Talvirengasgalluppi
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Talvirengasgalluppi
Tänä aamuna näytti lämpömittari nollaa ja autojen lasit olivat jäässä, siitäpä tuli mieleen jotta pitäisikö alkaa talvirengastamaan kulkupeliä. Samalla sain hyvän tekosyyn kokeilla tätä galluppisydeemiä.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Oikeasti?alfa 156 v6 kirjoitti:Koko kesä kitkoilla
En tiedä, onko sulla sitten niin erisorttiset kitkat, mutta nuo omat Hakka Q 205/50-16:t tuppaavat toyotisoimaan auton aika tehokkaasti. Ajettavuudesta tulee kaikin puolin löysä, ja kiihdytettäessä tapahtuva hulvaton vetely ei hauskuuta enää parin ensimmäisen kerran jälkeen.
- Epäkelpokeräilijä -
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Blizzakeista ei talvikummit parane! Emäntäkin pysyy niiden kanssa hyvin jäisellä maaseudun mutkatiellä. Ja oli muuten hyvät ajaa kesälläkin... Uskokaa tai älkää.Skyhorse kirjoitti:Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no kitkoista on kokemusta suraavista:Skyhorse kirjoitti:Joo ja pysykää Hankuukeista erossa, jos elämä yhtään kiinostaa.
Onhan ne halvat 350 egee vanteille asennettuna, 205/55/R16.
Alussa ihan hyvät, mutta pian alkaa pelottaan.
Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
-Nokian hakkapeliitta Q, joihin olin ihan tyytyväinen, pito lumella oli huippuluokkaa erityisesti jarrutuksessa, koko oli 195/60/15.
-Michelin Maxi ice, olivat myös lumella ehdottomat,sivuttaispito huippuluokkaa mutta jarrutuksessa ei pärjännyt nokialle, kokona 195/55/15.
-Kleber, ihan Ö-luokkaa ei voi suositella kellekkään...kokona 185/65/15.
noita nokialaisia ja michelinejä voi suositella, maksavat kyllä hunajaa mutta ovat sitten myös hyvät..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Oikeesti... oli sensortin kovat kumit että tuskin talvella tekee yhtikäs mitään, että ajattelin kesällä kulutella loppuun vaan kun nuo p..keleet ei edes tunnu kuluvan! Ja kumihan on continental Wintercontact kokoa 205/50R17Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oikeasti?alfa 156 v6 kirjoitti:Koko kesä kitkoilla
En tiedä, onko sulla sitten niin erisorttiset kitkat, mutta nuo omat Hakka Q 205/50-16:t tuppaavat toyotisoimaan auton aika tehokkaasti. Ajettavuudesta tulee kaikin puolin löysä, ja kiihdytettäessä tapahtuva hulvaton vetely ei hauskuuta enää parin ensimmäisen kerran jälkeen.
Talvea varten odottaa "oikeet" talvirenkaat eli Blizzakit...
Nykyisessä autossani on nastarenkaat (tosin alla vasta marras-joulukuussa) joiden merkkiä ja mallia en edes muista. Noikin tulivat auton oston yhteydessä sopivasti sisäänajettuina.
Aiemmissa on ollut putkeen kitkat. Kahdet Nokian kitkat saavat suositukseni, joista uudemmat (Q) olivat ehdottomasti parhaat. Blizzakeista ei ole hyvää sanaa, tosin silloinen auto oli hankala ajettava liukkaalla kelillä.
Itse kyllä ajan mielelläni kitkoilla, mutta kieltämättä on mukavampi antaa auto emännän käyttöön kun siinä on nastat alla. On meinaan niin repivä ajotyyli
Aiemmissa on ollut putkeen kitkat. Kahdet Nokian kitkat saavat suositukseni, joista uudemmat (Q) olivat ehdottomasti parhaat. Blizzakeista ei ole hyvää sanaa, tosin silloinen auto oli hankala ajettava liukkaalla kelillä.
Itse kyllä ajan mielelläni kitkoilla, mutta kieltämättä on mukavampi antaa auto emännän käyttöön kun siinä on nastat alla. On meinaan niin repivä ajotyyli
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Alfa Milano
- Viestit: 308
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
- Car(s): Tsekkiferrari
- Paikkakunta: Tampere
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Mulla oli ainakin viime talvena Opel Vectra B:ssä Michelinin Maxi Icet. Voittivat muuten uusimman Tuulilasi-lehden rengastestinkin. Todella hiljaiset ja loistava pito. Tietysti peilikirkkaalla jäällä tuntui kun olisi "pulkalla jarruttanut"Skyhorse kirjoitti:Joo ja pysykää Hankuukeista erossa, jos elämä yhtään kiinostaa.
Onhan ne halvat 350 egee vanteille asennettuna, 205/55/R16.
