Mistä alfa 156:een ilmamassamittari?
Valvoja: Moderators
Mistä alfa 156:een ilmamassamittari?
Elikkäs mistä hommasitte Alfaanne ilmin ja mihin hintaan? Omastani on menny rikki. Bocshin jälleenmyyjä sanoo hinnaksi 400 eskoo!!! Ja sitä en maksa. Täällä porukka on sanonu maksaneensa n 150 - 200 eskoo ja se kuullostaa paljon paremmalta. Kertokaa tyhmälle!
- KJS
- Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Katsoppa www.varaosamaailma.fi sieltä löytyy yhteystietoja eri puolella Suomea oleviin AD liikkeisiin. Tampereella tuo tarvike on kait ollut alle 100 euroa ja bosch alle 200.
-
- Wile E. Coyote
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse olen kahdesti jo tuon murheenkryynin vaihtanut ja molemmilla kerroilla Turkulaisesta Autosähkö ja dieselhuolto Häkkisestä. Roachiakin lähempänä Jotain satkun luokkaa kustansi...
http://www.asdhakkinen.com/
http://www.asdhakkinen.com/
Ayrton Senna da Silva forever
Niin ja pelkkä anturi oli n. 55€. Itse ostin pelkän anturin ja vaihdoin sen itse. Kesti vaihtaa n. 10 min. Hyvin on ainakin tähän asti toiminut. Kop Kop.KJS kirjoitti:Katsoppa www.varaosamaailma.fi sieltä löytyy yhteystietoja eri puolella Suomea oleviin AD liikkeisiin. Tampereella tuo tarvike on kait ollut alle 100 euroa ja bosch alle 200.
Edit: Paketin kyljessä, jossa anturi tuli, luki "Opel ym."
hinnat laskenu? mulla 42.90€ samasta paikkaa ja kuitissa luki myös opelMilkman kirjoitti:Niin ja pelkkä anturi oli n. 55€. Itse ostin pelkän anturin ja vaihdoin sen itse. Kesti vaihtaa n. 10 min. Hyvin on ainakin tähän asti toiminut. Kop Kop.KJS kirjoitti:Katsoppa www.varaosamaailma.fi sieltä löytyy yhteystietoja eri puolella Suomea oleviin AD liikkeisiin. Tampereella tuo tarvike on kait ollut alle 100 euroa ja bosch alle 200.
Edit: Paketin kyljessä, jossa anturi tuli, luki "Opel ym."
Moro !
ostin varaosamaailmasta (H.ki) uuden ILMI:n Bosch:in numerolla 0 280 218 019
ensin sanoivat hinnaksi 130 EUR mutta loppujen lopuksi lähti 55 EUR .
Uudessa ilmissä oli Boschin numero kyljessä , mutta paketista päätellen se oli joku (kiinalainen?) tarvike . Hyvin tosin on toiminut (kop kop). Pelkän anturin hinnaksi sanottiin 360 EUR (0 280 217 111). Ostin siis koko ilmin mutta vaihdoin siitä vain anturin (helppoa/nopeaa) .
Tuohon 55 EUR hintaan kannatti mielestäni jo vaihtaa "varmuuden vuoksi" .
ostin varaosamaailmasta (H.ki) uuden ILMI:n Bosch:in numerolla 0 280 218 019
ensin sanoivat hinnaksi 130 EUR mutta loppujen lopuksi lähti 55 EUR .
Uudessa ilmissä oli Boschin numero kyljessä , mutta paketista päätellen se oli joku (kiinalainen?) tarvike . Hyvin tosin on toiminut (kop kop). Pelkän anturin hinnaksi sanottiin 360 EUR (0 280 217 111). Ostin siis koko ilmin mutta vaihdoin siitä vain anturin (helppoa/nopeaa) .
Tuohon 55 EUR hintaan kannatti mielestäni jo vaihtaa "varmuuden vuoksi" .
Boschin tarvikeilmin hinta on jotain hieman päälle satasen luokkaa = 120 €.
Onkohan jollain faktatietoa originaalin ja boschin tarvikkeen välillä esim ja etenkin toimivuus... hintaero on nimittäin melkoinen n. min 350 - 474 € / 120 € eli vähintään kolminkertainen.
Onkohan jollain faktatietoa originaalin ja boschin tarvikkeen välillä esim ja etenkin toimivuus... hintaero on nimittäin melkoinen n. min 350 - 474 € / 120 € eli vähintään kolminkertainen.
Pepee kirjoitti:jees... itse ostin muukkoselta alkuperäisen ilmin jolla oli hintaa 350 e ..
tuo kommentti liittyi hyvinkin kysymykseeni. Säästääkö satanen tai pari, purra sen jälkeen hammasta ja korjauttaa auto kuitenkin siellä missä sen olisi voinut hieman kalliimmalla tehdä jo samantien...
Radierer kirjoitti:Onkos kukaan tilaillu 156 V6 ilmiä viime aikoina. Mulla on kiinni nyt motonetin ilmi, kulkee kyllä ja vääntää, mutta tyhjäkäynti heiluu enemmän kuin laki sallii ja välillä sammuilee kytkin pohjassa, etenkin sateella ja kostealla kelillä mikä on aika kummallista
-
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
Joo, menin joskus tilaamaan tuon ennen kuin tänne foorumille tuli tietoa, että surkea kapistus. Vika ei silloin ollutkaan kuitenkaan ilmissä, vaan putkessa oli vuoto. Ajelin sitten vanhalla ilmillä, kunnes se soilahti. Nyt lätkäsin tuon motonettiläisen, ja kyllähän se hyvinä päivinä toimii
Vika on vaan siinä että kun jokainen päivä ei ole hyvä päivä
Vika on vaan siinä että kun jokainen päivä ei ole hyvä päivä
Täälläkin todettiin tarvike ILMIn toimimattomuus. Auto muuttui bensa rosvoksi (tankillisella n 250km). Ja karmea musta savu .
Kuukauden räpeltämisen jälkeen uusi aito Boschi:n ILMI (Car-pojat Järvenpää) 146 EUR.
menipä taas 55 EUR (tarvike ILMI) ja pari tankkia bensaa aivan hukkaan...
Siperia opettaa.......
onneksi sentään vaihto oli helppo....
Kuukauden räpeltämisen jälkeen uusi aito Boschi:n ILMI (Car-pojat Järvenpää) 146 EUR.
menipä taas 55 EUR (tarvike ILMI) ja pari tankkia bensaa aivan hukkaan...
Siperia opettaa.......
onneksi sentään vaihto oli helppo....