Nyt tiukkaakin tiukempi MI6 trivia:
- Missä elokuvassa se kuuluisin 00 on ajanut Jaguaria?
Valvoja: Moderators
Öö. Ajaako Bondi tolla? En tykänyt siitä viimeisestä duudsista yhtään, ni en oo nähny ees viimeistä osaa... Siinä vissiin Bondi kuolee? Ei nappaa yhtään, en laske noita BOND elokuviksi. Sama kuin Disneyn "Star Wars". Anyyways, en tarkoittanut että kuka näyttelijöistä on kuuluisin (Connery), vaan 00-agenteista lienee numero 7 se kuuluisin.Jiitee kirjoitti: ↑04 Joulu 2024, 09:18https://media.jaguar.com/en-us/news/202 ... o-time-die
Kuka oo kuuluisin , hmm, Roger meikällä ainakin mieluisin.
Portti kirjoitti: ↑04 Joulu 2024, 11:05Vitosrellun hinnoittelu Suomessa varsin onnistunut. Hinnat halvempia kuin vaikkapa Saksassa vaikka Suomessa alv-% on 6,5 %-yksikköä korkeampi. Mikäli Suomen hinnat pohjautuisivat Saksan alvittomiin hintoihin lisättynä Suomen alvilla, niin Suomi-hinnat olisivat n. 2-3 teur kalliimmat kuin mitä ne nyt ovat.
Audi tulee tuosta keulailmeestä mieleen. Nopeasti katsottuna näytti ihan siltä että tuossa oli neljä rengastakin keulalla, lähempi tarkastelu kuitenkin paljasti että siinä on todellisuudessa Jaguarin uusi "logo".
Alpina mukaan kisaan kans?
Toi on hieno!
Kamerapeilit olivat jo Honda e varusteena.Dali kirjoitti: ↑19 Tammi 2025, 16:15Mä käsitin, että hinnat olisi pikemminkin "alkaen Tesla Model S:n hinta".
Muotoilututkielmana kyllä hieno, mutta ilmeisesti tuotantoversio tulee olemaan ainakin nyt tammikuussa esillä olleen auton perusteella täynnä muilta apinoituja turhakkeita, kuten yoke-rattia, kamerapeilejä, taka-ikkunan puutetta ym. shaibaa. Kaikkea ohjataan tietenkin kosketusnäytöltä. Kaasu pohjaan, Asimo!
Itse tykkään tuossa sisustasta, joka on kerrankin saatavissa värillisenä ja vieläpä keltaisena!atti kirjoitti: ↑27 Tammi 2025, 07:17Sähkörenun koeajot saapuneet
Harry's garage: "Renault R5 electric review. Over-hyped or is this the EV that changes everything?"
https://www.youtube.com/watch?v=q5k-sRQ3Z1g
R5 antaa toivoa autoilun tulevaisuuteen. Ehkä muutkin valmistajat rupeavat kuuntelemaan asiakkaita. Saas nähdä onko myös R5:ssa odotettavissa joitain 10 000 euron korjauksia heti takuuajan päätyttyä.
Jotain tällaista Alfaltakin pitäisi tulla eikä noita pappamalleja.FinPat kirjoitti: ↑04 Helmi 2025, 20:41https://www.renault.fi/henkiloautot/r5/ ... -turbo-3e/
Näköjään tällainenkin tulossa. Huomasin vasta nyt. Renaultilla on yritystä!
![]()
Voi hyvä jumala. Tämä kuulostaa yhtä hauskalta kuin puhelimen uusiminen. Voimia!Rasvis kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 16:48Tarttis kohta laittaa uutta työsuhdeautoa tilaukseen reunaehdoilla sähkö, vetokoukku ja tilaa perheelle ja tavaroille. Ei Renault tai Peugeot koska eivät ole sallittujen merkkien listalla, ei Tesla koska Musk, ei kiinalaisia koska Kiina. Tekee valinnan helpoksi koska vaihtoehtoja onkin lopulta aika vähän.
Kylmät tyypit otettu Kia EV3:sta ja Skoda Elroqista.
EV3 on ulkoa päin hienon konseptimainen kunhan sen kengittää 19” palloilla. Alahyllyn mallien 17”:t näyttävät huvittavan alamittaisilta. Mutta sisusta… Eikös 80-luvun lopun Corollassa ollut tällaista beessiä muovia?
Elroq on ulkoa… no, se on. Ja kohta näitä on kaikki smarkettien parkkilaanit turvoksissa. Mutta sisältä niin muodoltaan kuin materiaaleiltaankin tämä on jopa hieno.
Koska on helpompaa opetella kävelemään autolle silmät kiinni kuin ajamaan autoa silmät kiinni, saatan pistää Elroq UrheiluViivaa tilaukseen.
Paitsi että. Jokerina odottelen vielä millainen Renault 5 on elävänä elukkana. Jos sen tiloja vaan mitenkään saisi venytettyä perhekäyttöön välttämään niin saattaisin lempata työsuhdeauton ja pistää kättä omaan taskuun. Tuo kun on kumminkin Jotain Muuta.
Jos tulee paljon kilometrikorvauksellista ajoa ja pääsee lataamaan kotona niin kyllähän sitä kummasti kuolettaa kuluja.
Juu, niin kuolettaisi. Mutta kun olen degeneroitunut kopiokoneenkuljettajaksi jota ei enää useinkaan vapauteta luontoon niin ei tuolla juuri tienaa. Pörtsisähköllä lataaminen ei kyllä maksa just mitään.
Eihän se Continental GT ole, mutta korealaisen kuulokojemuovin jälkeen ihan viihtyisä paikka. Harmi että vain musta tekee kitumaasturista urheilullisen, UrheiluViivaan kun ei saa kuin mustaa toppausta. Sinänsä hintaluokassaan oikein jeppis satulat.FinPat kirjoitti:Omaan makuun ehkä hieman liikaa Škodaa mutta kyllähän Gruppo VAGina osaa jämäköitä sisustuksia tehdä.
Joku ei tykkää?
No enhän mä tätä ollut tutkinut kun en kuuna kullin valkeana ottaisi itselle. Mutta syvät kumarrukset kasarikulmikkuudelle puhutteli suuresti! Hienosti huijasivat minua fransmannit, sacre bleu!FinPat kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 21:39Joku ei tykkää?
https://moottori.fi/uutinen/nimi-muutet ... -riemuita/
"Koko Grande Panda on valitettavan pitkälle pelkkää markkinointihöttöä."
Mites Cupra Tavascan?Rasvis kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 16:48Tarttis kohta laittaa uutta työsuhdeautoa tilaukseen reunaehdoilla sähkö, vetokoukku ja tilaa perheelle ja tavaroille. Ei Renault tai Peugeot koska eivät ole sallittujen merkkien listalla, ei Tesla koska Musk, ei kiinalaisia koska Kiina. Tekee valinnan helpoksi koska vaihtoehtoja onkin lopulta aika vähän.
Kylmät tyypit otettu Kia EV3:sta ja Skoda Elroqista.
EV3 on ulkoa päin hienon konseptimainen kunhan sen kengittää 19” palloilla. Alahyllyn mallien 17”:t näyttävät huvittavan alamittaisilta. Mutta sisusta… Eikös 80-luvun lopun Corollassa ollut tällaista beessiä muovia?
Elroq on ulkoa… no, se on. Ja kohta näitä on kaikki smarkettien parkkilaanit turvoksissa. Mutta sisältä niin muodoltaan kuin materiaaleiltaankin tämä on jopa hieno.
Koska on helpompaa opetella kävelemään autolle silmät kiinni kuin ajamaan autoa silmät kiinni, saatan pistää Elroq UrheiluViivaa tilaukseen.
Paitsi että. Jokerina odottelen vielä millainen Renault 5 on elävänä elukkana. Jos sen tiloja vaan mitenkään saisi venytettyä perhekäyttöön välttämään niin saattaisin lempata työsuhdeauton ja pistää kättä omaan taskuun. Tuo kun on kumminkin Jotain Muuta.
Mielestäni hyvin kirjoitettu juttu ja ihan asiaa.FinPat kirjoitti: ↑06 Helmi 2025, 21:39Joku ei tykkää?
https://moottori.fi/uutinen/nimi-muutet ... -riemuita/
"Koko Grande Panda on valitettavan pitkälle pelkkää markkinointihöttöä."
Juu, kiva erilainen autojuttu, kun tunnetta mukavasti pelissä.Vittorio Jano kirjoitti: ↑07 Helmi 2025, 06:55Benjamin osaa hommansa. Janakkalan miehiä.
