Vaikka tässä vaiheessa talvirenkailla mennäänkin, tuntuu nelivedon ajettavuus tosi mainiolta. Reippaammassakaan mutkamenossa ei aliohjautuvuudesta ole tietoakaan! Todella tasapainoinen ajokäytös tuo jollakin tavalla mieleen seiskaviitosen ja muut takavetoalffat, vaikka 159 paljon isompi auto onkin. Ja vähän takapainotteinenhan tuo voimanjako tässäkin on. Voimaa menee taakse juuri sen verran enemmän että liukkaalla alustalla tuolla voi jopa vähän leikkiä...
Kaikinpuoleinen tasapainoisuus on jo vähän hämäävääkin. Ennen kuin huomaatkaan on kulku todella kaukana laittomuuden puolella.
Bensa tuolle tuntuu maistuvan siihen malliin kuin 3,2-litraiselle yli 1700 kiloa painavalle voi olettaakin. Alfisti.net- palstan juttujen mukaan moottorin ja voimansiirron herkistyminen vaatii 5000-6000 kilometrin matkan.
Blue&Me- systeemi saa leveän hymyn leviämään nippelihullun naamalle. Hands-free-laitteistona tuo toimii kerrassaan mainiosti,puhelutiedot tulevat mittariston näytölle ja puhelinta voi ohjata ratin näppäimistä. Systeemi juttelee kanssasi ja tottelee äänikomentoja, mutta vain englannin kielellä, mikä vähän hankaloittaa suomalaisten nimien käyttöä valikoissa. USB-liitännän kautta ainakin MP3- ja waw-tiedostojen soitto onnistuu hyvin. Näiden soittoa voi myös ohjata äänikomennoilla.
Xenon-valoja voi huoletta suositella. Valokiilan kantama voi olla aavistuksen vakiovaloja pidempi, mutta ennnen kaikkea valaistu alue on leveä ja tasaisen voimakkaasti valaistu. Valojen korkeuden automaattisäätö sisältyy näköjään tähän pakettiin.
Oikein hyvältä tuntuu ! Nyt kun vielä Deltassa keksivät kuin moottorinlämmitin ympätään tähän. Ehkä sitäkin vielä joskus tarvitaan
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)