166:sen ylätukivarsi.
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
166:sen ylätukivarsi.
Tuossa "Katsastuksesta läpi":jutussa jo kerroinkin että inssi huomasi alkavaa välystä vasen etu ylätukivarresta, niiden puslista. En löytänyt varaosa-CD:ltä tai T.Muukkosen sivuilta pelkkiä puslia, eli menenee koko tukivarsi vaihtoon? Onko joku tehnyt/tietää miten tuo kannattaa tehdä? Ja tuossahan ei tarvi aukaista paikkoja jotka vaikuttaisivat pyöränsuuntaukseen?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Pasi
- Viestit: 6787
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 166:sen ylätukivarsi.
Vakiopuslia ei käsittääkseni myydä erikseen...
Eikös tuohon saisi niitä sellasia powerfleksejä?
Eikös tuohon saisi niitä sellasia powerfleksejä?
Ei alfat enää maistu 

- MKT
- Viestit: 690
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Koko tukivarsi menee vaihtoon jos ei halua askarrella esim. tarvikepuslista. Valmista kittiä ei 166seen tietääkseni ole saatavilla.
Aina kun vaihdetaan osia joilla on vaikutus pyöränkulmiin, olisi tietty hyvä käydä säätämässä ne kulmat kohdalleen. Toisaalta jos väljyyttä ei ole paljoa, ei uusi tukivarsi ehkä paljoa muuta spekkejä
Aina kun vaihdetaan osia joilla on vaikutus pyöränkulmiin, olisi tietty hyvä käydä säätämässä ne kulmat kohdalleen. Toisaalta jos väljyyttä ei ole paljoa, ei uusi tukivarsi ehkä paljoa muuta spekkejä
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Niinhän se vuosi meni.
Eli en tehnyt tuolle ylätukivarrelle mitään. Nyt meni sitten hylkyyn kummankin puolen ylätukivarsista. Tarvikeliike möi ei oota, tosin on ollut Suomessakin tavaraa, hyllypaikka olemassa TRW:n JTC934 ja JTC935. Hintaa ja toimitusaikaa ei osannut suoraan sanoa. Muukkonen pyytää n.80e/kpl, eli taitaa olla, tähän hätään, halvin ja nopein tapa. Vai onko vinkkejä?

Eli en tehnyt tuolle ylätukivarrelle mitään. Nyt meni sitten hylkyyn kummankin puolen ylätukivarsista. Tarvikeliike möi ei oota, tosin on ollut Suomessakin tavaraa, hyllypaikka olemassa TRW:n JTC934 ja JTC935. Hintaa ja toimitusaikaa ei osannut suoraan sanoa. Muukkonen pyytää n.80e/kpl, eli taitaa olla, tähän hätään, halvin ja nopein tapa. Vai onko vinkkejä?
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Vaihdoin molemmat arsyttävän nitinän takia. Hommana helppo:
1.Irrota joustintuen alapultti
2.Irrota kallistuksenvaakaajan koiranluu
3.Irrota kaikki mutterit joustintuen yläpäästä, "paitsi tietysti iskunvaimentajan mutteri ;O)"
4.Nyt koko paketti liikkuu sen verran alaspäin että saat ylätukivarren ja sen rungon vedettyä kokonaan pois. Penkissä on helpompi sitten vaihtaa ylätukivarren siihen runkoon.
1.Irrota joustintuen alapultti
2.Irrota kallistuksenvaakaajan koiranluu
3.Irrota kaikki mutterit joustintuen yläpäästä, "paitsi tietysti iskunvaimentajan mutteri ;O)"
4.Nyt koko paketti liikkuu sen verran alaspäin että saat ylätukivarren ja sen rungon vedettyä kokonaan pois. Penkissä on helpompi sitten vaihtaa ylätukivarren siihen runkoon.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Ricambi
- Viestit: 1435
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Joo, kyllä juuri se haarukan pultti joka kiinniittyy alatukivarteen. Mulla oli tuo iskarin pultti sen verran jämähtänyt kiinni etten lähtenyt sitä väkisin vääntään poikki. Sit kun joutuu vaihtaa iskarit niin on taas ongelmia tiedossaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Meinasitko tuolla joustintuen alapultilla sen haarukan (yhteydessä iskunvaimentimeen) pultti vai itse iskunvaimennin irti haarukasta pulttia?

