156 JTS:n öljyt?
Valvoja: Moderators
- juuuso
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Tuossa omassa kiesissä tuo öljynkulutus näyttää tippuneen lähelle nollaa Selenialla. Mobilin Synt S:ää meni n. 2 l / 15000 km.Jochanan kirjoitti:Ostin kans just viikonloppuna Selenian 10W-60:ä 147:aan. Tähän asti oon menny Castrolin 5W-40:llä ja sitä saa olla kaatamassa yhtä mittaa. Toivotaan että kulutus tippuu kunhan saan noi vaihdettua.
Summa summarum, varsin ronkeleita ovat nämä TS:t ja JTS:t tuolle öljylle. Vain paras on kyllin hyvää...
Otsikkoon palatakseni, minkäslaista on tuo noiden uusien GM-pohjaisten JTS:n öljynkulutus. Meneekö yhtään?
Öljyn kulutus on suht hyvin hallinnassa, mutta kun ne litkut tuntuu tummuvan mustaksi puuroksi todella nopeasti. Noin 1000km öljynvaihdon jälkeen öljyt on jo todella tummat ja parintuhannen jälkeen ihan pikimustaa puuroa. Ihan kuin jossain dieselissä.
Pakoputken pää myös mustuu todella nopeasti, ja kuten toisessa topicissa totesin, niin öljytikusta ja -täyttöaukosta tulee savua ajon jälkeen. Mahtaako liittyä samaan asiaan?
Aikaisemmissa autoissa öljyt ei koskaan tummuneet noin paljon edes 10tkm:n matkalla. Onko ihan normaalia? Mites muilla JTS:än omistajilla?
Pakoputken pää myös mustuu todella nopeasti, ja kuten toisessa topicissa totesin, niin öljytikusta ja -täyttöaukosta tulee savua ajon jälkeen. Mahtaako liittyä samaan asiaan?
Aikaisemmissa autoissa öljyt ei koskaan tummuneet noin paljon edes 10tkm:n matkalla. Onko ihan normaalia? Mites muilla JTS:än omistajilla?
?
kyllä mulle on työnnetty Konalan Deltassa aina shell helix ultra 5 w 40. Oon ajatellut että tietävät paremmin kuin minä mitä sinne laitetaan
corse kirjoitti:Joo ja da:ssa laittavat 10/40 nesteen öljyä. Eli vaatikaa oikeat öljyt!
Re: ?
Niinpä niin, käsittääkseni ohjekirja (ja öljyvalmistajien sivujen ohjeistukset 2.0 JTS:lle) ei anna muuta vaihtoehtoa kuin 10W-60 viskositeetin. Kyllähän se muillakin laaduilla pelaa, mutta pidemmän päälle ei varmaan ole parasta moottorille.JST kirjoitti:kyllä mulle on työnnetty Konalan Deltassa aina shell helix ultra 5 w 40. Oon ajatellut että tietävät paremmin kuin minä mitä sinne laitetaan![]()
corse kirjoitti:Joo ja da:ssa laittavat 10/40 nesteen öljyä. Eli vaatikaa oikeat öljyt!