Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

En ole perehtynyt uuteen Q-troniciin , mutta jos toimii kuten omassa vanhassa, niin on kyllä tylyn hieno oppiva automaatti ja varsinkin Sport asento muuttaa auton ajotyylin aivan toiseksi kuin herrasmiesmäinen normaaliasento.

Niin ja Kick Downhan toimii aina.

Käsivalintoja ei tuullut käytettyä kun n 1 kk alussa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Joulukuun AutoBild-lehdessä pieni juttu käytyetyn 166:n hankkimisesta.
Suht kiihkoton juttu. Käytetyn Alfan ostajaa kuvaillaan tunteella ostajaksi, ehkä arvio ei ole ihan väärä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ilmaisjakelulehti toolsissa Breran koeajo.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Uusimmassa Tuulilasissa Breran koeajo sekä lyhyt esittely 147:n Q2-versiosta. Breran koeajo suhteellisen positiiviseen sävyyn kirjoitettu.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Autocar Middle East -lehdessä oli uusien autojen hinnastossa mainittu NYT jopa 159 2.2 ja 3.2 sekä Brera 2.2 ja 3.2. Hintasarakkeessa oli vain maininta TBC (= to be confirmed). Toisin sanoen saavat 159:n ja Breran tännekin, mutta eivät tiedä vielä hintoja :shock: .Mielenkiintoista nähdä mihin niiden hinnat asettuvat. Hinnaston halvin näyttää olevan 147 2.0 (28600 USD) ja kallein 166 3.0 (48700 USD).

Avatar
KJS
Viestit: 4705
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

juuuso kirjoitti:Uusimmassa Tuulilasissa Breran koeajo
Kerrankin jutun kirjoittaja oli tajunnut sen että Breraa ei ole edes suunniteltu perheautoksi, vaan sen käyttötarkoitus on ihan muualla. Liian monesti Breran tyyppisissä autoissa rutistaan ahtaista taka- ja tavaratiloista.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Q2:sta jutun tynkää TM 22/06:ssa.

147 esillä myös käyttötestiautojen kustannusvertailussa. Alle 1600-kuutioisten kärkipaikka ei ole likimainkaan uhattuna 19,60€/100km-vetäisyllä. Isommistakin vain pari kiilaa edelle. Hieno homma!

Avatar
Savo
Viestit: 2131
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja Giulia 2.0
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Alfa johtaa joukkoa :mrgreen:

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Antonio Baravalle, in charge of brand the Alpha Romeo, has declared that the house of the biscione “will return officially on the tracks in 2008 with 8C a Competition that will be developed in order to participate to the competitions of long duration like the 24 hours of the Mans, the 24 hours of the Nurburgring and the 24 hours of Daytona”."

käännetty täältä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Olisit ny V6 kääntänyt sen seuraavan kappaleenkin , missä puhuttiin 159:stä ja 147:sta.

Kiitos etukäteen - luulin ymmärtäväni, mutta haluaisin varmistua, mun italian taitoni on korvakuulolla ja espanjan alkeiden tasolla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Meidän Alfa 159 omistajien kannattaa käydä tutustumassa ViBilägare-lehden ruosterekisteriin. Linkki löytyy Tuulilasi-lehden osiosta: käytetyt autot, ruoste ja korroosio.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

MP

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Joo. Omat johtopäätökset on tehty. 159 parhaaseen (vertailut suoritettu) ruostesuojaukseen ja roiskeläpät alle. Kyllä se siitä.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