Alussa ihan hyvät, mutta pian alkaa pelottaan.
Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Ihan kestävätkin ne tuntuivat olemaan...
Ammattina autokauppa
Vaikka aiheesta eksynkin - Missä radalla aiot käydä ajamassa? Ranskanmaalla? Millaisia mahdollisuuksia sielläpäin on päästä esim. omalla (tai siis vuokra-autolla) kokeilemaan moottoriradoilla? Olisi hauska käydä ajamassa pari legendaarista rataa läpi.GTA kirjoitti:Talvirenkaita ei tartte, mutta rengaskulut kasvaa silti. Michelin Pilot Sportit on kohta vaihtokunnossa, eivät riitä 20000km:iin. Jos ehdin ensi sunnuntaina radalle, niin se taitaa ollakin sitten rengassatsi siinä
Alfaton ainakin hetkellisesti...
@BSTR:
Sain onnekkaasti kutsun Alfa Master Drive tilaisuuteen Circuit d'Alèsissa (vain alle 300 km ajomatkaa, ja motaria melkein koko matka )
Uunituore vahvistusfaksi kertoo kokopäivän ohjelmaksi karkeasti: aamupäivä teoriaa ja iltapäivä ajoa. Lopussa iltakuudelta diplomit kouraan shamppanjan kera . Autoina tietysti autoista parhaat, eli 147 GTA, 156 GTA, Sportwagon GTA ja 156 GTA Selespeed. Eli ei siis itse asiassa tartte edes omia renkaitaan polttaa. Tähän on varmaan joku koira haudattuna, kun kuulostaa niiiiiiiin hyvältä. Naama näyttää nyt tältä:
Hyvä markkinointikikka kai kuitenkin - nytkin Ranskan Alfa-maahantuoja saa mainosta Suomessa saakka
Radoille (kai) pääsee aika rajoitetusti, vain "portit avoinna" päivinä - ja sitten tietysti kerhoon kuuluvat kerhon ajoharjoittelupäivinä (big news? eli ei minulla oikein mitään hyvää tietoa ole). Itse olen täällä käynyt ajamassa vain läheisellä Cirduit Du Luc:lla ja kuolaamassa ecclestonen Circuit Paul Ricardin porttien ulkopuolella (ja nauttimassa pakolliset bisset ökybaarissa). Ainakin Le Lucin radalla järjestetään portit avoinna tilaisuuksia muutaman kerran vuodessa; ne on aika paljon villimpiä tilaisuuksia kuin esim Suomen Alfa Clubin ratapäivät. Hyvässä ja pahassa.
Kiinnostaako joku tietty rata, BSTR? Netistä saat varmaan tietoa noiden legendaaristen ratojen osalta ja näiden vetelän etälän ratojen suhteen voinen auttaa minäkin tiedonhaussa, jos apuja tarttet esim kumman kielen johdosta
Sain onnekkaasti kutsun Alfa Master Drive tilaisuuteen Circuit d'Alèsissa (vain alle 300 km ajomatkaa, ja motaria melkein koko matka )
Uunituore vahvistusfaksi kertoo kokopäivän ohjelmaksi karkeasti: aamupäivä teoriaa ja iltapäivä ajoa. Lopussa iltakuudelta diplomit kouraan shamppanjan kera . Autoina tietysti autoista parhaat, eli 147 GTA, 156 GTA, Sportwagon GTA ja 156 GTA Selespeed. Eli ei siis itse asiassa tartte edes omia renkaitaan polttaa. Tähän on varmaan joku koira haudattuna, kun kuulostaa niiiiiiiin hyvältä. Naama näyttää nyt tältä:
Hyvä markkinointikikka kai kuitenkin - nytkin Ranskan Alfa-maahantuoja saa mainosta Suomessa saakka
Radoille (kai) pääsee aika rajoitetusti, vain "portit avoinna" päivinä - ja sitten tietysti kerhoon kuuluvat kerhon ajoharjoittelupäivinä (big news? eli ei minulla oikein mitään hyvää tietoa ole). Itse olen täällä käynyt ajamassa vain läheisellä Cirduit Du Luc:lla ja kuolaamassa ecclestonen Circuit Paul Ricardin porttien ulkopuolella (ja nauttimassa pakolliset bisset ökybaarissa). Ainakin Le Lucin radalla järjestetään portit avoinna tilaisuuksia muutaman kerran vuodessa; ne on aika paljon villimpiä tilaisuuksia kuin esim Suomen Alfa Clubin ratapäivät. Hyvässä ja pahassa.
