Bosen subbari "röpöttää"
Valvoja: Moderators
Bosen subbari "röpöttää"
1,5 vuotta vanhan tehdasasennettun Bose kaiutinjärjestelmän subbari ns. röpöttää jo kohtuu volumeilla (n.35-40). Basson ja tremble asetukset on +3lla eikä musiikki ole bassovoittoista, vaan tuhtia progeheviä.
Onkohan tämä teistä normaalia? Auto on itselle uusi ja takuuta on vielä jäljellä.
Yritin kammeta takakontista niitä subbarinverhoiluja irti, mutta ovat todella tiukassa. En uskaltanut väellä niitä irrotella. Onko niiden mustien verhoilukiinnittimien irroitukseen joku systeemi? Nehän eivät ole kierteillä.
Mutta tuskimpa se katsomalla kummemmaksi muuttuu. Omia huomioitanne kaipaisin ennenkuin mainitsen asiasta Deltaan...
Onkohan tämä teistä normaalia? Auto on itselle uusi ja takuuta on vielä jäljellä.
Yritin kammeta takakontista niitä subbarinverhoiluja irti, mutta ovat todella tiukassa. En uskaltanut väellä niitä irrotella. Onko niiden mustien verhoilukiinnittimien irroitukseen joku systeemi? Nehän eivät ole kierteillä.
Mutta tuskimpa se katsomalla kummemmaksi muuttuu. Omia huomioitanne kaipaisin ennenkuin mainitsen asiasta Deltaan...
-onko pakko jos ei taho-
Näissä ei väännintä ole. Aivan tasaisia peukalonpään kokoisia levyjä ovat. Talttapääruuvarin niiden ja verhoilun väliin saa työnnettyä, mutta taittaminen painaa vaan verhoilun kasaan ja taittaa klipsin reunaa.Pasi kirjoitti:ne mustat klipsit (missä on se väännin päässä) pitää vääntää ~45 astetta niin irtoavat...
Mutta, täytyy kuulostella josko röpötys sittenkin tulis löysistä verhoiluista.
Kiitos!
-onko pakko jos ei taho-
Heh, "hyvä korvaava" vaihtoehto. Ei taitas enää tuon kanssa koripallokaan mahtua takakonttiin...Kurko kirjoitti:Heitä se Bose mäkeen, ja tilalle tämä;![]()
http://www.hifikonex.fi/shop/products.p ... &g3=8c60b8
Täytyy nyt vaan takuunaikana saada kaikki mahdollinen kondikseen. Edellinen omistaja ei näemmä nitinöistä ja natinoista välittänyt.
Nyt kylmempinä aamuina huomasin lisäksi, että alakierroksilla n. 1000-1500rpm joku resonoi etupäässä (moottorin pohjalevy tai jokin). Moottori kun on lämmennyt, resonointi loppuu. Näistä nyt vaan tekee mieli nostaa meteli ns. "hyvän sään aikaan". Vanhan opelin ex omistajana pikkutarkkuus kyllä tuntuu jo häiritsevältä...
-onko pakko jos ei taho-
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11382
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
- Paikkakunta: Lago d'Erba
Vilkaisepa pakosarjan lämpösuojan kiinnitys, omasta teeässästä oli repinyt osan kiinnikkeistä rikki ja piti ärsyttävää räminää.Pasodoble kirjoitti:Nyt kylmempinä aamuina huomasin lisäksi, että alakierroksilla n. 1000-1500rpm joku resonoi etupäässä (moottorin pohjalevy tai jokin).
- Epäkelpokeräilijä -
- EdotL
- Viestit: 940
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): Giulietta QV -12
ex: 156 V6 -03 & 156 2.0ts -98 - Paikkakunta: Turku
Tänään aloin itse tarkemmin tutkimaan tuota samaista röpötystä.
Itse elementistä se ei lähtenyt, joten purin takapaksin verhoilut ja kiristelin hattuhyllyn ja bose-systeemien näkyvillä olevat ruuvit ja mutterit, mutta röpötys se vaan jatkui. Vaan kappas kehveliä, nyppäsin kaiutinpaikan päällä olevan suojan irti ja hop, pörinä katosi. Syylliseksi osoittautui suojan päälle pingotettu kangas joka elää äänenpaineen mukana täysin omaa elämäänsä. kiristin kankaan niin kireäksi kuin mahdollista ja sainkin lopputuloksen jossa pörinä tulee esiin vasta >55 volumeilla. Täysi äänettömyys vaatisi joko a) kankaan heivaamista mäkeen, joka ulkonäöllisistä seikoista johtuen on pois laskettu vaihtoehto, tai b) kankaan liimaus ritilään, niin että se ei enää siinä liiku. Vaan millähän liimalla tuon liimaisi niin että kangas ei mene pilalle, siinäpä kysymys
Ideoita anybody?
Pörinän kun sain pois, niin jäljelle jäi vain eriasteista resonointia pitkin hattuhyllyä. Niiden poisto vaatisi varmaan koko hattuhyllyn purun ja uudelleen kasauksen erinäköisten tiiviste- ym vaimentavien materiaalien avulla, johon nyt ei inspiraatio riittänyt, koska tämäkin lopputulos jotakuinkin tyydytti.
Bonuskysymys koskee tuon radion irroitusrautoja? Minkälaisilla puikuloilla olette sitä irroitelleet jos alkuperäisiä ei ole ollut saatavilla? Tahtoo nimittäin sen radion eq:n käyttöön hetimiten.
Itse elementistä se ei lähtenyt, joten purin takapaksin verhoilut ja kiristelin hattuhyllyn ja bose-systeemien näkyvillä olevat ruuvit ja mutterit, mutta röpötys se vaan jatkui. Vaan kappas kehveliä, nyppäsin kaiutinpaikan päällä olevan suojan irti ja hop, pörinä katosi. Syylliseksi osoittautui suojan päälle pingotettu kangas joka elää äänenpaineen mukana täysin omaa elämäänsä. kiristin kankaan niin kireäksi kuin mahdollista ja sainkin lopputuloksen jossa pörinä tulee esiin vasta >55 volumeilla. Täysi äänettömyys vaatisi joko a) kankaan heivaamista mäkeen, joka ulkonäöllisistä seikoista johtuen on pois laskettu vaihtoehto, tai b) kankaan liimaus ritilään, niin että se ei enää siinä liiku. Vaan millähän liimalla tuon liimaisi niin että kangas ei mene pilalle, siinäpä kysymys
Pörinän kun sain pois, niin jäljelle jäi vain eriasteista resonointia pitkin hattuhyllyä. Niiden poisto vaatisi varmaan koko hattuhyllyn purun ja uudelleen kasauksen erinäköisten tiiviste- ym vaimentavien materiaalien avulla, johon nyt ei inspiraatio riittänyt, koska tämäkin lopputulos jotakuinkin tyydytti.
Bonuskysymys koskee tuon radion irroitusrautoja? Minkälaisilla puikuloilla olette sitä irroitelleet jos alkuperäisiä ei ole ollut saatavilla? Tahtoo nimittäin sen radion eq:n käyttöön hetimiten.
- juuuso
- Viestit: 785
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Biltema myy irrotusrautoja, joilla olen saanut sekä 147:sta että 159:stä radion irti. Molemmathan ovat Blaupunktin valmistamia. Eiköhän 156:kin aparaatti moisilla irtoa.EdotL kirjoitti:Bonuskysymys koskee tuon radion irroitusrautoja? Minkälaisilla puikuloilla olette sitä irroitelleet jos alkuperäisiä ei ole ollut saatavilla? Tahtoo nimittäin sen radion eq:n käyttöön hetimiten.