heimo kirjoitti:Meidän Alfa 159 omistajien kannattaa käydä tutustumassa ViBilägare-lehden ruosterekisteriin.
No en kehottas. Minusta homma tuntuu sellaselta teoreettiselta arvioinnilta ja ennen kaikkea pätemisen tarpeelta että kun on tehty niin ja ei näin niin tulee tapahtumaan tämä. Jossain määrin tällainen vois olla mahdollista jos olis riittävästi VARMAA kokemuspohjaista tietoa minkälaisiin seurauksiin erityyppiset suojaukset pitkällä tähtäimellä johtaa. Jos niinkuin tässä tapauksessa liikutaan viisiasteikkoisella arvosteluasteikolla niin pitäisihän tällaisten 2 tähden autojen jo tässä vaiheessa olla aika huonossa kunnossa. Vaan kun ei. Onko joku nähnyt 166:sta jossa on ruostetta? Ja nuo ihme löydöt ruosteesta uusissa autoissa! Esim tuohon 156:n testaukseen liittyy sellainen tarina että autoon oli asennettu vetokoukku ja porauksen jäljilta oli jäänyt metallia jonnekin alustan sisäpuolelle ja nää jätteet oli sitte ruostuneet. Big deal! Tiedän kellä tää kyseinen auto on käytössä tänä päivänä, sitä ei ole lisäruostesuojattu ja auto on edelleen ruosteeton. Että silleen...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Taitaa olla ainakin 7 vuotta jäljellä - eiköhän se vaihdu muutenkin ennen sitä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kauppalehden kolmossivu kehuu Breraa yksilölliseksi valinnaksi ja pyytää muita vapisemaan.

Brerissimo!!
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Campari
Viestit: 611
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Viime lauantain Aamulehdessä myös Brerasta juttu. Kirjoittajana Simanainen. Jutussa ei sinänsä mitään uutta, samoja kokemuksia on vatvottu jo monen toimesta. Aika yksiin menevät näköjään mielipiteet Brerasta.
Lyhyesti, hieno, kaunis auto, mutta paino ja välitykset vievät sporttisuudesta osan.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Uudessa TMssä (ainakin mulle) oli juttua 147 tasauspyörälukolla (Q2). kohtalaisen positiivista jälleen teeämmältä.

Avatar
155156
Viestit: 2156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

EVO-läpyskän viimeisimmässä numerossa listattiin vuoden 2006 parhaat urheiluautot ja suurimmat pettymykset. Jälkimmäisen kategorian ykkönen oli Alfa Romeo Brera.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?

Avatar
155156
Viestit: 2156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Mokoma kirjoitti:Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?
Vilkaisin lehteä äsken City-Sokoksen lehtihyllystä, joten tekstit jäi lukematta. Sivun kokoisen kuvan olivat kuitenkin laittaneet.

kimmo
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 18:51

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Mokoma kirjoitti:Annettiinko siinä lehdessä jotain perusteluja miksi eivät Brerasta tykänneet?
Lyhyesti referoituna:

- ennakohypeen verrattuna pettymys muotoilultaan, ajoasento muistuttaa lähinnä pientä MPV:tä kuin sulavaa coupea
- hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
- vähemmän sulava vaihteisto
- tunnoton ohjaus
- liikaa painoa ja liian vähän tehoa, paino tuntuu varsinkin mutkissa

Johtopäätös: vuoden suurin pettymys.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Brera on pettymys, koska sen ajo ominaisuudet ja suorituskyky eivät ole samoilla linjoilla muotoilun ja nimen kanssa
Nothing beats cubic inch

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

kimmo kirjoitti:hinnaltaan liian lähellä GT:tä, kuka enää ostaa GT:n jos saa Breran samalla hinnalla?
Eli B olisi parempi, jos se maksaisi 20k€ enemmän?
tunnoton ohjaus
Tästä uskallan kyllä olla eri mieltä. Eihän se yhtä mikroautomainen ole kuin 147/156/GT, mutta ei toisaalta Audikaan.

Muut kohdat saattaisin kyllä allekirjoittaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eiköhän se suurin syy ole liika paino tai liian vähän tehoa...ajo-ominaisuudet oli ainakin jossain talvitestissä ihan hyvät joten kai se kesälläkin menettelee
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

V6 kirjoitti:eiköhän se suurin syy ole liika paino tai liian vähän tehoa...ajo-ominaisuudet oli ainakin jossain talvitestissä ihan hyvät joten kai se kesälläkin menettelee
Näin se on.
Ominaisuudet riittää varmasti, mutta tehoa pitäis olla 100kw enemmän, kyseessä kun on "urheiluauto"
- Alfaholic -

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Eiköhän Brerasta jossain vaiheessa se ruudikkaampi versio tule, tai ainakin jostain luin juttua että pitäis tulla.

