164 käsijarru jäätyi perkele!
Valvoja: Moderators
164 käsijarru jäätyi perkele!
Ei siinä että avautumattomissa ovissa, nousemattomissa ovien lukkotapeissa, paskaksi rusahtaneissa ovenkahvoissa, parin langan takalasin lämppärissä, nippusiteillä kiinni roikkuvissa taustapeileissä ja ulisevassa ohajusteharissa olis pakkasaamuksi tarpeeksi laulun aihetta - niin nyt tuo herttainen vanha lehmä jumitti käsijarrun niin että savu vaan nousee jarrulevyistä kun pysähtyy liikennevaloihin. Mutkat mennään vähintään toinen takarengas lukossa ja 80 km/h alueella ajetaankin jo sitten henkensä kaupalla.
Eilen aamulla tuo oire oli lievempi ja palautui itsestään siihen mennessä kun sain sen etupenkkien välissä olevan konsolin irti (tyypillistä perkele). Tänä aamuna olikin sitten käsijarru sitten niin tiukalla että ei meinannut päästä liukkaalla eteenpäin. Hampaat irvessä ajoin hakemaan bossia töihin (tämäkin juuri nyt) parin kilometrin päästä ja siinä kiroten lämmiteltiin käsiä kuumuudesta höyryävissä takajarruissa & -vanteissa ja ihailtiin alfan kauniita muotoja teräskärkityökengällä.
Näyttäisi että tämän syskyn trendi on jäätynyt käsijarruvaijeri... joka ikininen vitun pakkasaamu tästä toukokuuhun asti (ellei auton omistaisi joku muu kuin minä).
Onko ideoita - mitä tuolle osaa (ilman monttua tai nosturia) pelkän tunkin avulla tehdä vai pitääkö joka aamu kontata auton alle kuumailmapuhaltimen ja 25 metrin roikan kanssa. Mistä perkeleestä minä tiedän millä kohtaa siellä sitä vettä on jumittamassa sitä vaijeria ja että en sulattaisi samalla muovista pensatankkia ja kuolisi räjähdykseen!?! Muistaako joku ulko onko sinne vaijerin sisään mahiksia lirittää jotain lukkosulaa tms. sörsseliä jostain sisäkautta ilman että vaijeria tarttee irrottaa?
Whattuduu?
Eilen aamulla tuo oire oli lievempi ja palautui itsestään siihen mennessä kun sain sen etupenkkien välissä olevan konsolin irti (tyypillistä perkele). Tänä aamuna olikin sitten käsijarru sitten niin tiukalla että ei meinannut päästä liukkaalla eteenpäin. Hampaat irvessä ajoin hakemaan bossia töihin (tämäkin juuri nyt) parin kilometrin päästä ja siinä kiroten lämmiteltiin käsiä kuumuudesta höyryävissä takajarruissa & -vanteissa ja ihailtiin alfan kauniita muotoja teräskärkityökengällä.
Näyttäisi että tämän syskyn trendi on jäätynyt käsijarruvaijeri... joka ikininen vitun pakkasaamu tästä toukokuuhun asti (ellei auton omistaisi joku muu kuin minä).
Onko ideoita - mitä tuolle osaa (ilman monttua tai nosturia) pelkän tunkin avulla tehdä vai pitääkö joka aamu kontata auton alle kuumailmapuhaltimen ja 25 metrin roikan kanssa. Mistä perkeleestä minä tiedän millä kohtaa siellä sitä vettä on jumittamassa sitä vaijeria ja että en sulattaisi samalla muovista pensatankkia ja kuolisi räjähdykseen!?! Muistaako joku ulko onko sinne vaijerin sisään mahiksia lirittää jotain lukkosulaa tms. sörsseliä jostain sisäkautta ilman että vaijeria tarttee irrottaa?
Whattuduu?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kaksi vaihtoehtoa. Joko vaihdat uuden vaijerin, tai sitten et käytä käkkäriä laisinkaan. A112:a kohdalla olen jopa irroittanut koko vaijerin, etten sitä vahingossa käytä, ja ex 166:sen kohdalla sen vaihdoin. Sitä sontaa on takuulla ainakin takapäässä, enkä usko poppakonstien juuri auttavan asiaa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Siihen vaijeriin voi tietysti uittaa jotain öljyä sisäkautta.
Siitä mistä kuori alkaa kabiinin puolelta.
Olikohan sen niin.. että takapenkin istuin osa pois ja lattiamattoa raotta, niin löytyy se vaijerin läpivienti.
Ja siitä sitten jollain ruutalla kuoreen sisään hienoa öljyä, niin kauan että valuu satulan päästä ulos.
Satuloista tietysti olet jo voidellut käsijarrumekanismit ulkopuolelta.
Siitä mistä kuori alkaa kabiinin puolelta.
Olikohan sen niin.. että takapenkin istuin osa pois ja lattiamattoa raotta, niin löytyy se vaijerin läpivienti.
Ja siitä sitten jollain ruutalla kuoreen sisään hienoa öljyä, niin kauan että valuu satulan päästä ulos.
Satuloista tietysti olet jo voidellut käsijarrumekanismit ulkopuolelta.
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1821
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Juuri kävin firman varastohallilla tunkkailemassa & ruikkimassa crc:tä sinne takasatuloiden käsijarruvietereihin.... eipä sinne vaijerin sisään oikeastaan voi kosteutta mennä muualta kuin sieltä satuloiden päästä... ellei joku ole kussut käsijarrukahvaan ja kusi valunut sinne sisäkautta jäätymään
Pitänee kokeilla ujuttaa jotain lirua sieltä kabiinin puolelta niin ei tartte tulla huomenna töihin kahva edellä vanteet tulessa...
Itellä on kaikissa autoissa ollut tapana käyttää käkkäriä joka pirun parkkiksella eikä ole vielä kertaakaan jumiin jäänyt reilun kymmenen vuoden aikana (edes ladassa) -voip olla että en pääse tavasta enää eroon ku niin paljon on tullut noita keppejä nyittyä. On kyllä ihmeen hyvin sitten pelanneetkin... Tällä kertaa tuo talvi vaan sattui tulemaan perkeleellisen vesisateen ja pitkä ajoreissun päätteeksi (kuinka ollakkaan)...
sweet, tulisi jos kesä niin pääsisi ajamaan mopolla
Pitänee kokeilla ujuttaa jotain lirua sieltä kabiinin puolelta niin ei tartte tulla huomenna töihin kahva edellä vanteet tulessa...
Itellä on kaikissa autoissa ollut tapana käyttää käkkäriä joka pirun parkkiksella eikä ole vielä kertaakaan jumiin jäänyt reilun kymmenen vuoden aikana (edes ladassa) -voip olla että en pääse tavasta enää eroon ku niin paljon on tullut noita keppejä nyittyä. On kyllä ihmeen hyvin sitten pelanneetkin... Tällä kertaa tuo talvi vaan sattui tulemaan perkeleellisen vesisateen ja pitkä ajoreissun päätteeksi (kuinka ollakkaan)...
sweet, tulisi jos kesä niin pääsisi ajamaan mopolla
Voi perkele sentään näitä rakkineita!