Mutta on tuossa silti jotain coolia. Esim. nuo valkoiset peltivanteet.
Eikös korealaiset ja mm. Toyota tee myös omansa -FinPat kirjoitti: ↑07 Helmi 2025, 08:15Ja rehellisyyden nimissä sähköautojen aikakaudella enemmän kuin joka toinen auto on jokin useamman merkin kesken jaettu skate board / platform variantti. Viime viikonloppunakin Turussa näimme Bassadonella Stellantiksen eCMP platformista Alfa, Fiat, Jeep, Citroen, Peugeot ja Opel versiot. Lanciaa en lattialta huomannut ja Dongfeng ei liene Euroopan tuontiohjelmassa.
https://www.stellantis.com/en/technolog ... rification
BMW, Tesla ja MB tällä hetkellä ilmeisesti vielä jakamattomilla alustoilla liikkeellä.
Onkos VAG yhtään vähemmän kiinassa valmistettu kuin ehta kiinalainen?
HY:n professori Saarikko ajeli ysärin lopulla 127:lla töihin. Ei ainakaan muiden mielipiteet hetkauttanut.
Propsit hänelle
Eihän tuo mikään uus juttu ole tuo alustojen ja voimanlähteiden jakaminen. Stellantiksella nyt vaan sattuu olemaan brändejä, kuin Orklalla konsanaan.Jiitee kirjoitti: ↑07 Helmi 2025, 08:20Eikös korealaiset ja mm. Toyota tee myös omansa -FinPat kirjoitti: ↑07 Helmi 2025, 08:15Ja rehellisyyden nimissä sähköautojen aikakaudella enemmän kuin joka toinen auto on jokin useamman merkin kesken jaettu skate board / platform variantti. Viime viikonloppunakin Turussa näimme Bassadonella Stellantiksen eCMP platformista Alfa, Fiat, Jeep, Citroen, Peugeot ja Opel versiot. Lanciaa en lattialta huomannut ja Dongfeng ei liene Euroopan tuontiohjelmassa.
https://www.stellantis.com/en/technolog ... rification
BMW, Tesla ja MB tällä hetkellä ilmeisesti vielä jakamattomilla alustoilla liikkeellä.
sähköpotkulauta-alusta- termi sopii kyllä hyvin näihin sähkäreihin.
Kuvitelkaa miten halpaa ja helppoa näitä on / pitäisi olla valmistaa kunhan
akkuteknologia vielä kehittyy?
Politbyroo on päättänyt työläiselle olevan hyväksi seuraavat merkit:
Taitaa se vielä toistaiseksi olla. Skodillacit kasataan käsittääkseni Tsekissä ja akkukennot tulevat VAGin omilta eurooppalaisilta tehtailta ja Northvoltilta. Osakeyhtiön omistuspohjaa taitaa olla vähän hankala käden käänteessä selvittää, mutta vaikuttaisi olevan ainakin osin länsimaalaista.
Miksi Politbyroo on päästänyt listalle Geelyn kahdellakin brändillä? Toki molemmilla on virallisesti pääkonttori Göteborgissa mutta asset light mallilla niissä mennään.Rasvis kirjoitti: ↑08 Helmi 2025, 10:40Politbyroo on päättänyt työläiselle olevan hyväksi seuraavat merkit:
Audi
BMW
Ford
Hyundai
Kia
Mercedes-Benz
Nissan
Polestar
Skoda
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Vallan liberaalia hapatusta on nykyinen meininki. Back in the days sai automaattivaihteiston vain lääkärintodistuksella ja huoltoautoista säästettiin radiot pois. Ennen oli kunnollista!
Kun euro puhuu, silloin kuunnellaan. Vanha viidakon sanonta.
Tämä. Pelkkien speksien valossa Pieni Kolmonen olisi omaan tarpeeseen just eikä melkein. Mutta.
i4 on ihan jees! Kuten myös i5. Jos ois pakko, ni jompikumpi kävis. Mutta ne on aivan naurettavan hintaisia…Vittorio Jano kirjoitti: ↑09 Helmi 2025, 15:27id3:n seuraajaa nyt haetaan?
Ite ottaisin ennen Skodaa:
BMW i4
Ford Explorer/Mustang/Capri
Hyundai Ioniq 5/6
Kia EV 3/6
Polestar 2
Volvo EX30/C40