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Tuollaiseen törmäsin netissä. Olisikohan jo lähellä tuotantoversiota...
405hp tuplaturbolla.
Mites se Clarkson sanoikaan: "white is the new silver."

Kuva

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Tuolla
http://www.eurocarblog.com/post/434/alf ... -test-mule spekuloivat V8:sta 159 GTA:han...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Iltasanomien Plussa-liitteessä Sikke Sumari kertoo viehtymyksestään Alfa Romeoon.
Sikke kommentoi mm:
"-Alfa Romeot ovat suosikkiautojani. Mitä spräädempi, sen parempi, Sikke nauraa."
... joka meni hiukan ohi. Ehkä joku etelän veli voi sivistää.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Spräädempi?

ams:n Testjahrbuchin ain vihdoin käsiini. Siihenhän on koottu juttuja vuoen varrelta. Brera ja 159 olivat kivasti esillä, eivätkä pelkästään suitsutuksen kohtena. Uusien V6-Alfojen kulutuksesta ja painosta oli tehty oikein omat kainalojutut. Brera jäi selkeästi oman vertailunsa jumboksi TT:n, Z-coupén ja 350Z:n jälkeen ja 159 Q4 sai koeajostaan 3( /5) tähteä. 2.4 JTDm arvioitiin yhtä tähteä etevämmäksi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7793
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Spräädätä on vähän niinkuin leijua, joka sekin taitaa olla jonkinlaista slangia eli miten sen nyt sanoisi..näyttävä? Tummat pojat sanoo omista vehkeistä bling bling, tässä on ehkä sama ajatus, mitä enemmän blingiä näiden kavereiden silmissä sen spräädempi auto.

Tai jotain :drinking:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jumalattoman hienon värinen tuo lehtileikkeen 159. Auto muutenkin ihan komia.

TestarosaFinland
Viestit: 1761
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Aivan mahtava toi valkoinen 159!
Ainoa ongelma on se, että se varmaan maksaa aivan pirusti, kun siellä on varmaan Mazeratin kone, tupla turbo ja muuttamaa litrainen kone :-D
Nothing beats cubic inch

Avatar
J. Saari
Viestit: 400
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Huomasin just että huulilasin taannoisen (3/2006) turbo-lehdykän alkusanoissa muisteltiin vielä vanhaa seiskavitosta.. Oli ollut mukana 80-luvulla jossain 1.6 litraisten vertailutestissä...

"Alfa näytti perin omintakeiselta aggressiivisine kylkipokkauksineen ja korkeine perineen. Vilkaisu konepellin alle sai alan miehet hymyilemään: etuakselin päällä komeili Alfan nelisylinterinen perinnemoottori, kaksin vaakaimukaasuttimin totta kai!"

"Vertailu tehtiin keskitalvella, mutta Alfa oli lumipöperössä kuin kotonaan. Optimaalinen painonjakauma, napakka ohjaus ja sopivan pitkäliikkeinen jousitus synnyttivät lyömättömän paketin"

Jutussa mainittiin vielä testin muista takavetoisista (sierra ja bmw 316) että varsinkin bemari oli "liukkaalla ihan mahdoton pideltävä". Alfaan ja etupäävetosiin verrattuna vaarallinen.. Lisäksi kehuttiin seiskafemman äänet aivan mahtaviksi ja muisteltiin omia aikojaan tuikkivaa varoitusvalotaivasta :wink:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sadannessa evossa pikakoeajo GT Q2:lla. Ja integrale korkealla Kaikkien aikojen parhaat-listalla.

Avatar
silverine
Viestit: 2479
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Bongasko porukka kakkoselta klo 22 Urheiluruudusta
Kimi Räikkösen ensimmäistä kertaa Ferrarin väreissä
Italiassa... Ja mikäs auto olikaan kuvissa?
Ensin näkyi Breran punainen pylly ja
insertin lopussa tulivat Alfalla kuvausauton perässä.
Niin Ferraria että.. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

http://youtube.com/watch?v=in8BKGWQIC0

Samasta tapahtumasta videota...