Joku sen sortin ratkaisu siinä taitaa olla. Jotain ohjeen tapaistahan kirjoittelin puolitoista vuotta sitten ja siinäkin puhutaan jostain varmistuslevystä...:
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html
http://warrantti.com/Iskarin_vaihto/etuiskarit.html
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ylätukivarret vaihdettu. Tein töissä kun on monttu keventimin, pi-väännintä yms ja tulee työaikaa käytettyä järkevästi.
Varsin kivuton homma, varsinkin siihen nähden miltä ekaksi näyttää. Tuo pi-väännin sopi kaikkiin paikkoihin ja sillä irtoaa nuo mutterit kivuttomasti. Tunti meni per puoli. Ekassa vähän yli ja toinen reippahasti alle.
Onko niiden puslien pulteille mitään momentteja? Nähtävästi niitä ei liian tiukkaan voi laittaa koska niissä on metalli sisustat. Sain kyllä ajettua koneelleni jonkun 166:korjaus CD:n mutta paria kertaa useammin en osannut sitä avata.

Onko niiden puslien pulteille mitään momentteja? Nähtävästi niitä ei liian tiukkaan voi laittaa koska niissä on metalli sisustat. Sain kyllä ajettua koneelleni jonkun 166:korjaus CD:n mutta paria kertaa useammin en osannut sitä avata.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5065
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 166:sen ylätukivarsi.
Oli vanha ketju jo olemassa, niin enpä viitsinyt aloittaa uutta. Tästä löytyi jo ohjeetkin hommaan, mutta siis onko edelleenkin niin, että TRW on ainoa varmasti hyvä tukivarsi Alfaan?
Kuskin puolelle ylös pitäis vaihtaa semmonen, mutta ei oo hyllyssä Mr Autolla eikä näemmä Spareto.ee:lläkään. Delphiä löytyis mistä vaan, mutta ei taida kannattaa leikkiä? Mapcon nimeä en suostu edes ääneen lausumaan, sen verran karuja kokemuksia 156:n kanssa siitä
Kuskin puolelle ylös pitäis vaihtaa semmonen, mutta ei oo hyllyssä Mr Autolla eikä näemmä Spareto.ee:lläkään. Delphiä löytyis mistä vaan, mutta ei taida kannattaa leikkiä? Mapcon nimeä en suostu edes ääneen lausumaan, sen verran karuja kokemuksia 156:n kanssa siitä

facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1220
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 166:sen ylätukivarsi.
Ota Delphi kestotestiin. Kyllä sekin jonkunlainen merkki on,ite pidän ihan ok valmistajana. Rasvaat puslat ja pallonivelen ennen asennusta niin eiköhän tolla nyt yhden 50tkm ainakin ajele. Kyllä noita Trw:n tekemiä tukivarsia on täälläkin raportoitu hajoavan suht nopeesti,vaikka itekin niitä pelkästään pyrkinyt käyttämään. Ex 166 v6:een laitoin Delphin alatukivarret ja ne kesti ainakin sen pari vuotta/45tkm ihan hyvin enkä edes rasvannut niveliä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
- Aquatica
- Viestit: 15175
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 166:sen ylätukivarsi.
^^
En jaksa kaivaa, mutta vilkases mitä www.nimark.fi tarjoaa.
Ja suosittelen hakua osanumerolla, ei nimittäin kaikki oikeat osat ole listattuna auton tietojen perusteella O_O
En jaksa kaivaa, mutta vilkases mitä www.nimark.fi tarjoaa.
Ja suosittelen hakua osanumerolla, ei nimittäin kaikki oikeat osat ole listattuna auton tietojen perusteella O_O