

Valvoja: Moderators
Juu , tänään, ja onneksi ajoin yksin. 10 tuntia meni, ja tein itse 2 renkaanvaihtoa ( vararengas kertaa 2 ) ja rengasliike teki IF:n hinausautokeikan jälkeen vielä kahdet uudet sisärenkaat...tuossa rengashässäkässä meni noin 4 tuntia. 5 - 5,5 tuntia on mennyt mulla Alfalla tuolla välillä yhden pysähdyksen ( lounas) taktiikalla.
Selkeästi kaksiliiterinen versio. Tämä rajasi nuo vaihtoehdot itseltäni pois (ostimme siis paremman puoliskon kanssa vuosi sitten harmaan 1.8 liiterisen hybridigorollan).insinörtti kirjoitti: ↑26 Kesä 2025, 16:06Edit: muisti palaa pätkittäin. Tuo lämmönvaihdin on myös osa pakoputkea, joka on kulutusosa ... eli ei itseasiassa lainkaan takuun / lisätakuun (jollainen tässäkin autossa taisi olla) alainen osa.
Tehostin tai mikälie olikaan ymmärtääkseni menikin, mutta kai siitäkin tuli jumppaa, jos piti ensin saada lupa viedä auto vikadiagnoosiin, sitten anellaan korjauslupaa ja loppuviimeeksi auto korjaukseen. Joku näistä episodeista myös osui joulupyhiin, kuinkas muutoin.
Et rohjennut vaivihkaa kysyä, että paljonko jäi selvitys- ja vääntöhommien tuntipalkaksi?insinörtti kirjoitti: ↑26 Kesä 2025, 16:06Lompakko ei lopulta keventynyt lähellekään 5 k€, kun iso osa kuluista siirtyi lopulta autoliikkeen/maahantuojan harteille, mutta tämän saavuttamiseksi sai hartaudella roikkua puhelimessa ja rustailla sähköposteja.
Ei vika, vaan ominaisuus? Ainakin saman aikakauden T-merkissä automaagiryypyn sai pois päältä terävällä kaasupolkimen napautuksella. Periaatteessa automaagin pitäisi kai itsekin käännellä ryyppyä vähemmälle, mutta voi vähän tämä jumittaa.
Minulla oli joskus 90-luvun alussa Swift 1.6 16v, jossa oli muistaakseni katalysaattori ja yksipisteruisku, Näyttää ihan kaasarilta, mutta mahdollistaa lambdasäädön seokselle. Saattaapi myös olla että muistan väärin.
Tehdas jatkanut vastuutaan 10 vuoteen ja 240 tkm:n, toki huollot pitää olla tehtynä tietyissä rajoissa. Kuinkas sorsa, eli pisutankki voi? Sillekkin on myönnetty lisäturvaa, kuten myös Puretech moottoreille.Kivijärvi kirjoitti: ↑23 Kesä 2025, 22:30Alkaa tuntua, että Sitikan 1.5 blueHDI ei välttämättä kestä maailman loppuun asti. Kolme ja puoli vuotta riitti nokkaketjulle. Nokka-akselit ja kaikki muu yläkerrassa mennyttä, alakerrasta ei vielä tietoa. Rakenne ilmeisesti ja mahdollisesti sellainen, että venttiilit ei välttämättä hakkaa alakertaa pilalle. En ole koskaan ollut iloisempi kuultuani "takuuseen menee" ehtimättä edes ottaa asiaa puheeksi. Kannatti tarttua automyyjä koukkuun takuun pidentämisestä viiteen vuoteen!!!!
Juu, ja oireena lähinnä "ei lähde käyntiin kun kävin kaupassa". Nyt osasi yllättää auto omistajansa...
Semmonenkin ajatus heräsi, että jos tuossa olisi sähköisesti tms ohjattu huohotinpuoli, eli syöttää ajossa huohotuskaasua ohi kaasuttimen suoraan jalkaan ja se siinä reistaisi ja laskisi tuolloin lisäilmaa. Tai jokin muu alipainevuoto joltain ohjatulta venttiililtä.lerppu kirjoitti: ↑01 Heinä 2025, 12:24Sen verran pellin alle Suitsassa kurkkasin, että kaasari siellä asuu. Ilmanputsari oli erittäin siistissä iskussa, tulpat voisi olla hyvä vilkaista... Nokkahihna ja vesipumppu tuohon vaihdettiin oston yhteydessä (ja leimallakin Temu Jeep siinä käväisi). Muutoin siis hämmentävän tyytyväinen, ennenkaikkea ajamisesta aiheutuvaan hymyilyyn ja täydelliseen Somero-istuvuuteen. Mutta kiusallinen on tuo ryntääminen, pitää kokeilla startin jälkeen terävästi käskyttää polkimella automaagiryyppäämistä loppumaan! Mutta lienee purku- ja voiteluhommia tiedossa... Perjantaina ajelen möksälle, pitää katsoa jos siellä ehtisi auton kimppuun, muitakin proggiksia on. Kuten grillaaminen ja oluen juonti. Priorisointia, priorisointia.![]()