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Onkos tämä jo ollut: :crazyeyes: http://novitec.net/com/159gal.htm

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Olikohan tämä jo

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Tyytyv ... 5224115334

ADAC:n Praxistest-kyselytutkimus: "Kuinka tyytyväinen olette autoonne?"

1. Porsche 1,24

2. Subaru 1,26

3. Honda 1,32

Jaguar 1,32

5. Toyota 1,33

6. Mazda 1,42

BMW 1,42

8. Saab 1,43

9. Volvo 1,45

10. Mitsubishi 1,48

11. Daihatsu 1,52

12. Škoda 1,54

13. Audi 1,55

14. Alfa Romeo 1,56

15. Hyundai 1,59

16. Citroën 1,61

17. Suzuki 1,63

18. Lancia 1,65

19. Opel 1,69

Chrysler 1,69

21. Nissan 1,70

22. Ford 1,71

Seat 1,71

24. Kia 1,72

25. Mercedes-Benz 1,75

26. Daewoo / Chevrolet 1,79

Renault 1,79

28. Peugeot 1,80

Smart 1,80

30. Land Rover 1,81

31. Fiat 1,82

Volkswagen 1,82


Lähde: ADAC Motorwelt 12 / 2006, Saksa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei ymmärtänyt tätä skaalausta onko 1 paras ja 10 huonoin vai 2 vai mitä ??
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

paras ensin ja viimeinesenä huonoin , tuosta luvusta merkin perässä en tiedä mitä tarkoittaa. Tässä se toinen taulukko jossa mukana huoltopalvelut

http://www.autobild.de/aktuell/meldunge ... l_id=12718
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No tossa Autobildin skaalassa näkyy 1 tarkoittavan oikein hyvää ja 5 on heikko / puutteellinen .

Mitattu asiakastyytyväisyyttä mukaanluettuna huolto kuten V6 sanoikin.

Keskiarvoksi kertovat 1,65 eli Alfa jää vähän alle k.a.:n.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Tammikuun Autobildissä koeajossa 159 2.4JTDm Q-tronic. Kehuja Alfa saa tehosta ja sitkeydestä, automaatin joustavuudesta, etuistuimista ja tavaratilasta...Miinusta tulee ilmastoinnista (liian kylmää tai liian kylmää ilmaa) ja takajalkotilasta.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Joggeri kirjoitti:Kehuja saa etuistuimista...
Onko noille istuimille tehty jotain, kun muistelen että aikaisemmin niitä on lähinnä moitittu liian heikosta sivutuesta. :roll:

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Alfa-kuskit on vaarallisimmasta päästä, ainakin Britanniassa. Alfa 147 kaikkein onnettomuusherkin malli, eikä 156:kaan "kehnosti" sijoittunut (5.)... Toiseksi herkin 330i-puimuri, sitten Mazda MX5 ja Seat Leon. Vähiten onnettomuusherkkiä taas Vauxhall Nova (Lepo Sorsa), Fiat Cinquecento ja Rover Metro. Taitaa profiloitua jälkimmäiset laitteet vähän erilaiselle porukalle... :roll:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4910
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tässä kuvassa pystyy päättelemään että 156:sen eteneminen häiriintyy noin 25-35 cm. syvyydessä. Varmaan hiljalleen historiaan poistuva Turunsanomien kuva. Ja pelkkä Kuva
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Fiat haluaisi myydä Maseratin Intialaiselle Tatalle, joka mielii Italialaisvoimin jenkkimarkkinoille. Hommaa hiertää se, että Intialaiset haluaisivat ostaa myös Alfa Romeon.

Lähde: TM 19/06.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Samasta tämänpäiväisestä Turkkarista: Punainen Lancia
Porin Tahkoluodossa syntyy teräsmursketta teollisuudelle. Turkkarilla jotain italialaisautoja vastaan?

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5652
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei muuten ihan mikä tahansa Lancia, taitaapa vaan olla Prisma Integrale. :shock:

Vastaa Viestiin