

Valvoja: Moderators
Juu , tänään, ja onneksi ajoin yksin. 10 tuntia meni, ja tein itse 2 renkaanvaihtoa ( vararengas kertaa 2 ) ja rengasliike teki IF:n hinausautokeikan jälkeen vielä kahdet uudet sisärenkaat...tuossa rengashässäkässä meni noin 4 tuntia. 5 - 5,5 tuntia on mennyt mulla Alfalla tuolla välillä yhden pysähdyksen ( lounas) taktiikalla.
Selkeästi kaksiliiterinen versio. Tämä rajasi nuo vaihtoehdot itseltäni pois (ostimme siis paremman puoliskon kanssa vuosi sitten harmaan 1.8 liiterisen hybridigorollan).insinörtti kirjoitti: ↑26 Kesä 2025, 16:06Edit: muisti palaa pätkittäin. Tuo lämmönvaihdin on myös osa pakoputkea, joka on kulutusosa ... eli ei itseasiassa lainkaan takuun / lisätakuun (jollainen tässäkin autossa taisi olla) alainen osa.
Tehostin tai mikälie olikaan ymmärtääkseni menikin, mutta kai siitäkin tuli jumppaa, jos piti ensin saada lupa viedä auto vikadiagnoosiin, sitten anellaan korjauslupaa ja loppuviimeeksi auto korjaukseen. Joku näistä episodeista myös osui joulupyhiin, kuinkas muutoin.
Et rohjennut vaivihkaa kysyä, että paljonko jäi selvitys- ja vääntöhommien tuntipalkaksi?insinörtti kirjoitti: ↑26 Kesä 2025, 16:06Lompakko ei lopulta keventynyt lähellekään 5 k€, kun iso osa kuluista siirtyi lopulta autoliikkeen/maahantuojan harteille, mutta tämän saavuttamiseksi sai hartaudella roikkua puhelimessa ja rustailla sähköposteja.
Ei vika, vaan ominaisuus? Ainakin saman aikakauden T-merkissä automaagiryypyn sai pois päältä terävällä kaasupolkimen napautuksella. Periaatteessa automaagin pitäisi kai itsekin käännellä ryyppyä vähemmälle, mutta voi vähän tämä jumittaa.
Minulla oli joskus 90-luvun alussa Swift 1.6 16v, jossa oli muistaakseni katalysaattori ja yksipisteruisku, Näyttää ihan kaasarilta, mutta mahdollistaa lambdasäädön seokselle. Saattaapi myös olla että muistan väärin.