33 tietoa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

33 tietoa

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Miten paljon on tehoeroa noissa 1.7 kaasutin ja 1.7 ruiskuversiossa.. (eli i.e?)? Ja mihin vuoteen asti on tehty tuota kaasutinmallia..?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

87-89 1.7 QV 118 hv
88-89 1.7 IE 107 hv
88-89 1.7 IE Cat 102 hv
90-94 1.7 IE 105 hv (cat)

90-?? 1.7 16V 138 hv
90-94 1.7 16V 132 hv (cat)

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Kiitos tiedoista.. :) Onko noista nyt siis QV kaasari ja IE ruisku vai miten nuo menee?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Tuo 87-88 QV on kaasari, kaikki muut listassa ruiskuja.
1990 ja uudemmat QV:t ovat ruiskuja.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7799
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + Explorer EV
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuota 118 kaasaria on saanut vain series kakkoseen eli vanhempaan koppaan ja vastaavasti tuo 16V sitten vain uudempaan -90 ->

QV ei sinänsä tarkoita kaasaria vaan on vain "huippumalli", eli neliapila. Esim. lähes kaikki 16V:t ovat Suomessa QV mallia.

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Selvä juttu.. Aika jännä juttu sinäänsä, että kaasarimallissa on enemmän tehoja kuin ruiskussa. :)

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ei se jännä oo, kun ruiskun lisäksi uusimassa 33:ssa on katalysaatori, joka "varastaa" aika paljon tehoa. En tosiaan tie miten paljon, oliks se joku 5%?
Nothing beats cubic inch

Vilpo
Viestit: 138
Liittynyt: 10 Syys 2005, 17:25

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

TestarosaFinland kirjoitti:Ei se jännä oo, kun ruiskun lisäksi uusimassa 33:ssa on katalysaatori, joka "varastaa" aika paljon tehoa. En tosiaan tie miten paljon, oliks se joku 5%?
Niin tietysti viekin, mutta jos näitä vertaa esimerkiksi:
87-89 1.7 QV 118 hv
88-89 1.7 IE 107 hv

Niin tuo alempihan on ilman kattia ruiskulla, ja silti kaasarimallissa enemmän tehoa...
Ja siis tuossa cat-versiossa näkyy olevan 5hv vähemmän sitten:
88-89 1.7 IE Cat 102 hv

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5068
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ei se ruisku tee autuaaksi jos verrataan 2xtuplakaasareihin. Ja toki teho rakentuu muistakin tekijöistä.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin