tuollaista eteisen komerossa, pääasiallisen poistumistien kohdalla.. Enkä ehkä ostaisi halvinta kiinalaista käsikranaattia kotiini.
Toki tuo mahdollisuus ottaa 1000A - 2000A ulos start booster / jumper laitteissa tuo oikosulkutilanteissa enemmän riskiä kuin pienelektroniikan kanssa joissa akkujen suojaus ainakin teoriassa napsahtaa paljon pienemmällä virralla.
- Monza
- Viestit: 976
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Starttiboostereista
Kerran olen saanut 1.6 litraisen bensa Opelin käyntiin vähän vanhemmalla Telwinillä, oli joskus 4-5 v. sitten myynnissä ollut "isompi" malli ja silloin uusi. Opelin akku oli paljosta seisonnasta kuollut, lämpötila kesäinen, tuo Telwini nippa nappa senverran pyöräytti, että lähti käyntiin. En tullut kauhean vakuuttuneeksi laitteen kyvykkyydestä. Ehkä kuollut akku on hankalampi vastus kuin tyhjä akku.
edit. Telwin Drive 13000
edit. Telwin Drive 13000
Viimeksi muokannut Monza, 10 Tammi 2024, 09:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Isola
- Viestit: 2067
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Starttiboostereista
Kuollut akku voi olla kovinkin hankala jos siinä on joku kenno oikosulussa. Tahtoo silloin imeä virtaa sen minkä apukäynnistin jaksaa antaa.
Jos mahdollista, niin itse ottaisin vanhanaikaisen laitteen lyijygeeliakulla. Lipo on tietysti hip ja cool mutta usein tuommoista laitosta kaipaa eniten lämpötiloissa joissa litiumakku ei oikein anna parastaan. Tähän tietty auttaa jos sitä värkkiä voi säilyttää aina lämpimässä.
Jos mahdollista, niin itse ottaisin vanhanaikaisen laitteen lyijygeeliakulla. Lipo on tietysti hip ja cool mutta usein tuommoista laitosta kaipaa eniten lämpötiloissa joissa litiumakku ei oikein anna parastaan. Tähän tietty auttaa jos sitä värkkiä voi säilyttää aina lämpimässä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Starttiboostereista
Tosin eiköhän tuo luvattu 70000mAh ole ihan puhdasta kusetusta ja totuus on että ollaan jossakin 5000-16000mAh tienoilla ja vastaa jo ihan isompien älypuhelinten akkuja tai sitten normaaleja power bankeja. Mutta en kyllä noita mysteeri "no-name" Ebay/Aliexpress/Temu tuotteita ostaisi ellei nyt oikeasti ole jotain luotettavia arvosteluja kyseisestä tuotteesta ja silti hyvä muistaa että jos se laite simahtaa niin takuuta ei ole ja rahoja on vaikea saada takaisin.sämpy kirjoitti: ↑08 Tammi 2024, 07:59Ei asia mitä kysyttiin, mutta itselle edullinen suht järeä li-On akku on ajatuksena vähän kuin käsikranaatti kohtuuhyvällä sokalla. Periaatteessa turvallinen, mutta en voi olla ajattelematta seurauksia jos se epätodennäköinen skenaario toteutuisi.. En ainakaan pitäisi tuollaista eteisen komerossa, pääasiallisen poistumistien kohdalla.. Enkä ehkä ostaisi halvinta kiinalaista käsikranaattia kotiini.
Re: Starttiboostereista
Tuo toimii myös varavirtalähteenä ja ihan yksinkertaisesti siinä joko on 70 000 mAh kapasiteetin litium akusto tai ei ole. Jos vertaa koon puolesta Puuilon myymään AX4 boosteriin niin tuo Ebay härveli on merkittävästi pienempi ja kevyempi kun AX4 boosterissa jossa on 16 000 mAh akusto. Unohtamatta että tuon Ebay laitteen speksit muuttuu sen mukaan katsooko kuvia vai lukeeko tuotekuvausta. Luvatut 400/600A virrat muuttuukin 200/400A tasolle ja alkaa tuntumaan että tässä myydään 2017 vuoden boosteria hieman päivitettynä, mutta valheellisilla spekseillä. Kyllä tuolla varmaan jonkun pienen bensakoneen muutamaan kertaan käynnistää viileässä lämpötilassa.
Tuota kiinalaisten yksi tai kaksi nollaa sinne tai tänne myyntiä näkee paljonkin tällaisten halpojen "no-name" tuotteiden kohdalla. Monesti LED-taskulampuille luvataan huikeita 10 000 lumenin valovirtoja ja todellisuus on että siellä voi hetkellisesti saada ulos 1000 lumenia.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Starttiboostereista
70Ah Li -akusto on 14,4V jännitteisenä (~1Kwh) n. 4 kertaa sen kokoinen mitä 3,6V jännitteisenä (~250Wh), kyllä niillä on aika selkeä ero.
16Ah akusto on 14,4V jännitteellä vähän tuota pienempää pienempi (230Wh). Saa siitä referenssiä ja halpiksen speksit harvoin on realismia, mutta se ampeerituntilukema ei tosiaan kerro kaikkea.
16Ah akusto on 14,4V jännitteellä vähän tuota pienempää pienempi (230Wh). Saa siitä referenssiä ja halpiksen speksit harvoin on realismia, mutta se ampeerituntilukema ei tosiaan kerro kaikkea.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Starttiboostereista
Töissä on tuollainen Noco gb50 ja sillä polkastaan isoja kaivureitakin käyntiin. Itellä on tuollanen gb40 ja ainakin täysin kuollut possun 4.0 v8 bensa lähti heittämällä köymään. Hintaa tuolla oli posteineen reilun satkun
Re: Starttiboostereista
Tällaisella on saatu Giulietta Multiair reippaalla pakkasella käyntiin. Ostin paikallisesta akkuliikkestä ajatuksella, että eivät kehnoa kehtaa myydä.
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Starttiboostereista
Traktoria ja kaivinkonetta varten tuli hankittua tuollainen.
Hyvin riittää potkua käynnistää kohmeinen työkone.
https://www.puuilo.fi/timco-apukaynnist ... 2-24v-480a
Hyvin riittää potkua käynnistää kohmeinen työkone.
https://www.puuilo.fi/timco-apukaynnist ... 2-24v-480a
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 376
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Starttiboostereista
En tiedä onko hyvä, mutta Motonetistä aikoinaan ostetulla Telwin Drive 1300 akkupaketilla potkaisee 6.2 litraisen 6 pyttyisen traktorinkin käyntiin talvella, mitä pidän jo melkein ihmeenä.