Kiinnostaako joku tietty rata, BSTR? Netistä saat varmaan tietoa noiden legendaaristen ratojen osalta ja näiden vetelän etälän ratojen suhteen voinen auttaa minäkin tiedonhaussa, jos apuja tarttet esim kumman kielen johdosta
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5761
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
ensimmäiset kitkat menee itsellä alle ja vähän hermostuttaa tuo tiellä pysyminen. Tai oikeastaan risteyksissä pysähtyminen. Täällä on kuitenkin koko lailla erilainen talvi kuin pääkaupunki seudulla tai länsirannikolla. Se on jännä miten näinkin vähän idempänä ja pohjoisempana (=kauempana merestä) lumi ei sula vaan sitä pakkaantuu pikkuhiljaa tien pintaan ja penkoille. Itseasiassa Oulussakin on normaali talvena vähemmän lunta, vaikka tuulista ja lylmää siellä kyllä on.
Viime talvena oli kertaalleen koko keskustassa sellainen märkä peilijää että huh, huh! Rekkoja oli poikittain joka paikassa ja henkilöautoillakin oli todella vaikeuksia. Joutui valitsemaan reitin jolla ei ollut rekkoja edessä ja jolla ei tarvinnut pysähtyä ylämäkeen koska olis menny peruutteluksi
Viime talvena oli kertaalleen koko keskustassa sellainen märkä peilijää että huh, huh! Rekkoja oli poikittain joka paikassa ja henkilöautoillakin oli todella vaikeuksia. Joutui valitsemaan reitin jolla ei ollut rekkoja edessä ja jolla ei tarvinnut pysähtyä ylämäkeen koska olis menny peruutteluksi
Ayrton Senna da Silva forever
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11333
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Säälittävää, todella säälittävää. Koskahan olen viimeksi vaihtanut talviläskit (185/65) alle jo lokakuussa. Takapakkia on tullut siinäkin, että vaihdoin kumit itse. Helsingissä teetin työn aina liikkeessä. Oi niitä aikoja. Mutta nyt siis nastoilla, jeejee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Sama vika. Ensimmäinen talvi, kun talvikumit on alla ennen yhtään kunnon lumisadetta.Vittorio Jano kirjoitti:Säälittävää, todella säälittävää. Koskahan olen viimeksi vaihtanut talviläskit (185/65) alle jo lokakuussa. Takapakkia on tullut siinäkin, että vaihdoin kumit itse. Helsingissä teetin työn aina liikkeessä. Oi niitä aikoja. Mutta nyt siis nastoilla, jeejee.
Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
- glideslope
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120. - Paikkakunta: Järvenpää
Mun 164:n kylkiäisinä tuli mukaan tuoreet Fuldan kitkat (205/55-15).HOTAKAINEN kirjoitti:No kunhan saa nuo Fuldan paskat haettua tallilta niin katelee kelejä ja nakkasee alle jollei sitä ennen ole kunnon kumit vanteilla.
Surkeimpia talvikumeja ei ole tullut vastaa kuin nuo Fuldat.
Muistatko mikä Fuldan malli sulla on, että osaa mahdollisesti ennakkoasennoitua noihin luistimiin..?
Yksistä Fuldan kesäkumeista on kokemusta, isäukon mersussa oli joskus 80-luvun loppupuolella ensiasennusrenkaina Fuldan 2000:t ja olivat kyllä aivan hirveät lipokkaat sadesäällä. Toisaalta olihan se silloin upeeta kun renkaista johtuen sai dieselin perän sivulle pelkällä kaasulla
Itselläni ollut heinäkuusta lähtien Nokian Hakkapeliitta Q:t kun joku täyspäinen oli ruuvannut kaupan pihalla renkaisiin 3 kappaletta ruuvejäSkyhorse kirjoitti: Mitkä olis todetusti hyvät ja kestävät kitkat?
Noksuihin olen ollut ihan tyytyväinen, vaikka Pirellin P6000 jälkeen olo oli kun kiikkerässä veneessä. Luulin aluksi että jotain alustassa on hajonnut kun olivat niin löysän tuntuset . Ihan hyvät kitkat, kun vertaa edellisessä autossa olleisiin halpiskitkoihin. Valitettavasti siis kaikkeen tottuu ja nyt tuntuu jo oikeen hyvältä. Mutta ahh kevättä kun saa taas kunnon nakit alle ja uskaltaa taas polkea
Mulla kävi toisinpäin. Auto hiljeni huomattavasti kun sai nastat alle... liekö sitten kesärenkaiden koolla merkitystäR@gdoll kirjoitti: Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
Ei enää Alfaa... eipä
No joo tänään pii vaihtaa
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.
Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.
Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
Millä olet vääntänyt ne pultit kiinni?HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.
Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
- Jappe
- Viestit: 1714
- Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
- Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
- Paikkakunta: Vantaa
veikkaanpa paineilmaaGAMMA500 kirjoitti:Millä olet vääntänyt ne pultit kiinni?HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.
Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
- Alfaholic -
Lopeta nyt ihmeessä se punttisalilla treenaaminen! Tai sitten seuraavalla kerralla käännä niittä pultteja AUKIpäin!HOTAKAINEN kirjoitti:Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
HOTAKAINEN kirjoitti:No joo tänään pii vaihtaa
Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Kerpele renkaat takas varastoon.
Huomenna uusiksi kaveri tuo ristikkoavaimen lainaksi kun oma on 70km. päässä.
biltemasta teleskooppi avain pitäs aukee
Sisulla sitä väännetäänGTA kirjoitti:Lopeta nyt ihmeessä se punttisalilla treenaaminen! Tai sitten seuraavalla kerralla käännä niittä pultteja AUKIpäin!HOTAKAINEN kirjoitti:Tuo Alfan orkisavain mulkas pultissa ja lähti kauniissa kaaressa kohti puistonnurmikko.
No iso Wurthin räikkä sisältä pitkällä hylsyllä.
Naps sano räikkä ja se räikkä oli sillä selvä.
No eip hätää Kamasaa peliin ja naps Sttahlwill jatko poikki.
Hyvin väännettyjari64 kirjoitti:helppoohan sulla on: neliveto neideille, etuveto naisille, takaveto MIEHILLE.Rolle kirjoitti:Ihme vempuloita noin 33:sen vanteet, ittekkin vedin yli metrin jatkovarrella mutta ei, paineilmalla sitten irtos
Pitäis laittaa talvinakit alle ja mennä sudittelee, kauankohan pysytään tiellä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11273
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaaha, teillä on koulutus vielä tuolla asteellapuuha kirjoitti:Samalla hiellä/vitutuksella kampesin talvirinkulat emännänkin autoon.
Olis saanu akka itte vaihtaa...
Meillä taas kanssanisäkäs tuli omatoimisesti jelppimään renkaanvaihdossa, tosin kohtuullista sinänsä kun häntä varten niitä kitkoja alle heivattiin iltahämärässä. Muuhun aikaan kun ei kerinnyt ja emäntä tarvitsi auton viikonlopuksi.
- Epäkelpokeräilijä -
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Eipä tee Suomessa mitään Nokian WR-renkailla. Loiva ylämäki, niin siihen jää. Oli melkoista lipsuttelua, kun käytiin Keski-Suomen reissu tekemässä. Huomenna täytyy kysellä Nokian nastarenkaita.
Nää WR:thän tuli auton mukana. Edellinen omistaja oli halunnut kitkarenkaat, eikä Nokian Q-renkaita saanut 225/40-17-kokoa. WR on tarkoitettu keskieurooppaan satunnaisille lumisohjoille. Nopeusluokkakin on 210 km/h. Ja kumin kovuuden ja kuvioiden pienuuden huomaa. Jarrutuksessa yllättävän hyvä, mutta liikkeelle ei pääse luistonestosta huolimatta.
Niin, myytävänä huippuhyvät Nokian WR-renkaat, käytetty 2 viikkoa, koko 225/40-17, edullisesti
Nää WR:thän tuli auton mukana. Edellinen omistaja oli halunnut kitkarenkaat, eikä Nokian Q-renkaita saanut 225/40-17-kokoa. WR on tarkoitettu keskieurooppaan satunnaisille lumisohjoille. Nopeusluokkakin on 210 km/h. Ja kumin kovuuden ja kuvioiden pienuuden huomaa. Jarrutuksessa yllättävän hyvä, mutta liikkeelle ei pääse luistonestosta huolimatta.
Niin, myytävänä huippuhyvät Nokian WR-renkaat, käytetty 2 viikkoa, koko 225/40-17, edullisesti
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4143
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Eilen vasta ehdin vaihtaa kitkat alle, ja voin sanoa ettei ollut enää hauskaa 225 kesätassuilla Ei oikein pureutunut hankeen kumit. Kuin olis ollu auto 4 pulkan päällä! Mutta nyt kulkee kivasti nokian hakkapeliitta Q alla. Ja mulla myös auto hiljeni, on itseasiassa tosi hiljainen. En ymmärrä minkälaiset nastakumit on alla jos pitää kovaa meluaMaho kirjoitti:Mulla kävi toisinpäin. Auto hiljeni huomattavasti kun sai nastat alle... liekö sitten kesärenkaiden koolla merkitystäR@gdoll kirjoitti: Äitiä tuli kyllä ikävä kun nastat sai alle. Jos kesärenkailla oli jo yllättävän kova rengasmelu, niin nastakumeilla tarvis melkein peltorit... En kyllä ymmärrä miten joku voi sanoa 156:sta kohtuullisen hiljaiseksi autoksi? Pikkasen tekis kitkoja mieli.
Ayrton Senna da Silva forever